Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivi Räsäselle taas syyte

Vierailija
29.04.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007948328.html

Olisiko syyttäjä taas ajamassa? Poliisihan ilmoitti alkukeväästä, että se haluaa lopettaa tutkinnan ja siirtää jutun syyttäjän harkintaan.

Kommentit (656)

Vierailija
541/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

osentti Timo Eskola tuo esille Facebook-päivityksessään.

Runsaat 20 vuotta sitten suomalaisissa yliopistoissa opetettiin yleisesti, että “homoseksuaalisuus on psykoseksuaalisen kehityksen häiriö”. Johdonmukainen oikeuskäytäntö johtaisi siihen, että syytteitä tullaan nostamaan tuhansia. Jos näin ei tapahdu, Räsänen on joutunut maalittamisen kohteeksi.

Onko vaiko eikö ? Mikä on uusi tieto?

Eskola on varmaan oikeassa. Mutta ikös tuo "runsaat 20 vuotta" ole kuitenkin lähempänä "50 vuotta" tai siis että "50 vuotta" olisi se oikeampi milloin noin opetettiin?

Vierailija
542/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä juttu! Minulla on kyllä täysin eri käsitys kristillisyydestä ja uskosta kuin Räsäsellä. Ihan pelkästään Räsäsen päättömien ulostulojen ja mielipiteitten vuoksi erosin kirkosta 60-vuotiaana muutama vuosi sitten. Koko ikäni olin kirkkoon kuulunut, mutta tuolloin riitti. 

Me muut pyritään muuttamaan kirkkoa sisältäpäin jotta näille Räsäsille ei jää määriteltäväksi mitä tarkoittaa kristillinen lähimmäisenrakkaus.

Kristillisen lähimmäisenrakkauden määrittää Jumala Raamatussa, ja Räsäsen näkemys on täysin Raamatun mukainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Päivi Räsänen oikeasti mies, koska Raamatun mukaan naisen pitää elää hiljaisesti, eikä nainen saa todellakaan opettaa?Vai eikö Päivi uskokaan tämän pyhän kirjan sanoihin? Nythän Päivi hyppii suorastaan silmille. Mies on Jumalan kuva ja nainen on miehestä luotu vain miestä varten. Niih.

Vierailija
544/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä juttu! Minulla on kyllä täysin eri käsitys kristillisyydestä ja uskosta kuin Räsäsellä. Ihan pelkästään Räsäsen päättömien ulostulojen ja mielipiteitten vuoksi erosin kirkosta 60-vuotiaana muutama vuosi sitten. Koko ikäni olin kirkkoon kuulunut, mutta tuolloin riitti. 

Anteeksi nyt vain, mutta hyvä, että erosit. Kirkossa ei kaivata henkilöä, joka eroaa tuollaisen syyn takia.

Minä erosin taas kymmenen vuotta sitten kun joku pääpiispa alkoi fanittamaan homppeleita.

Vierailija
545/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani homot ovat fiksuja, ihania, veroja maksavia ja oikeudenmukaisia, enkä hyväksy, että heitä herjataan pelkästään olemassaolonsa vuoksi.

Vierailija
546/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ei ku 1981 poistettiin virallisesta tautiluokituksesta. Sen verran kauan asiasta väännettiin, että tuskin tuon jälkeen on opetettu taudiksi tai häiriöksi, tuskin aina ennen sitäkään?

Vierailija
547/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede kunniaan kirjoitti:

Ilmeisesti joillekin täytyy vääntää rautalangasta. Ei ole olemassa mitään tutkimuksia, joissa homoseksuaalisuus osoitettaisiin olevan psykoseksuaalisen kehityksen häiriö. Siksi Räsäsen väite on perätön ja valhe ja erityisen törkeää on se, että hän esittää, että väite olisi totta nykytutkimuksen valossa. Käyttäkää vaikka Google Scholaria, jos tiedot ja taidot riittävät tutkimusten ymmärtämiseen. Tänne voi vapaasti laittaa ne tutkimusviitteet, jotka osoittavat, että homoseksuaalisuus on häiriö. Huom, siis tutkimusviitteet, ei omaa horinaa.

