60 cm vyötärö tuntuu mahdottomalta ajatukselta
Kuinka monelta (pitkältä) ihmiseltä löytyy noin kapea vyötärö? Onko sulla nyt tai joskus ollut?
Kommentit (97)
Mulla ei ole ikinä ollut ylipainoa (painoindeksi max 21), mutta vyötäröni ei aikuisiällä ole koskaan ollut edes lähellä 60 senttiä. Silloinkin kun laihduin masennuksen seurauksena niin että kylkiluut törröttivät, vyötärö ei ollut paljoa alle 70 cm.
Ylipäätään kaikkiin ihmisiin ei vain voi soveltaa samoja senttejä. Tiedän yhdenkin ampiaisvyötäröisen, joka saisi varmaan painaa 100 kg ennen kuin vyötärönympärys menisi yli 65.
17-18-vuotiaana vyötärönympärys oli piirun verran alle 70. Nyt kun ajattelee, tuntuu mahdottomalta. Pituutta on 173 cm.
Ei ole koskaan ollut noin kapeaa vyötäröä, paitsi ihan lapsena. Syömishäiriöisenäkään VY ei pudonnut alle 63cm. Olen 171cm pitkä ja hoikahko.
60cm vyötärönympärys jonain ideaalimittana on hevonpas*aa.
Laihtuin pari kiloa ja turvotusta lähti pysyvästi vatsasta 8 senttiä. Nyt vatsa on n.70cm. Kyllä varmaan lisää laihduttamalla saisi vielä 10cm pois. En ollenkaan tiedä nuoruuden mittoja mutta olin kyllä tosi laiha joten varmaan oli sellainen vyötärö. Pituus 170cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisenä voi vain haaveilla kapeasta uumasta. Nuorena olisi onnistunut.
Vaikka olen hoikka ja siro, koko 34 niin vyötärö on pömppö, 80-85 cm, vaihtelee mitta. Syön jo terveellisesti ja urheilen 5 krt viikossa, silti vyötärö on pömppö. Hormonaalista.
Jos vyötärö on 80-85 et millään voi olla kokoa 34.
Kyllä vain olen! Miksi valehtelisin? Andiatan housujen koko on 34 mitä käytän.
Sitten käytät väärän kokoisia vaatteita. Omat mitat 95-76-100 ja koko 38-40.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ruumiinrakenteesta. Itse olen siitä onnellisessa asemassa, että olen malliltani tiimalasi. Vielä parikymppisenä oli 60cm vyötärö, kun olin laihassa kunnossa. Nyttemmin kiloja kertynyt, vyötärö n.69cm ja lantio n.100cm.
168cm/63kg.
Korsetilla tuosta saisi helposti 60-senttisen nykyäänkin.
. Alle 35 vuotiaana sain sen pysymään 60 cm, mutta paino ei saanut nousta yli 47 kilon ja piti treenata säännöllisesti vuötäröä. Välillä 35-50 v kohotin hieman painoani, koska paino oli liian alhainen 173 cm naiselle. Kolmen kilon painonnoisu toi vyötärölle 4 cm lisää liikunnasta huolimatta ja uusi mitta oli 64 cm. Luonnostaan en siis mikään tiimalasi ole. Jos haluat mahdollisimman hoikan vyötärön, niin kokemukseni mukaan pilates on ihan paras keino saada se. Tällä hetkellä vyötäröni on 68 cm ja ikää 55.Liikun säännöllisesesti ja syön kasvispainotteisesti ja vähärasvaisesti ja olen hyvin hoikka. Painan 52 kiloa. En jaksa enää stressata vyötärönympäryksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisenä voi vain haaveilla kapeasta uumasta. Nuorena olisi onnistunut.
Vaikka olen hoikka ja siro, koko 34 niin vyötärö on pömppö, 80-85 cm, vaihtelee mitta. Syön jo terveellisesti ja urheilen 5 krt viikossa, silti vyötärö on pömppö. Hormonaalista.
Jos vyötärö on 80-85 et millään voi olla kokoa 34.
Kyllä vain olen! Miksi valehtelisin? Andiatan housujen koko on 34 mitä käytän.
Ihana! Yritin ostaa Andiatasta koon 34 paidan. Rinnanympärykseni oli 87.Kaikki paidat olisivat olleet minulle telttoja. Hämmästelin tätä myyjälle ja myyjä kertoi, että mitoitus on tehty omistajan rouvan mittojen mukaan. Rouva oli nuorena kokoa 34, mutta rouvan koon kasvaessa kasvoivat koon 34 vaatteetkin, jotta perhesopu säilyy. Voit uskoa tietenkin mitä haluat, mutta koolla 34 ei ole oikeasti noin paksua vyötäröä.
Vyötärön koko ei riipu siitä kuinka paljon painaa vaan siitä mihin kohtaan rasva asettuu. Suomalaisilla se asettuu ensin vyötärölle, niilläkin joilla leveät lanteet. Esimerkiksi kiinalaisilla kevyillä keijukaisilla ei ole pienet vyötäröt vaan he ovat tasapaksuja. Sama luku niin vyötäröllä kuin lantiolla. Nykyään ihmiset hyötyliikkuvat Suomessakin sen verran vähän että kapea vyötärö aikuisella on useammilla haave vain. ennen Suomessa nuoren naisen keskikoko oli 38 , nyt se on 40. Siitä voi sitten miettiä mikä se totuus on.
Minä olen 177 cm pitkä. Nuorena painoin hoikimmillani 62-63 kg. Mittani olivat tuolloin 96-74-98.
Tämä on tarkka tieto. Opiskelin silloin ompelua, joten aivan varmasti oikeat mitat. Aika monet kylkiluut minulta saisi poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärön koko ei riipu siitä kuinka paljon painaa vaan siitä mihin kohtaan rasva asettuu. Suomalaisilla se asettuu ensin vyötärölle, niilläkin joilla leveät lanteet. Esimerkiksi kiinalaisilla kevyillä keijukaisilla ei ole pienet vyötäröt vaan he ovat tasapaksuja. Sama luku niin vyötäröllä kuin lantiolla. Nykyään ihmiset hyötyliikkuvat Suomessakin sen verran vähän että kapea vyötärö aikuisella on useammilla haave vain. ennen Suomessa nuoren naisen keskikoko oli 38 , nyt se on 40. Siitä voi sitten miettiä mikä se totuus on.
Riippuu kyllä eniten ruumiinrakenteesta onko sille vyötärölle edes "tilaa".
Minun on 56cm ja olen 169cm 45kg.
Mä olen 168cm ja nyt noin 67kg, muutama kilo tullut ylimäärästä nyt treenitauon takia.
Mittasin juuri vyötärön joka oli 70cm, joskus ennen lapsia oli alimmillaan aikuisena joku 62cm mutta tuntuu että siihen ei enää pääse vaikka olenkin ns. tiimalasimallia
60 senttinen vyötärö ei kyllä ole vielä kovin hoikka, semmonen peruslaihaläskin vyötärö.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli nuorena 60 cm vyötärö, olen 175cm pitkä.
Ymmärtääkseni on rakenteesta kiinni, eli kuinka alimmat kylkiluut sijaitsevat. Meillä kapea vyötärö periytyy äidin puolelta, tyttärelläkin on ampiaisvyötärö.
Oli kyllä hankalaa löytää vaatteita, jotka olisivat istuneet hyvin korjailematta.
Nyt viisikymppisenä ei ole enää ampiaisvyötäröstä kiusaa :(
Jeps, 60 cm vyötärö on mahdoton tavoite, jos on suhteellisen lyhyt selkä ja kylkiluut ja lonkkaluut ovat hyvin lähellä toisiaan. Minulla oli ala-asteella vy 60 cm (huomattavan alipainoisena ja vajaa 160 cm) ja nyt aikuisena noin 68 cm (162 cm ja 48 kg).
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 177 cm pitkä. Nuorena painoin hoikimmillani 62-63 kg. Mittani olivat tuolloin 96-74-98.
Tämä on tarkka tieto. Opiskelin silloin ompelua, joten aivan varmasti oikeat mitat. Aika monet kylkiluut minulta saisi poistaa.
Minulla samoin nuorena parikymppisenä suunnilleen samat mitat mutta vyötärö oli 62 cm. Mitattiin kun teetin ylioppilaspuvun ja naimisiin mennessäni kun sovittelin hääpukua.
Nyt viisikymppisenä vyötärö on erottuva mutta ympärysmitta vaihtelee todella paljon kun vatsa tuppaa turpoamaan herkästi. Tässä iässä hormonaaliset muutokset tuovat rasvaa vatsan seudulle, joten ns. ampiaisvyötärön saa unohtaa enkä siitä haaveilekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessähän on ns. mallin mitat, eli vanhalla kauneuskäsityksellä täydellinen keho olisi 90-60-90 ja pituutta 170-175cm. Eihän tähän moni yllä, mutta harvoin kauneuskäsitykset kattavat valtaosaa..
Oma vyötärö on alle 60cm, mutta pitkää en ole nähnytkään.
Ennen vanhaan ainakin missit oli suht lyhyitä ~165 cm.
Miss maailma oli pari v sitten 162, ja superkaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli nuorena 60 cm vyötärö, olen 175cm pitkä.
Ymmärtääkseni on rakenteesta kiinni, eli kuinka alimmat kylkiluut sijaitsevat. Meillä kapea vyötärö periytyy äidin puolelta, tyttärelläkin on ampiaisvyötärö.
Oli kyllä hankalaa löytää vaatteita, jotka olisivat istuneet hyvin korjailematta.
Nyt viisikymppisenä ei ole enää ampiaisvyötäröstä kiusaa :(
Jeps, 60 cm vyötärö on mahdoton tavoite, jos on suhteellisen lyhyt selkä ja kylkiluut ja lonkkaluut ovat hyvin lähellä toisiaan. Minulla oli ala-asteella vy 60 cm (huomattavan alipainoisena ja vajaa 160 cm) ja nyt aikuisena noin 68 cm (162 cm ja 48 kg).
Olen pitkäselkäinen eikä mulla jää käytännössä yhtään tyhjää tilaa noiden luiden välille. Jääkö oikeasti jollain?
165cm/63 kg. Ikää 32 vuotta.
Vyötärö nyt 73cm.
Muistan että yläasteella oli 60cm kun käsityötunnilla mittailtiin.
Rasva tuppaa kerääntymään peppuun ja reisiin. Olen enemmänkin päärynä kuin tiimalasi.
Minäkin olen 4 cm päässä lihavasta ja bmi 18,9. :D