Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivi Räsäselle taas syyte

Vierailija
29.04.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007948328.html

Olisiko syyttäjä taas ajamassa? Poliisihan ilmoitti alkukeväästä, että se haluaa lopettaa tutkinnan ja siirtää jutun syyttäjän harkintaan.

Kommentit (656)

Vierailija
361/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhä harppu, joka kuvittelee olevansa parempaa kastia ja leikkii hurskasta. Mutta niinhän se aina ollut, että pahimmat arvostelijat ja teeskentelijät tulevat kiihkouskovaisista.

Vierailija
362/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mua ei haittaa Päivin kommentit. Miksi pitäisi? Hänelläkin on sananvapaus (ainakin luulisi). Olen homo, ja jos jonkun mielestä olen syntinen ja joudun kadotukseen, niin hän voi uskoa niin. Miksi mua pitäisi kiinnostaa? Keskityn mieluummin elämään tätä ihanaa elämää kuin että loukkaannun jonkun mielipiteistä."

Sulla on oikea asenne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymaailma on mennyt siihen että kaikenmaailman satuja pidetään normaaleina, homoja, lesbo ja jopa väitetään ääneen että kaksi naista voi keskenään saada lapsen ja molemmat olla saman lapsen vanhempia, kun ei se vain näin ole kuin saduissa ja jos väittää sen olevan Totta niin kyllähän se jossakin on pahasti vialla. Evoluutioon kun ei voi ihminen satuilemalla vaikuttaa... Illuja yhteen hinkkaamalla ei lasta synny, ei vaikka tekisi sitä 100 vuotta.

Alapeukuta vaikka 1000 kertaa niin siltikään kahta naista yhteen hinkkaamalla ei lasta synny ja joka muihin satuihin uskoo niin ei aivan terve päästään ole. Sadut ovat satuja ja totuus Totta.

Vierailija
364/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Räsänen ei noudata Apostoli paavalin kehoitusta siitä että nainen pysyköön hiljaa kokouksissa ja seurakunnissa ja kyselee sitten mieheltään kotonaan jos jotain epäselvää on, hävettävää syntiä sekin on Paavalin mukaan. Jos sillä raamatulla aletaan toisia päähän lyömään niin otetaan sieltä nikottelematta kaikki mitä siellä on kerrottu ja noudatetaan sitä tai sitten jätetään lyömättä raamatulla. Rusinat pullista raamattupiirit on syvältä perseestä. 

Vierailija
365/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielestäni rikosepäilyt siis ovat turhaa resurssejen haaskausta ja Päivi-parkaa käy sääliksi, ei hän ole pahantahtoinen, vaan oman maailmankuvansa ja sitä myötä sen vääristyneen ja luonnonvastaisen (sic!) homouskäsityksensäkin vanki."

Samaa mieltä. Ja kaikkihan me olemme tavalla tai toisella aivopestyjä! Siksi on vaarallista yhtä "noitaa" nostaa tikun nokkaan oikeudenkäynnissä, edes varoittavana esimerkkinä.

Vierailija
366/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Räsänen ei noudata Apostoli paavalin kehoitusta siitä että nainen pysyköön hiljaa kokouksissa ja seurakunnissa ja kyselee sitten mieheltään kotonaan jos jotain epäselvää on, hävettävää syntiä sekin on Paavalin mukaan. Jos sillä raamatulla aletaan toisia päähän lyömään niin otetaan sieltä nikottelematta kaikki mitä siellä on kerrottu ja noudatetaan sitä tai sitten jätetään lyömättä raamatulla. Rusinat pullista raamattupiirit on syvältä perseestä. 

Eihän tuo eduskunta mikään seurakunnan kokous ole. Sehän on maallinen instituutio.

Vierailija
367/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän järjettömänä tätä kaksilla rattailla ajamista. Jotkut saavat panetella seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä. Toiset eivät.

Ihan omaa ja kumppanini turvallisuuttakin ajatellen olen huolissani siitä, että Räsänen ei saa siteerata kirjaa, mutta kumppanini (transnainen) joutuu yökerhossa ahd istelta vaksi. Hän kun ei kaikille ole minkään arvoinen.

Ihan sama, mitä Räsänen on mieltä. Ihan oikeasti ei kiinnosta tippaakaan. Kristityt hihhulit ovat harmittomia nykykehityksen rinnalla. Kohtaamme paljon suurempia ongelmia Helsingissä nykyään ja kohtaamme sensuuria, jos niistä puhumme. Ihan samaa, millä Räsästä yritetään nyt vaientaa, kun ei harrasta pelkkää kivapuhetta.

Vierailija
368/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nykyajan kaikesta loukkaantumisen kulttuuri kertoo kyllä siitä, kuinka paha ihmisillä on. Näillä ihmisillä on pahoja henkisiä ongelmia.

Vierailija
369/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekopyhä harppu, joka kuvittelee olevansa parempaa kastia ja leikkii hurskasta. Mutta niinhän se aina ollut, että pahimmat arvostelijat ja teeskentelijät tulevat kiihkouskovaisista.

Tarkoittanet valtakunnansyyttäjää.

Vierailija
370/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kristityt hihhulit ovat harmittomia."

Juuri näin. Syyttäjä iski nyt kirveensä todella pahasti kiveen.

Vierailija
371/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäjän päätös on vakavassa ristiriidassa Suomessa voimassa olevaa uskonnon- ja sananvapauslainsäädäntöä kohtaan. Ei mulla muuta.

Vierailija
372/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän järjettömänä tätä kaksilla rattailla ajamista. Jotkut saavat panetella seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä. Toiset eivät.

Ihan omaa ja kumppanini turvallisuuttakin ajatellen olen huolissani siitä, että Räsänen ei saa siteerata kirjaa, mutta kumppanini (transnainen) joutuu yökerhossa ahd istelta vaksi. Hän kun ei kaikille ole minkään arvoinen.

Ihan sama, mitä Räsänen on mieltä. Ihan oikeasti ei kiinnosta tippaakaan. Kristityt hihhulit ovat harmittomia nykykehityksen rinnalla. Kohtaamme paljon suurempia ongelmia Helsingissä nykyään ja kohtaamme sensuuria, jos niistä puhumme. Ihan samaa, millä Räsästä yritetään nyt vaientaa, kun ei harrasta pelkkää kivapuhetta.

Räsäsen jahtaaminen on keskustelun kääntämistä sivuun muista ongelmista. Otetaan helppo "uhri", jonka outoudesta lähes kaikki ovat samaa mieltä ja nostetaan meteli, että hän on "väärässä". Näin saadaan oiva syntipukki eikä oikeista ongelmista tarvitse taas hetkeen puhua, kun Räsäsen kaltaiset on jo nimetty syyllisiksi.

Vierailija
373/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyttäjän mielestä Suomessa ei enää saisi uskoa siihen, mikä Raamatussa on jumalalliseksi totuudeksi määritelty?

Kuka tuo syyttelijä kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolelle asettuessaan!

Olen kristitty, mutta en pidä raamattua minään lakikirjana. Tuo teos kirjoitettiin 2000 vuotta sitten ja heijastaa sen ajan asenteita. On kamalaa, että edelleen osa kristityistä pitää homoseksuaalisuutta syntinä ja häpeänä. Vihapuhe ei kuulu sananvapauteen.

En ole mikään asiantuntija näissä jutuissa, mutta olen kuvitellut että kristityille raamattu nimenomaan on ohjekirjana. Mikä sinusta siis tekee kristityn, jos et raamattua seuraa?

Vierailija
374/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö oikeuslaitos syyttäjästä sisäisen tutkinnan? Jonkunhan pitää syyttäjälaitostakin vahtia.

UUh ooh, ihana!

Vierailija
375/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymaailma on mennyt siihen että kaikenmaailman satuja pidetään normaaleina, homoja, lesbo ja jopa väitetään ääneen että kaksi naista voi keskenään saada lapsen ja molemmat olla saman lapsen vanhempia, kun ei se vain näin ole kuin saduissa ja jos väittää sen olevan Totta niin kyllähän se jossakin on pahasti vialla. Evoluutioon kun ei voi ihminen satuilemalla vaikuttaa... Illuja yhteen hinkkaamalla ei lasta synny, ei vaikka tekisi sitä 100 vuotta.

Tosi hyvin kirjoitettu aloitus! Olisinpa minäkin yhtä hyvä kuin sinä. 😍

Vierailija
376/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän räsäselläkin ole sananvapaus ja oikeus mielipiteeseen niinku meillä kaikilla! Raamatussa opetetaan mies ja nainen kuuluvat avioliittoon ja piste. Ei mies ja mies. Tämä kuuluu siis räsäsen uskoon ja sitä tulisi kunnioittaa.

Rakastan tota sun kommenttia kuvaa kuuhun ja takas! Rakkauskahvi!

Vierailija
377/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LopunajantiedemiehetRy kirjoitti:

Päivi is the rock n roll master! respect!

#

Päivi Räsänen

1 t  · 

Olen tänään aamulla saanut puhelimitse tiedon, että valtakunnansyyttäjä on päättänyt nostaa syytteen minua vastaan kolmesta eri teosta. Haastehakemus näistä on toimitettu Helsingin käräjäoikeuteen. Minua epäillään kiihottamisesta kansanryhmää vastaan vuonna 2004 julkaistusta, kirjoittamastani pamfletista ”Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi. Homosuhteet haastavat kristillisen ihmiskäsityksen.” Tästä syytetään myös kirjan julkaisseen Luther-säätiön asiamiestä Juhana Pohjolaa. Toiseksi minua syytetään 17.6.2019 julkaisemastani Twitter-, Instagram- ja Facebook- päivityksestä, jossa kyseenalaistin kirkon osallistumisen Pride-tapahtumaan ja liitin siihen kuvan Raamatun tekstistä, Roomalaiskirjeestä 1:24-27. Kolmanneksi minua syytetään lausunnoistani Ruben Stillerin 19.12.2019 keskusteluohjelmassa ”Mitä Jeesus ajatteli homoista?”

Päätös oli yllättävä, jopa järkyttävä. En katso syyllistyneeni minkään ihmisryhmän uhkaamiseen, panetteluun tai solvaamiseen. Näissä kaikissa on kysymys Raamatun opetuksista avioliitosta ja sukupuolisuudesta. Lausunnoistani seuranneissa syytteissä on pohjimmiltaan kysymys siitä, saako Suomessa pitää esillä ja ilmaista vakaumusta, joka pohjautuu Raamatun ja kristillisten kirkkojen perinteisiin opetuksiin. En katso millään tavoin halventaneeni homoseksuaaleja, joiden ihmisarvoa ja ihmisoikeuksia olen toistuvasti kertonut kunnioittavani ja puolustavani. Raamatun opetus on kuitenkin siinä selkeä, että avioliitto on miehen ja naisen välinen ja että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on Jumalan tahdon vastaista.

Aivan ihana idea! 😍 Oot kyllä niin upee muija 💋

Vierailija
378/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Päivi ole naispappeutta vastaan?

Vierailija
379/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän Eduskunta mikään seurakunta ole.  Vai mikä seurakunta se olisi?

Kansanedustajissahan on/ on ollut luterilaisia, helluntailaisia, viidesläisiä, lestadiolaisia, muslimeja, juutalaisia, ortodokseja, katolilaisia jne.

Vierailija
380/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Päivi-fanit eivät raivoa islamistisen propagandan sananvapauden ja uskonnonharjoittamisen puolesta??

Periaatteessa uskovat kannattavat sananvapautta  ja uskonnonvapautta. On kuitenkin uskontoja ja uskontoja. Jos jonkun uskonnon kantaksi teemaksi jää vääräuskoisten tappaminen (eikä ole mitään Pyhän kirjan osaa 2, joka lieventäisi sitä sanomaa)., niin emme luonnollisesti sellaista varsinaisesti edistä.

Ketju on lukittu.