Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan järkyttäviä nuo n. 25 neliön uudet yksiöt

Vierailija
26.04.2021 |

Miten kukaan pystyy sellaisessa elämään ihmisarvoista elämää?

Kommentit (447)

Vierailija
321/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkittäkääpäs tänne vaikka asuntoilmoituksia, joissa käytetään tuota nelikkoa. En ole koskaan kuullut tuota.

https://www.etuovi.com/kohde/20963344?haku=M1647245031

https://www.etuovi.com/kohde/502353?haku=M1647245031

https://www.etuovi.com/kohde/21335918?haku=M1647245031

Näitä oli kymmeniä lisää

Vierailija
322/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs kun tehdään jo 25-28 neliön kaksioita! Hautakammioita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee konmarituksesta pakon eikä eliitin luksusta.

Vierailija
324/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät voi valita asuntoa. Oli järkyttävää että äiti  halusi muuttaa  yksiöön isän kuoltua. Lapset joutuivat leikkimään  kylpyhuoneessa.  Vieressä oli onneksi isoja puistoja ja kavereilla isot kodit.  Kesät  oltiin sukulaisilla isoissa taloissa sentään.  Ikinä en muuta enää yksiöön. Olen onnellinen tilasta ,saakulkea läpi huoneiden ja omistan  muitakin asuntoja,  mutta en yksiöitä.

Minua "ärsyttää" isossa talossa joskus se, kun kutsun puolisoani isoon ääneen tarvitessani välttämätöntä apua jossakin, ja hän ei kuule, kun on toisella puolen taloa. Tykkään myös kuljeksia huoneissa tai ohimennen istahtaa johonkin huoneeseen ja antaa ajatusten virrata. Se on jännä miten eri huoneissa on erilainen tunnelma.

Vierailija
325/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksin 96m2. Liikaa siivoamista, joku max 40m2 olisi sopiva.

Vierailija
326/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sellaisia ole 😱! Vai onko?

Vierailija
327/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teinit joutuvat asumaan  24 neliön  yksiössä  6henkeä samassa kyllä siihen jo pitiäsi viranomaistenkin puttua.  Silloin vanhemmata haluavat säästää  lasten  koulunkäynnin ja  jopa milenterveyden kustannuksella.  Eihän siellä  ole mitään  rauhaa  isoille  lapsille. Nyt eletään  sentään  2021 vuotta , eikä  mitään  1800- lukua.  Nykyään  1 huone henkeä kohden on hyvä olla. Pääsee lepäämään silloin kun haluaa.

Vierailija
328/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sellaisia ole 😱! Vai onko?

Ei ole tullut vastaan, mutta luulisi näiden oikeasti olevan yksiöitä tupakeittiöllä tai yksiöitä liuku-/haitariovellisella makuualkovilla.

Vierailija
329/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo on paras asumismuoto. Omakotitalossa on oma rauha ja oma piha, jossa voi oleskella, juoda kahvit, ruokailla ja hoitaa puutarhaa. Omalle pihalle saa lasten leikkimökin, leikkivälineet, hiekkalaatikon, keinut, koripallotelineen ja vaikkapa jalkapallokentän. Omalle pihalle voi halutessaan rakentaa kesäkeittiön, kylpypaljun, uima-altaan tai pihasaunan.

Omaan kotiin ei kuulu naapureitten häiritseviä ääniä. Perhe voi halutessaan pitää lemmikkejä, joilla on viihtyisämpää kuin kerrostalossa, rivitalossa tai jossain paritalonpuolikkaassa. 

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo, rivitalo, luhtitalo ja paritalo eivät sovellu lapsiperheelle. En tajua, miten joku lapsiperhe pystyy asumaan lastensa kanssa kerros- , rivi- tai paritalossa? Uteliaat naapurit kyttäävät ikkunoistaan ja pihoiltaan. Kaikki näkyy pihalta toiselle ja äänet kuuluvat asunnosta toiseen. Naapuri kyttää seinän tai piha-aidan takana elämääsi. Ei ole mitään kotirauhaa eikä yksityisyyttä missään. En ihmettele, miksi Suomessa on niin paljon pahoinvointia!

Omakotitalo on paras paikka asua. Omakotitalon pitää olla isolla tontilla, jossa on oma rauha eikä naapureita asu lähellä.

Kerrostalo on paras asumismuoto. En halua perhettä, eläimiä, taloa tai puutarhaa vaivoikseni. Kerrostalossa on huoletonta asua ja parvekkeella on mukava hoitaa kasveja ja juoda kahvit. Koska en ole vainoharhainen, tiedän myös ettei naapurit kyttää tai ole kiinnostuneita muiden asioista.

Laki ei edellytä, että pitää olla perhe, eläimiä tai puutarha, jotta voi asua omakotitalossa.

Nämä omakotitalon hehkuttajat eivät taida olla samaa mieltä? Mutta muutenkin, jos ei halua kotiinsa mitään omakotitalon ominaisuuksia, miten se olisi paras paikka?

Vierailija
330/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on paljon kysymys siitä kuinka paljon viettää aikaa kotona, tuleeko vieraita ja onko harrastuksia.

Minä pärjään pienessä 21 neliöisessä yksiössäni, mutta minulla on jatkuvasti ongelmaa maalaus- ja askartelu-projektejen kanssa, sillä ne vievät paljon tilaa. En voi myöskään harjoitella kotonani voimistelua ilman että rikkoisin jotain. En haluaisi edes vanhempiani pyytää vierailulle, sillä yksikin ihminen lisää pienessä tilassa ahdistaa ja tuntuu tungokselta. 

Kaverilla taas on vain sohva ja televisio, joten saman kokoinen asunto tuntuu valtavan tyhjältä ja avaralta, vaikka itse tavarat ovat valtavan isoja.  

Toisella kaverilla taas on asunto, joka on eteistä myöden täynnä tavaraa. Siellä ei oikeasti ole tilaa liikkua, kävelyreititkin on tarkkaan määritetty, sillä vain tietyissä kohdissa näkyy lattiaa. Hänelle asunto sopii mainiosti, sillä hän käy siellä vain nukkumassa. Keittiötä ei juurikaan tarvitse, sillä syö muualla tai tilaa kotiin. 

Vierailija
331/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun huonekalut varmaan mahtuisivat 25 neliöön, mutta en muuta enää yksiöön kun olen saanut kokea ruhtinaalliset 47 neliöö ihan itselleni vaan. Ihan jo se on ihanaa, että jos yhden huoneen seinänaapuri päättää pitää bileet niin voin siirtyä toisen huoneen puolelle nukkumaan, eikä asia häiritse sen enempää.

Minulla on kaikenlaisia käsityöprojektejakin aina, jotka vievät välillä runsaasti tilaa. Pienessä kämpässä sai koko ajan olla venkslaamassa kamoja paikasta toiseen kun ei ollut tilaa, mutta nyt, ai että, voin vaikka jättää tavarat levälleen olohuoneeseen ja silti mahdun syömään keittiössä ja nukkumaan sängyssä.

Vierailija
332/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te vikisette?

Älkää ostako.

Katsokaa kuka omistaa pääosin pks asunnot.

A ja y.

Joten äänestäkää oikein.

Vierailija
333/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus 30 neliön yksiössä jossa oli valtava olohuone, pieni keittiö ja minimaalinen kylpyhuone. Sittemmin olen muuttanut aina vaan isompaan.

25 neliöstä ei saa millään suunnittelulla ja nerokkailla tilaratkaisuilla tilavaa vaikka olisi miten korkea huone, parvi, avokeittiö, isot ikkunat ja vähän tavaraa.

Vierailija
334/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 80km päässä Helsingistä ja 250 neliön asunnossa on todella vaikea käsittää, miksi noin pieniä kukaan rakentaa. Kai siellä sitten käydään tosiaan pelkästään nukkumassa ja syödään aina noutoruokaa, pyykit pesetetään automaattipesulassa, sänky sellainen seinälle taitettava kaappisänky jne. Itselleni koti on paikka, jossa ei käydä vain nukkumassa. On ihanaa kutsua ystäviä kylään, tehdä itse ruokaa ja leipoa, kasvattaa ruokaa, tehdä pihalle istutuksia, lapsilla on tilaa leikkiä ja pyykkihuoltoon on oltava kodinhoitohuone. Tosin tuskin lapsiperhe edes harkitsisi 25 neliöön muuttamista, eiköhän ole yksin eläville tarkoitettu.

