Vaikea asumisongelma (poika sanoo että hänen on jo pakko saada oma huone)
Meillä on kiva asunto, kivalla paikalla lähellä kouluja ja mun työpaikkaa. Lasten koulureitti on suht. turvallinen ja naapurissa asuu koulukavereita.
Ainoa miinus on tämän asunnon koko. Meillä on vaan kaks makuuhuonetta (vanhemmilla toinen ja pojilla toinen). Vanhempi poika on jo muutaman kerran kunnolla raivostunut siitä kun kokee ettei koskaan saa omaa rauhaa ja että tarvii oman huoneen. Kolkuttelee jo murrosikää, ens syksynä lähtee seiskalle.
Asutaan helsingissä ja jos isompi asunto halutaan on oikeastaan pakko muuttaa halvemmalle alueelle, täältä ei ole varaa isompaa hankkia. Sitten vaan poikien kaverit jää tänne. En tiedä miten koulujutukin menisi ja kaikki on auki. Toisaalta en edes haluaisi tästä muuttaa ja välillä v*tuttaa kun poika vaatii, mutta oikeesti ymmärrän kyllä että haluaa omaakin tilaa. En tiedä mitä teen, mies on sitä mieltä että hänelle on ihan sama (vuokralla tässäkin asutaan), että oikeastaan hänelle olisi parempikin muuttaa koska työpaikka olisi ehkä sitten lähempänä. Mä oon kuulema tässä se hankala. En tiedä..
Kommentit (673)
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan ole mahdollisuutta joka ikinen päivä masturboida :D
Miten voi olla niin, ettei siihen löydy mitään mahdollisuutta? Jos et tarvitse siihen apua, niin ei pitäisi olla mitään estettä.
Eikö pikkuveljelle voi tehdä olohuoneeseen kirjahyllyillä yms. oman tilan? Teinille ja vanhemmille omat huoneet. Telkkari vanhempien makkariin, jos sitä yömyöhään katsovat.
Vanhempien ei todellakaan tarvitse hyppiä , lastensa käskyjen mukaan.Laita poikasi kuriin ja ojennukseen , hän saa päättää asioistaan sitten omassa kodissaan, kun aika on.Ihme silmille hyppimistä näillä nyky penskoilla .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä en ainakaan suostuisi nukkumaan olohuoneessa, teen vuorotyötä, en todellakaan voisi olohuoneessa nukkua.
useimmissa asunnoissa kulku mm vessaan ja keittiöön on niin että olohuoneessa ei todellakaan ole mitään nukkumarauhaa paitsi ehkä aamukolmelta.
mutta jos asuu helsingissä niin kaupunginosan vaihto ei liene iso ongelma, julkinen liikenne kulkee eikä matkat ole kovin pitkiä kaupunginosien välillä pyöräilläkään, tai kävellä.
Nimenomaan Helsingissä kaupunginosan vaihto voi olla ongelma. Käytännössä se tarkoittaisi luultavasti kivalta ja rauhallisemmalta alueelta muuttoa rauhattomammalle ja epäviihtyisälle alueelle. Kyllä itse ainakin mieluummin nukkuisin olohuoneessa kivalla alueella kuin muuttaisin ongelmalähiöön.
Ja onhan se hankalaa muuttaa esim kolmen kouluikäisen kanssa, kun lapsilla kaverit, koulut ja harrastukset tietyllä alueella. Ei ne pienet lapset osaa vielä matkustella julkisilla eikä ole edes turvallista.
Pitäisi muuttaa jo ennen kuin lapset aloittavat koulun käymisen. Tottakai se myös onnistuu, jos on pakko, mutta työssäkäyvänä vanhempana sitä vaikka tinkii omasta mukavuudestaan kuin näkee lasten pahan mielen, jos pitää muuttaa. Siitäkin on kokemusta lähipiirissä, kun avioeron takia perheen kuviot menivät täysin uusiksi.
Kuka pakottaa, jollekin toiselle alueelle muuttamaan.? Miksei se muuttaminen isompaan onnistu ihan siinä samassa naapurustossa?
