Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parveketupakointien kieltämisellä on menty ojasta allikkoon. Nyt sitten pitää kuunnella öisin rapussa tupakalle ravaavia

Vierailija
26.04.2021 |

Hissitön talo, niin ihan kirjaimellista rapussa ravaamista.

Kommentit (816)

Vierailija
81/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parveketupakoinnin kielto on niin naurettavaa aikuisten ihmisten kyttäämistä ja huonommaksi leimaamista, että ihan oksettaa.

Sulla ei varmaan pahemmin kokemusta asiasta? Mun alakerrassa asui venäläistaustainen perhe ja ukko veti jotain mahorkkaa, ja niin pistävä oli haju, että melkein vedet tuli silmiin. Ovet ja ikkunat aina kiinni. Oli sekin elämää. Mä sitten kerran raivostuin ja kopistin ison maton kaiteeni yli. Jopas alkoi huuto ja valitus. Meni stana hermo. Jos jaksaa kaupasta sen pskatervansa hakea, niin jaksaa myös sen verran vaivautua, että kävelee pihalle kiskomaan JA AJATTELEE MUITA ihmisiä!!!!!!! Mitäs jos sun lapset haistelisivat tuollaista päivät pitkät, vaikka vauva partsilla unillaan?? Haju tarttui myös pyykkeihin!!!!

Voivoi sentään, kyllä elämä on kovaa. Mutta ajattele positiivisesti, mullan alla kukaan ei tupakoi, eikä nillitä pikkuasioista. Kyllä se siitä, aikanaan.

Niin, nyt sitten ei sulla ole kuin tuo voi voi, ja alentuva asenteesi. Onneksi addiktit pääsevät itse aikas pian sinne mullan alle, ja sitä ennen toivottavasti nauttien kunnon sytostaateista.

Minä asun nykyään omassa talossani, joten hienosti menee. Mutta näin mä ajattelen silti muita ihmisiä. Muistelen tuota kusipäätä ja tiedän miltä tuntuu, kun kovalla helteellä pidät joka luukun kiinni ja hikoilet. Mutta kivat sulle minäminä -tyyppi, toivottavasti saat nauttia sekä omista että naapuriesi katkuista!

Kovalla helteellä ikkunat pidetäänkin kiinni.

Ei, vaan koitetaan saada läpiveto asuntoon, jotta ilma kiertää. Kuppaisessa tupakkayksiössäsi ei niin tietenkään saa tehtyä.

Olet väärässä, ilmankierrolla et sisäilmaa viilennä, jos ulkona on kova helle.

Sanoinko, että viilentää? Sanoin: "jotta ilma kiertää". Se on helteellä tärkeää. Kuuma ilma seisoo ja saa tukalan olon. Vaikka ilma ei viilenisi, niin kun se kiertää, niin olo helpottuu. Siksi ihmiset ostaa tuulettimia, se kierrättää sitä samaa kuumaa ilmaa ja se auttaa. Myöskin siksi rannalla on kiva olla helteellä, kun siellä tuulee. Tuuli alentaa koettua ilmalämpötilaa, vaikka itse ilma ei olisi yhtään viileämpi.

Vierailija
82/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä unelmoisin siitä, että tahtoa löytyisi kieltää kerrostaloissa seuraavat asiat:

Tupakointi

Lemmikit

Lapset

Juhlat

Mauttomat verhot ikkunoissa

Tuoksuvien ruokien valmistus

Kultaseni, sun on parempi asua ok-talossa. Olet sen verran vaikea ihminen, ettei yhteisöllisyys sulle sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä unelmoisin siitä, että tahtoa löytyisi kieltää kerrostaloissa seuraavat asiat:

Tupakointi

Lemmikit

Lapset

Juhlat

Noi kaikki kuuluu ihmisten elämiin, ei niitä voi kieltää. Jos et kestä muiden elämää, niin muuta omakotitaloon, jossa saat olla ihan oman itsesi kanssa.

Tupakointikielto alkaa olla jo aika yleinen ja kasvava trendi. Pian alkaa sanktioiden jako, koko ajan silmukka kiristyy. Saattaapi tulla vaikka häätö, kunhan valituksia on tarpeeksi. Kunnon rekisteri, mistä selviää tyypin sakkohistoria, niin jopas vaikeutuu asunnon saanti. Sitä kohti! :)

Kylläpä kiristyykin. Just muutettiin uuteen asuntoon, selatessani vaihtoehtoja oli yhdessä talossa kielletty parveketupakointi. Yhdessä. Ja katsoin varmasti viittäkymmentä kämppää.

