Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parveketupakointien kieltämisellä on menty ojasta allikkoon. Nyt sitten pitää kuunnella öisin rapussa tupakalle ravaavia

Vierailija
26.04.2021 |

Hissitön talo, niin ihan kirjaimellista rapussa ravaamista.

Kommentit (816)

Vierailija
61/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parveketupakoinnin kielto on niin naurettavaa aikuisten ihmisten kyttäämistä ja huonommaksi leimaamista, että ihan oksettaa.

Sulla ei varmaan pahemmin kokemusta asiasta? Mun alakerrassa asui venäläistaustainen perhe ja ukko veti jotain mahorkkaa, ja niin pistävä oli haju, että melkein vedet tuli silmiin. Ovet ja ikkunat aina kiinni. Oli sekin elämää. Mä sitten kerran raivostuin ja kopistin ison maton kaiteeni yli. Jopas alkoi huuto ja valitus. Meni stana hermo. Jos jaksaa kaupasta sen pskatervansa hakea, niin jaksaa myös sen verran vaivautua, että kävelee pihalle kiskomaan JA AJATTELEE MUITA ihmisiä!!!!!!! Mitäs jos sun lapset haistelisivat tuollaista päivät pitkät, vaikka vauva partsilla unillaan?? Haju tarttui myös pyykkeihin!!!!

Voivoi sentään, kyllä elämä on kovaa. Mutta ajattele positiivisesti, mullan alla kukaan ei tupakoi, eikä nillitä pikkuasioista. Kyllä se siitä, aikanaan.

Niin, nyt sitten ei sulla ole kuin tuo voi voi, ja alentuva asenteesi. Onneksi addiktit pääsevät itse aikas pian sinne mullan alle, ja sitä ennen toivottavasti nauttien kunnon sytostaateista.

Minä asun nykyään omassa talossani, joten hienosti menee. Mutta näin mä ajattelen silti muita ihmisiä. Muistelen tuota kusipäätä ja tiedän miltä tuntuu, kun kovalla helteellä pidät joka luukun kiinni ja hikoilet. Mutta kivat sulle minäminä -tyyppi, toivottavasti saat nauttia sekä omista että naapuriesi katkuista!

Ohoh, oikein maailmanparantaja. Kyllä kaikki tuollaiselle gurulle kumartaa, tai pyllistää. Ja jos kusipäistä puhutaan, katso peiliin, siellä se katselee. Sinunkaltaisesi pikkun a t s i t on tämän maailman syöpä. Mutta oikein kivaa elämää sulle maailmantuskankantaja. Palkintoa et tule saamaan.

Vierailija
62/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä unelmoisin siitä, että tahtoa löytyisi kieltää kerrostaloissa seuraavat asiat:

Tupakointi

Lemmikit

Lapset

Juhlat

Mauttomat verhot ikkunoissa

Tuoksuvien ruokien valmistus

Itse haluaisin lisätä listaan vielä

lihavat ihmiset

työttömät ihmiset

yksinhuoltaja äidit

ihmiset jotka eivät osaa hankkia uusia housuja jos polvet jo näkyy

ihmiset jotka eivät nuku klo 21.00 mennessä. (helppo tarkistaa jos valot on vielä asunnossa)

Minä lisäisin tähän kirjoitustaidottomat ja ilmiselvästi tyhmät ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laittaahan lihavatkin muut kätsimään omasta hedonismistaan. Kaikki ollaan jouduttu kärsimään erilaisia rajoituksia, ettei lihavat kuolisi koronaan. Ja lisäksi silmiin sattuu ja oksettaa, kun näkee lihavan. Pienempi haitta tuo haju on. Summa summarum. Kiellettäiskö lihavat, tupakoijat, alkoholistit ja lapset vai kiellettäiskö muita sairaalloisesti kyttäävät ja jatkuvasti valittavat ihmiset?

Kysymyksesi jälkimmäinen vaihtoehto olisi yhteiskuntaa oikeaan suuntaan tervehdyttävä asia. Sairaalloisesti kyttäävät ja jatkuvasti kaikesta valittavat ihmiset eivät ehdi edes elämään omaa elämäänsä ja silloin ainoa looginen johtopäätös olisi kieltää heidät kokonaan.