Ei kai se mikään isompi häiriö ole. Jotkut nyt vaan tykkää pervoilla eri tavoilla. Kaikki ei välttämättä vaan hirveesti halua siitä huudella.

Vierailija
548/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

osentti Timo Eskola tuo esille Facebook-päivityksessään.

Runsaat 20 vuotta sitten suomalaisissa yliopistoissa opetettiin yleisesti, että “homoseksuaalisuus on psykoseksuaalisen kehityksen häiriö”. Johdonmukainen oikeuskäytäntö johtaisi siihen, että syytteitä tullaan nostamaan tuhansia. Jos näin ei tapahdu, Räsänen on joutunut maalittamisen kohteeksi.

Onko vaiko eikö ? Mikä on uusi tieto?

Eskola on varmaan oikeassa. Mutta ikös tuo "runsaat 20 vuotta" ole kuitenkin lähempänä "50 vuotta" tai siis että "50 vuotta" olisi se oikeampi milloin noin opetettiin?

Kakaroiden mielestä 20 vuotta on iäisyys. Homoseksuaalisuus laillistui syntymävuotenani 1971, eli 50 vuotta sitten. Tautiluokituksesta se poistettiin 10 vuotta myöhemmin 1981.

Mutta tuskinpa 1970 luvulla sitä enää opetettiin missään sairautena.

Vierailija
549/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa ei ku 1981 poistettiin virallisesta tautiluokituksesta. Sen verran kauan asiasta väännettiin, että tuskin tuon jälkeen on opetettu taudiksi tai häiriöksi, tuskin aina ennen sitäkään?

Eiköhän ne tautihöpinät ole jääneet jo jonnekkin 1950 luvulle. Toki joku Räsänen varmaan pitää sitä edelleen sairautena.

Vierailija
550/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Resurssipulasta ei ole tietoakaan, kun Suomen suurinta rikollista vainotaan.

Onpa todella hyvin sanottu. Resursseja riittää yli tarpeen tässä asiassa. Kunnioitan Räsästä, että hän ajojahdista huolimatta ei taivu, vaan pitää arvomaailmastaan kiinni.

Eilenkin saimme lukea, miten lapseen kohdistunut törkeä rikos, joka tapahtui jo vuonna 2013, sai hovioikeuden tuomion käräjäoikeuden jälkeen vasta nyt 2021.

Vierailija
551/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvosta on tullut aikamme uusi pyhä lehmä, kultainen vasikka.

Tasa-arvokortti.

Siksi en kannata enää tasa-arvoa.

Kiitti mulle riitti.

Minä myös olen täysin kyllästynyt Tasa-arvokorttiin. Myös KV tasa-arvo, ihmisoikeudet, turvallinen tila, rakenteellinen r.ä...z..izmi, m.i.s.o.gy.nia, ym. Beeälmätterit ja monimuotoisuusdiversiteetit. Piiloräs....VMP.

Vierailija
552/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Resurssipulasta ei ole tietoakaan, kun Suomen suurinta rikollista vainotaan.

Onpa todella hyvin sanottu. Resursseja riittää yli tarpeen tässä asiassa. Kunnioitan Räsästä, että hän ajojahdista huolimatta ei taivu, vaan pitää arvomaailmastaan kiinni.

Eilenkin saimme lukea, miten lapseen kohdistunut törkeä rikos, joka tapahtui jo vuonna 2013, sai hovioikeuden tuomion käräjäoikeuden jälkeen vasta nyt 2021.

Tuosta sekavasti tietoa. Milloin asiasta tehtiin rikosilmoitus? Minä vuonna menivät naimisiin?

Vierailija
553/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko Raamatussa oikeasti, että homous on psykoseksuaalinen häiriö ja geneettistä rappeumaa? Saisinko sen jakeen tähän.

No ei siellä homoudestakaan sanota myöskään, että se olisi heteroinnin kanssa tasa-arvoista. Vai oletko löytänyt kohdan ?

Laita nyt vaan pyytämäni kohta Raamatusta kiitos.

