Aina kun olen suhteessa nostanut kissan pöydälle, siitä on seurannut ero
Ja useimmin on ollut kyse siitä, että haluaisin enemmän yhteistä aikaa. Miehet liusuu jossain vaiheessa enemmän omien töidensä ja harrastustensa pariin ja kun eivät vihjeitä ymmärrä, olen ottanut asian kunnolla puheeksi. Ja tulos on päinvastainen kuin halusin. Miten ratkaista tämä?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin pari kuukautta viestitellyt erään kanssa jonka olin kerran ehtinyt treffata kun tää sitten ykskaks pätkäytti rakastavansa minua. Olin vähän ooooukkeeei mutten antanut sen suuremmin häiritä, olisi kuitenkin pitänyt tajuta tuo varoitusmerkiksi.
Sinä siis päädyit suhteeseen ihmisen kanssa, joka yhden tapaamiskerran jälkeen sanoi rakastavansa sinua? Häh?
Miksikä sitä nyt voi sanoa, kyllähän siitä muutamat kerrat tavattiin ja jotain yritettiin.
kirjoitti:
Täällä on aiheesta loistavaa keskustelua. En ole ap, mutta samojen teemojen äärellä itsekin painin.
Mulla on kahden kuukauden aikainen, tosi tuore parisuhde. Olemme kolmekymppisiä. Mies on vuoden vanhempi kuin minä. Asumme eri paikkakunnilla. Molemmilla meillä on lapset. Molempien eroista tahoillaan on useat vuodet lastemme toisesta vanhemmasta ja välit ovat selkeät.
Tämä uusi mies vannoo ihastumistaan minuun joka päivä viesteillä, ja toteaa että näkee minussa tulevaisuutensa vaimon ja uusperheen äidin toivottavasti loppuelämäkseen.
Mutta hän antaa aikaansa minulle yleensä vain toisena päivänä viikonlopusta, 1,5-3 tuntia, sisältäen ulkoilua, syömistä ja seksiä. Aika pian seksin jälkeen hän lähtee aina ajamaan kotipaikkakunnalleen, vaikka siellä ei olisi hänen lapset kotona odottamassa vaan hänellä on lapsivapaa viikonloppu! Hän saisi siis viettää vaikka koko perjantai-illasta sunnuntaiaamuun kanssani jolloin lapsensa palaavat, mutta ei, hän mielellään ajaa kotiinsa yöksi kuulemma valmistelemaan alkavaa työviikkoa (normaali työaika arkisin ma-pe) sekä tekemään kotitöitä. Sen sijaan, ettö viettäisi lapsivapaata mun kanssa kun meidän molemmat lapset olemme saaneet biologiselle toiselle vanhemmalleen.
Viestittelyä on joka aamu ja ilta (kummankin aloite aikalailla vuorotellen menee), ja usein työpäivän aikanakin. Hän myös soittelee mulle oma-aloitteisesti kerran-pari viikossa.
Näkemyksiänne, kiitos paljon?
Ei kannata kysellä täällä mitään saat vain pahan mielen. Keskustele mieltäsi vaivaavista asioista miesystäväsi kanssa. Itse uskoin ystävätärtäni aluksi ja olin vähällä jättää hyvän miehen sen takia kun hänellä oli niin vähän aikaa minulle - ystävättäreni oli varma että miehellä on toinen. Jätin ystävättäreni en miesystävääni. Edelleen hänellä kohtalaisen vähän aikaa mutta ollaan aikuisia itsenäisiä, eikä sellaisesta tulisi mitään että jatkuvasti epäilisi ja kyttäisi. Oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sitten olet menettänyt, jos ihminen, joka ei halua viettää kanssasi aikaa lähtee pois elämästäsi? Eikö se ole vaan hyvä asia? On minullakin pari exää, joilla meni kaverit, harrastukset ja alkoholi minun edelleni enkä harmitellut yhtään, että pääsin heistä lopulta eroon. Nykyinen mieheni haluaa viettää kanssani aikaa, kuten kuuluukin. Tosin molemmilla kuuluukin olla myös omia juttuja.
Meillä ei ole omia juttuja. On vain yhteisiä. Olemme yhdessä 24/7. Ollaan tehty jotain väärin, kun kuuluisi ilmeisesti olla niitä omia juttuja. Pakko kai sitten. Toivottavasti ei johda eroon. Olisi ikävä heittää 23v. kestänyt parisuhde hukkaan.
Tarkoitan tällä sitä, että parisuhteeseen ei KUULU mitään. Vaikka parisuhdeoppaat, tai naistenlehdet niistä jauhavat. Ei edes seksi, jos kumpikaan ei sitä halua. Tai yhteinen aika, jos molemmat haluavat mennä omien juttujen perässä. Jos ollaan liian erilaisia, niin vaikea pidemmän päälle on selviytyä.
Vierailija kirjoitti:
Koska tunnistan itsessäni piirteen, että haluan paita&peppu -tyyppisen suhteen, nykyään ohitan etäsuhteet, vuorotyöläiset, vuoroviikkoisät, reissuhommia tekevät jne ja suhteen alussa ainakin omasta mielestäni teen selväksi mitä haluan. Tinder-profiilissa asiat selkokielellä mainittu. Mutta lukeeko miehet niitä, ymmärtävätkö kun treffeillä otan puheeksi? Ja silti käy näin.
Ap.========
Paita&peppu on joskus synonyymi takertuvuudelle tai sairaalloiselle mustasukkaisuudelle.
Tämä uusi mies vannoo ihastumistaan minuun joka päivä viesteillä, ja toteaa että näkee minussa tulevaisuutensa vaimon ja uusperheen äidin toivottavasti loppuelämäkseen.
Mutta hän antaa aikaansa minulle yleensä vain toisena päivänä viikonlopusta, 1,5-3 tuntia, sisältäen ulkoilua, syömistä ja seksiä. Aika pian seksin jälkeen hän lähtee aina ajamaan kotipaikkakunnalleen, vaikka siellä ei olisi hänen lapset kotona odottamassa vaan hänellä on lapsivapaa viikonloppu!
Näkemyksiänne, kiitos paljon?[/quot
============
Etkö todellakaan tajua?
Treffipalstat täynnä etäsuhteessa olevia miehiä. Naiset ei vaan osaa epäillä. Etsitään parempaa ja saattaa olla useampi kierrossa samaan aikaan eri lähikaupungeissa. Ei tarvi olla komea ja supliikkimies. Tavalliset pahimpia.
Ottakaa selvää älkääkä olko niin naiveja niiden miestenne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta hän antaa aikaansa minulle yleensä vain toisena päivänä viikonlopusta, 1,5-3 tuntia, sisältäen ulkoilua, syömistä ja seksiä. Aika pian seksin jälkeen hän lähtee aina ajamaan kotipaikkakunnalleen, vaikka siellä ei olisi hänen lapset kotona odottamassa vaan hänellä on lapsivapaa viikonloppu!
Tälläkin urpolla on toinen suhde muualla. Saattaa olla jopa avioliitossa lastensa äidin kanssa tai omalla paikkakunnalla vakisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Menehän joku kerta katsomaan mitä se mies touhuaa kun ei ole töissä eikä luonasi. Saattaa olla eri seuraa viihdyttämässä.
Älä ole tyhmä!
Kannattaa tosiaan ratsata nuo tinderit, badoot ym.
Miehet ilmoittaa ikänsä usein hieman nuoremmaksi sekä pituuden hieman pidemmäksi kuin totuus.
Ei kun ratsaamaan löytyykö tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tunnistan itsessäni piirteen, että haluan paita&peppu -tyyppisen suhteen, nykyään ohitan etäsuhteet, vuorotyöläiset, vuoroviikkoisät, reissuhommia tekevät jne ja suhteen alussa ainakin omasta mielestäni teen selväksi mitä haluan. Tinder-profiilissa asiat selkokielellä mainittu. Mutta lukeeko miehet niitä, ymmärtävätkö kun treffeillä otan puheeksi? Ja silti käy näin.
Ap.Miksi haluat paita&peppu suhteen? Oletko lähesriippuvainen? Eihän tuollainen toive ole enää ihan normaalia aikuisena.
En minä ainakaan (naisena) haluaisi, että mies hengaa mun ympärillä koko ajan. Kaipaan paljon omaa rauhaa ja luulen, että sellaisia ihmisiä on paljon muitakin.
Voi jeesus tätä nyt taas. "Miksi haluat asian X?!?!1! Minä en halua asiaa X ja koska minä olen maailmankaikkeuden keskipiste se mitä minä haluan on Hyvää ja Oikein ja Ainoa Tapa Olla, ja sinä häpeämätön olet väärässä kun haluat jotain muuta kuin mitä minä haluan!1!" Hiemanko narsistinen asenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sitten olet menettänyt, jos ihminen, joka ei halua viettää kanssasi aikaa lähtee pois elämästäsi? Eikö se ole vaan hyvä asia? On minullakin pari exää, joilla meni kaverit, harrastukset ja alkoholi minun edelleni enkä harmitellut yhtään, että pääsin heistä lopulta eroon. Nykyinen mieheni haluaa viettää kanssani aikaa, kuten kuuluukin. Tosin molemmilla kuuluukin olla myös omia juttuja.
Meillä ei ole omia juttuja. On vain yhteisiä. Olemme yhdessä 24/7. Ollaan tehty jotain väärin, kun kuuluisi ilmeisesti olla niitä omia juttuja. Pakko kai sitten. Toivottavasti ei johda eroon. Olisi ikävä heittää 23v. kestänyt parisuhde hukkaan.
