60 cm vyötärö tuntuu mahdottomalta ajatukselta
Kuinka monelta (pitkältä) ihmiseltä löytyy noin kapea vyötärö? Onko sulla nyt tai joskus ollut?
Kommentit (97)
60-luvulle asti oli yleistä käyttää sellaista housuliiviä vyötäröllä, englanniksi girdle. Se korvasi vanhanaikaiset, kireät korsetit mutta muokkasi kuitenkin vyötärölinjaa ja on todennäköisesti yksi syy siihen, miksi ennen vanhaan (n. 70-luvulle asti) naisilla oli useammin ampiaisvyötärö tai ainakin kapeampi vyötärö kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisenä voi vain haaveilla kapeasta uumasta. Nuorena olisi onnistunut.
Vaikka olen hoikka ja siro, koko 34 niin vyötärö on pömppö, 80-85 cm, vaihtelee mitta. Syön jo terveellisesti ja urheilen 5 krt viikossa, silti vyötärö on pömppö. Hormonaalista.
Jos vyötärö on 80-85 et millään voi olla kokoa 34.
Kyllä vain olen! Miksi valehtelisin? Andiatan housujen koko on 34 mitä käytän.
Kyseessä lienee tuumakoko?
https://andiata.fi/tuote/jamy-housut-tummansininen/
Esim. näissä kokosi olisi n.42.
Ei ole tuumakoko, usko nyt! Ei ole noi housut!
Eilen ostin uudet farkut Kappahlista ja koko oli 36. Veromodasta ostin kesämekon kokoa XS.Olen siro.
Ei voi olla siro, jos vyötärönympärys ylittää keskivartalolihavuuden rajan.
Takapuoli ja jalat voi olla kokoa xs.
Niin? Se ei silti tee sinusta siroa. Sirous käsittää koko kropan.
Mulla oli sen verran vyötärö joskus 11-12v:nä kun painoin 40 kg. 52 kiloisena 71cm. Olen suora ja kapeavartaloinen.
Riippuu ruumiinrakenteesta. Itse olen siitä onnellisessa asemassa, että olen malliltani tiimalasi. Vielä parikymppisenä oli 60cm vyötärö, kun olin laihassa kunnossa. Nyttemmin kiloja kertynyt, vyötärö n.69cm ja lantio n.100cm.
168cm/63kg.
Vierailija kirjoitti:
Oma pituuteni on 173 cm ja on 60cm vyötärö. Hintelä ruumiinrakenne ja muutenkin hoikka. Vartalon malli olisi ehkä tiimalasi jos rinnat ja peffa olisivat isommat, nyt on vain kapea kroppa jossa erottuva vyötärö.
Miksi noin monta alapeukkua? Tarkoittaako se että joidenkin mielestä valehtelen vai onko ruma kroppa?
Jos alapeukut siksi ettei enää keski-ikäisenä voi olla, niin ikää mulla on pian 42 v.
Itselläni on, olen 166 cm ja mittani ovat 87-60-91.
Teininä oli joo, mutta eipä enää. Olen 158 cm pitkä ja painan nykyään 48 kiloa. Mitat on 88-67-90 ja tiimalasin muotoinen vartalo ollut aina, lyhyillä jaloilla ja pitkällä selällä.
Ihmettelen tätä aloitusta. Vain poikkeustapauksissa vyötärö on 60-senttinen, jos kyseessä on pitkä ihminen. Syynä on joko aliravitsemus tai poikkeuksellinen vartalon malli, joista ensimmäistä ei todellakaan kannata tavoitella ja jälkimmäistä ei edes voi tavoitella.
Itse olen 160 cm ja vyötärö on 60 cm, kylkiluut paistaa ja istuvia vaatteita on toisinaan hankala löytää. Hullulta tuntuisi, että joku 170-senttinen edes yrittäisi pyrkiä samaan ympärykseen, suorastaan sairas tavoite mielestäni....
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on, olen 166 cm ja mittani ovat 87-60-91.
Mutta olet lyhyt. Pitkällä oletettavasti tarkoitetaan 175+ cm pitkiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kyllä saisinko ikinä 60cm vyötäröä. Tällä hetkellä mitat on 90-70-90. Ehkä muutaman sentin saisin vyötäröstä nipistettyä, mutta 10cm? En usko. :)
Miksi alapeukut? Mitähän nyt taas tuli kommentoitua väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma pituuteni on 173 cm ja on 60cm vyötärö. Hintelä ruumiinrakenne ja muutenkin hoikka. Vartalon malli olisi ehkä tiimalasi jos rinnat ja peffa olisivat isommat, nyt on vain kapea kroppa jossa erottuva vyötärö.
Miksi noin monta alapeukkua? Tarkoittaako se että joidenkin mielestä valehtelen vai onko ruma kroppa?
Jos alapeukut siksi ettei enää keski-ikäisenä voi olla, niin ikää mulla on pian 42 v.
Tällä palstalla tulee aina alapeukkua, jos olet hoikka tai kapeavyötäröinen. Onko sitten kyseessä kateus vai se, ettei uskota. Tai ihan vaan huvikseen laitetaan sitä alapeukkua. No, siinähän laittaa, jos se oma mieli siitä paranee, minua vaan huvittaa tuollainen.
T:Se kapeavyötäröinen
Lähimmäksi 60cm olen yltänyt hyvin hoikkana, kun mitat olivat 172/54. Tuolloin vyötärö oli n.62-63cm. nykyään varmaan lähemmäs 70cm ja painoakin 62kg.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole pitkä (165cm), mutta mittani ovat siis 99-71-90. Urheilen paljon salilla ja geenit tekevät lantion leveyttä. Lisäksi sali tekee sen, että ole "mallinmitoissa" vaan rasvaa löytyy, lihaksen päältä. Olen silri aika timmissä kunnossa. Joskus nuorempana kun olin ehkä 17, olin pienempi. Silloin vyötäröni oli about 63 cm. Meillä on suvussa äidin puolelta geenit sellaiset, eträ vyötärö on pieni ja reidet ja lantio "isot". Eli aika hoikka pitää olla että se 60cm tulee vyötäröstä.
Öö 90 cm lantio ei ole kyllä mikään iso. Sulla on melko vähän eroa vyötärön ja lantion välillä.
Tiimalasi tai päärynä ja 68-69cm vyötärö, vatsaan ei kerry helpolla rasvaa. En ole edes kovin hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole pitkä (165cm), mutta mittani ovat siis 99-71-90. Urheilen paljon salilla ja geenit tekevät lantion leveyttä. Lisäksi sali tekee sen, että ole "mallinmitoissa" vaan rasvaa löytyy, lihaksen päältä. Olen silri aika timmissä kunnossa. Joskus nuorempana kun olin ehkä 17, olin pienempi. Silloin vyötäröni oli about 63 cm. Meillä on suvussa äidin puolelta geenit sellaiset, eträ vyötärö on pieni ja reidet ja lantio "isot". Eli aika hoikka pitää olla että se 60cm tulee vyötäröstä.
Minulla oli opiskelukaveri, melkein 180 cm ja vyötärö 56 senttiä. Siihen aikaan eivät naiset treenanneet salilla vaan aerobiccasivat jos harrastivat jotain sisäliikuntaa ryhmälajien lisäksi.
Mulla 176cm on aina ollut vyörätönympärys 70-75cm, silloinkin kun läskiä ei ollut yhtään ja olin normaalipainon alarajoissa. Olen aina ihmetellyt sitä että olisin muka 5cm päässä lihavasta.
Mulla on 63cm syönnin jälkeen, olen 180cm. Mielummin haluaisin isommat tissit kuin pienen vyötärön. Hameiden kanssa ihan kiva mutta ei ole pitkällä naisella niin vaikuttava.
aina sanotaan, että lyhyet saa olla pieniä. tämä varmasti luo joillekin lyhyille naisille paineita. kuitenkin lyhyydestä huolimatta aikuisella naisella on aikuisen sisäelimistö/luusto ja sen kuuluukin mahtua pakettiin. ei ole suoraan verrannollinen, vaikka toki lyhyet noin muuten on varmaan keskimäärin hieman kapeampia kuin pitkät ikätoverinsa. enemmän merkitystä yksilön suhteen on vartalomallilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen bmi mukaan alipainon puolella ja vyötärönympärys on lähempänä 80 cm. Alimmat kylkiluut sijaitsevat lähes lantiossa kiinni, joten vyötärönympärys ei pienene kuin kylkiluita poistamalla.
Sama juttu.
Parikymppisenä oli 63 cm vyötärö eli todellinen tiimalasi..
Pituutta oli ja on 174 cm....