Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkyvytön "eläkeläinen" saa tienata 1500 e lisätienestejä, mutta työtön ei saa!

Vierailija
06.08.2025 |

ja työttömältä on kielletty lisätyöt esim pikkulisätienestit joista voisi maksaa veroakin lisää, mutta työkyvytön saa 900 e kk  min ja päälle saa tienata 1500 e "työkyvyttömänä". Sukulaiseni on työkyvyttömyyyseläkkeellä jo 48 vuotiaana ja saa 2400 e eläkettä! + päälle tekee puolityötä ja saa siitä 1500 e lisätuloja. Eli työkyvyttömänä hän tienaa 3900 e kuussa! 

Kommentit (283)

Vierailija
1/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin älyttömän epäreilua. 

T. Osatyökykyinen työtön, joka on vakuutusyhtiön mielestä täysin työkykyinen (kunpa olisinkin!)

Vierailija
2/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin opiskelijoita "rangaistaan" liiasta työnteosta ja ahkeruudesta, jos opiskelujen ohella jaksaa käydä vielä töissä. Eläkeläiset sen kuin porskuttaa ja varmaan myös nauraa meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on väärää tietoa, työkyvyttömyys eläkeläinen saa tienata 70% eläkkeen määrästä, eli jos eläke on esim 5000€ saa hän tienata eläkkeen lisäksi  3500€/kk

Vierailija
4/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin tietyn alan eläkeläisillä on kysyntää ihan siksi että he hallitsevat monivuotisella kokemuksella työn jota nuorempi ei vielä täysin hallitse. 

Vierailija
5/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä ollaan kateellisia sairaille 

Vierailija
6/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on väärin että eläkeläinen tekee töitä? Kun ensin on suu vaahdossa haukuttu eläkeläisiä ja heidän eläkkeitään. Hävetkää!

Vierailija
7/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on väärää tietoa, työkyvyttömyys eläkeläinen saa tienata 70% eläkkeen määrästä, eli jos eläke on esim 5000€ saa hän tienata eläkkeen lisäksi  3500€/kk

Tuo 1 500 e näyttäisi olevan netto. 70 % 2 400 eurosta on 1 680 euroa.

Vierailija
8/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä palstamamma ei olisi katkera ja kateellinen. 

Vierailija
9/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän todella sairas, jos pystyy tekemään lähes täyttä työaikaa? Minä en pysty enkä ole siltikään saanut edes osatyökyvyttömyyseläkettä.

Vierailija
10/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin opiskelijoita "rangaistaan" liiasta työnteosta ja ahkeruudesta, jos opiskelujen ohella jaksaa käydä vielä töissä. Eläkeläiset sen kuin porskuttaa ja varmaan myös nauraa meille.

No ei todellakaan naura. Onhan meillä omia lapsia, jotka ovat tai ovat olleet opiskelijoita. Itse olen avustanut rahallisesti omia opiskelevia lapsiani vaikka eläkkeeni on pieni.

Vierailija
11/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sä tienata kuinka paljon vain mutta se vähentää sun työttömyysetuutta. Itse olen eläkkeellä ollut 25-30 ja nyt 39-43 vuodet fyysisen sairauden takia. Ei tässä paljoa työntekoa ehdi kun pitää yrittää opiskella ja hoitaa terveyttä. Täytyy muistaa, että moni eläkeläinen on tosi sairas ja vointi paljon tehottomampi ku peruslusmurivityöttömällä, joka oikeasti joutaisi töihin. Mutta ei tietenkään kuulu saada työttömyysetuutta enää.

12/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ymmärtänyt että saan tienata 1100 euron eläkkeeni päälle max 700euroa koska ei saa tienata niin että menee yli 2000 euron 

Vierailija
13/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän todella sairas, jos pystyy tekemään lähes täyttä työaikaa? Minä en pysty enkä ole siltikään saanut edes osatyökyvyttömyyseläkettä.

Osatyökyvyttömyyseläkkeellä saa tehdä max 60 %:n työaikaa, kokoeläkkeellä max 40 %:n.

Vierailija
14/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja saan tienata n 1000 e/kk. Kun olin osatyökyvyttömyyseläkkeellä, sain tienata 1600 e/kk. Oletko nyt varma, että hän on täydellä työkyvyttömyyseläkkeellä? Vai vain osittaisella. Toki nämä ovat laskennallisia aiempiin tuloihin. 

Ja tiedoksi, verottaja iskee kyllä lujaa, jos työskentelet täydellä tkeläkkeellä. Osarilla verotus vähän inhimillisempää. 

Mutta nyt tuntuu, että AP ei ole perehtynyt asioihin, vaan suoltaa oletuksiaan omasta päästä. 

Vierailija
15/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 1 500 e näyttäisi olevan netto. 70 % 2 400 eurosta on 1 680 euroa.

1680 euron bruttotuloista netto ei todellakaan ole 1500 euroa. Verotus on paljon kireämpi.

Vierailija
16/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkäinen voi siis ottaa vastaan pienipalkkaisen työn, työtön ei voi koska palkka jää tukia pienemmäksi.

Täysin absurdi systeemi. Suomi on hullujenhuone.

Vierailija
17/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja saan tienata n 1000 e/kk. Kun olin osatyökyvyttömyyseläkkeellä, sain tienata 1600 e/kk. Oletko nyt varma, että hän on täydellä työkyvyttömyyseläkkeellä? Vai vain osittaisella. Toki nämä ovat laskennallisia aiempiin tuloihin. 

Ja tiedoksi, verottaja iskee kyllä lujaa, jos työskentelet täydellä tkeläkkeellä. Osarilla verotus vähän inhimillisempää. 

Mutta nyt tuntuu, että AP ei ole perehtynyt asioihin, vaan suoltaa oletuksiaan omasta päästä. 

Mä saan tienata eläkkeen päälle 1100€, mitä siitä verotetaan? En ole töissä vaan täydellä työkyvyttömyyseläkkeellä mutta opiskelen uutta alaa juuri sen vuoksi että jos voisin tehdä töitä osa aikaisena

Vierailija
18/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoko on lähes täysi työaika? Taisit olla kännykällä matematiikan tunneilla, kun et tuon vertaa oppinut.

Vierailija
19/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan tienata eläkkeen päälle 1100€, mitä siitä verotetaan? En ole töissä vaan täydellä työkyvyttömyyseläkkeellä mutta opiskelen uutta alaa juuri sen vuoksi että jos voisin tehdä töitä osa aikaisena

Sehän selviää veroprosenttilaskurilla. Ei täällä voi antaa suoraa vastausta, kun verotus riippuu niin monesta asiasta kuten asuinkunnasta.

eri

Vierailija
20/283 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin tietyn alan eläkeläisillä on kysyntää ihan siksi että he hallitsevat monivuotisella kokemuksella työn jota nuorempi ei vielä täysin hallitse. 

Työkyvyttömyys eläkkeellä olevan luulisi olevan työkyvytön, elikkä ei pysty töihin ja silti jatketaan samoissa hommissa työkyvyttömänä, onhan se pöhköä touhua.