Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoinnin lopettaminen suhteen ehdoksi, olenko liian vaativa?

Vierailija
25.04.2021 |

Tutustuin mieheen, joka kiinnostaa. Kerroin, että tupakointi on kuitenkin kynnyskysymys minulle. Terveys on itselleni tärkeä juttu. Mies sanoi, että voisikin lopettaa. Odotanko liikoja?

Kommentit (237)

Vierailija
81/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vaativa. Ihan tavallista on olla ilman päihteitä.

Vierailija
82/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ehdottomasti haluaa tupakoimattoman kumppanin, niin kannattaa etsiä sellainen, eikä yrittää muuttaa tupakoijaa tupakoimattomaksi. En ymmärrä tuota joidenkin ihmisten hinkua yrittää muuttaa ihmistä parisuhteessa. Kai se joku sairas valtatrippi on.

Jos joku ihan random täti tulisi kertomaan minulle, että parisuhdetta olisi tarjolla ehdoilla x ja y, niin soittaisin valkotakkiset paikalle.

Jospa taas joku mies tulisi ehdottelemaan sinulle tarkempaa tutustumista ja ehkä suhdetta, ja tuo mies vaikuttaisi muuten mukavalta, mutta tupakoi niin mitä pahaa on sanoa, että joo, vaikutat mukavalta ja kiinnostavalta, mutta en pysty olemaan tupakansavussa ja -hajussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se mitataan, miten vahvasti haluaa toisen kanssa olla. Minulle tupakka ja kalja ovat sellaiset turn offit, ettei olisi mitään järkeä ryhtyä suhteeseen, koska siitä suhteesta ei tulisi mitään.

Eksä ryhtyi kaljatissuttelijaksi ja hänelle oli tärkeämpää jatkaa uutta harrastustaan kuin meidän suhde, joten se siitä sitten. Olen kyllä iloinen, että tuli viimeinen niitti, joka sai suhteen loppumaan. Itse olin lopettanut tupakoinnin jo vuosia aiemmin ja oksetti aina, kun hän tuli ovesta sisälle  haisevana.  

Eli jos tapailukumppani on lihava, tämän kiinnostuksen voi mitata sillä suostuuko hän laihduttamaan?

No jossainhan se raja tulee lihavuudessakin vastaan, lähes jokaiselle paitsi läheisriippuvaiselle mahdollistajalle. Minulla se ei tule siinä, jos toinen plösähtää tai levahtaa, mutta tulee sitten siinä vaiheessa, kun lihavuus alkaa vaikuttaa harrastuksiin ja tekemisiin eli joudutaan lopettamaan vanhat tekemiset ja tilalle tulee vain sohva ja sipsipussi. Loppuu kiinnostus vaikkei lihoisikaan, mutta jos juuttuu vaan sohvannurkkaan syömään tai juomaan. 

Et vastannut kysymykseen, etkä tähän keskustelun aiheeseen. Kysymys on siinä, että jos kumppani on lähtökohtaisesti vääränlainen, niin saako/voiko vaatia muutosta?

Muotoillaan niin päin, että kukaan ei voi pakottaa minua olemaan suhteessa, jossa toinen tekee jotain, mikä ei sovi minun arvomaailmaani/ laskee elämänlaatua/ muuttaa suhteen oleellisesti jne. Ihan kiva, jos asia voidaan ratkaista sillä, että häiritsevä asia poistuu. Jos se ei poistu, toisella on lupa ja vapaus vaihtaa maisemaa, ei tarvitse jäädä sietämään. Koskee myös muuttunutta käytöstä, ihan mitä tahansa suhteeseen ilmaantuvaa asiaa. 

Vierailija
84/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama tilanne kuin mulla oli, asetin suhteen aloittamisen ehdoksi jatkuvan herkuttelun lopettamisen. Arvaa suostuiko?

Niin. Ei väliä lopetti ta jatko ,

mutta sinähän teit sen valinnan, että et ruvennut herkuttelijan kanssa seurustelemaan.

Se on tässäkin pointti. Haluaako (ja pystyykö) aapee seurustella korsteenin kanssa., joka haisee... ja haisee keho ja iho ja vaatteet ja kämppä ja auto.

🤮🤢

Aapeen valinta.

Vierailija
85/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten jos aloitatte suhteen ja mies repsahtaa taas polttamaan vaikka vuoden päästä? Loppuuko suhde siihen?