Vierailija
335/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Minulla on 50 neliön kolmio ja jo tässä tulee joskus hulluksi kun aina kinnaa joku seinä tai esine jostain päin vastaan. Ja näistä neliöistä saisi muka aikaan kaksi mukavaa yksiötä, omine keittiöineen ja kylpyhuoneineen? 40-50 neliötä pitäisi olla joku minimiraja.

50 neliön KOLMIO? Oletko nyt aivan varma.

Vierailija
336/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viralliset, ihmisarvon säilyttävät neliörajat tulisi olla:

yksiö  <40m2

kaksio  55-65m2

kolmio 70-90m2

neliö   90> m2

Mä oon asunut kahdessa yksiössä, 25 ja 30 neliön. Molemmissa mahtui hyvin yksi ihminen asumaan. Mun mielestä olisi aivan turhaa tuhlata 40 neliötä yhteen huoneeseen. Jos tilaa kaipaa, niin sitten voisi olla jo kaksi huonetta.

Eniten yksiön toimivuus on kiinni pohjaratkaisusta. Mun 30 neliön yksiö oli aivan älyttömän toimiva, siinä oli alkovi, jonka rajasin kirjahyllyllä omaksi tilaksi, ja keittiö omassa nurkkauksessaan (ei tarvinnut katsella sohvalta tiskejä).

Vierailija
337/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi vakituisesti asumaan noin pienessä kodissa, väliaikaisena opiskelijakämppänä voisi mennä.

Vierailija
338/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Itse olen kohta muuttamassa 40 neliön kaksiosta 28 neliön yksiöön. Tila on ihan kiva juttu, mutta ei kärsi maksaa enää vuokraa 40% nettotuloista.

- Kun muutin pois 36 neliön rivariyksiöstä, tilalle muutti lapsiperhe

- Sisko pärjää ihan hyvin 22 neliöllä Helsingin keskustan lähellä

Tässä talossa on vain 24 neliön yksiöitä ja moni tuttu ihmettelee että miten minä pystyn yksikseni asumaan näin pienessä asunnossa ja vastaus on että ihan hyvin kun ei ole paljoa tavaraa nurkissa ja vaan pärjää sillä vähällä. Ja esimerkiksi tuossa seinänaapurissa asuu 24 neliön yksiössä kuusihenkinen lapsiperhe (vanhemmat sekä teini, esiteini ja vuoden vanhat kaksoset) ja kun olen jutellut vanhempien kanssa niin hyvin hekin mahtuvat olemaan ja elämään tämän kokoisessa asunnossa ongelmitta mikä on saanut pohtimaan että pitäiskö sitä muuttaa itse vielä pienempään asuntoon ja karsia tavaraa jos 22 neliötä onkin yksinasuvalle vielä liian iso.

Surullista :( Lasu noista teineistä pitäisi tehdä.

Niinpä. Toisin epäilen että tuo kirjoittaja valehtelee. Koittaa uskotella itselleen ja muille että izzarikopissa asuminen on best

Vierailija
339/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Minulla on 50 neliön kolmio ja jo tässä tulee joskus hulluksi kun aina kinnaa joku seinä tai esine jostain päin vastaan. Ja näistä neliöistä saisi muka aikaan kaksi mukavaa yksiötä, omine keittiöineen ja kylpyhuoneineen? 40-50 neliötä pitäisi olla joku minimiraja.

50 neliön KOLMIO? Oletko nyt aivan varma.

Mä asuin vähän alle 60 neliön kokoisessa kolmiossa (k, mh, oh), ja jos siitä olisi varsinkin tosi isosta olohuoneesta nipistänyt, se olisi ollut ihan passeli.

Vierailija
340/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko uusi 25 neliön yksiö jotenkin lähtökohtaisesti huonompi kuin vanha 25 neliön yksiö? Mun siskolla oli aikanaan ton kokoinen asunto joskus 60-luvulla rakennetussa talossa.

Jopa alle 20 neliön yksiöitäkin löytyy vanhoista taloista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä