Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivi Räsäselle taas syyte

Vierailija
29.04.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007948328.html

Olisiko syyttäjä taas ajamassa? Poliisihan ilmoitti alkukeväästä, että se haluaa lopettaa tutkinnan ja siirtää jutun syyttäjän harkintaan.

Kommentit (656)

Vierailija
641/656 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi näin piratismin aikana ettei kaikki ole mitä sanoo näyttelee olevansa . Koronasars rokottajilla ei ole kertakäyttö käsineitä

Vierailija
642/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi vakuuttaa, että Raamatusta löytyy totuus ja Jumalan sana. Päivi vetoaa Raamattuun ja uskoo, että Jumala ei hyväksy homoseksuaalisuutta.

Raamatun mukaan Jumala on ilmoittanut, että homot ansaitsevat kuoleman. Päivi vakuuttaa uskovansa, mitä Jumala Raamatussa sanoo, mutta onko Päivi uskomansa Jumalan kanssa kokonaan samaa mieltä siitä, mitä Raamatussa lukee, vai uskooko Päivi vain osittain tuo seuraavan Raamatun tekstin?

Raamattu sanoo homoudesta näin:

"Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa."

Lähde: https://raamattu.fi/raamattu/KR92/LEV.20/3.-Mooseksen-kirja-20

Ei kai Päivi voi uskoa, että homot pitäisi surmata??? Jos ei, niin siinä tapauksessa Päivi uskoo Raamattuun niiltä osin, mihin hän valitsee uskoa.

Uskooko lääkäri Päivi Raamattua myös siinä, että pienille pojille pitää tehdä ympärileikkaus, koska Jumala Raamatussa niin sanoo???

Raamattu sanoo ympärileikkauksesta, että ympärileikkaamaton mies pitää hävittää. Syyttäjän olisi hyvä sitäkin häneltä tiedustella.

"Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne. 11Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän. 12Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi. 13Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi. 14Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

Lähde:https://raamattu.fi/raamattu/KR38/GEN.17/1.-Mooseksen-kirja-17

Vastustan tietenkin pienten poikien ympärileikkauksia ja tyttöjen suk.upuolielinten silp.omisia. Miten joku voisi uskoa, että Raamatussa Jumala niin määräisi.

Katsoin tänään dokumentin, jossa haastateltiin tutkijaa, joka kertoi, että aivokuvauksen avulla on voitu todistaa, että heteron ja homoseksuaalin aivoissa on eroa hypotalamuksen alueella. Homous ei ole mikään valittu asia, mutta ei myöskään sairaus, vain eroavuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivi vakuuttaa, että Raamatusta löytyy totuus ja Jumalan sana. Päivi vetoaa Raamattuun ja uskoo, että Jumala ei hyväksy homoseksuaalisuutta.

Raamatun mukaan Jumala on ilmoittanut, että homot ansaitsevat kuoleman. Päivi vakuuttaa uskovansa, mitä Jumala Raamatussa sanoo, mutta onko Päivi uskomansa Jumalan kanssa kokonaan samaa mieltä siitä, mitä Raamatussa lukee, vai uskooko Päivi vain osittain tuo seuraavan Raamatun tekstin?

"Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa."

Ei kai Päivi voi uskoa, että homot pitäisi surmata??? Jos ei, niin siinä tapauksessa Päivi uskoo Raamattuun niiltä osin, mihin hän valitsee uskoa.

Uskooko lääkäri Päivi Raamattua myös siinä, että pienille pojille pitää tehdä ympärileikkaus, koska Jumala Raamatussa niin sanoo???

Raamattu sanoo ympärileikkauksesta, että ympärileikkaamaton mies pitää hävittää. Syyttäjän olisi hyvä sitäkin häneltä tiedustella.

"Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne. 11Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän. 12Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi. 13Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi. 14Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

Vastustan tietenkin pienten poikien ympärileikkauksia ja tyttöjen suk.upuolielinten silp.omisia. Miten joku voisi uskoa, että Raamatussa Jumala niin määräisi.

Katsoin tänään dokumentin, jossa haastateltiin tutkijaa, joka kertoi, että aivokuvauksen avulla on voitu todistaa, että heteron ja homoseksuaalin aivoissa on eroa hypotalamuksen alueella. Homous ei ole mikään valittu asia, mutta ei myöskään sairaus, vain eroavuus.

Olisi hyvä, jos valtakunnansyyttäjä Toiviainen kysyisi Päivi Räsäseltä, uskooko Päivi että Jumala on määrännyt, että pojat pitää ympärileikata ja uskooko hän Jumalan olevan edelleen sitä mieltä.

Mietin ajatteleeko Päivi Jumalan olevan samaa mieltä homoista mutta eri mieltä ympärileikkauksen pakollisuudesta. Haluaisin kuulla, mitä hän vastaa.

Vierailija
644/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"..evankelis-luterilaisen kirkon piispat ovat antaneet selvät ohjeet siitä, ettei homoseksuaalisuus ole synti eikä sairaus." https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008362584.html

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008362584.html

Vierailija
645/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä, jos valtakunnansyyttäjä Toiviainen kysyisi Päivi Räsäseltä, uskooko Päivi että Jumala on määrännyt, että pojat pitää ympärileikata ja uskooko hän Jumalan olevan edelleen sitä mieltä.

Mietin ajatteleeko Päivi Jumalan olevan samaa mieltä homoista mutta eri mieltä ympärileikkauksen pakollisuudesta. Haluaisin kuulla, mitä hän vastaa.

Valtakunnansyyttäjä ei ole oikeuskäsittelyssä.

Siellä on aluesyyttäjä ja rinnallaan apuna toinen syyttäjä.

Valtakunnansyyttäjä on vain se, joka pystyi nostamaan syytteen Päivi Räsästä kohtaan.

Vierailija
646/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtakunnansyyttäjä ei ole oikeuskäsittelyssä.

Siellä on aluesyyttäjä ja rinnallaan apuna toinen syyttäjä.

Valtakunnansyyttäjä on vain se, joka pystyi nostamaan syytteen Päivi Räsästä kohtaan.

Kiitos kun kerroit. Toivottavasti Päiviltä kuitenkin joku syyttäjä tuossa lainauksessa olevat asiat kysyisi, jotta selviäisi, uskooko hän Raamatun sanaan niin 100 %:sti, mitä väittää uskovansa.

Vierailija
647/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä juttu! Minulla on kyllä täysin eri käsitys kristillisyydestä ja uskosta kuin Räsäsellä. Ihan pelkästään Räsäsen päättömien ulostulojen ja mielipiteitten vuoksi erosin kirkosta 60-vuotiaana muutama vuosi sitten. Koko ikäni olin kirkkoon kuulunut, mutta tuolloin riitti. 

Minullakin on monesta asiasta tyystin eri käsitys kuin Päivi Räsäsellä, itse asiassa en piittaa uskonnoista juurikaan. Silti olen hänen puolellaan puolustamassa sananvapautta. Sen pitäisi nimittäin koskea kaikkia suuntauksia ja ajattelutapoja, ei pelkästään nykyisin vallalla olevaa valikoituja asioita kritiikittömästi hyväksyvää muutamien äänekkäimpien ajattelutapaa. Jos P.R olisi erästä tiettyä uskontokuntaa, joka suosii pitkiä partoja ja kaapuja, hän saisi sanoa mitä tahansa. Siellä vaan naisilla ei ole sananvaltaa, mutta se on eri juttu.

Summa summarum: hyvä Päivi, pidä pintasi.

Vierailija
648/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapaus on hyvä ja tärkeä asia, mutta pitää osata ymmärtää, milloin sillä loukataan muita. Toki esim. Päivin kohdalla on kyse tietämättömyydestä, kuten niin monien muidenkin ääriuskovaisten kohdalla. He eivät vain mitenkään voi ymmärtää sitä, että joku, joka on niin erilainen kuin he, voisi olla Jumalalle yhtä tärkeä ja rakas ihminen kuin heistäkin kukin on. Se ei ole ilkeyttä, vaan tiedostamattomuutta.

Toki on niitäkin ihmisiä, ja nykyään entistä enemmän, jotka loukkaantuvat todella herkästi, vaikkei kukaan olisi tahallaan yrittänyt heitä loukata, mutta tosiaan monet (ei siis kaikki) uskovaiset loukkaavat jatkuvasti muita, mutta eivät tajua sitä itse. Ihminen voi olla ns. älykäskin, vaikka lääkäri, mutta siltikään älli ei riitä realistiseen asioiden käsittelyyn, objektiiviseen asioiden tutimiseen tai ihmissuhteiden hoitamiseen, jos ko. henkilö on riittävän itsekeskeinen ja ihan varma omista "lahjoistaan" ja hankkimistaan "tiedoista".