Tarkoitan tällä sitä, että parisuhteeseen ei KUULU mitään. Vaikka parisuhdeoppaat, tai naistenlehdet niistä jauhavat. Ei edes seksi, jos kumpikaan ei sitä halua. Tai yhteinen aika, jos molemmat haluavat mennä omien juttujen perässä. Jos ollaan liian erilaisia, niin vaikea pidemmän päälle on selviytyä.
Jaa, no meillä on myös niitä omia juttuja ja omia kavereita, koska halutaan niin, mutta kumpikaan ei halua, että kaverit tai harrastukset vie ison osan yhteisestä ajasta. Joskus kokonainen viikonloppu ihan yksin kotona tai mökillä kavereiden kanssa on jees, mutta yleensä viikonloput menee kyllä yhdessä sen kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla otat asian esille? Oletko syyllistävä, itkuinen, vihainen, vaativa?
En oikein ymmärrä miehiä enkä kaikkia naisiakaan. En ole siis ap. Miehet vetoavat siihen, että heille ei kannata vihjailla mitään koska he eivät sellaisesta ymmärrä, sano suoraan. Jotkut naiset hyysäävät miehiä kuin pikkulapsia, oi voi millä äänellä sanoit. Tottakai kauniilla äänellä menee paremmin perille mutta kummallakin on vastuu suhteen ylläpidosta ja keskusteluhalukkuudesta.
Sitten kun yrittää sanoa suoraan ilme on kuin peuralla ajovaloissa ("hui, nyt se haluaa jutella tai alkaa kertomaan jotain vakavaa") eikä todellakaan tule sellaista oloa että tuotakin kiinnostaa parantaa yhdessä suhteen laatua. Se vasta on kamalaa jos yrittää kysyä alustavasti että teetkö jotain tärkeää, olis yks juttu josta haluaisin jutella - liian vakavaa. Somasti keskustelun tai arkipuuhien lomassa voi aina kevyesti sanoa että olis kiva kun tehtäisiin vaikka kerran viikossa joku yhteinen juttu, olisko ideoita, treffit jne? Mutta tällöin ei välttämättä tule kuunnelluksi tai toinen puuhailee jotain omiaan ja sanoo joo joo ihan ok nnhmhph. Riidellessäkään ei ilmeisesti saa sanoa kun aikuinen loukkaantuu.
Katson seuraavassa suhteessa että toinen on sen tyyppinen että asiosta voi jutella suoraan. Piste.
Tähän oikeasti auttaa, kun ottaa miehen joka on vähän m*lkku. Heille yleensä voi sanoa ihan suoraan, kun hekin sanovat. Toki pitää löytää sellainen, joka ei sitten muilla elämän alueilla ole sellainen.
Älä enää ikinä nosta väärää kissaa pöydälle!
Minä tarvitse paljon aikaa yksin. Mielestäni tämä pitää kertoa jo tapailuvaiheessa. Kerran päädyin parisuhteeseen miehen kanssa joka halusi viettää joka sekunnin yhdessä. Kun lähti kavereiden kanssa ulos, niin joka kerta ainakin tunnin riita miksen halua mukaan. Vaikka olisi kyseessä ollut jätkien saunailta. Todella rasittavaa. Alkuun oli varmaan käyttänyt kaiken energiansa tämän peittelyyn, niin en tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Miksi haluat paita&peppu suhteen? Oletko lähesriippuvainen? Eihän tuollainen toive ole enää ihan normaalia aikuisena.
En minä ainakaan (naisena) haluaisi, että mies hengaa mun ympärillä koko ajan. Kaipaan paljon omaa rauhaa ja luulen, että sellaisia ihmisiä on paljon muitakin.
Voi jeesus tätä nyt taas. "Miksi haluat asian X?!?!1! Minä en halua asiaa X ja koska minä olen maailmankaikkeuden keskipiste se mitä minä haluan on Hyvää ja Oikein ja Ainoa Tapa Olla, ja sinä häpeämätön olet väärässä kun haluat jotain muuta kuin mitä minä haluan!1!" Hiemanko narsistinen asenne?
Hiemanko pieleen luettu? Tuossahan nimenomaan luullaan,eikä tiedetä.
Vierailija kirjoitti:
Älä enää ikinä nosta väärää kissaa pöydälle!
Kohta joku ”kissojenystävä” herää: ei sitä kissaa NOIN nosteta 😁
Jos et osaa arvostaa miestä sellaisena henkilönä kuin hän on vaan pitää "nostaa se kissa pöydälle" muuttaaksesi häntä niin hän on liian hyvä sinulle. Siksi ero.
Meillä ei tarvitse kissoja pöydälle nostaa, ne hyppivät sinne ihan itse 😸 Eikä tule riitoja, eikä eroja.
Sinä siis päädyit suhteeseen ihmisen kanssa, joka yhden tapaamiskerran jälkeen sanoi rakastavansa sinua? Häh?