Kun ei niitä asuntoja ole tarjolla. Esim Helsingin kantakaupungissa 4 makuuhuonetta+olohuone ja keittiö on todella vähän myynnissä ja ovat erittäin kalliita. Vuokra-asuntoja varmaan vielä vähemmän ja ovat tietysti kalliita nekin.
Niin meillä suuremman asunnon tarve kolmen lapsen kanssa olisi tuo/ 4 makuuhuonetta, olohuone ja keittiö.
Isompi makuuhuone lapsille jaettavaksi. Väliin sermi tms. viritys. Kohta ne lähtevät, joten siihen asti ok. Ei oma huone ole kenellekään itsestäänselvyys eikä sen takia kannata maksaa jättivuokraa.
Ap, sinä OLET se hankala. Teet saman virheen kun minun vanhemmat kun olin jo lukio-ikäisenä vuosia nuoremman veljen kanssa samassa huoneessa. Edelleenkään ei ole tilaa käydä vierailulla vaikka olen muuttanut pois aikaa sitten. Välit vanhempiin olemattomat, oli niin huono olla kotona kun rauhaa ei saanut ja elämä alkoi vasta kun muutin pois. Siinäkin onnistuin koska otin opiskelupaikan vastaan jota en edes halunnut.
Mitä pahaa lapsesi teki sinulle? Sinä olet se jonka kuuluu olla altavastaava tuossa tilanteessa jos ette muuta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö pikkuveljelle voi tehdä olohuoneeseen kirjahyllyillä yms. oman tilan? Teinille ja vanhemmille omat huoneet. Telkkari vanhempien makkariin, jos sitä yömyöhään katsovat.
Miksi pikkuveljen tästä tilanteesta pitäisi kärsiä ja joustaa? Kyllä ne on vanhemmat, jotka antavat lapsille omat huoneet ja rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien ei todellakaan tarvitse hyppiä , lastensa käskyjen mukaan.Laita poikasi kuriin ja ojennukseen , hän saa päättää asioistaan sitten omassa kodissaan, kun aika on.Ihme silmille hyppimistä näillä nyky penskoilla .
Terveisin nimimerkki "En ole lapsiani nähnyt sen jälkeen, kun muuttivat 16-vuotiaina pois"
Vierailija kirjoitti:
Isompi makuuhuone lapsille jaettavaksi. Väliin sermi tms. viritys. Kohta ne lähtevät, joten siihen asti ok. Ei oma huone ole kenellekään itsestäänselvyys eikä sen takia kannata maksaa jättivuokraa.
Miksi vanhemmat eivät voisi ajatella noin, että kohta ne lapset lähtevät ja sitten on taas oma makuuhuone?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pikkuveljen pitäisi kärsiä isoveljen oikuista?
Onneksi vanhemmilla oli järkeä päässä, ja hankkivat vain yhden lapsen.
Köyhiä oltiin, mutta oli sentään kolmiossa oma huone.
Minä asuin 9-vuotiaasta asti vanhemman siskoni kanssa samassa huoneessa, kun muutimme pienempään asuntoon. Sisko dominoi koko huonetta: hänen kaverit kun tulivat niin minun täytyi lähteä, mutta itse jäi huoneeseen kiusallaan kun minulla oli kavereita kylässä... Lisäksi hän on enemmän iltavirkku, joten en saanu usein nukutuksi kun hän valvoi vieressä. Olin myös ehkä 13-vuotiaasta asti seksuaalisesti turhautunut. Aloin itsetyydyttämään vasta lähemmäs 17-vuotiaana, kun hän muutti omilleen. Eli koen, että en voinut toteuttaa seksuaaliterveyttäni omassa rauhassa.
Jatkaakseni 294, varmasti myös siskoni oli seksuaalisesti turhautunut kun joutui olemaan minun kanssani samassa huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan ole mahdollisuutta joka ikinen päivä masturboida :D
Tuo on kyllä aika höpö-höpöä. Kyllä tarve aina paikan löytää. Meillä aikuisilla on usein jopa autot, joilla voimme ajaa minne vain hetkeksi ja rentoutua. Tiedän naisia jotka näin tekevät jos muuta paikkaa ei ole.
Tuon ikäiset lapset voi helposti jopa jättää kotiin ja käydä muualla pikaisesti hoitamassa seksuaaliset tarpeensa yksin jos itse on aktiivinen ja valmis mukautumaan.
Aika monessa asunnossa on nykyään sauna. oven kylpyhuoneeseen voi yleensä lukita.
Vierailija kirjoitti:
Minä asuin 9-vuotiaasta asti vanhemman siskoni kanssa samassa huoneessa, kun muutimme pienempään asuntoon. Sisko dominoi koko huonetta: hänen kaverit kun tulivat niin minun täytyi lähteä, mutta itse jäi huoneeseen kiusallaan kun minulla oli kavereita kylässä... Lisäksi hän on enemmän iltavirkku, joten en saanu usein nukutuksi kun hän valvoi vieressä. Olin myös ehkä 13-vuotiaasta asti seksuaalisesti turhautunut. Aloin itsetyydyttämään vasta lähemmäs 17-vuotiaana, kun hän muutti omilleen. Eli koen, että en voinut toteuttaa seksuaaliterveyttäni omassa rauhassa.
Onkohan tuo pommitus "seksuaalireveydestä" jo sumentasnut päämme? On tis mitä huippukivaa ja se alkaq olla normi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ovat yleensä muiden jaloissa ison osan päivää joka tapauksessa, koska harvat vanhemmat harrastavat seksiä lasten ollessa hereillä ja hengaillessa ympäri kämppää, mahdollisesti kavereittensa kanssa. Luulisi, että aikuiset ihmiset osaavat hoitaa parisuhdettaan muutenkin kuin päivällä makuuhuoneessa. Ja kyllähän seksiä voi harrastaa silloin, kun lapset ovat harrastuksissa, kavereiden luona, nukkuvat - tai sitten voi välillä ottaa hotellihuoneen.
Oliko tämä nyt yleisesti tiedossa oleva fakta? josta en ole kuullut. Lähteitä?
Me harrastamme seksiä vain ja ainoastaan lasten ollessa hereillä ja tietysti ovi lukossa. Muina aikoina toinen osapuoli (nainen) on aina liian unelias, tai väsynyt, joten vaihtoehtoja ei ole. Hän on sellainen, eikä muutu. Itse taas olen ihan tunnoton ja turta aamulla, joten aamuseksi on sula mahdottomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä näin moni ehdottaa vanhempia muuttamaan olohuoneeseen? Tekee varmaan tosi hyvää parisuhteelle ja perhe-elämälle, kun vanhemmat ovat jatkuvasti muiden jaloissa. Ei voi edes seksiä harrastaa. Se että kaksi lasta asuu samassa huoneessa on täysin normaalia. Kyllä pitää omaa sisarusta sen verran kestää. Sitten kun menee lukioon, olisi oma huone toivottu. On sitten rauhaa opiskella. Mutta silloinkaan se ei vain kaikille perheille ole mahdollista. Ellei pojilla ole todella huomattava ikäero sanoisin, että lakkaa valittamasta. Se on toki ymmärrettävää, ettei 13-vuotias jaksa jotain 8-vuotiasta.
No aika surullista, jos vanhempien seksielämä menee tärkeysjärjestyksessä teinien tarpeiden edelle... Olisiko kannattanut sitten aikanaan miettiä, että kuinka isoon asuntoon on varaa ja sen mukaan suunnitella lapsiluku, jos se oma etu on tärkein.
Vielä minun nuoruudessani (vain kymmenen vuotta sitten) oli täysin normaalia, että lapset tulevat sisarustensa kanssa toimeen ja heillä on yhteinen huone. Miksikä on maailma muuttunut näin lyhyessä ajassa? Kyllä vanhempien seksielämä menee lasten teinikiukkuilun edelle. Seksielämä on yksi parisuhteen perustoista ja ilman toimivaa hyvää parisuhdetta ei ole toimivaa hyvää perhettä ja kotia. Vanhempienkin hyvinvointi on siis tärkeää. Vanhemmat jo jakavat huoneensa toistensa kanssa, eli on käsittämätöntä että heidän oletetaan muuttamaan johonkin olohuoneen nurkkaan. Teini saa kyllä oman huoneen viimeistään sitten, kun muuttaa omilleen. Olen samaa mieltä siitä, että lapsiluku pitää suunnitella oman varallisuuden mukaan. Mutta se varallisuus voi myös yllättävistä syistä muuttua, esim. vakava sairastuminen, lama tai työelämän suuret muutokset.
Kas kun et ehdottanut, että vanhemmille kuuluu suurempi huone ja lapset saavat jakaa sen pienemmän. Pitäähän vanhemmilla olla kunnolla tilaa, johan siinä seksielämä köyhtyy, jos ei mahdu kuin sänkyyn panemaan. Lapset voi myös antaa huostaan, niin vanhemmille jää koko asunto omaan käyttöön.
Tämä. Toisten ihmisten kannattaisi hartaasti miettiä yleensä koko lasten hankintaa, jos se oma etu joka asiassa on se tärkein, eikä mistään suostuta joustamaan lasten hyväksi edes lasten kasvaessa.
Viittamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ovat yleensä muiden jaloissa ison osan päivää joka tapauksessa, koska harvat vanhemmat harrastavat seksiä lasten ollessa hereillä ja hengaillessa ympäri kämppää, mahdollisesti kavereittensa kanssa. Luulisi, että aikuiset ihmiset osaavat hoitaa parisuhdettaan muutenkin kuin päivällä makuuhuoneessa. Ja kyllähän seksiä voi harrastaa silloin, kun lapset ovat harrastuksissa, kavereiden luona, nukkuvat - tai sitten voi välillä ottaa hotellihuoneen.
Oliko tämä nyt yleisesti tiedossa oleva fakta? josta en ole kuullut. Lähteitä?
Me harrastamme seksiä vain ja ainoastaan lasten ollessa hereillä ja tietysti ovi lukossa. Muina aikoina toinen osapuoli (nainen) on aina liian unelias, tai väsynyt, joten vaihtoehtoja ei ole. Hän on sellainen, eikä muutu. Itse taas olen ihan tunnoton ja turta aamulla, joten aamuseksi on sula mahdottomuus.
Jos aamuerektio on kadonnut, niin kipin kapin lääkärille. Voi kieliä mm. sepelvaltimotaudista.
https://www.forhims.com/blog/what-morning-wood-says-about-your-health
Kandee sanoa sille murkkuikäiselle, että niin pitkään kun elää teidän tienaamilla rahoilla asunnossanne ja sapukoissa, niin asumisjärjestelyt menevät vanhempien mukaan. Mikä ihmeen velvoite on vanhemmilla alkaa hommaamaan kalliimpaa vuokrakämppää pks-alueella kiukuttelevan pennun vuoksi. Pistäkää jätkä ruotuun. Tiedän monia perheitä, joilla lapset jakaneet huoneen keskenään ilman ongelmia. Eräs lapsuudenkaveri asui äitinsä kanssa pienessä yksiössä, joka oli jaettu hyllyköllä, että hänellä oli pieni alkovi ja äidillä sitten toinen puoli olohuoneessa nukkumistilana. Sata vuotta sitten Suomessa asui monilapsisia perheitä vastaavissa tiloissa ja nyt sitten pitäisi alkaa hyysäämään näitä uusavuttomia kännykkäriippuvaisia pentuja. Niin pitkään, kun eivät käy töissä, saati tuo rahaa taloon, niin vanhemmat ovat se taho mitkä määräävät asumisen ja elämisen ehdot. Jos ei kelpaa niin pyytäkää muuttamaan muualle, tai menemään sijoitukseen johonkin nuorten sijoitusyksikköön, jos elämä on niin vaikeaa.
Tuo on kyllä aika höpö-höpöä. Kyllä tarve aina paikan löytää. Meillä aikuisilla on usein jopa autot, joilla voimme ajaa minne vain hetkeksi ja rentoutua. Tiedän naisia jotka näin tekevät jos muuta paikkaa ei ole.
Tuon ikäiset lapset voi helposti jopa jättää kotiin ja käydä muualla pikaisesti hoitamassa seksuaaliset tarpeensa yksin jos itse on aktiivinen ja valmis mukautumaan.