Ajatelkaa maailmaa ilman ihan kaikesta mielensäpahoittavia nilviäisiä. Se olisi paratiisi.

Vierailija
64/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla laki, joka määrää että joka sadassatuhannessa savukkeessa tulee olla myrkkykapseli. Selviäisi nopeasti, että paljonko ihmiset itsestään oikeasti välittävät, koska muita he eivät ainakaan noteeraa.

Kustannukset lienee jopa halvemmat, ei tarvita pitkiä keuhkosyöpähoitoja.

Joo! Käytetään samaa menetelmää makeispatukoihin, namipusseihin, suklaaseen, sipseihin ym.? Edelleen muistutan, että tupakoija maksaa jokaikinen tupakoimansa päivä n. 10 € lisäveroa tavastaan normaalien verojensa päälle. Tupakoivista vain pieni osa sairastuu syöpiin. Tupakoinnin ja lihavuuden vaikutus syöpäsairauksiin on yhtä korkea, mutta lihava ei maksa ekstraveroa lihavuudestaan, kun taas tupakoiva maksaa tupakoinnista.

Kyllä lihavakin maksaa veroja. Mitä enemmäjn syö, sitä enemmän alveja maksaa. Lihava ei tuhoa toisten terveyttä, vain omansa, tupakoitsija tuhoaa sekä omansa, että toisten terveyden. Siinä on ero. Jos tupakointi ei aiheuttaisi terveyshaittoja sivullisille, tupakoinnin ainoa haitta olisi haju ja sekin olisi helposti ratkaistavissa.

Jos lihava maksaisi 95% haittaveroa alvia ym. makeisistaan ym. eikä me muut mitään, niin silloin suhde olisi melkein sama kuin tupakoovilla. Tupakan hinnasta 95-98% on veroa. Laske nyt paljonko makeispatukkasi maksaisi tällä laskumenetelmällä ja kerro sitten uudestaan miten paljon maksat "ylimääräistä" veroa.

Vierailija
65/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parveketupakoinnin kielto on niin naurettavaa aikuisten ihmisten kyttäämistä ja huonommaksi leimaamista, että ihan oksettaa.

Sulla ei varmaan pahemmin kokemusta asiasta? Mun alakerrassa asui venäläistaustainen perhe ja ukko veti jotain mahorkkaa, ja niin pistävä oli haju, että melkein vedet tuli silmiin. Ovet ja ikkunat aina kiinni. Oli sekin elämää. Mä sitten kerran raivostuin ja kopistin ison maton kaiteeni yli. Jopas alkoi huuto ja valitus. Meni stana hermo. Jos jaksaa kaupasta sen pskatervansa hakea, niin jaksaa myös sen verran vaivautua, että kävelee pihalle kiskomaan JA AJATTELEE MUITA ihmisiä!!!!!!! Mitäs jos sun lapset haistelisivat tuollaista päivät pitkät, vaikka vauva partsilla unillaan?? Haju tarttui myös pyykkeihin!!!!

Voivoi sentään, kyllä elämä on kovaa. Mutta ajattele positiivisesti, mullan alla kukaan ei tupakoi, eikä nillitä pikkuasioista. Kyllä se siitä, aikanaan.

Niin, nyt sitten ei sulla ole kuin tuo voi voi, ja alentuva asenteesi. Onneksi addiktit pääsevät itse aikas pian sinne mullan alle, ja sitä ennen toivottavasti nauttien kunnon sytostaateista.

Minä asun nykyään omassa talossani, joten hienosti menee. Mutta näin mä ajattelen silti muita ihmisiä. Muistelen tuota kusipäätä ja tiedän miltä tuntuu, kun kovalla helteellä pidät joka luukun kiinni ja hikoilet. Mutta kivat sulle minäminä -tyyppi, toivottavasti saat nauttia sekä omista että naapuriesi katkuista!

Kovalla helteellä ikkunat pidetäänkin kiinni.

Vierailija
66/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakana (ja erityisesti jonkun halvan mallun) haju on todella ikävä kun se tulee naapurin terassilta kahden kessuttelijan tupruttamana kedähelteellä makuuhuoneeseen. Etäisyyttä pari metriä. Ei ole rivarissakaan mukava juttu.

Halpaa Marlboroa?? Anna kun arvaan että et ole tainnut ihan viime vuosikymmeninä käydä savukeostoksilla.

Vierailija
67/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakana (ja erityisesti jonkun halvan mallun) haju on todella ikävä kun se tulee naapurin terassilta kahden kessuttelijan tupruttamana kedähelteellä makuuhuoneeseen. Etäisyyttä pari metriä. Ei ole rivarissakaan mukava juttu.

Halpaa Marlboroa?? Anna kun arvaan että et ole tainnut ihan viime vuosikymmeninä käydä savukeostoksilla.

Ihan oikein, että on kallista. Nousisipa vielä lisää.

Vierailija
68/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ongelman voisi ratkaista lopullisesti.

Kerrostalojen totaalikielto ratkaisisi monta ongelmaa. Poliittinen tahto vaan puuttuu. Taitaa olla monella oma lehmä ojassa.

Olet väärässä, poliittinen tahto toteutuu. Lainaus;  "Tupakoitsijoista tulee pienemmät kustannukset sairaanhoidolle, koska tupakoimattomat ehtivät pidemmän elämänsä aikana sairastaa selvästi tupakoitsijoita enemmän. Savuttomat aiheuttavat elämänsä aikana yhteiskunnalle neljänneksen suuremmat sairaanhoidon kustannukset, kuin nuorempina kuolevat tupakoijat." Matti Vanhanen Sitran järjestämässä terveydenhuollon seminaarissa, 2008.

Vierailija
69/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laittaahan lihavatkin muut kätsimään omasta hedonismistaan. Kaikki ollaan jouduttu kärsimään erilaisia rajoituksia, ettei lihavat kuolisi koronaan. Ja lisäksi silmiin sattuu ja oksettaa, kun näkee lihavan. Pienempi haitta tuo haju on. Summa summarum. Kiellettäiskö lihavat, tupakoijat, alkoholistit ja lapset vai kiellettäiskö muita sairaalloisesti kyttäävät ja jatkuvasti valittavat ihmiset?

Ainahan sitä voi katseen kääntää pois jos lihavien katsominen oksettaa, mutta hajuaistia ei voi kytkeä pois päältä. Lihavat ei minua haittaa, koska oma valintahan se on syökö itsensä tärviölle. Mutta tupakoitsija pilaa muidenkin elämää. Jos hajuhaitat jäisi vain heille itselleen, niin yksi lysti mitä tekevät.

Vierailija
70/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan koitetaan saada läpiveto asuntoon, jotta ilma kiertää. Kuppaisessa tupakkayksiössäsi ei niin tietenkään saa tehtyä.

Vierailija
71/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla laki, joka määrää että joka sadassatuhannessa savukkeessa tulee olla myrkkykapseli. Selviäisi nopeasti, että paljonko ihmiset itsestään oikeasti välittävät, koska muita he eivät ainakaan noteeraa.

Joo! Käytetään samaa menetelmää makeispatukoihin, namipusseihin, suklaaseen, sipseihin ym.? Edelleen muistutan, että tupakoija maksaa jokaikinen tupakoimansa päivä n. 10 € lisäveroa tavastaan normaalien verojensa päälle. Tupakoivista vain pieni osa sairastuu syöpiin. Tupakoinnin ja lihavuuden vaikutus syöpäsairauksiin on yhtä korkea, mutta lihava ei maksa ekstraveroa lihavuudestaan, kun taas tupakoiva maksaa tupakoinnista.

Kyllä lihavakin maksaa veroja. Mitä enemmäjn syö, sitä enemmän alveja maksaa. Lihava ei tuhoa toisten terveyttä, vain omansa, tupakoitsija tuhoaa sekä omansa, että toisten terveyden. Siinä on ero. Jos tupakointi ei aiheuttaisi terveyshaittoja sivullisille, tupakoinnin ainoa haitta olisi haju ja sekin olisi helposti ratkaistavissa.

Jos lihava maksaisi 95% haittaveroa alvia ym. makeisistaan ym. eikä me muut mitään, niin silloin suhde olisi melkein sama kuin tupakoovilla. Tupakan hinnasta 95-98% on veroa. Laske nyt paljonko makeispatukkasi maksaisi tällä laskumenetelmällä ja kerro sitten uudestaan miten paljon maksat "ylimääräistä" veroa.

