Miksi monet naiset väheksyvät meikkaamattomia naisia?
Olen huomannut sellaisen, että jos kuljen aamuisin meikkaamattomana, finninaamaisena tai hiukset jopa rasvaisina, niin saan vahingoniloisia vilkaisuja naisilta. Samaa on jatkunut teini-iästäni lähtien. Miksi? Ärsyttää ihan periaatteesta sellainen, että pitäisi laittautua muita naisia varten. Miksi naiset eivät anna toisten naisten olla sellaisia kuin he ovat?
Kommentit (28)
En itse ole havainnut. En jaksa töihinmennessä juuri koskaan meikata.
Voisiko olla, että olet epävarma ja ylitulkitset vastaantulijoiden ilmeitä?
Kyse saattaa olla siitä, että tulkitset katseet vahingoniloisiksi. Eikä mistään muusta. Mitä ihmettä jonkun katse haittaa? Anna katsoa.
Mä kuljen aina meikkaamatta, enkä ole koskaan huomannut tuollaista 🤔
Pelkästä otsikosta olisin sanonut, että he ovat vain kateellisia, koska vain meikkaamaton nainen voi olla kaunis. Mutta sitten luin aloituksen.
Jos kulkee rasvaisissa hiuksissa ja sottaisena, saa syyttää itseään. Se on epäkohteliasta. Siisti ulkomuoto on osa kohteliaita käytöstapoja.
Vaikutat tosiaan nuorelta ja/tai epävarmalta. Anna muiden mennä menojaan ja mene sinäkin omiasi, ei sillä ole väliä mitä he tekevät.
No ei väheksy. Ei sun naamasi kiinnosta.
No ehkä se ei tässä tapauksessa ole se itse meikkaamattomuus, vaan yleinen epäsiisteys kuten tukka rasvaisena... Muuten olisin vastannut että ovat vaan kateellisia ku joku on luonnonkaunis eikä tarvi meikkiä.
Hanki itsetunto, ap, ei kukaan sinua tuijota tai katsele halveksuen kun ovat menossa töihin tsi minnekkään, kun jokainen ajattelee ihan omia asioitaan. Kaikki tämän tietävät.
Mulla just päin vastoin, meikkaamattomana kukaan ei vilkaisekaan. Ihan kuin haamuna ihmisten joukossa.
Vain suomalainen nainen voi olla noin epäsiisti ja laittautumaton. Menkää joskus ulkomaille katsomaan, miten naiset pitävät huolta itsestään ihan oman itsensä ja kanssa ihmistensä takia.
Lapsellinen ja huono aloitus. Keksi tr ol li parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vain suomalainen nainen voi olla noin epäsiisti ja laittautumaton. Menkää joskus ulkomaille katsomaan, miten naiset pitävät huolta itsestään ihan oman itsensä ja kanssa ihmistensä takia.
Jos asia noin sinua häiritse, niin muuta ulkomaille itse.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen ja huono aloitus. Keksi tr ol li parempi.
Räkänokka Jonnella on krapula , niin ei aivot toimi.
En tunne itseäni vaivaantuneeksi ilam meikkiä.Tisaalta vaikka olen blondi tiedän kuka olen. Ei kukaan ole tuijottanut omasta mielestäni . Mitä sitä voi kaikesta välittää.
Voihan siellä katseiden takana olla monenlaisia tunteita. Minusta AP ylianalysoi.
Itse kuljen välillä meikissä, välillä meikittä, enkä ole havainnut mitään erityistä katseiden määrässä. Silloin tulee katseita kun isken kellohameen (tai muuta värikästä ja naisellista) päälle.
Suurin osa ihmisistä on kiinnostunut ensisijaisesti itsestään ja omista tekemisistään, eritoten aamuruuhkassa.
Onko tässä kaikki vaihtoehdot? Joko viimeisen päälle meikattuna tai sitten likaisena ja epäsiistinä? Mihin jäi se puhtaana ja luonnollisena vaihtoehto?
Harvemmin tulee kiinnitettyä huomiota onko jollakin meikkiä vai ei.
Ehkä niihin kiinnittää huomiota joilla on tosi näyttävä meikki tai tyyli tai sitten muuten positiivinen ja hymyilevä olemus.
En edes huomaa "harmaavarpusia" ja harva muukaan heitä noteeraa.
Harmaavarpusella en tarkoita meikkaamattomia naisia vaan kasvot peruslukemilla, pää painuisissa ja vähän epäsiisti jolla ei mitään huomiota herättävää päällä.
Jossain bussissa voisin katsoa jonkun edessä istuvan rasvaista tukkaa ja joo, se kyllä vähän ällöttäisi.
En syönyt varmaan kymmeneen vuoteen juustoa kun koulussa oli yksi tyttö ruokajonossa jonka hiukset oli aivan ällörasvaset ja ruokana jotain juustojuttua. Meni ruokahalu.
Onko kukaan ap sanonut sulle, että meikkaamattomuus ärsyttää?
Voisitko olla itse epävarma itseesi kohdistuvista odotuksista, että miltä sinun tulisi naisena näyttää?
Yleensä me ihmiset ajattelemme muiden ajattelevan jotain vain heijastaakseemme omia tunteitamme ja olettaen jotain, mitä muuta ajattelevat, vaikka kuten aiemminkin on sanottu niin harvat miettii toisia ihmisiä omissa ajatuksissaan.
Kun olet sinut meikkaamattomuutesi kanssa, et enää huomaa katseita olenkaan, ja jos joku joskus jotain vielä sanoisikin niin kohaittaisit hartioitasi ajatellen, että hänen kommenttinsa kertoo jopa enemmän sanojasta kuin sinusta itsestäsi.
Meikkaamattomuus naisilla, jotka muutoin laittavat kuvainnollisesti "t-paidan housuun, housuun nauhat kiinni ja tukan ponnarille" niin harvemmin erottuu mitenkään. Se huulipuna lähikaupassa on hyvä tapa sitten erottua sille kassapojalle niistä muista asiakkaista ;)
Todennäköisesti väheksyt itse itseäsi, joten kuvittelet muidenkin tekevän niin. Ihmiset kulkevat yleensä omissa ajatuksissaan, ja harva vastaantuleva on ihminen on niin mielenkiintoinen, että häneen kiinnittäisi mitään huomiota.