Vierailija
84/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla laki, joka määrää että joka sadassatuhannessa savukkeessa tulee olla myrkkykapseli. Selviäisi nopeasti, että paljonko ihmiset itsestään oikeasti välittävät, koska muita he eivät ainakaan noteeraa.

Kustannukset lienee jopa halvemmat, ei tarvita pitkiä keuhkosyöpähoitoja.

Joo! Käytetään samaa menetelmää makeispatukoihin, namipusseihin, suklaaseen, sipseihin ym.? Edelleen muistutan, että tupakoija maksaa jokaikinen tupakoimansa päivä n. 10 € lisäveroa tavastaan normaalien verojensa päälle. Tupakoivista vain pieni osa sairastuu syöpiin. Tupakoinnin ja lihavuuden vaikutus syöpäsairauksiin on yhtä korkea, mutta lihava ei maksa ekstraveroa lihavuudestaan, kun taas tupakoiva maksaa tupakoinnista.

Kyllä lihavakin maksaa veroja. Mitä enemmäjn syö, sitä enemmän alveja maksaa. Lihava ei tuhoa toisten terveyttä, vain omansa, tupakoitsija tuhoaa sekä omansa, että toisten terveyden. Siinä on ero. Jos tupakointi ei aiheuttaisi terveyshaittoja sivullisille, tupakoinnin ainoa haitta olisi haju ja sekin olisi helposti ratkaistavissa.

Jos lihava maksaisi 95% haittaveroa alvia ym. makeisistaan ym. eikä me muut mitään, niin silloin suhde olisi melkein sama kuin tupakoovilla. Tupakan hinnasta 95-98% on veroa. Laske nyt paljonko makeispatukkasi maksaisi tällä laskumenetelmällä ja kerro sitten uudestaan miten paljon maksat "ylimääräistä" veroa.

En syö roskaruokaa, joten minulla ei ole mitään käsitystä niiden hinnasta. Tupakan hinta on edelleen liian alhainen sen aiheuttamiin kustannuksiin nähden.

Yhtä vähän sinulla näyttäisi olevan käsitystä tupakoinnin vaikutuksista kansantalouteen kuin roskaruokana pitämiesi tuotteiden hinnoista. Tuossa aiemmin jo mainitussa Matti Vanhasen sitaatissa kiteytyy se olennaisin. Ei se tupakoimattomien terveydenhuoltokaan mitään ilmaista ole.

Vierailija
85/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parveketupakoinnin kielto on niin naurettavaa aikuisten ihmisten kyttäämistä ja huonommaksi leimaamista, että ihan oksettaa.

Sulla ei varmaan pahemmin kokemusta asiasta? Mun alakerrassa asui venäläistaustainen perhe ja ukko veti jotain mahorkkaa, ja niin pistävä oli haju, että melkein vedet tuli silmiin. Ovet ja ikkunat aina kiinni. Oli sekin elämää. Mä sitten kerran raivostuin ja kopistin ison maton kaiteeni yli. Jopas alkoi huuto ja valitus. Meni stana hermo. Jos jaksaa kaupasta sen pskatervansa hakea, niin jaksaa myös sen verran vaivautua, että kävelee pihalle kiskomaan JA AJATTELEE MUITA ihmisiä!!!!!!! Mitäs jos sun lapset haistelisivat tuollaista päivät pitkät, vaikka vauva partsilla unillaan?? Haju tarttui myös pyykkeihin!!!!

Voivoi sentään, kyllä elämä on kovaa. Mutta ajattele positiivisesti, mullan alla kukaan ei tupakoi, eikä nillitä pikkuasioista. Kyllä se siitä, aikanaan.

Niin, nyt sitten ei sulla ole kuin tuo voi voi, ja alentuva asenteesi. Onneksi addiktit pääsevät itse aikas pian sinne mullan alle, ja sitä ennen toivottavasti nauttien kunnon sytostaateista.

Minä asun nykyään omassa talossani, joten hienosti menee. Mutta näin mä ajattelen silti muita ihmisiä. Muistelen tuota kusipäätä ja tiedän miltä tuntuu, kun kovalla helteellä pidät joka luukun kiinni ja hikoilet. Mutta kivat sulle minäminä -tyyppi, toivottavasti saat nauttia sekä omista että naapuriesi katkuista!

Ei, vaan koitetaan saada läpiveto asuntoon, jotta ilma kiertää. Kuppaisessa tupakkayksiössäsi ei niin tietenkään saa tehtyä.

Miten se +30 C tulikuuma ulkoilma viilentää +20 C asuntoa? :'D

Harva asunto pysyy auringossa viileänä, ellei ole viilentävä ilmanvaihto tai hyvin rakennettu talo, joka ei varaa lämpöä ollenkaan. Tietenkään noin viileää asuntoa ei kannata helteellä pitää auki. Iso osa asunnoista kuitenkaan ei pysy viileänä ja silloin on pakko yrittää saada ilma vaihtumaan ja onpa todella erityisen ikävää jos sitä ei voi tehdä parveketupakoitsijan vuoksi.

Vierailija
86/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ongelman voisi ratkaista lopullisesti.

Kerrostalojen totaalikielto ratkaisisi monta ongelmaa. Poliittinen tahto vaan puuttuu. Taitaa olla monella oma lehmä ojassa.

Olet väärässä, poliittinen tahto toteutuu. Lainaus;  "Tupakoitsijoista tulee pienemmät kustannukset sairaanhoidolle, koska tupakoimattomat ehtivät pidemmän elämänsä aikana sairastaa selvästi tupakoitsijoita enemmän. Savuttomat aiheuttavat elämänsä aikana yhteiskunnalle neljänneksen suuremmat sairaanhoidon kustannukset, kuin nuorempina kuolevat tupakoijat." Matti Vanhanen Sitran järjestämässä terveydenhuollon seminaarissa, 2008.

Se on oikein, että kuolevat nuorempina.

Niin on. Elämä teidän kaikesta nillittävien mielensäpahoittajien maailmassa ei ole sen arvoista, että siinä pitäisi roikkua kiinni ylettömän pitkään. Jotkut lähtee saappaat jalassa ja jotkut toiset makaavat onnellisina vaipoissaan pitkää elämäänsä vuosikausia. Pää ei enää toimi, mutta suoli onneksi toimii, se on elämää.

Vierailija
87/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia ketjupolttajia jos ravaavat kaiket yöt tupakalla. Pienempi ongelma se on kuin parvekkeelle ja tuuletusikkunoista sisälle tunkeva tupakanhaju, jos mamunaapuri polttaa parvekkeella talossa, jossa parveketupakointi on kielletty. Ei voi edes pitää ikkunaa auki.

Vierailija
88/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep jep, en ihmettele ettei uskonut. Hänen asuntonsa, hänen valintansa. Ihan kuin sekin on sun, että nukutat vauvasi tupakoitsijan parvekkeen yläpuolella.

En siellä vauvaa nukuttanut, eikä olisi voinutkaan. "Minun" oli minunkin asuntoni, vaikka vuokralla kaikki olimmekin. Ja kaikilla on oikeudet hengittää savutonta ilmaa. Voihan minunkin koira alkaa "vahingossa pissailemaan partsilla", jos sun ylimielisillä jep jep-linjoilla mennään. Näitä kun sattuu, voi voi.

Kieltoyhtiöissä on kielletty, eli sanktiot voi antaa. Onneksi nykyään siihen suuntaan ollaan menossa ja tupakoijan elämä käy yhä hankalammaksi. Kyllä teille saastaa levitteleville puolustelijahäiriköille keinot löytyy ;D 

Et osoita mitään muuta kuin tyhmyytesi. Toivit tupakoijille hankalampaa elämää. Arvaa mitä mä toivon sen sijaan sulle sellaista mitä ei edes ääneen voi sanoa. Oppisit ehkä huomaamaan oman narsistisuutesi.

Vierailija
89/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpas mennä röökille, polttaa monta ketjussa, paiskata ovi oikein kiinni ja ehkä potkia rappusten kaiteita matkalla alakertaan.

Vierailija
90/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se +30 C tulikuuma ulkoilma viilentää +20 C asuntoa? :'D

Harva asunto pysyy auringossa viileänä, ellei ole viilentävä ilmanvaihto tai hyvin rakennettu talo, joka ei varaa lämpöä ollenkaan. Tietenkään noin viileää asuntoa ei kannata helteellä pitää auki. Iso osa asunnoista kuitenkaan ei pysy viileänä ja silloin on pakko yrittää saada ilma vaihtumaan ja onpa todella erityisen ikävää jos sitä ei voi tehdä parveketupakoitsijan vuoksi.

Sä vaan sotket sen sun karvalakki ilmanvaihdon sillä tuulettamisella.

Vierailija
91/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnossaan sisällä polttavaa ja parvekkeelle savut puhkuvaa tupakoijaa  ei pystytä häätämään asunnostaan, vaikka se kuinka kiukuttaisi.

T. Huomaavainen tupakoimaton.

Vierailija
92/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ongelman voisi ratkaista lopullisesti.

Kerrostalojen totaalikielto ratkaisisi monta ongelmaa. Poliittinen tahto vaan puuttuu. Taitaa olla monella oma lehmä ojassa.

Olet väärässä, poliittinen tahto toteutuu. Lainaus;  "Tupakoitsijoista tulee pienemmät kustannukset sairaanhoidolle, koska tupakoimattomat ehtivät pidemmän elämänsä aikana sairastaa selvästi tupakoitsijoita enemmän. Savuttomat aiheuttavat elämänsä aikana yhteiskunnalle neljänneksen suuremmat sairaanhoidon kustannukset, kuin nuorempina kuolevat tupakoijat." Matti Vanhanen Sitran järjestämässä terveydenhuollon seminaarissa, 2008.

Se on oikein, että kuolevat nuorempina.

Niin on. Elämä teidän kaikesta nillittävien mielensäpahoittajien maailmassa ei ole sen arvoista, että siinä pitäisi roikkua kiinni ylettömän pitkään. Jotkut lähtee saappaat jalassa ja jotkut toiset makaavat onnellisina vaipoissaan pitkää elämäänsä vuosikausia. Pää ei enää toimi, mutta suoli onneksi toimii, se on elämää.

Syöpäkuolema ei tule saappaat jalassa. Siinäkin lopulta maataan paskat vaipassa, mutta pää sentään kerkee miettimään ja katumaan oliko sen arvoista. Mitä kaikkea silläkin rahalla olisi voinut tehdä ja ikävä kun pitää lähteä niin aikaisin kun elämä on vielä ihan kesken.

Vierailija
93/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi

Lemmikit

Lapset

Juhlat

Kultaseni, sun on parempi asua ok-talossa. Olet sen verran vaikea ihminen, ettei yhteisöllisyys sulle sovi.

Ymmärsin tuon edellisen sarkamiksi. Se ei tainnut aueta monellekaan.

,eri

Vierailija
94/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona leviää myös tehokkaasti tupakansavun mukana. En halua kenenkään haisevia keuhkohöyryjä asuntooni. Kyllä nyt ihmisellä pitää olla edes kohtuullisen puhtaaseen ilmaan oikeus.

95/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi

Lemmikit

Lapset

Juhlat

Kurankanto ulkoeteiseen vesisateella. Lasten aunut rappukäytävässä ja kelkat mm.

96/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona leviää myös tehokkaasti tupakansavun mukana. En halua kenenkään haisevia keuhkohöyryjä asuntooni. Kyllä nyt ihmisellä pitää olla edes kohtuullisen puhtaaseen ilmaan oikeus.

Oisko paikallaan tehdä taloja tupakoitsijoille ja tupakoimattomille vai mten tuon ratkaisee?

Vierailija
97/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällainen nähtävästi melko yleinen harhaluulo siitä, että ihmisen kuoleminen tupakoinnista johtuvista syistä olisi yhteiskunnalle merkittävästi kalliimpaa kuin muista syistä kuoleminen? Jos verrataan muihin Suomessa yleisiin kuolinsyihin (esim. sydänperäiset ja verenkiertoelinten sairaudet, syövät, kasvaimet, dementiat/Alzheimerin tauti) niin ei niihin kuoleminen sen halvempaa ole.

Vierailija
98/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä sitten kävi, että idiootit luulivat parvekekiellon auttavan jonkun henkistä hätää, mutta saivatkin paskaa niskaan kahta kauheammin. Just tuota, että jengi ravaa yötä päivää porraskäytävissä ja parhaimmat vetää sisällä, josta se hormeja pitkin kantautuu koko taloon ja porraskäytävään tietysti.

Ojasta allikkoon. Itse en polta, mutta en vedä ranteita auki, jos joku polttaa. Polttakoot.

Vierailija
99/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen asunnon ostaja on valinnut ostaa asunnon talosta, jossa on parveke ja naapureita. Nillittäjät olisivat voineet valita savuttoman talon, mikä oikeuttaa jälkikäteen valittamaan? Syöhän se tietysti, kun joutuisi myöntämään olleen ihan oma moka.

Vierailija
100/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunnossaan sisällä polttavaa ja parvekkeelle savut puhkuvaa tupakoijaa  ei pystytä häätämään asunnostaan, vaikka se kuinka kiukuttaisi.

T. Huomaavainen tupakoimaton.

Meillä tämä onnistui. Taloyhtiö otti asunnon haltuun ja hääti asukkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme