60 cm vyötärö tuntuu mahdottomalta ajatukselta
Kuinka monelta (pitkältä) ihmiseltä löytyy noin kapea vyötärö? Onko sulla nyt tai joskus ollut?
Kommentit (97)
Syömishäiriöisenä parikymppisenä 63 cm tais olla pienin mitta. Olin 173cm/alle 50 kg.
Eikös nykyajan misseilläkin oo jotain 70 cm vyötäröt yleensä niissä ilmoitetuissa mitoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisenä voi vain haaveilla kapeasta uumasta. Nuorena olisi onnistunut.
Vaikka olen hoikka ja siro, koko 34 niin vyötärö on pömppö, 80-85 cm, vaihtelee mitta. Syön jo terveellisesti ja urheilen 5 krt viikossa, silti vyötärö on pömppö. Hormonaalista.
Jos vyötärö on 80-85 et millään voi olla kokoa 34.
Kyllä vain olen! Miksi valehtelisin? Andiatan housujen koko on 34 mitä käytän.
Kyseessä lienee tuumakoko?
https://andiata.fi/tuote/jamy-housut-tummansininen/
Esim. näissä kokosi olisi n.42.
Onko 60 cm:n vyötärö halkaisija- vai ympärysmitta? Jos jälkimmäinen, ei kyse ole aikuisesta ihmisestä.
Urheilen todella paljon, mm. vatsalihakset näkyy selkeästi. Vyötärö on noin 78cm. Olen siis 172cm ja 65kg, rasvaprosentti 21.
Vierailija kirjoitti:
Syömishäiriöisenä parikymppisenä 63 cm tais olla pienin mitta. Olin 173cm/alle 50 kg.
Eikös nykyajan misseilläkin oo jotain 70 cm vyötäröt yleensä niissä ilmoitetuissa mitoissa?
Jep olen aika saman kokoinen, rasvaprosentti 18 ja vyötärö 64cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen hoikka ja siro, koko 34 niin vyötärö on pömppö, 80-85 cm, vaihtelee mitta. Syön jo terveellisesti ja urheilen 5 krt viikossa, silti vyötärö on pömppö. Hormonaalista.
Ei ole tuumakoko, usko nyt! Ei ole noi housut!
Eilen ostin uudet farkut Kappahlista ja koko oli 36. Veromodasta ostin kesämekon kokoa XS.
Olen siro.
Vierailija kirjoitti:
Onko 60 cm:n vyötärö halkaisija- vai ympärysmitta? Jos jälkimmäinen, ei kyse ole aikuisesta ihmisestä.
Höpsis. Ihmiset on erilaisia, jos et tiennyt. 60cm vaatii hoikuutta ja kapoisen luuston. Kahdella kaverillani on n. 60cm vyötärö. Toinen on pitkä mutta tikkulaiha, toinen lyhyt ja todella muodokas.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pitkä selkä, niin vyötäröllä on tilaa kaveta. Minä olen ollut koko ikäni alipainoinen. Joskus 15-vuotiaana oli 65 cm vyötärö. Aikuisena jotain 67-68 cm. Ei se tuon kapeammaksi mene, vaikka olen hyvin hoikka ja vyötäröllä ei ole mitään ylimääräistä. Mulla on lyhyt selkä. Alimmat kylkiluut ovat hyvin lähellä suoliluun harjuja.
Mulla on maailman pisin selkä ja oon muutenkin pitkä (175 cm) eikä kapealle vyötärölle ole tilaa. Kylki- ja lonkkaluut on käytännössä kiinni toisissaan ja vyötärö on vaan vähän alle 70 cm. Painoindeksi 19.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Se on kokotaulukossa 42-44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen ostin uudet farkut Kappahlista ja koko oli 36. Veromodasta ostin kesämekon kokoa XS.Olen siro.
Sitten et osaa käyttää mittanauhaa kun ne koot tulee senttimetreistä eikä ole uskon tai neuvottelun asioita.
47 kiloisena 180 senttisenä anorektikkona oli 61cm vyötärö. Nykyään on joku 75cm ja on ihan riittävä minulle. Ei mun tarvitse tämän pituisena mahtua nollakokoon. Urheilen myös niin mulla on lihaksiakin jonkin verran. Voisihan sitä tietysti itsensä näännyttää, mutta ehkäpä nyt ei kuitenkaan.
Minun vyötärön ympärys on nyt kahden lapsen jälkeen 69cm. Painoakin on nyt töihin paluun jälkeen päässyt kertymään enemmän kuin ikinä, painan n. 56kg ja pituus 165cm. Ennen lapsia ja viitisen kiloa kevyempänä ei vyötärön ympärys kovin kaukana tuosta 60cm mitasta ollut, en nyt tarkkaan muista minkälaisia mittoja oli. Vartalomalli on lähinnä tiimalasi (tai päärynä?), rinnat onkin pienet mutta hartiat ja lantio on leveähköt ja vyötärö on kapea. Paino tuntuu kertyvän lähinnä takamukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen ostin uudet farkut Kappahlista ja koko oli 36. Veromodasta ostin kesämekon kokoa XS.Olen siro.
Ei voi olla siro, jos vyötärönympärys ylittää keskivartalolihavuuden rajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla siro, jos vyötärönympärys ylittää keskivartalolihavuuden rajan.
Takapuoli ja jalat voi olla kokoa xs.
En tiedä kyllä saisinko ikinä 60cm vyötäröä. Tällä hetkellä mitat on 90-70-90. Ehkä muutaman sentin saisin vyötäröstä nipistettyä, mutta 10cm? En usko. :)
Se riippuu varmaan myös rintakehän kapeudesta. Minulla liivien ympärys 65, eli kapea on. Ja vyötärö on 58cm. Muuten 164cm ja 50kg. Ja koska olen pieni luustoltani, en näytä vielä liian laihalta, rasvaakin on, lähinnä lantion alueella. Lantio on 88cm, eli tiimalasi. Kun myös rinnat on isot vartaloon nähden. Minulle on sanottu, että on liian kapea tuo rintakehä, siis pituuteen nähden. Mutta ei siitä haittaa ole, mitä nyt liivien löytäminen on vaikeaa. Ja istuvien vaatteiden. Kun vyötärö on kokoa xxs ja rinnat ja lantio s-xs.
Minulla oli nuorena anorektikkona vyötärönympärys 54cm. Olin 165cm pitkä ja painoin 38kg. Ei ollut kapeasta vyötäröstä hirveästi iloa kun olin sairaalassa nenämahaletkussa.
Nyt painan 60kg ja olen kahden lapsen äiti, vyötärö 74cm ja elämä on paljon mukavampaa.
Olen bmi mukaan alipainon puolella ja vyötärönympärys on lähempänä 80 cm. Alimmat kylkiluut sijaitsevat lähes lantiossa kiinni, joten vyötärönympärys ei pienene kuin kylkiluita poistamalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun 14v teinillä. 160cm ja -2 -käyrän alla huitelee paino, aina ollut.
Oli ylen onnellinen kun alkoi löytyä vaatteita naisten koossa 32, arvatkaa vaan miltä 160cm farkut näytti kun veti vyötärön säädöt tappiin ja vieläkin oli lötköt.
Meilläkin 14 v tyttö, todella hoikka ja vyötärönympärys varmaan suunnilleen tuon verran. Aikuisella ihmisellä lähes mahdottomuus.