Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää meille kaikkia vanhoja astioita, mies ei uskalla kieltäytyä

Vierailija
29.04.2021 |

Olisin halunnut uusia meidän vanhan astiaston kokonaan. Olin jo etsinyt netistä kivan setin ja tilaamassa kunnes mies meni kertomaan tästä äidilleen. Anoppi sanoi, että ottakaa noi jumalattoman vanhat astiastot meiltä, ne jotka ovat olleet komerossa kohta 15 vuotta ja joilta mies lapsena söi aamupuuronsa. Eilen mies sitten mitään sanomatta oli käynyt vanhemmillaan ja kantoi kotiin jostain 70-luvulta peräisin olevat lautaset ja haarukat + lusikat. Veitset olivat jo sen verran ruosteessa, että anoppi oli heittänyt ne pois. Nyt meillä on sitten "upeita" 70-luvulta tuttuja kukkalautasia kaapit täynnä. Kestävät kuulemma "ikuisuuden vielä" eli mitään omaa ei voi hetkeen ostaa, koska anoppi pahottaisi muuten mielensä.

Seuraavaksi voisimme kuulemma ottaa miehen isovanhempien vanhan kahvisetin, sekin kun vaan seisoo anopin nurkissa turhaa.

Kommentit (1054)

Vierailija
761/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ongelmasta voi olla myös siinä, että sillä tyrkyttäjällä on tunneside siihen antamaansa astiastoon. Anoppi tyrkytti meille jotain jälkiruoka kulhoja, rumia ja lohkenneita. Mieluisia settejä löytyi kaapista jo kaksi. Anopin omat oli saatu häälahjaksi joskus 1971, ja nyt mun lapsi saa syödä siitä jogurttinsa anopin päätöksellä.

Kerroin, että jos jättää settinsä meille, niin roskiin menee. Jätti. Heitin kierrätykseen. Anoppi raivostui.

Roskiinhan se piti laittaa, eikä kierrätykseen?

Ainakin meillä lasiroskis on samassa roskakatoksessa muiden roska-astioiden kanssa. Kierrätykseen se lasi siitä lähtee, kun sitä ei laita sekajätteeseen.

Aika harva astiasto on lasia, joten se koko erä menee pilalle, jos sinne laittaa keramiikkaa.

Kannattais opetella kierrättämään oikein.

Hyvin usein jälkiruokakulhot on lasia, ovat olleet aiemmin ja ovat yhä edelleen. Älä lue omiasi.

Tarkistinpa oman paikkakunnan kierrätysohjeet. Lasiastiat, posliini ja muu keramiikka menee samaan jäteastiaan.

Vierailija
762/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ongelmasta voi olla myös siinä, että sillä tyrkyttäjällä on tunneside siihen antamaansa astiastoon. Anoppi tyrkytti meille jotain jälkiruoka kulhoja, rumia ja lohkenneita. Mieluisia settejä löytyi kaapista jo kaksi. Anopin omat oli saatu häälahjaksi joskus 1971, ja nyt mun lapsi saa syödä siitä jogurttinsa anopin päätöksellä.

Kerroin, että jos jättää settinsä meille, niin roskiin menee. Jätti. Heitin kierrätykseen. Anoppi raivostui.

Ainakin meillä lasiroskis on samassa roskakatoksessa muiden roska-astioiden kanssa. Kierrätykseen se lasi siitä lähtee, kun sitä ei laita sekajätteeseen.

Aika harva astiasto on lasia, joten se koko erä menee pilalle, jos sinne laittaa keramiikkaa.

Kannattais opetella kierrättämään oikein.

Hyvin usein jälkiruokakulhot on lasia, ovat olleet aiemmin ja ovat yhä edelleen. Älä lue omiasi.

Lasinkeräykseen EI SAA laittaa lasiastioita, ei juomalaseja tms., vaan vain lasipakkaukset, pullot ja purkit.  Lasiastiat kuuluvat sekajätteeseen!  Näitä ei pystytä hyödyntämään samassa prosessissa pullojen ja purkkien kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä nettikirpparille myyntiin?

Vierailija
764/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksittekö te näitä anoppi-juttuja omasta päästänne? Vähän kuin kilpailumielessä?

Miniöistä voisi saada helposti yhtä kovia tositarinoita.

Sitä minäkin ihmettelen, että miksi nämä anopit ovat niin hienotunteisia,

etteivät laadi samanlaisia ketjuja miniöitään kohtaan. Alkaa mennä vähän yksipuoliseksi. En ole anoppi enkä miniä, olen nettipoliisi.

Vierailija
765/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä... mä oisin ollut iki onnellinen jos olisin saanut esim äitini jäämistöstä jotain. Samoin siskoni. Ja mummon. Mut ei.

Niitä huonokuntoisia Arabioita on kirppikset pullollaan suolaiseen hintaan. Käy toki hakemassa sopivat, niin ei tarvitse nyyhkiä vanhojen astioiden puutteessa.

Muisto  on ihan eri asia kuin kirpparikuppi.........

Vierailija
766/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksittekö te näitä anoppi-juttuja omasta päästänne? Vähän kuin kilpailumielessä?

etteivät laadi samanlaisia ketjuja miniöitään kohtaan. Alkaa mennä vähän yksipuoliseksi. En ole anoppi enkä miniä, olen nettipoliisi.

Ei niiden tarvitse, haukkumisen, alistamisen ja nöyryyttämisen tarve tulee täyteen ihan livenä. Toisin sanoen oman hauraan egon pönkittämisen tarve, kyllä olo on silmin nähden heillä parempi, kun on saanut taas kiusata miniää. Oma anoppini on suorastaan hyväntuulinen, kun ensin saa sivaltaa minua kahden kesken. Itselläni onkin turvasääntö, etten koskaan ole hänen kanssaan samassa tilassa ja hakeudun välittömästi pois, kun hän yrittää esimerkiksi tunkea perääni varastoon. Surullista, mutta pakko suojella itseä.

Monen anopin kaverit ovat heidän somensa. Miniöitä haukutaan porukalla. Mun anoppi haukkui pitkään kavereidensa miniät mulle ja tajusin, että tuskin se tuppisuuna seisoo kun Marjatta, Ritu ja Sari moittivat kilpaa omiaan. Päättelin asian siitä, että hän arvostelee mua jatkuvasti päin naamaakin, miksei selänkin takana. Anoppi on pitänyt minua vuosikaudet tyhmänä lampaana, jolle voi tehdä mitä tykkää, ja vaatia mitä haluaa. Esimerkiksi kun olin synnytyksestä kipeänä, oli tärkeämpää pestä hänen mökkinsä ikkunat kuin että hän olisi tarjonnut yhtään auttavaa käteä. Ja minä todella pesin hänen ikkunansa, kävin välillä imettämässä vauvan, vedin Buranaa ja vedettömässä ulkohuusissa siivosin jälkivuotojani.  Anoppi kärsii niin kovasti jos on siitepölyä ikkunoissa.

Vierailija
767/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat julmempia, he kun käyvät kertomassa "totuuden" miniästä esim pojan perheen naapureille ja kenelle tahansa, joka jaksaa hänen vuodatustaan kuunnella. Oma anoppi on soitellut mun äidille ja räyhännyt, kun en tottele anoppia jne. Mä sentään purnaan anonyymisti internetissä.

Vierailija
768/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan miehen siskolta kaikkea vanhaa kaapissa lojuvaa, etenkin vanhoja vaatteita. Otan ne vastaan, mutta jonkin ajan päästä vien kierrätykseen. Ehkä voisit tehdä niin itsekin. Kyllä joku ne fb:n roskalavalta huolii. Lisäksi anoppi antaa joka joulu ja syntymäpäivä jonkin kipon lahjaksi, vaikka itse inhoan sitä kun kaapit on täynnä erinäköisä ja eri värisiä tarpeettomia kippoja ja koriste-esineitä. Olen suunnitellut myyväni pois torissa, kun osa on ihan hyviä Iittalaa ja kastehelmeä, joista varmaankin jokusen euron saa.

Vierailija
769/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niiden tarvitse, haukkumisen, alistamisen ja nöyryyttämisen tarve tulee täyteen ihan livenä. Toisin sanoen oman hauraan egon pönkittämisen tarve, kyllä olo on silmin nähden heillä parempi, kun on saanut taas kiusata miniää. Oma anoppini on suorastaan hyväntuulinen, kun ensin saa sivaltaa minua kahden kesken. Itselläni onkin turvasääntö, etten koskaan ole hänen kanssaan samassa tilassa ja hakeudun välittömästi pois, kun hän yrittää esimerkiksi tunkea perääni varastoon. Surullista, mutta pakko suojella itseä.

Monen anopin kaverit ovat heidän somensa. Miniöitä haukutaan porukalla. Mun anoppi haukkui pitkään kavereidensa miniät mulle ja tajusin, että tuskin se tuppisuuna seisoo kun Marjatta, Ritu ja Sari moittivat kilpaa omiaan. Päättelin asian siitä, että hän arvostelee mua jatkuvasti päin naamaakin, miksei selänkin takana. Anoppi on pitänyt minua vuosikaudet tyhmänä lampaana, jolle voi tehdä mitä tykkää, ja vaatia mitä haluaa. Esimerkiksi kun olin synnytyksestä kipeänä, oli tärkeämpää pestä hänen mökkinsä ikkunat kuin että hän olisi tarjonnut yhtään auttavaa käteä. Ja minä todella pesin hänen ikkunansa, kävin välillä imettämässä vauvan, vedin Buranaa ja vedettömässä ulkohuusissa siivosin jälkivuotojani.  Anoppi kärsii niin kovasti jos on siitepölyä ikkunoissa.

Uhkasiko aseella, kävikö käsiksi ?

Jos niin 112, jos ei niin olet muita ketjuja lainatakseni lammas. Anoppisi on sadisti kun esitti em.vaatimuksia, mutta kaikkeen ei tarvitse suostua. Vanha viisaus hyppäätkö kaivoon kun anoppi käskee ? Miksi yleensä edes olit mökillä, anopin tai kummin kaiman tuossa tilassa ?

Olen anoppi ja äiti ja jos jätetään pois näiden akkojen vallankäyttö tai mitä nämä kontrollin tarvetta, pönkittämistä nyt onkaan niin kyllä mä ihmettelen , anteeksi nyt, teitä miniöitä. Itketään kun kun anoppi sitä ja tätä. Osa varmaan kuviteltua puolin ja toisin, en ole koskaan luottanut naisten kykyyn tulla toimeen keskenään, mutta puolustaukaa nyt herran tähden.

Myönnän ja olen sanonut sen aiemminkin , että nämä jutut ei ole minun maailmastani joten lienen jäävi niitä kommentoimaan. Oman anopin kanssa riitti ilmoitus " minä en marjoja poimi" kun sanoi, että huomenna mennään mustikkaan.

Vierailija
770/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona mulla on erillinen lasiroskis, jonka käyn tyhjäämässä kierrätyspisteessä. Tietysti kierrätän aina kun se on mahdollista.

Ei kaikki astiat ole lasia. Opettele kierrättämään oikein.

Lasinkeräykseen saa laittaa vain lasipakkauksia. Juomalaseja tai vastaavia ei saa laittaa. Ne eivät ole lasipakkauksia.

Vierailija
771/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihamittari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona mulla on erillinen lasiroskis, jonka käyn tyhjäämässä kierrätyspisteessä. Tietysti kierrätän aina kun se on mahdollista.

Ei kaikki astiat ole lasia. Opettele kierrättämään oikein.

Lasinkeräykseen saa laittaa vain lasipakkauksia. Juomalaseja tai vastaavia ei saa laittaa. Ne eivät ole lasipakkauksia.

Jäteasemalla kerätään lasijätettä. Sinne voi viedä muutakin kuin lasipakkauksia.

Vierailija
772/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oi miksi osa vanhemmasta sukupolvesta ei raaski myydä tai heittää pois tavaraa, jota itse ei tarvitse? Tai tajua, että nuorempi sukupolvi saattaa arvostaa ihan erilaisia juttuja. Appivanhempani ovat n. 70 vuotiaita ja tekevät muuttoa pienempään asuntoon. Tässä yhteydessä olisi hyvä tilaisuus käydä läpi tavaroita ja miettiä mitä kannattaa säästää ja mitä ei. Suunnitelmama on kuitenkin viedä kaikki ylimääräinen mökille säilöön ja anopin sanojen mukaan "saatte te sitten selvitellä mitä tavaroille tapahtuu kun meistä aika jättää". Jos minusta on kiinni niin pihaan tulee jätelava ja tavarat kipataan sinne.

Vierailija
773/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oi miksi osa vanhemmasta sukupolvesta ei raaski myydä tai heittää pois tavaraa, jota itse ei tarvitse? Tai tajua, että nuorempi sukupolvi saattaa arvostaa ihan erilaisia juttuja. Appivanhempani ovat n. 70 vuotiaita ja tekevät muuttoa pienempään asuntoon. Tässä yhteydessä olisi hyvä tilaisuus käydä läpi tavaroita ja miettiä mitä kannattaa säästää ja mitä ei. Suunnitelmama on kuitenkin viedä kaikki ylimääräinen mökille säilöön ja anopin sanojen mukaan "saatte te sitten selvitellä mitä tavaroille tapahtuu kun meistä aika jättää". Jos minusta on kiinni niin pihaan tulee jätelava ja tavarat kipataan sinne.

Tuohan on typeryyden huippu. Ja just kuten mun anoppi tekee. Hän kun ei hyvästä tarjouksesta ei voi kieltäytyä, niin tulee ostaneeksi aika paljon hyödytöntä. Oma talo kun on täynnä, niin sitten keksii, että meillä on tarve. Kun kieltädytään taas kerran vastaanottamasta mitään, niin vie sitten mökille. Se on kohta samassa kunnossa kuin koti. Säälin miestä ja hänen sisaruksista, kun nuo pitää joskus tyhjätä. Varsinkin miehen sisko on yrittänyt hillitä äitinsä hamstraustaipumusta, tulokset ovat olleet heikot.

Vierailija
774/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi...sellaista ei ole toista kuin itsellä. Esittää jotain ihme roolia. Kulissit murentuneet jo vuosia sitten, mutta yhä vaan jaksaa. Yrittää puhelimitsekin päsmäröidä meidän sisustusta ja muuta. Katkaisin lopulta välit. Ei kykene kommunikoimaan normaalisti keskustellen, mutta mielipiteitä löytyy. Nyt saa mies pitää välit kuten parhaaksi näkee. Minut ajettiin pahispuolelle hänen ja kälyn toimesta. Näin on käynyt kaikille kälyn lukuisista existä. Ensin ovat niin ihania ja mahtavia, mutta erotessa täysin pahoja...Tuollaiseenkin käytökseen on diagnoosit olemassa, joten sukurauhan vuoksi jouduin tähän ratkaisuun, että avioliitto sentään säilyy. Kuppeja en tule ottamaan saati mitään muutakaan enää. Monta joulua olen jo itkenyt anopin käytöksen vuoksi, mutta nyt se on ohi.

Vierailija
775/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman anopin kanssa riitti ilmoitus " minä en marjoja poimi" kun sanoi, että huomenna mennään mustikkaan.

Olen se jolle vastasit. En voisi ikinä sanoa noin, anoppi suuttuisi, syyttelisi ja alkaisi raivota. Kerran hänen vävypoikansa totesi tuohon tyyliin, ja anoppi alkoi likimain tuhota tätä miestä. Haukkui selän takana todella hävyttömästi, mm. alkoholistiksi ja että lyö lapsiaan ja vaimoaan. Pariskunta erosi jonkin ajan kuluttua. Anopin suututtaminen ei vain ole mahdollista, jos aikoo pitää oman perheensä kasassa. Onko tähän tilanteeseen vielä vinkkejä?

Vierailija
776/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhkasiko aseella, kävikö käsiksi ?

Jos niin 112, jos ei niin olet muita ketjuja lainatakseni lammas. Anoppisi on sadisti kun esitti em.vaatimuksia, mutta kaikkeen ei tarvitse suostua. Vanha viisaus hyppäätkö kaivoon kun anoppi käskee ? Miksi yleensä edes olit mökillä, anopin tai kummin kaiman tuossa tilassa ?

Olen anoppi ja äiti ja jos jätetään pois näiden akkojen vallankäyttö tai mitä nämä kontrollin tarvetta, pönkittämistä nyt onkaan niin kyllä mä ihmettelen , anteeksi nyt, teitä miniöitä. Itketään kun kun anoppi sitä ja tätä. Osa varmaan kuviteltua puolin ja toisin, en ole koskaan luottanut naisten kykyyn tulla toimeen keskenään, mutta puolustaukaa nyt herran tähden.

Myönnän ja olen sanonut sen aiemminkin , että nämä jutut ei ole minun maailmastani joten lienen jäävi niitä kommentoimaan. Oman anopin kanssa riitti ilmoitus " minä en marjoja poimi" kun sanoi, että huomenna mennään mustikkaan.

Mun anoppi ei ole koskaan mustikkaa käskenyt, mutta muuten vaatimuksia on ollut. Niistä ei ole kovin helppo kieltäytyä, kun anoppi ei yksinkertaisesti kuuntele. Hänen sanansa on laki, ja sitä on toteltava. Jos on kokemusta vain normaaleista ihmisistä, niin voi olla vaikea tajuta, kuinka hiton vaikea on kieltäytyä esim risusavotasta tai siitä myrna-astiastosta. Ainut keino joka toimii on välien katkaisu.

Vierailija
777/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman anopin kanssa riitti ilmoitus " minä en marjoja poimi" kun sanoi, että huomenna mennään mustikkaan.

Olen se jolle vastasit. En voisi ikinä sanoa noin, anoppi suuttuisi, syyttelisi ja alkaisi raivota. Kerran hänen vävypoikansa totesi tuohon tyyliin, ja anoppi alkoi likimain tuhota tätä miestä. Haukkui selän takana todella hävyttömästi, mm. alkoholistiksi ja että lyö lapsiaan ja vaimoaan. Pariskunta erosi jonkin ajan kuluttua. Anopin suututtaminen ei vain ole mahdollista, jos aikoo pitää oman perheensä kasassa. Onko tähän tilanteeseen vielä vinkkejä?

Välien katkaisu.

Vierailija
778/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole , olen pahoillani tilanteestasi ja teidän muidenkin. Minulla ei ole kokemusta näistä kontrolloivista Niskavuoren emännistä joiden täytyy tanssittaa koko sukua oman tahtonsa mukaan, lähin sinnepäin lienen minä itse . Olen koko elämäni myös uskonut suoraan puheeseen, mutta näihin akkoihin se ei toimi kun vääntävät mustan valkoiseksi ja kylvävät valheita pitkin kyliä.

Ymmärrän ettei kuvatun kaltaisten ihmisten kanssa voi näistä keskustella, koska eivät edes tunnistaisi itseään saati suostuisi tunnustamaan käytöstään.

Toimisivatko pienet askeleet ? Asiat, tekemiset joista ei syty kolmas maailmansota vaan pieni rajakahakka .

Se, joka ei mennyt marjaan

Vierailija
779/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole , olen pahoillani tilanteestasi ja teidän muidenkin. Minulla ei ole kokemusta näistä kontrolloivista Niskavuoren emännistä joiden täytyy tanssittaa koko sukua oman tahtonsa mukaan, lähin sinnepäin lienen minä itse . Olen koko elämäni myös uskonut suoraan puheeseen, mutta näihin akkoihin se ei toimi kun vääntävät mustan valkoiseksi ja kylvävät valheita pitkin kyliä.

Ymmärrän ettei kuvatun kaltaisten ihmisten kanssa voi näistä keskustella, koska eivät edes tunnistaisi itseään saati suostuisi tunnustamaan käytöstään.

Toimisivatko pienet askeleet ? Asiat, tekemiset joista ei syty kolmas maailmansota vaan pieni rajakahakka .

Se, joka ei mennyt marjaan

Ihan sama kuinka pienestä asiasta on kyse, kyllä hyvinkin mitättömästä asiasta saa riidan aikaiseksi. Esimerkki elävästä elämästä. Anoppi kävi ihan joka ikinen päivä meillä. Hänellä oli tapana käydä hakemassa meidän postit ennen kuin tuli meille, vaikka minä ja mies kiellettiin tämä. (Asutaan maalla, postilaatikolle 200 m). Kerran anoppi "ihan vahingossa" ja "epähuomiossa" oli avannut pankista minulle tulleen kirjeen. Ei sillä kertaa avainlukulistaa mielenkiintoisempaa sisältöä, mutta loputkin luottamuksesta meni. Tässä uhkasin jo poliisilla, nyt kaduttaa etten soittanut. Miehelleni anoppi oli sittemmin itkenyt, että mä olen vainoharhainen ja valehtelen, ettei hän ikinä lukisi toisten kirjeitä. Mies uskoi minua. Anoppi on pesun kestävä juorukello, pohjattomaan utelias yksilö.

Vierailija
780/1054 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin miehelleni, kun hän lähti kuolinpesän tavaroiden jakotilaisuuteen, että älä tuo mitään. Samoin tein oman sukuni kohdalla, turhasta tavarasta ei ole kuin haittaa.

Mies ei siis saanut tuoda edes kultakoruja tai käteistä? No olivat varmaan muut osakkaat tyytyväisiä. Enemmän heille.

Kultaa ja käteistä löytyy jokaisesta kuolinpesästä?

Miksi oletat, että kaikista, kun kyse oli tästä yhdestä ainoasta?