Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoinnin lopettaminen suhteen ehdoksi, olenko liian vaativa?

Vierailija
25.04.2021 |

Tutustuin mieheen, joka kiinnostaa. Kerroin, että tupakointi on kuitenkin kynnyskysymys minulle. Terveys on itselleni tärkeä juttu. Mies sanoi, että voisikin lopettaa. Odotanko liikoja?

Kommentit (237)

Vierailija
101/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkun saisi perseelle se, joka edes asettaisi jotain naurettavia ”tupakka tai minä”- vaatimuksia. Suhdehan alkaisi heti ihan vääristä lähtökohdista, toisen kiristämisellä. Kertoo enemmän kiristäjästä kuin tupakoitsijasta.

T. Entinen polttaja, joka lopetti omasta halustaan

Vierailija
102/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse joskus tein, niin että miehen seurassa ollessani en polttanut. Käytännössä en polttanut kun olimme samassa kaupungissa. Reissussa yksin sitten taas poltin. Mielestäni miehelle täytyi riittää se, etten hänen seurassaan haissut/maistunut tupakalle ja sen rakkaudesta mielelläni hänelle soin. Sillä taas mitä tein muualla tupakan suhteen, ei haitannut hänen elämäänsä.

Olet ilmeisesti henkilö, jota kutsun “bilepolttajaksi”. Ihmiseltä, joka polttaa päivittäin tuo ei onnistuisi. Ei varmaan parisuhteellekaan tee hyvää, että toinen on koko ajan ärsyyntynyt kumppaninsa seurassa.

AP voi tosiaan vaatia miestä olemaan polttamatta, mutta loppujen lopuksi se on miehen päätös lopettaako.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse joskus tein, niin että miehen seurassa ollessani en polttanut. Käytännössä en polttanut kun olimme samassa kaupungissa. Reissussa yksin sitten taas poltin. Mielestäni miehelle täytyi riittää se, etten hänen seurassaan haissut/maistunut tupakalle ja sen rakkaudesta mielelläni hänelle soin. Sillä taas mitä tein muualla tupakan suhteen, ei haitannut hänen elämäänsä.

Olet ilmeisesti henkilö, jota kutsun “bilepolttajaksi”. Ihmiseltä, joka polttaa päivittäin tuo ei onnistuisi. Ei varmaan parisuhteellekaan tee hyvää, että toinen on koko ajan ärsyyntynyt kumppaninsa seurassa.

AP voi tosiaan vaatia miestä olemaan polttamatta, mutta loppujen lopuksi se on miehen päätös lopettaako.

Juu, parempi tosiaan olla antamatta polttajalle ja rakkaudelle yhtään mitään mahdollisuutta. 

Vierailija
104/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava esimerkki savupöntön arvoista, riippuvuusasteesta, todellisesta prioriteetista, ykkönen on aina rööki.

Vierailija
105/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan OK vaatia tupakanpolton lopettamista, mutta tääytyy varautua että mies voi vaatia myös sinulta jostain pinttyneestä tavasta luopumista. 

Ei, vaan asia kerrallaan. Tupakoitsijalle tupakoitsija, savuttomalle savuton ja tähän ei muita lillukoita sotketa.

Vierailija
106/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en seurustelisi tupakoivan kanssa, samalla tavalla kun en vietä ruokkiksia tupakoivan kanssa tai kyläilee paikassa jossa poltetaan sisällä jne. Mutta en myöskään koe että minulla olisi oikeus määrätä muiden oikeudesta myrkyttää itseään. Jos haluaa polttaa, polttakoot. En kyllä edes voisi ihastua tupakoivaan.

Vierailija
107/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkun saisi perseelle se, joka edes asettaisi jotain naurettavia ”tupakka tai minä”- vaatimuksia. Suhdehan alkaisi heti ihan vääristä lähtökohdista, toisen kiristämisellä. Kertoo enemmän kiristäjästä kuin tupakoitsijasta.

Just näin. Aletaan muuttaa toista jo ennenkuin edes aletaan seurustella? Mitäs sitten, kun suhteessa mies syö epäterveellisesti? Pitää vaatia salaattilinjalle, tai ero? Tai ei jaksa lenkkeillä,niin ero. Hanki ap valmiiksi kelpaava ehdokas, jos löytyy.

Vierailija
108/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat pyytää, mullekin olisi ehdoton ei jos mies tupakoi. Mies voi tehdä sitten omat valintansa lopettaako vai ei.

Vierailija
109/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen (mies)tupakoija tässä...

Itseasiassa olisin toivonut että aikasemmat kumppanini olisi tukenut lopettamisen kanssa, vaikka tämmöisen "ehdon" kautta. Ehkä hänkin joskus vaikka juhliessa repsahtaakin silloin tällöin savukkeeseen, mutta entäs sitten? Kunhan ei ala taas päivittäistupakoimaan.

Niksapurkkaa luultavasti tulee kulumaan loppu elämä mutta parempi sekin kuin polttaa. Ja tämänkin "suhdepykälän" voi toteuttaa epäilkeällä tavalla, ihan yksinkertaisesti tukemalla sitä kumppania. Kun asiasta tekee hieman kivan niin se on paljon helpompaa, koska lopettaminen ihan v***** vaikeaa, vaikka jokainen sitä oikeasti haluaa.

Itse pystyin lopettamaan kaiken tupakoinnin, myös ns. juhlailtoina, vasta kun nykyinen tuleva vaimoni antoi siihen ihan vilpitöntä tukea v****lun sijaan ja yksinkertaisesti tämän ansiosta halusin aidosti tehdä muutoksen.

Aikuisen kyllä pitää pystyä kantamaan jo itse oma vastuunsa/seuraukset aloittamisistaan ja tekemisistään.

Vierailija
110/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakkaa voi polttaa 2 askia päivässä, askin viikossa tai vaikka askin kuukaudessa. Aika tietämättömiä olette jos kuvittelette että kaikki tupakoivat tunnin välein polttaa. Itse olen polttanut 4kpl askia tänä vuonna. Esim viimeisen 5 päivän aikan yhden tupakan.

Täyssavuttomalle se on ihan sama savustaako savustaja 1, 10, 100, 1000 vai montako savuketta, yhä ei kiitos!

Vierailija
111/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vaativa, siinä on kyse sinun terveydestäsi. ERäs exäni lopetti tupakoinnin minun vuokseni, koska tajusi ettemme voi olla metriä lähempänä toisiamme. Suhde kaatui myöhemmin muihin syihin: toinen halusi lapsia, toinen ei. Vuosia myöhemmin tapasimme ja tämä exäni kertoi, ettei sen koomin ole tupakkaa polttanut, koska tajusi miten väärin on altistaa toisia tupakansavulle. 

Vierailija
112/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki tule tupakasta riippuvaiseksi. Itse poltin 4 vuotta ja lopetin vaikken edes yrittänyt, ei vain maistunut enää. Pikkuhiljaa vain väheni vaikkei ollut mitään aikomusta lopettaa.

Eli hyvin yksilöllistä, eihän kaikki alkoholin käyttäjätkään ole alkoholisteja.

Tosin itse en huolisi muijaa jolle savuttomuus on kynnysehto, liian tiukka pipo minun makuuni.

M33

Sama täällä. Lopetettu on, mutta en sellaista kumppania katselisi joka asettaa ehtoja ja kyseenalaistaa minun omat päätökseni miten elämää elän. Olen myös huomannut, että nämä kumppanilleen ehtoja asettavat ihmiset ovat onnettomampia ihan yleisestikkin elämäänsä, koska aina asetetaan uusi ehto ja sysätään vastuu omasta hyvinvoinnista jonkun toisen tahon niskaan.

Vice versa. Ehto se on omien typeryyksien sietämisen ja kaikkien terveyden savustamisen sietämisehtokin.

Vierailija
113/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on muuten kiva, mutta liian läski, niin asetatko hänellekin ehtoja: joko laihis tai minä? Kuulostaa terveeltä lähtökohdalta suhteelle!

Vierailija
114/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlain mies voi vaatia naista laihduttaan, mutta tuloksesta en tiedä

Vierailija
115/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Aletaan muuttaa toista jo ennenkuin edes aletaan seurustella? Mitäs sitten, kun suhteessa mies syö epäterveellisesti? Pitää vaatia salaattilinjalle, tai ero? Tai ei jaksa lenkkeillä,niin ero. Hanki ap valmiiksi kelpaava ehdokas, jos löytyy.

Tässä on nyt semmoinen näkemysero, että tupakoijat näkevät tupakoinnin vaan yhtenä elintapana, vaikka se vaikuttaa kaikkeen. Minulle on esim ihan sama, juoko kumppani kahvia vai ei, koska se on hänen oma asiansa. Tupakka ei ole tupakoivan oma asia. Lisäksi tupakoimalla antaa todellä huonon kuvan itsestään aina ja kaikkialla.

Vierailija
116/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah. En katselisi akkaa mikä käskee lopettamaan tupakoinnin. Tai voisin lopettaa mutta ehdoksi panisin että eukko ei syö herkkuja eikä juo alkoholia koska minäkään en syö enkä juo. En minäkään ole kieltämässä kaikkea mitä en itse tee.

Vierailija
117/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vaativa, mutta on turha odottaa, että tupakoija lopettaa, koska se on yksi vahvimmista riippuvuuksista.

Vierailija
118/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savustajat eivät millään saa savustettua tuhkakalloonsa, että "tupakka ja minä" onkin naurettavampi vaade.

Vierailija
119/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo liian iso vaatimus. Kaikilla on omat rajat ja toiveet.

Mutta. Mies meni lupaamaan että lopettaa, ja vieläpä ilman taistelua. Ei näin! Tosimies nauraisi ensin naisen ehdotukselle. Tämä ei saisi naista jättämään miestä, päinvastoin.

Naiset eivät tiedä mitä haluavat. Luulevat haluavansa asiaa A vaika oikeasti haluavat asiaa B. Nainen ei halua tupakoimatonta miestä vaan miehen joka tekee itse omat päätöksensä. Nyt naisella on mies joka ei tupakoi mutta joka ei tee itse omia päätöksiää ja on näin naisen silmissä arvoton.

Jos mies päättää että nainen on tupakkalakon arvoinen, hän ei lopeta naisen aloitteesta kun nainen sitä ehdottaa vaan seuraavana päivänä. Pieni juttu mutta naisen arvostuksen kannalta äärimmäisen tärkeä seikka. Nainen odottaa miehen tekevän päätökset. Tämä on geeneihin ja fysiologiaan koodattu fakta. Alitajuisesti jokainen nainen tietää että asia on näin.

Yksikään urosulioletettu ei kuunaan pysty mansplainaamaan yhdenkään naisen puolesta yhtään mitään.

Vierailija
120/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt semmoinen näkemysero, että tupakoijat näkevät tupakoinnin vaan yhtenä elintapana, vaikka se vaikuttaa kaikkeen. Minulle on esim ihan sama, juoko kumppani kahvia vai ei, koska se on hänen oma asiansa. Tupakka ei ole tupakoivan oma asia. Lisäksi tupakoimalla antaa todellä huonon kuvan itsestään aina ja kaikkialla.

Lihavuus antaa ihan täysin saman kuvan ja on epäterveellistä. Onko esim lapsille hyvä esikuva ihminen joka ei harrasta liikuntaa ja syö epäterveellisesti?