Vierailija
649/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sananvapaus on hyvä ja tärkeä asia, mutta pitää osata ymmärtää, milloin sillä loukataan muita. Toki esim. Päivin kohdalla on kyse tietämättömyydestä, kuten niin monien muidenkin ääriuskovaisten kohdalla. He eivät vain mitenkään voi ymmärtää sitä, että joku, joka on niin erilainen kuin he, voisi olla Jumalalle yhtä tärkeä ja rakas ihminen kuin heistäkin kukin on. Se ei ole ilkeyttä, vaan tiedostamattomuutta.

Toki on niitäkin ihmisiä, ja nykyään entistä enemmän, jotka loukkaantuvat todella herkästi, vaikkei kukaan olisi tahallaan yrittänyt heitä loukata, mutta tosiaan monet (ei siis kaikki) uskovaiset loukkaavat jatkuvasti muita, mutta eivät tajua sitä itse. Ihminen voi olla ns. älykäskin, vaikka lääkäri, mutta siltikään älli ei riitä realistiseen asioiden käsittelyyn, objektiiviseen asioiden tutimiseen tai ihmissuhteiden hoitamiseen, jos ko. henkilö on riittävän itsekeskeinen ja ihan varma omista "lahjoistaan" ja hankkimistaan "tiedoista".

Korjaanpa tekstiäni: Siis tutkimiseen, ei tutimiseen. :)

Vierailija
650/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän homous on seksuaalinen vinoutuma, jos se olisi normaalia, ihmiskuntaa ei edes olisi olemassa.

Ei se ole vihaa, vaan fakta.

On tämä kummallista että ihminen ei edes kotonaan saisi sanoa mitä ajattelee.

Onneksi meillä on homoseksuaaleja ihmisiä maapallollamme, muuten väkiluku olisi vieläkin suurempi.

Eihän edes Suomessa ole vara pitää huolta monistakaan ihmisistä, jotka apua tarvitsisivat, ja monessa maassa on tilanne vielä huonompi, joten toivottavasti sielläkin jatkossa syntyy enemmän ihmisiä, joilla on aivojen hypotalamuksessa vähän erilainen "kuvio" kuin heteroilla. 

Kohtele toisia niin kuin toivoisit heidän kohtelevan sinua!

Älä tee toisille sellaista, mitä et haluaisi heidän tekevän sinulle!

"Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.” (Matt. 7:12)

Erilaisuus on rikkautta! :) Ottakaa Jeesuksesta mallia. Kenen kanssa hän viihtyi? Olikohan jokunen ihmisten mielestä syntinen hänen ystäväpiirissään?

T. Hetero

Vierailija
651/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se puhe, jota Räsänen on homoista käyttänyt, on todella törkeää.

On oikein, että asia käsitellään oikeudessa.

Sakkojahan tuosta vaan tulee, jos Räsänen tuomitaan.

Mutta Räsäsen ei kannattaisi ottaa itselleen Jumalan asemaa maan päällä.

Voihan sitä omassa mielessään miettiä ja ajatella mitä vaan, kaikkea ei tarvitse suoltaa suustaan ulos kuitenkaan, kuten Räsänen.

Oletko edes lukenut sitä? Ei siinä ole mitään törkeää.

Lue nyt, kun teksti on vielä verkossa.

https://www.lhpk.fi/julkaisut/aamuntahdet/29_mieheksijanaiseksi.pdf

Eikö siinä ole mitään törkeää?

No on siinä jotain, ja lisäksi myös jotain huolestuttavaa, että kansanedustaja ja lääkäri kertoo uskovansa täysin Raamattuun, jossa lukee, että jos  jotkut makaavat samaa sukupuolta olevan kanssa, niin he ansaitsevat kuo leman:

Päivi Räsänen:

"Mooseksen laissa homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään sel-

väsanaisesti (3. Moos. 18:22): “Älä makaa miehen kanssa, niin kuin

naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.” Rangaistus oli

ankara (3. Moos. 20:20): “Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen

kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja ovat

itse ansainneet kuolemansa.”"

Vierailija
652/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Jeesus sanoisi Päivi Räsäsestä?

En tiedä, mitä hän sanoisi Päivistä, mutta Jeesuksen kannan avioliitosta me voimme lukea Raamatusta.