En syö roskaruokaa, joten minulla ei ole mitään käsitystä niiden hinnasta. Tupakan hinta on edelleen liian alhainen sen aiheuttamiin kustannuksiin nähden.

Vierailija
72/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan koitetaan saada läpiveto asuntoon, jotta ilma kiertää. Kuppaisessa tupakkayksiössäsi ei niin tietenkään saa tehtyä.

Olet väärässä, ilmankierrolla et sisäilmaa viilennä, jos ulkona on kova helle.

Vierailija
73/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse polta enkä tykkää jos läheiseni polttavat, mutta silti ärsyttää valtavasti tämän ketjun kaltainen nillitys ja moralisointi. Ei tupakan poltto hyväksi ole, mutta aikuisella ihmisellä on oikeus polttaa jos niin haluaa. Kerrostaloissa on paljon ihmisiä eikä niissä pompita parin kyylämamman pillin mukaan.

Itse asuin talossa, jossa oli pihalla grillikatos ja siinä tupakkapaikka. Toimi hyvin, kun röökaajat eivät olleet kenenkään ikkunassa kiinni. Mutta ulkona polttaminenkin varmaan halutaan kohta kieltää. Kiellettäisiinpä samaan syssyyn myös alkoholi, ei noita joka perjantain kännisiä parisuhderiitoja naapurissa jaksa kuunnella!

Kun tässä ei nyt ole kyse siitä, että halutaan kieltää jonkun oikeudet polttaa, vaan siitä, että sen on tapahduttava muita häiritsemättä. Sen takia juuri useissa yhtiöissä osoitetaan ulkoa erityisiä tupakointipaikkoja, mikä on oikein!!! Ajatella, kun on oikein oma paikkakin tälle, mutta mitä se kertoo ihmisestä, joka siltikin savuttaa toisen kotia? Piittaamatta.

Jatkuva paha katku asunnossa on hirvittävää. Millä sä puolustelet tätä toimintaa? Tupakaton ei ole se syyllinen, vaan se joka tuota pahaa löyhkäänsä levittää, kielloistakin huolimatta!!!

Mistä kielloista, jos niitä ei ole? Talo on huonosti rakennettu, jos parveketupakointi häiritsee oikeasti. Silloin se olisi alunalkaenkin pitänyt olla savuton. Jälkikäteen tuoakoinnin kieltäminen parvekkeella ja piha-alueilla ei ole mitään muuta kuin typerää nillitystä.

Vierailija
74/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se +30 C tulikuuma ulkoilma viilentää +20 C asuntoa? :'D

Vierailija
75/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellähän on kuppainen asunto, jos siinä ei ole kunnollista ilmastointia?

Vierailija
76/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö roskaruokaa, joten minulla ei ole mitään käsitystä niiden hinnasta. Tupakan hinta on edelleen liian alhainen sen aiheuttamiin kustannuksiin nähden.

Tupakkavero kattaa siitä aiheutuvat kulut. Fakta.

Olen sitä mieltä, että haitallisten aineiden verotaso pitää olla sillä tasolla, että se kattaa haittojen kulut. Miten suhtautuisit alkoholiveron kymmenkertaistamiseen? Nyt vero ei kata lähellekkään haittojen kustannuksia.

Lainaus ylempää : Olet väärässä, poliittinen tahto toteutuu. Lainaus;  "Tupakoitsijoista tulee pienemmät kustannukset sairaanhoidolle, koska tupakoimattomat ehtivät pidemmän elämänsä aikana sairastaa selvästi tupakoitsijoita enemmän. Savuttomat aiheuttavat elämänsä aikana yhteiskunnalle neljänneksen suuremmat sairaanhoidon kustannukset, kuin nuorempina kuolevat tupakoijat." Matti Vanhanen Sitran järjestämässä terveydenhuollon seminaarissa, 2008.

Siinä sitä faktatietoa on pureskeltavaksi.

Vierailija
77/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein kuulee sanottavan, että olin oksentaa sen tai tämän hajun vuoksi. Tätä kohtaa niin usein, että alkaa miettiä, voiko se olla jonkun kohdalla kirjaimellisesti totta. Ehkä voi. Itse en ole koko elämäni aikana kohdannut sellaista hajua, että minua olisi fyysisesti alkanut oksettaa. Todella pahoja hajuja olen haistanut, en kuitenkaan esim. jokusen päivän järvessä lojuneen ruumiin hajua tai muuta sellaista. Silti en ole joutunut pidättelemään oksennusta näissä tilanteissa. Mutta, niin kuin sanoin, ehkä joku joutuu ihan kirjaimellisesti.

Kyllä se voi olla totta ihan kirjaimellisesti. Kun kesähelteillä eläinlääkärissä koiran anaalirauhaset tyhjennettiin ja jäätiin sinne pieneen huoneeseen haisujen kanssa joksikin aikaa odottamaan niin oikeasti pelotti että laatta lentää. :D

Enkä ole mitenkään erityisen herkkä hajuille.

Minäkään en ole hajuherkkä, mutta eilen meinasin oksentaa kun kävin yleisövessassa, jossa ilmeisesti oli juuri vedetty kunnon tortut. Pelotti, että oksennus tulee maskin sisälle ja leviää ympäri naamaa. Edes mun tehokas FFP2 ei suojannut hajulta.

Tupakka ei okseta, mutta se on hyvin epämiellyttävä haju. Jos ei itse polta, niin siitä ihan oikeasti kärsii, esim minulla tulee päänsärkyä siitä. Voisitte tupakoijat ajatella muita ihmisiä, on erittäin itsekästä laittaa muut kärsimään omasta hedonismistaan.

No voi voi. Mulle tulee päänsärky kitisijöistä ja hajuvesistä. Silti mun naapurit saa kitistä ja käyttää hajuvesiä, koska he ovat aikuisia ihmisiä.

Vierailija
78/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä unelmoisin siitä, että tahtoa löytyisi kieltää kerrostaloissa seuraavat asiat:

Tupakointi

Lemmikit

Lapset

Juhlat

Mauttomat verhot ikkunoissa

Tuoksuvien ruokien valmistus

Itse haluaisin lisätä listaan vielä

lihavat ihmiset

työttömät ihmiset

yksinhuoltaja äidit

ihmiset jotka eivät osaa hankkia uusia housuja jos polvet jo näkyy

ihmiset jotka eivät nuku klo 21.00 mennessä. (helppo tarkistaa jos valot on vielä asunnossa)

Minä lisäisin tähän kirjoitustaidottomat ja ilmiselvästi tyhmät ihmiset.

Komppaan, itse tosin hylkäsin noi tyhmät ihmiset kun mitenkä sen huomaa jos yrittää jo muuttaa taloon?

Kirjoitustaidotonkaan ei mitenkään häiritse jos ei siis ala heippalappuja tiputteleen`?

Mitenkä viisastelijat? Senhän jo erottaa jos vaikka pihalla joutuu sillain sanaa vaihtaan?

Vierailija
79/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ongelman voisi ratkaista lopullisesti.

Kerrostalojen totaalikielto ratkaisisi monta ongelmaa. Poliittinen tahto vaan puuttuu. Taitaa olla monella oma lehmä ojassa.

Olet väärässä, poliittinen tahto toteutuu. Lainaus;  "Tupakoitsijoista tulee pienemmät kustannukset sairaanhoidolle, koska tupakoimattomat ehtivät pidemmän elämänsä aikana sairastaa selvästi tupakoitsijoita enemmän. Savuttomat aiheuttavat elämänsä aikana yhteiskunnalle neljänneksen suuremmat sairaanhoidon kustannukset, kuin nuorempina kuolevat tupakoijat." Matti Vanhanen Sitran järjestämässä terveydenhuollon seminaarissa, 2008.

Se on oikein, että kuolevat nuorempina.

Vierailija
80/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä, ilmankierrolla et sisäilmaa viilennä, jos ulkona on kova helle.

Ei viilennä, mutta helpottaa oloa, kun liikkuva ilma tuntuu hikisellä iholla viilentävänä.

Yksiössäkin saa ilman vaihtumaan helposti. Siihen tarvitaan kaksi tuuletinta, yksi ikkunan yläosaan puhaltamaan ulos ja toinen ikkunan alaosaan imemään ilmaa sisään. Kannattaa kokeilla, toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi