Parveketupakointien kieltämisellä on menty ojasta allikkoon. Nyt sitten pitää kuunnella öisin rapussa tupakalle ravaavia
Hissitön talo, niin ihan kirjaimellista rapussa ravaamista.
Kommentit (816)
Haluatko seuraavaksi portaikossaliikkumiskiellon klo 22- 07 väliseksi ajaksi? Kielletään kaikki 24/7? Tee jotain itsellesi, jos ihmiset ja niiden tavat ärsyttää. En polta tupakkaa, mutta tämän ketjun ihmiset eivät selvästikään ymmärrä rajojaan. Jos sinua ärsyttää tupakoiva ihminen, se on sun oma ongelma. Ei tupakoijan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä unelmoisin siitä, että tahtoa löytyisi kieltää kerrostaloissa seuraavat asiat:
Tupakointi
Lemmikit
Lapset
Juhlat
Mauttomat verhot ikkunoissa
Tuoksuvien ruokien valmistusNoi kaikki kuuluu ihmisten elämiin, ei niitä voi kieltää. Jos et kestä muiden elämää, niin muuta omakotitaloon, jossa saat olla ihan oman itsesi kanssa.
Kyllä omakotitalossakin on hyvin helppoa saada naapureiden kanssa kunnon rähinä päälle. Joidenkin ihmisten pitäisi muuttaa korpeen asumaan, koska joitakin ihmisiä häiritsee kaikki muut ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
En itse polta enkä tykkää jos läheiseni polttavat, mutta silti ärsyttää valtavasti tämän ketjun kaltainen nillitys ja moralisointi. Ei tupakan poltto hyväksi ole, mutta aikuisella ihmisellä on oikeus polttaa jos niin haluaa. Kerrostaloissa on paljon ihmisiä eikä niissä pompita parin kyylämamman pillin mukaan.
Itse asuin talossa, jossa oli pihalla grillikatos ja siinä tupakkapaikka. Toimi hyvin, kun röökaajat eivät olleet kenenkään ikkunassa kiinni. Mutta ulkona polttaminenkin varmaan halutaan kohta kieltää. Kiellettäisiinpä samaan syssyyn myös alkoholi, ei noita joka perjantain kännisiä parisuhderiitoja naapurissa jaksa kuunnella!
Kun tässä ei nyt ole kyse siitä, että halutaan kieltää jonkun oikeudet polttaa, vaan siitä, että sen on tapahduttava muita häiritsemättä. Sen takia juuri useissa yhtiöissä osoitetaan ulkoa erityisiä tupakointipaikkoja, mikä on oikein!!! Ajatella, kun on oikein oma paikkakin tälle, mutta mitä se kertoo ihmisestä, joka siltikin savuttaa toisen kotia? Piittaamatta.
Jatkuva paha katku asunnossa on hirvittävää. Millä sä puolustelet tätä toimintaa? Tupakaton ei ole se syyllinen, vaan se joka tuota pahaa löyhkäänsä levittää, kielloistakin huolimatta!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein kuulee sanottavan, että olin oksentaa sen tai tämän hajun vuoksi. Tätä kohtaa niin usein, että alkaa miettiä, voiko se olla jonkun kohdalla kirjaimellisesti totta. Ehkä voi. Itse en ole koko elämäni aikana kohdannut sellaista hajua, että minua olisi fyysisesti alkanut oksettaa. Todella pahoja hajuja olen haistanut, en kuitenkaan esim. jokusen päivän järvessä lojuneen ruumiin hajua tai muuta sellaista. Silti en ole joutunut pidättelemään oksennusta näissä tilanteissa. Mutta, niin kuin sanoin, ehkä joku joutuu ihan kirjaimellisesti.
Kyllä se voi olla totta ihan kirjaimellisesti. Kun kesähelteillä eläinlääkärissä koiran anaalirauhaset tyhjennettiin ja jäätiin sinne pieneen huoneeseen haisujen kanssa joksikin aikaa odottamaan niin oikeasti pelotti että laatta lentää. :D
Enkä ole mitenkään erityisen herkkä hajuille.
Minäkään en ole hajuherkkä, mutta eilen meinasin oksentaa kun kävin yleisövessassa, jossa ilmeisesti oli juuri vedetty kunnon tortut. Pelotti, että oksennus tulee maskin sisälle ja leviää ympäri naamaa. Edes mun tehokas FFP2 ei suojannut hajulta.
Tupakka ei okseta, mutta se on hyvin epämiellyttävä haju. Jos ei itse polta, niin siitä ihan oikeasti kärsii, esim minulla tulee päänsärkyä siitä. Voisitte tupakoijat ajatella muita ihmisiä, on erittäin itsekästä laittaa muut kärsimään omasta hedonismistaan.
Meillä ei onneksi saa polttaa edes pihalla, niin se paska ei tunkeudu ikkunoista sisään.
-eka kerroksen asukki-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parveketupakoinnin kielto on niin naurettavaa aikuisten ihmisten kyttäämistä ja huonommaksi leimaamista, että ihan oksettaa.
Tupakoijat on niin huonoja ihmisiä, että minua ihan ne oksettaa.
Tiedätkö mitä? Se on ihan yksin sinun ongelmasi ja se on voivoi.
Kovasti vastustetaan kulkutaudin leviämistä estäviä kieltoja, mutta hajuhaittoja ollaan valmiita estämään mittavin kielloin...
Nuuska huuleen ja kaikki hyvin.
Niin kotona kuin töissä.
Tai missä vaan.
Kymmenen kertaa halvempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei onneksi saa polttaa edes pihalla, niin se paska ei tunkeudu ikkunoista sisään.
-eka kerroksen asukki-
Tuollaisissa kieltokasarmeissa poltetaan sisällä ja sille asialle sinä et mahda mitään.
No laittaahan lihavatkin muut kätsimään omasta hedonismistaan. Kaikki ollaan jouduttu kärsimään erilaisia rajoituksia, ettei lihavat kuolisi koronaan. Ja lisäksi silmiin sattuu ja oksettaa, kun näkee lihavan. Pienempi haitta tuo haju on. Summa summarum. Kiellettäiskö lihavat, tupakoijat, alkoholistit ja lapset vai kiellettäiskö muita sairaalloisesti kyttäävät ja jatkuvasti valittavat ihmiset?
Vierailija kirjoitti:
Minä unelmoisin siitä, että tahtoa löytyisi kieltää kerrostaloissa seuraavat asiat:
Tupakointi
Lemmikit
Lapset
Juhlat
Mauttomat verhot ikkunoissa
Tuoksuvien ruokien valmistus
Itse haluaisin lisätä listaan vielä
lihavat ihmiset
työttömät ihmiset
yksinhuoltaja äidit
ihmiset jotka eivät osaa hankkia uusia housuja jos polvet jo näkyy
ihmiset jotka eivät nuku klo 21.00 mennessä. (helppo tarkistaa jos valot on vielä asunnossa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parveketupakoinnin kielto on niin naurettavaa aikuisten ihmisten kyttäämistä ja huonommaksi leimaamista, että ihan oksettaa.
Tupakoijat on niin huonoja ihmisiä, että minua ihan ne oksettaa.
Tiedätkö mitä? Se on ihan yksin sinun ongelmasi ja se on voivoi.
Ei se ole ongelma, kun välttelen oksettavia ihmisiä. Se on helppoa.
Elämä on valintoja. Voi valita vaihtaako rahansa syöpäkääryleeseen tai valitseeko terveyden. Voi valita, onko lähellä syöpäkääryleihmisiä vai ei.
Tupakoitsijoille voisi perustaa ihan oman kaupungin, jossa saisivat löyhkätä keskenään. Loppuisi samalla moni muukin häiriö, 90% kaikesta häiriökäytöksestä on juuri tuon tupakkajengin tekemisiä.
Vierailija kirjoitti:
En itse polta enkä tykkää jos läheiseni polttavat, mutta silti ärsyttää valtavasti tämän ketjun kaltainen nillitys ja moralisointi. Ei tupakan poltto hyväksi ole, mutta aikuisella ihmisellä on oikeus polttaa jos niin haluaa. Kerrostaloissa on paljon ihmisiä eikä niissä pompita parin kyylämamman pillin mukaan.
Itse asuin talossa, jossa oli pihalla grillikatos ja siinä tupakkapaikka. Toimi hyvin, kun röökaajat eivät olleet kenenkään ikkunassa kiinni. Mutta ulkona polttaminenkin varmaan halutaan kohta kieltää. Kiellettäisiinpä samaan syssyyn myös alkoholi, ei noita joka perjantain kännisiä parisuhderiitoja naapurissa jaksa kuunnella!
Aikuisella ihmisellä ei tulisi olla oikeutta tuhota toisen ihmisen terveyttä. Sen tupakoitsija tekee kaikille niille, jotka joutuvat hengittämään tupakoijan aiheuttamia savuja. Tämän asian oivaltaminen ja käsittäminen ei pitäisi olla kovinkaan vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla laki, joka määrää että joka sadassatuhannessa savukkeessa tulee olla myrkkykapseli. Selviäisi nopeasti, että paljonko ihmiset itsestään oikeasti välittävät, koska muita he eivät ainakaan noteeraa.
