Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Bush kristitty...

18.12.2005 |

Muistan lukeneeni jokin aika sitten tästä aiheesta täältä ek- palstalta, ja asia oli ihmisille aika epäselvä. Seuraavasta linkistä löytyy englanninkielen taitoisille tietoa http://www.copvcia.com/free/ww3/042803_vatican.html

Mutta tosiaan niille, jotka eivät englantia lue, niin summaus: Bush tituleeraa itseään " uudestisyntyneeksi kritityksi" eli lienee helluntalaisen suuntauksen kannattajia, ainakin helluntalaiset täällä kutsuvat itseään juuri noilla sanoilla. Ja jokainen kai itse tietää oman uskontonsa, eli kyllähän Bush on siis kristitty vaikken tiedä kuuluuko kirkkoon. Linkistä on muuten löydettävissä tietoa myös Irakin sodan uskonnollisesta puolesta, joka oli ainakin minulle ihan uutta. Linkin ylläpitäjä on amerikkalainen ja kaikki artikkelit ja referenssit ovat aitoja ja tunnistettavissa ja tarkastettavissa. vapaa Amerikka ei olekaan niin yksioikoinen kuin gallup- tulokset ja tv näyttävät.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elääko hän sinun mielestä kristillistä elämää?

Vierailija
2/14 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman vakaumukseni mukaan Jeeusuksen sanoma ei MISSÄÄN NIMESSÄ ollut, että tapa kaikki eri väriset, eri uskontoa edustavat tai muuten vain hankalat ihmiset. Päin vastoin. Tällä palstalla olen kuitenkin lukenut muutamassa ketjussa mm nimim Josefiina (ja joku numero, en nyt muista) sekä Miisa29 nimimerkkien puhuvan todella tulenkatkuisesti muslimeja vastaan ja nimittelevän heidän profeettaansa Saatanaksi jne. Samoin ajattelee varmasti Bush antaessaan kidutus- ja teloituskäskyjä muslimeille heidän omassa kotimaassaan. Minusta kritinuskossa on kysymys nöyryydestä ja rakkaudesta, mutta nämä vihaa pursuavat ihmiset luokittelevat itsensä kristityiksi, ja kuka minä olen heitä muuksi luokittelemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanoisin, että kyllä, Bush on kristitty - yhtä paljon kuin esim. itsemurhaterroristit tai joku Saddam Hussein ovat muslimeita. Tällä tahdon sanoa sitä, että niin kovin moni kristitty tosiaan täälläkin syyttää islamia verenhimoiseksi ja väkivaltaiseksi uskonnoksi ja vetää perusteluiksi siihen sitten sen, että " kun se ja sekin teki semmoista ja semmoista ja sanoo olevansa muslimi" . Niin joo ja vielä että nämä ihmiset ovat pakosta muslimeita, koska heillä on muslimikannattajia. No, ihan samalla tavalla Bush tekee hirveitä tekoja kristinuskon nimissä ja hänellä on ihan hirveästi itseään kristityiksi tituleeraavia kannattajia. Eli siinä mielessä kyllä, hän on kristitty.

En kuitenkaan ole sitä mieltä, että Bush eläisi kuten kunnon kristityn kuuluu. Mutta jos hän oikeasti uskoo Jeesuksen pelastustyöhön ja uskoo olevansa oikeassa tuolla " terrorisminvastaisella tiellään" , niin mistä sen kukaan muu voi tietää? Kristinuskon mukaanhan kaikki ihmiset tekevät syntiä, mutta jos uskoo Jeesuksen pelastustyöhön ja vilpittömästi rukoilee syntinsä anteeksi, pelastuu. Ja jokainen määrittelee sitten aika pitkälle itse sen, mikä on syntiä, siis esim. jonkun mielestä ehkäisy on syntiä, toisen mielestä ei, joku pitää alkoholijuomia syntinä, toinen taas ei. Kymmenen käskyä sanoo kyllä, että älä tapa mutta toisaalta sielläkin puhutaan kyllä siitä miten vääräuskoiset pitää hävittää (ei nyt sentään ihan näillä sanoilla) ja kehotetaan suojelemaan omaa kotia ja taistelemaan paholaista vastaan. Kenties herra Bush on ymmärtänyt nämä jutut siten, että hänen pitää hyökkäillä erinäisiin maihin..? Ja kun eihän hän edes itse ketään tapa, vaan sotilaat.

Juu, no en kuitenkaan loppujen lopuksi ota kantaa siihen, onko Bush todella kristitty vai onko se hänelle vain " mainoskikka" . Luulen kyllä, että hän ihan oikeasti mieltää itsensä kristityksi ja silloin hän on kristitty, mikäli hän siis uskoo Jeesuksen sovitustyöhön ja siihen, että vain Jeesusta seuraamalla pelastuu. Itseidentifikaatio on se tärkein juttu, mutta täytyy muistaa, että ihminen voi kyllä sanoa olevansa mitä tahansa, mutta kyllä itseidentifikaation lisäksi vaaditaan sekin, että tunnetaan uskonnon keskeisimmät opit ja pyritään noudattamaan niitä. Esim. hirmu moni saatananpalvoja väittää itseään satanistiksi koska ei tiedä, mitä eroa noilla kahdella termillä on. Ei se silti tee heistä satanisteja, jos he eivät tunne lainkaan satanismin filosofiaa eivätkä noudata sitä pienimmässäkään määrin. Tai ihminen voi sanoa olevansa wicca, mutta ei tunne edes koko Wiccan redeä tai ylipäätään tajua, mistä siinäkin uskonnossa on kyse (eli se ei ole vain sitä että pukeudutaan mustaan samettihameeseen ja ollaan noitia).

Vierailija
4/14 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bombus:

No, ihan samalla tavalla Bush tekee hirveitä tekoja kristinuskon nimissä ja hänellä on ihan hirveästi itseään kristityiksi tituleeraavia kannattajia. Eli siinä mielessä kyllä, hän on kristitty.

Ei asia ihan noin ole.

Kyse on demokraattisen maan presidentistä. Ja kysessä maassa on uskonnon vapaus ja valtio ei edusta mitään erityistä uskontoa.

Ja irakin sota ei ole uskonnon sota. Jos olisi niin miksi he olisivat valinneet juuri irakin uskonnon sodaksi? Eihän edes oma maa kuulu mihinkään uskontoon ja lähempänäkin on näitä ' pakana' valtioita.

Ja hänellä on paljon ei-kristillisiä kannattajia. Ja usassa asuu paljon muslimeja joilla ei ole mitään halua muuttaa lähi-itään.

Ja kun Sadam kidutti ihmisiä niin oliko silloin kyse muslimien harjoittamasta kidutuksesta Islamin nimessä muslimeja kohtaan ?

Vierailija
5/14 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä osaa lukea englantia? Linkissä kerotaan tavan tarkkaan, että Irakin sota on uskonnollinen sen takia, mitä Bush sinne lähettää viemisinä. Lisäksi Bush itse on sanonut sotaa mm " ristiretkeksi" sekä kertonut saaneensa toimeksiantonsa suoraan Jumalalta, joten... Politiikka on sitten toinen asia, sillä alueella ei kannata avoimesti uskonnolla ratsastaa.

Saddam Hussein ei kai koskaan perustellutjoukkomurhiaan islamilla, hänen ei diktaattorien tapaan tarvinnut perustella niitä mitenkän. Ikävää vain, että Bush tekee samaa kristinuskon nimissä. Siis minusta se on ikävää, sinusta ei varmaankaan, kun asenteesi on noin puolustava. Hyväksytkö muslimien kidutuksen kritittyjen miehittäjien vankilassa, koska muslimit kidutavat omiaankin toisinaan? Vai mikä on poinntisi? Eikö kristittyjen pidä nimenomaan näyttää parempaa esimerkkiä, kun meillä arvostellaan ihmisoikeusrikkomuksia esim Lähi- idässä? Jos hyväksymme AMerikan islamin vastaisen sodan keinoineen päivineen, meiltä menee pohja arvostella muita.

Vierailija
6/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Saddam ei ollut mitenkaan erityisen uskonnollinen (edes ulkoisesti), hanhan vastusti ja vainosi tiukan linjan muslimeja ja kavi sotaa Irania (islamilainen valtio) vastaan. Saddam oli aiemmin jenkkien kaveri, jota autettiin ja rahoitettiin pitamaan tasapainoa Lahi-Idassa. Pahis hanesta tuli vasta, kun paatti hyokata Kuwaitiin ja uhkasi oljyvaroja.

Olen samaa mielta siita, etta Irakin sota on lahinna taloudellisista eduista johtuva. Oljy pyorittaa maailmanpolitiikkaa. Jos syyna olisi uskonto, esimerkiksi Iran olisi paljon todennakoisempi kohde (ja kyllahan Irania on kovisteltukin, mm. ydinaseohjelmasta).

Bush itse voi kylla pitaa tarkeana myos uskonnollista puolta, mutta suunnitelman takana olevat " haukat" tuskin ovat yhta idealistisia. Nuo molaytykset ristiretkista ja jumalan puheesta ovat varmaan olleet kauhistus noille neuvonantajille :D

Vierailija
7/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne moku-palstan puolelle kaivoin esiin tietoa Irakin historiasta. Mielestäni paljon Irakia auttoi myös yya-sopimus Neuvostoliiton kanssa, jonka Irak oli tehnyt vuonna 1972. Neuvostoliitto hajosi vuosina 1989 ja 1990. Vasta sen jälkeen tuli ongelmia Yhdysvaltojen kanssa. Tietysti siihen liittyi Kuwaitin kriisi, mutta luultavasti jos NL olisi vielä ollut olemassa, ei ongelmia USAn kanssa olisi tullut.

Vierailija
8/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

gekkokolmonen:

Et ehkä osaa lukea englantia? Linkissä kerotaan tavan tarkkaan, että Irakin sota on uskonnollinen sen takia, mitä Bush sinne lähettää viemisinä. Lisäksi Bush itse on sanonut sotaa mm " ristiretkeksi" sekä kertonut saaneensa toimeksiantonsa suoraan Jumalalta, joten... Politiikka on sitten toinen asia, sillä alueella ei kannata avoimesti uskonnolla ratsastaa.

Ja tuosta sodasta, yksi linkki ei riitä. Lue useita ja päätä sen mukaan.

On todella yksinkertaista sanoa uskontoa sodan syyksi. En kuvailisi sotilaita edes uskovaisiksi. Bush on sanonut monta asiaa. Yksi lause ei riitä, kuuntele kaikkea ja sen päätoksellä tee päätoksesi. Hänellä olisi kyllä paremmin jos ei olisi sotaa aloittanut - mutta yllätys - Irakilaiset eivät ikävoi Saddamia.

Mutta aikaisemmin mainitut itsemurhapommittajat ovat muslimeja. Vaikka Palestiinalaisille isänmaallisuus on silti iso tekijä, niin ketä tahansa ei huolita itsemurhapommittajaksi. Ja kun perheen poika on tuolla tavalla kuollut suku pitää juhlat ja jakelevat namuja suruja. Jos itkevät niin itkevät salaa koska julkisesti eivät niin ainakaan tee.

Ja Palestiinalainen tv on osittain näyttänyt mainoksissa miten ne marttyyrit ovat nyt paratiisissa.

Ja Saddam on uskovainen mies. Kun hänellä oli valta niin tv:ssä oli kuvia miten hän rukoili. Ja hänen lapsensa olivat muslimeja. Vaikka hän tyttärensä aviomiehen ja lapsen tappoikin.

P.S.

Kaikki Irakilaiset eivät ole muslimeja. Siellä asuu juutalaisia ja kristittyjäkin.

Vierailija
9/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut useammankin uutisen sodan uskonnollisesta puolesta, joten olen vakuuttunut. Ei se ainut syy ole missään nimessä, mutta yksi syistä ja ehkä nimenomaan sen julmimman puolen alullepanija, sillä " vääräuskoisia" on lahdattu maailman sivu. Pelkkä politiikka ei sumenna aivoja ja aiheuta aggressioita kuten uskonto. En ymmärrä mitä ajat takaa sillä, että Saddam Hussein oli muslimi ja miten Palestiina liittyy tähän asiaan? Oikeuttaako se sinusta muslimivankien kidutuksen? Oikeuttaako se sinusta muiden arvostelemisen vaikka " omat" likaavat pesää? Olen täysin eri mieltä kanssasi. Ja minusta ihmisoikeuksia täytyy kunnioittaa, vaikka vastapuolena olisi toisin uskova. En edes usko siihen, ettei meitä kristittyjä tuomittaisi teoistamme. Mutta aika näyttää. Varmasti.

Vierailija
10/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.bushisantichrist.com/

Oikeastaan etsin sellaista, missä hän on julistanut omin sanoin, että Irakin sota oli uskon sota. Muistelin sellaisen kerran löytäneeni. Nyt ei löytynyt mitään niin selkeitä sivuja kuin mitä se oli. Sen sijaan löytyi hyvin helposti sivuja, missä puhuttiin Bushia vastaan. En ihan oikeasti tiedä, mitä hänestä pitäisi ajatella.

Vierailija
11/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisena (siis ei fiksuna) hairahtaneena kristittynä, joka rikkoo räikeästi Jeesuksen opetuksia vastaan. Olen aivan täysin varma siitä, että yksikään muslimi ei kidutuksen ja sorron lopputuloksena käänny kristityksi, mutta oikeudenmukainen ja kunnioittava kohtelu ja tiedon jakaminen tuputtamatta olisivat paljon toimivampia keinoja. Ja ainakin niillä tavoin maailma olisi mukavampi paikka elää, toisiamme kunnioittaen.

Vierailija
12/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa hyvinkin olla humanoidi. :) Niin uskomattomia ovat kaverin kommentit, edesottamukset ja ulosanti, että pistää epäilemään, olemmeko edes lajitovereita.

Sori nyt, jos täällä kovia kannattajia...

Vierailija
13/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen johtaja, joka ssa valilla leuan putoamaan on Iranin uusi presidentti. Aika sammakoita viljelee hankin. Ei varmaan ole ainoa, joka ajattelee noin (anti-Israelisti, ei mm. pida holokaustia totena ja haluaisi siirtaa isaraelin juutalaiset Eurooppaan ja ottaa maan palestiinalaisille), mutta tuossa asemassa pitaisi primitiivimolaytykset pitaa omassa mahassa. Kuten Bushinkin.

Vierailija
14/14 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

moomax:

Toinen johtaja, joka ssa valilla leuan putoamaan on Iranin uusi presidentti.

Välillä tulee mieleen, että ihanko tieten tahtoen hän yrittää asettaa itsensä ja maansa Amerikan maalitauluksi. Tai sitten hän on CIA:n agentti, niin kuin salaliittoteorioita rakastavat tahtovat sanoa. ;)