Vierailija
554/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko Raamatussa oikeasti, että homous on psykoseksuaalinen häiriö ja geneettistä rappeumaa? Saisinko sen jakeen tähän.

No ei siellä homoudestakaan sanota myöskään, että se olisi heteroinnin kanssa tasa-arvoista. Vai oletko löytänyt kohdan ?

Laita nyt vaan pyytämäni kohta Raamatusta kiitos.

Räsänen ei väitä, että homoseksuaalinen taipumus sinänsä olisi syntiä, vaan että Raamatun näkemyksen mukaan homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä. Näin opettaa myös Suomen evankelisluterilainen kirkko. Kuitenkaan evankelisluterilaisen kirkon johtoa ei ole asetettu syytteeseen. Tältäkin osin tilanne alkaa muistuttaa valikoivaa ajojahtia.

Vierailija
555/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt hihhulit ei ole harmittomia. En haluaisi että yksikään lapsi joutuisi kokemaan mitä itse olen kokenut.

Olen kasvanut hihhuleiden ympäröimänä. Juuri tämmöisten vanhempien jotka uskovat eheyttämiseen. Olen elänyt yrittäen peittää ja hälventää itseni, esittänyt jotakuta toista jotta minut hyväksyttäisiin.

Olen pitkään ollut traumatisoitunut ja ahdistunut. Heterosuhteessa eläminen on minulle täysin luonnonvastaista mutta niin olen joutunut tekemään ja elämään "näytelmässä" jotta kelpaisin muille. Tuollaisten kommenttien sanominen julkisuudessa rikkoo ihmisiä. Miettikää omalle kohdalle. Omat lapseni hyväksyn juuri sellaisina kuin ovat.

Vierailija
556/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi katso ylen aamuteeveessä, kun eräs huivitettu keskustelija pilkkaa Päivi Räsäsen näkemyksiä. Ja näiden maahamme tulevien ihmisten uskonnosta ja näkemyksistä ei saa keskustella. Mikähän tämän rasittavan tummempi i ho isen kanta on ko. aiheeseen? Röyhkeä ja ylimielinen kuten niin monet aavikon kansalaiset

Vierailija
557/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään paasataan kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevista. Tämä on elämää ja jos menee huonosti, niin itse on vastuussa parantaa asia. Jos ei, niin voi voi.

Vierailija
558/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluammeko tänne vielä håmåkielteisempiä m a a h a n tu l ij oi den asen teita? Miksi heitä ei saa kritisoida?

Vierailija
559/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi imaamit saavat jatkaa samansisältöistä paasaamistaan kuin Päivi Räsänen, vapaalla jalalla?

Miksei valtakunnansyyttäjä aseta heitäkin tikun nokkaan? Mistä tässä Räsäsen syyttämisessä on oikein pohjimmiltaan kyse?

Suomessahan on sanan- ja uskonnonvapaus, ja Räsäsen näkemykset pohjautuvat tiukasti Raamatun Sanaan.

Kuka kansanedustajaimaami tällaista saarnaa julkisuudessa Räsäsen tapaan? 

Joku taas tarttuu lillukanvarsiin, kun ei muuta puolusteltavaa näe siinä, miten m u s l i m e i l l e islam on lakiuskonto.

Imaamit ovat heille sekä pappeja, poliitikkoja että tuomareita. Se, miten imaamin kommentti kuolemantuomiosta homoille aiheutti vain vaivautuneen naurahduksen TV-studiossa voi päätellä, ettei sillä mitä sanoo, vaan kuka sanoo on merkitystä.

Kansanedustaja Al-Taee on vain yksi esimerkki siitä, miten perimmäiset ajatukset saa anteeksi pyytämällä ja näennäisellä ”katumisella”. Sillä onko hän vilpitön vai ei, ei ole merkitystä, kunhan vain osaa lausua nuo maagiset sanat, niin kaikki on anteeksi annettu.

Koraani antaa myös luvan valehdella vääräuskoisille, joten minua hänen katumisensa ei vakuuta, Toiviaisen kylläkin.

Vierailija
560/656 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi on rohkea nainen . Sanoo sen suoraan mitä muut eivät uskalla.

Ketju on lukittu.