Kustannukset lienee jopa halvemmat, ei tarvita pitkiä keuhkosyöpähoitoja.
Joo! Käytetään samaa menetelmää makeispatukoihin, namipusseihin, suklaaseen, sipseihin ym.? Edelleen muistutan, että tupakoija maksaa jokaikinen tupakoimansa päivä n. 10 € lisäveroa tavastaan normaalien verojensa päälle. Tupakoivista vain pieni osa sairastuu syöpiin. Tupakoinnin ja lihavuuden vaikutus syöpäsairauksiin on yhtä korkea, mutta lihava ei maksa ekstraveroa lihavuudestaan, kun taas tupakoiva maksaa tupakoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijoille voisi perustaa ihan oman kaupungin, jossa saisivat löyhkätä keskenään. Loppuisi samalla moni muukin häiriö .
Tässä olen samaa mieltä. Tupakoitsijat tulisi sijoittaa samaan paikkaan. Esimerkiksi tupakoitsijoille oma(t) lähiö(t) kaupungeissa ja omat kerrostalot muilla paikkakunnilla. Voisivat siellä tuprutella toistensa ja itsensä iloksi niin paljon kuin sielu sietää.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijoille voisi perustaa ihan oman kaupungin, jossa saisivat löyhkätä keskenään. Loppuisi samalla moni muukin häiriö, 90% kaikesta häiriökäytöksestä on juuri tuon tupakkajengin tekemisiä.
Lihaville ja alkoholisteille omansa kans! Näin alkuun. Sitten voidaan katsoa, mikä alkaa ärsyttää näissä kaupunginosissa ja jaotella pienempiin ja pienempiin lokeroihin. Koska aina ärsyttää kaikki, jos on ärsyttääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla laki, joka määrää että joka sadassatuhannessa savukkeessa tulee olla myrkkykapseli. Selviäisi nopeasti, että paljonko ihmiset itsestään oikeasti välittävät, koska muita he eivät ainakaan noteeraa.
Kustannukset lienee jopa halvemmat, ei tarvita pitkiä keuhkosyöpähoitoja.
Joo! Käytetään samaa menetelmää makeispatukoihin, namipusseihin, suklaaseen, sipseihin ym.? Edelleen muistutan, että tupakoija maksaa jokaikinen tupakoimansa päivä n. 10 € lisäveroa tavastaan normaalien verojensa päälle. Tupakoivista vain pieni osa sairastuu syöpiin. Tupakoinnin ja lihavuuden vaikutus syöpäsairauksiin on yhtä korkea, mutta lihava ei maksa ekstraveroa lihavuudestaan, kun taas tupakoiva maksaa tupakoinnista.
Kyllä lihavakin maksaa veroja. Mitä enemmäjn syö, sitä enemmän alveja maksaa. Lihava ei tuhoa toisten terveyttä, vain omansa, tupakoitsija tuhoaa sekä omansa, että toisten terveyden. Siinä on ero. Jos tupakointi ei aiheuttaisi terveyshaittoja sivullisille, tupakoinnin ainoa haitta olisi haju ja sekin olisi helposti ratkaistavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaville ja alkoholisteille omansa kans! Näin alkuun. Sitten voidaan katsoa, mikä alkaa ärsyttää näissä kaupunginosissa ja jaotella pienempiin ja pienempiin lokeroihin. Koska aina ärsyttää kaikki, jos on ärsyttääkseen.
Tupakoinnin sietämättömyydessä ei ole kyse ärsytyksestä, vaan halusta olla terve. Tupakoitsija tuhoaa toisenkin ihmisen terveyden.
Parveketupakoinnin kieltäminen ja nyt uutuutena tullut, koko kiinteistön alueen kattava tupakointikielto on, yllätys yllätys, aiheuttanut sen, että nyt tupakoidaan asunnossa. Ja kun se asunto on oma, miten kieltoa valvotaan ja miten se tupakointi saadaan lopetettua?
Te kaikki, kaikesta mielenne pahoittavat ja kaikesta jatkuvasti nillittävät ihmiset ette ulinallanne tule koskaan voittamaan mitään. Te vaaditte suvaitsevaisuutta, mutta te itse ette suvaitse mitään. Se on toisaalta ihan ok, oman elämänne te siinä pilaatte, mutta mitalia te ette siitä saa.