Kun Jeesus puhui avioliitosta, Hän puhui siitä aina miehen ja naisen välisenä liittona. Jeesus ei koskaan puhunut avioliitosta sukupuolineutraalisti. Kristittyjen tulee seurata Jeesuksen esimerkkiä ja puhua samoin avioliitosta miehen ja naisen välisenä  liittona.

Joten, kyllä Päivi oikeilla jäjillä on.

Jeesus olisi varmaan nostettu ristille aika paljon aikaisemmin, jos hän olisi tuona ikivanhana aikana maininnut, että myös kaksi miestä tai kaksi naista voisi avioitua keskenään.

Jeesus oli viisas mies ja toimi aikalaistensa henkisen elämän parantamiseksi tietäen, ettei heillä ole kykyä vielä ymmärtää, että rakkaus ei katso, mitä haarainvälistä löytyy. Jos hän olisi alkanut opettaa heille asioita laajemmin, niin ihmiset olisivat hyljänneet hänet, ja kaikki hyvät opetukset olisivat menneet hukkaan.

Jeesus sanoi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."

Jos joku olisi Jeesuksen aikana kertonut hänelle, että rakastaa samaa sukupuolta edustavaa henkilöä, niin ei Jeesus olisi häntä tuominnut, vaan rakastanut ja ymmärtänyt - tietenkin. Joka tuntee Jeesuksen sydämessään, tietää sen.

Vierailija
653/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on koottu sattumanvaraisesti sen ajan ihmisten kertomuksista, joten se ei ole mikään lakikirja. Raamattu on hyvinkin Kalevalaan verrattavissa koska tarinat ovat ihmisten mielissä kulkeutuneet ja luulisi, että myös muuttuneetkin.

Löytyyhän sellainenkin kohta sieltä, että kirottu olkoon hän joka ei kiimaista auta. Miettikää.

Vierailija
654/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on koottu sattumanvaraisesti sen ajan ihmisten kertomuksista, joten se ei ole mikään lakikirja. Raamattu on hyvinkin Kalevalaan verrattavissa koska tarinat ovat ihmisten mielissä kulkeutuneet ja luulisi, että myös muuttuneetkin.

Löytyyhän sellainenkin kohta sieltä, että kirottu olkoon hän joka ei kiimaista auta. Miettikää.

Et viitsisi kertoa mistä tuo kirous löytyy, niin tarkistetaan. Sitten voidaan miettiä.

Vierailija
655/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toistan uudestaan:

Valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen syyttää nyt jälkikäteen Päivi Räsästä nettikirjoituksesta, jossa hän siteerasi sanasta sanaan Raamattua vuonna 2004, eli 17 vuotta sitten.

Miksi Räsästä ei syytetty sillon kun kirjoitus julkaistiin? Siksi koska kukaan ei silloin pitänyt sitä minkäänlaisena rikoksena. Hänen kommentti liittyi senaikaiseen keskusteluun ja arvomaailmaan.

Rikoslakiin "kiihottaminen kansanryhmää vastaan" määritettiin vasta v 2011, eli 7 vuotta Räsäsen tekstin julkaisemisen jälkeen.

Naurettavaa. Minusta valtakunnansyyttäjä itse taitaa syyllistyä nyt johonkin, liekö hänellä jotain henkilökohtaista kaunaa Räsästä kohtaan?

Tahtomattaan hän tekee vaalityötä kristillisten ja persujen ja ehkä kepunkin hyväksi. Kansan oikeudentaju ei ole enää aiheettomilta tuntuvien ja toistuvien syytösten takana. Homma alkaa tuntua poliittiselta jahtaamiselta.

Valtakunnan syyttäjä ei Päiviä syyttäisi, jos tämä olisi suostunut poistamaan kirjoituksensa netistä. Vaikka Päivi kirjoittikin juttunsa 2004, niin hän on edelleen sanojensa takana.

Vierailija
656/656 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta ei löydy sitä kohtaa. On käsittääkseni poistettu Raamatusta jossain vaiheessa. Raamattuahan on valtavasti muuteltu aikojen saatossa. Monet käännökset ovat myös muuttaneet merkityksiä ihan toisenlaisiksi. Jopa viimeisin suomalainen versio on muuttanut tekstejä eri merkitykseen, mitä ne olivat edellisessä Raamatun versiossa.

Myös jälleensyntymistä koskevat tiedot on poistettu Raamatusta.

Raamattua on myös muokattu siksi, että papit ovat saaneet siten lisää valtaa.

Ketju on lukittu.