Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kiinnosta lastenvaatteet, oonko ainut?

Vierailija
29.04.2021 |

Ihailen kyllä kuinka iso osa lähipiirin pienistä lapsista on puettu kauniisiin ja laadukkaisiin vaatteisiin. Vaatteet on näille äideille ihan harrastus.

Tunnen vähän huonommuutta siitä, että omile käytän vanhempien lasten vanhoja prisman alerekkien kamppeita. Pääasia on että toimivat ulkona, maalla kun asutaan ja ulkoillaan paljon. Jälleenmyyntiarvo on nolla. Silti joskus (aika usein) huomaan että ulos ihmisten ilmoille lähtiessä meidän porukka on kirjava sillisalaatti. Yhdellä on pinkkikuvioinen takki ja oranssit isoveikan vanhat housut. Vihreää pipossa ja toista väriä rukkasissa. Koska kamppeet kulkee sisaruksilta toiselle, ei mikään oikein mätsää yhteen... Joskus joku on kommentoinutkin, että ”iskä tais pukea lapset tänään?”.

Tuntuuko muista samalta? En ymmärrä, miten isolla osalla lähipiiristä on rahaa hankkia koko ajan uutta ja merkkivaatteita lapsille kotiäitivuosien aikana?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot. Ainoa ja uniikki.

Vierailija
2/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttä se on pukea kasvavat tenavat kalliisiin vaatteisiin. Fiksua käyttää lähipiirin kierrätysvaatteet loppuun. Me ei osteta vaatteita lapselle ollenkaan, ollaan saatu kaikki toisten vanhoina tai lahjaksi uusia.

Mutta kukin tyylillään, toki. Toisethan pitää koiraakin asusteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyyttä se on pukea kasvavat tenavat kalliisiin vaatteisiin. Fiksua käyttää lähipiirin kierrätysvaatteet loppuun. Me ei osteta vaatteita lapselle ollenkaan, ollaan saatu kaikki toisten vanhoina tai lahjaksi uusia.

Mutta kukin tyylillään, toki. Toisethan pitää koiraakin asusteena.

Jännittävää. Kyllä mäkin sain vauva- ja taaperoikäisten lasten vaatteita, mutta sitä isompien vaatteita harvemmin tulee, koska ne usein menevät helpommin rikki. Eikä oo niin paljon lahjanostajiakaan, että sillä kattaisi kaikki lastenvaatteet. 

Vierailija
4/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Itse tykkään kyllä kauniista lasten vaatteista, mutta minulle ne kauniit lasten vaatteet ei ole merkkivaatteita. Eurolla tai parilla saa kirpparilta hienoja vaatteita. Tietysti lastenkin mielipiteet vaikuttaa, meillä yksi käyttää ainoastaan mekkoja ja toinen farkkuja.

Lasten leikkejä en halua rajoittaa eli euro tai pari on se maksimihinta, jonka haluan uhrata, kun vaatteisiin kuitenkin tulee tahroja tai reikiä. Jos maksaisin usean kympin joistain housuista ja niihin tulisi heti reikä, kyllä harmittaisi.

Vierailija
5/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on joillekin harrastus nämä lastenvaatejutut. Mikäs siinä, jos tykkää ja haluaa ostella merkkivaatteita. Lähtisin enemmänkin siitä, millaisia vaatteita lapsi itse haluaa käyttää. Enemmän tukea lapsen persoonallisuuden kehittymiselle omia valintoja tukemalla, kuin (oletettavasti) äidin merkkivaatetyrkytykselle.

Vierailija
6/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pikkulapsilla ja aikuisilla ei niin väliä mitä mitä on päällä, kunhan on säähän sopivaa, puhdasta ja suht ehjää vaatetta. Nyt olen vähän yrittänyt muistuttaa yläastelaista poikaa katsomaan mitä laittaa kouluun päälle ettei ruveta haukkumaan ettei lähde isosiskon vanhoi tyttöjen näköisissä vaatteissa kouluun unenpöppörössä. Muuten ihan sama mitä pitää päällä minä ja mieheni voidaan kulkea myös mitä ihmeellisimmissä rytkyissä kun lähdetään kaupoille, ja lähes kaikki vaatteet ostetaan kontista nykyisin.

Vierailija
7/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Vaatteiden ei tarvitse olla uusia, mutta niiden tulee sopia yhteen. On elämänhallinnan puutetta ja ehkä jotain muutakin, jos on raidallinen takki ja oranssit housut. Kuuluu peruskohteliaisuuteen olla siististi puettu.

Vierailija
8/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta edes omat vaatteet. Rumien ongelmia.

Vierailija
9/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneksi,pääasia että on puhdasta ja ehjää.Itse tykkään kivoista ja kauniista vaatteista mutta ostan alesta ja käytettynä. Eli rahaa ei pala juurikaan,aikaa toki.

Vierailija
10/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa. Vaatteiden ei tarvitse olla uusia, mutta niiden tulee sopia yhteen. On elämänhallinnan puutetta ja ehkä jotain muutakin, jos on raidallinen takki ja oranssit housut. Kuuluu peruskohteliaisuuteen olla siististi puettu.

Mikäs tuosta yhdistelmästä tekee epäsopivan?

Vierailija
11/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon vähän samantyyppisten pukijoiden lapsi. Sisarusten ja serkkujen vanhat vaatteet, kirpparit ja joskus sit vaatekauppaan josta sai ite valita kunhan hyväksytti äidillä sen, mut ei siinä mitään yhteensopivuutta pohdittu vaan lähinnä onko iälle sopiva kolttu. Tosi rentoa ja käytännöllistä oli pukeutuminen, ulkona rymyämistä piti vaatteiden kestää ja liikkumista ylipäätään. Jäänyt semmoinen asenne itelle aikuisuuteenkin sitten.

Ei mun vanhemmat varmaan ois osannu luetella mitään lastenvaatemerkkejäkään kuin ehkä Reima.

Vierailija
12/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että on tullut kotimaisia lastenvaatemerkkejä ja niitä mielellään tukee. Mutta onko järkevää pukea puuhailevaa lasta koko ajan merkkivaatteisiin? Jotenkin pidän eriarvoistavana tätä vaatevillitystä; lapsista on tullut uusi merkkilaukku mammoille. Kaikilla ei ole varaa ja tarvetta pelata jotain sosiaalista arvostuspeliä vaatteilla. Jos ostaisin jotain kalliimpaa merkkivaatetta lapselle, säilyttäisin sen muistona seuraavalle sukupolvelle, en siis ajattelisi jälleenmyyntiarvoa.

Vierailija
13/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hienoa, että on tullut kotimaisia lastenvaatemerkkejä ja niitä mielellään tukee. Mutta onko järkevää pukea puuhailevaa lasta koko ajan merkkivaatteisiin? Jotenkin pidän eriarvoistavana tätä vaatevillitystä; lapsista on tullut uusi merkkilaukku mammoille. Kaikilla ei ole varaa ja tarvetta pelata jotain sosiaalista arvostuspeliä vaatteilla. Jos ostaisin jotain kalliimpaa merkkivaatetta lapselle, säilyttäisin sen muistona seuraavalle sukupolvelle, en siis ajattelisi jälleenmyyntiarvoa.

Mitkä lasketaan merkkivaatteiksi? 

Vierailija
14/14 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä kalliita lastenvaatteita. Kävin just etsimässä vauvalle vaatteita kirpparilta, ja siellä sattui olemaan merkkivaate-osasto. 15 euroa käytetystä pikkubodysta, vain siksi, että niskalapussa lukee jokin tietty sana??

Vaatteiden pitää toki olla siistejä, mutta lapset pitää niitä niin vähän aikaa, että ihan turha maksaa itseään kipeäksi. Ja toisaalta, jos lapsi viihtyy sillisalaatti-värioksennus-vaatteissa, niin mitäpä se keneltäkään on pois? Ei mun mielestä lasten tarvitse olla mitään muotivalioita päällään tyylikkäimmät vaatteet. Ei mulla itelläkään ole :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän