Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

60 cm vyötärö tuntuu mahdottomalta ajatukselta

Vierailija
28.04.2021 |

Kuinka monelta (pitkältä) ihmiseltä löytyy noin kapea vyötärö? Onko sulla nyt tai joskus ollut?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana painoin 54kg ja 169cm pitkä. Tämä siis kun teini-iästä oli päästy ja oli naisellistunut. Silti hameen koko oli 38-40. Eli todellakaan ole ollut koskaan kapeaa vyötäröä ja lantiota!

Vierailija
82/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli nuorena 60 cm vyötärö, olen 175cm pitkä.

Ymmärtääkseni on rakenteesta kiinni, eli kuinka alimmat kylkiluut sijaitsevat.  Meillä kapea vyötärö periytyy äidin puolelta, tyttärelläkin on ampiaisvyötärö.

Oli kyllä hankalaa löytää vaatteita, jotka olisivat istuneet hyvin korjailematta.

Nyt viisikymppisenä ei ole enää ampiaisvyötäröstä kiusaa :(

Jeps, 60 cm vyötärö on mahdoton tavoite, jos on suhteellisen lyhyt selkä ja kylkiluut ja lonkkaluut ovat hyvin lähellä toisiaan. Minulla oli ala-asteella vy 60 cm (huomattavan alipainoisena ja vajaa 160 cm) ja nyt aikuisena noin 68 cm (162 cm ja 48 kg). 

Olen pitkäselkäinen eikä mulla jää käytännössä yhtään tyhjää tilaa noiden luiden välille. Jääkö oikeasti jollain?

Pakko siihen on jäädä vähän enemmän väliä kuin noin 5 cm, jotta vyötärö voi olla selkeästi kapeampi kuin rintakehän ympärys ja ympärys lonkkien kohdalla. Mulla rintakehä on 72 cm ja lonkkien/lantion levein kohta 88 cm. "Vyötärö" välissä on 68 cm.  Ehkä mä olen sitten vain malliltani kapea, tasapaksu sylinteri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

171/56 ja 98-64-90. Treenattu, ei se tuosta alemmaksi enää mene. Vyötärö on leveähkö edestäpäin katsottuna, tai siis tasapaksu suhteessa lantioon, mutta kapea sivusta. Minullakin on lyhyt selkä ja pitkät jalat (jalat ovat vartaloni paras puoli). Ja rinnat eivät ole erityisen isot, rintakehä on leveä sekin.

Vierailija
84/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni on rakenteesta kiinni, eli kuinka alimmat kylkiluut sijaitsevat.  Meillä kapea vyötärö periytyy äidin puolelta, tyttärelläkin on ampiaisvyötärö.

Oli kyllä hankalaa löytää vaatteita, jotka olisivat istuneet hyvin korjailematta.

Jeps, 60 cm vyötärö on mahdoton tavoite, jos on suhteellisen lyhyt selkä ja kylkiluut ja lonkkaluut ovat hyvin lähellä toisiaan. Minulla oli ala-asteella vy 60 cm (huomattavan alipainoisena ja vajaa 160 cm) ja nyt aikuisena noin 68 cm (162 cm ja 48 kg). 

Olen pitkäselkäinen eikä mulla jää käytännössä yhtään tyhjää tilaa noiden luiden välille. Jääkö oikeasti jollain?

Pakko siihen on jäädä vähän enemmän väliä kuin noin 5 cm, jotta vyötärö voi olla selkeästi kapeampi kuin rintakehän ympärys ja ympärys lonkkien kohdalla. Mulla rintakehä on 72 cm ja lonkkien/lantion levein kohta 88 cm. "Vyötärö" välissä on 68 cm.  Ehkä mä olen sitten vain malliltani kapea, tasapaksu sylinteri. 

Mulla lonkkaluut tulee korkeammalle kuin alimmat kylkiluut. Bmi 17 ollessa huomasi selvästi miten luut mendvät ja vyötärönympärys oli silloinkin 78 cm kapeimmasta kohdasta.

Vierailija
85/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää te huoliko. Sairauksia ennaltaehkäisevästi riittää, että vyötärö on naisella alle 80cm, joka näyttää oikein hyvältä 😉 On, mistä kiinni ottaa, eikä kolise.

Eiköhän noi mitat ole mahdollisemmat, jos on pieni kokoinen. Sama vyötärönympärys näyttäö eri kokoisella ja kehon rakenne huomioiden erilaiselta. Nainen kuin nainen näyttää terveissä mitoissa oikein hyvältä.

Kun vielä katsoo silmiin hymyilessään ja halaa lämpimästi, ilolla takaisin katsoo.

Vierailija
86/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää te huoliko. Sairauksia ennaltaehkäisevästi riittää, että vyötärö on naisella alle 80cm, joka näyttää oikein hyvältä 😉 On, mistä kiinni ottaa, eikä kolise.

Eiköhän noi mitat ole mahdollisemmat, jos on pieni kokoinen. Sama vyötärönympärys näyttäö eri kokoisella ja kehon rakenne huomioiden erilaiselta. Nainen kuin nainen näyttää terveissä mitoissa oikein hyvältä.

Kun vielä katsoo silmiin hymyilessään ja halaa lämpimästi, ilolla takaisin katsoo.

Kunnon setämieskommentti.. Tässä ei ole kyse siitä, että näyttääkö hyvältä jonkun hopeaketun silmissä vaan siitä, että onko noin kapea vyötärö mitenkään mahdollinen kaikille.

Vierailija
87/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä hyvältä, ja tuskin terveet mitat, jos vyötärönympärys on 10 cm suurempi kuin rintakehän ympärys. Tuo on aivan liian yksinkertainen tavoitemitta ja terveysohje, ei toimi pienikokoisilla naisilla.

Vierailija
88/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

171/56 ja 98-64-90. Treenattu, ei se tuosta alemmaksi enää mene. Vyötärö on leveähkö edestäpäin katsottuna, tai siis tasapaksu suhteessa lantioon, mutta kapea sivusta. Minullakin on lyhyt selkä ja pitkät jalat (jalat ovat vartaloni paras puoli). Ja rinnat eivät ole erityisen isot, rintakehä on leveä sekin.

Mulla taas toisinpäin: edestä näkyy kurvia ja tiimalasia... Mutta sivusta huomaa että niin vain jokainen ylimääräinen gramma jämähtää keskivartaloon. Onneksi olen rintava niin vyötärö erottuu silti, mutta edes syömishäiriön ollessa päällä kun olin laihimmillani, ei vyötäröni ollut läheskään noin kapea. 164cm, 60kg, 98-72-92.

Vierailija
89/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös edestäpäin katsottuna ihan suora vartalo, hartiat vaan aavistuksen leveämmät kuin muu kroppa. 88-68-96 ja 175/62.

Vierailija
90/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo Suomessa varmaan ainakin harvinaista. Omalla hoikalla 171 cm tyttöystävällä on 63 cm vyötärö ja on kyllä poikkeuksellisen kapean näköinen vyötärö suomalaiseksi.

Vierailija
91/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä rakenteesta kiinni. Itse 173 cm/67 kg ja vyötärö 65 cm. Aina ollut kapea vyötärö. Ehkä 60 cm olisi mahdollista, jos painaisin 10 kg vähemmän.

Vierailija
92/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kylki- ja lonkkaluut ovat todella lähellä toisiaan ja lantio on perinteistä C-mallia kapeampi. Jos haluaisi vetää poikittaisia viivoja niin minuun voisi tussilla vetää kolme poikittaista viivaa alle 10 sentin välein kun vetää viivat kylkiluiden alakohtaan, napaan ja lonkkaluiden korkeimpaan kohtaan.

Vierailija
93/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat 170/54 ja vyötärö 60 cm. Ikää 30. Olen koko ikäni ollut hoikka.

Vierailija
94/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kylki- ja lonkkaluut ovat todella lähellä toisiaan ja lantio on perinteistä C-mallia kapeampi. Jos haluaisi vetää poikittaisia viivoja niin minuun voisi tussilla vetää kolme poikittaista viivaa alle 10 sentin välein kun vetää viivat kylkiluiden alakohtaan, napaan ja lonkkaluiden korkeimpaan kohtaan.

Mulla tän saman voisi hoitaa piirtämällä yhden viivan navan kohdalle :D

Vierailija
95/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vyötärön kapein kohta on alimpien kylkiluiden kohdalla, eikä siis jää kovinkaan paljoa väliä kylkiluiden ja lonkkaluiden väliin. Silti vyötärö on nuorena kapeimmillaam ollut n. 62cm ihan normaalipainoisena (163cm/51kg), vaikka olen mielestäni enemmän lyhyt- kuin pitkäselkäinen. Liivien ostaminen oli aina tosi vaikeaa, kun 60-65cm ympäryksellä ei tahtonut löytyä mistään ja 70 oli liian iso! Nykyään saatavuus on parempi, mutta lasten ja iän myötä vyötärökin on levinnyt lähemmäs 70cm mittaa.

Vierailija
96/97 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vyötärön kapein kohta on alimpien kylkiluiden kohdalla, eikä siis jää kovinkaan paljoa väliä kylkiluiden ja lonkkaluiden väliin. Silti vyötärö on nuorena kapeimmillaam ollut n. 62cm ihan normaalipainoisena (163cm/51kg), vaikka olen mielestäni enemmän lyhyt- kuin pitkäselkäinen. Liivien ostaminen oli aina tosi vaikeaa, kun 60-65cm ympäryksellä ei tahtonut löytyä mistään ja 70 oli liian iso! Nykyään saatavuus on parempi, mutta lasten ja iän myötä vyötärökin on levinnyt lähemmäs 70cm mittaa.

Vyötärö voi olla noin kapea, jos rintakehän ympärys on riittävän pieni. Mulla rintakehän ympärys on 70 cm  ja alimmista kylkiluista lonkkaluihin on 5 cm. Ei sillä lyhellä matkalla ehdi vyötärö mitenkään kaveta 60 cm:iin, ja näyttäisihän todella kummalliseltakin. Keskivartalon kapein kohta on minullakin heti kylkiluiden alla.

Vierailija
97/97 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärö on mullakin siinä kohdassa, jossa on vielä kylkiluut ja rintakehän ympärys on 70 cm paikkeilla. Mahdoton.