Loppuu. Toki annan mahdollisuuden lopettamiseen, mutta jos ei onnistu, niin se on siinä. Tupakointi on ehdoton turn off. En halua olla tupakoineen ihmisen lähellä enkä halua sellaista kotiini haisemaan, joten kyllä siitä se itse parisuhdekin kärsisi. Nyt olen entisen tupakoitsijan kanssa yhdessä, jonka löysin sovelluksesta jossa oli mahdollista laittaa hakukriteeriksi ettei polta ikinä. Miehelle tämän sanoin ja tein selväksi mitä käy jos aloittaa uudelleen.

Vierailija
86/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo liian iso vaatimus. Kaikilla on omat rajat ja toiveet.

Mutta. Mies meni lupaamaan että lopettaa, ja vieläpä ilman taistelua. Ei näin! Tosimies nauraisi ensin naisen ehdotukselle. Tämä ei saisi naista jättämään miestä, päinvastoin.

Naiset eivät tiedä mitä haluavat. Luulevat haluavansa asiaa A vaika oikeasti haluavat asiaa B. Nainen ei halua tupakoimatonta miestä vaan miehen joka tekee itse omat päätöksensä. Nyt naisella on mies joka ei tupakoi mutta joka ei tee itse omia päätöksiää ja on näin naisen silmissä arvoton.

Jos mies päättää että nainen on tupakkalakon arvoinen, hän ei lopeta naisen aloitteesta kun nainen sitä ehdottaa vaan seuraavana päivänä. Pieni juttu mutta naisen arvostuksen kannalta äärimmäisen tärkeä seikka. Nainen odottaa miehen tekevän päätökset. Tämä on geeneihin ja fysiologiaan koodattu fakta. Alitajuisesti jokainen nainen tietää että asia on näin.

Vierailija
87/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se mitataan, miten vahvasti haluaa toisen kanssa olla. Minulle tupakka ja kalja ovat sellaiset turn offit, ettei olisi mitään järkeä ryhtyä suhteeseen, koska siitä suhteesta ei tulisi mitään.

Eksä ryhtyi kaljatissuttelijaksi ja hänelle oli tärkeämpää jatkaa uutta harrastustaan kuin meidän suhde, joten se siitä sitten. Olen kyllä iloinen, että tuli viimeinen niitti, joka sai suhteen loppumaan. Itse olin lopettanut tupakoinnin jo vuosia aiemmin ja oksetti aina, kun hän tuli ovesta sisälle  haisevana.  

Eli jos tapailukumppani on lihava, tämän kiinnostuksen voi mitata sillä suostuuko hän laihduttamaan?

No jossainhan se raja tulee lihavuudessakin vastaan, lähes jokaiselle paitsi läheisriippuvaiselle mahdollistajalle. Minulla se ei tule siinä, jos toinen plösähtää tai levahtaa, mutta tulee sitten siinä vaiheessa, kun lihavuus alkaa vaikuttaa harrastuksiin ja tekemisiin eli joudutaan lopettamaan vanhat tekemiset ja tilalle tulee vain sohva ja sipsipussi. Loppuu kiinnostus vaikkei lihoisikaan, mutta jos juuttuu vaan sohvannurkkaan syömään tai juomaan. 

Vastasit johonkin ihan muuhun.

Vierailija
88/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu varmaan hauskalta hävitä tupakalle :-)

Kaikki häviää viinalle ja tupakalle.

Vierailija
89/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti aloittaisi suhdetta tupakoivan kanssa; joten hän saisi kyllä valita, tupakka vai minä.

Vierailija
90/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vastannut kysymykseen, etkä tähän keskustelun aiheeseen. Kysymys on siinä, että jos kumppani on lähtökohtaisesti vääränlainen, niin saako/voiko vaatia muutosta?

Muotoillaan niin päin, että kukaan ei voi pakottaa minua olemaan suhteessa, jossa toinen tekee jotain, mikä ei sovi minun arvomaailmaani/ laskee elämänlaatua/ muuttaa suhteen oleellisesti jne. Ihan kiva, jos asia voidaan ratkaista sillä, että häiritsevä asia poistuu. Jos se ei poistu, toisella on lupa ja vapaus vaihtaa maisemaa, ei tarvitse jäädä sietämään. Koskee myös muuttunutta käytöstä, ihan mitä tahansa suhteeseen ilmaantuvaa asiaa. 

Kannattaako sellasta suhdetta sitten edes aloittaa?

Vierailija
91/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin lopettaminen pitää tapahtua omasta halusta. Näen ison riskin tässä sille, että painostuksesta syntyy iso ja ratkaisematon juopa väliinne. Sano, että henkilö kiinnostaisi tupakoimattomana, mutta tässä elämäntilanteessa et näe teillä yhteistä yhteistä tulevaisuutta etkä halua olla tekijä joka päättää hänen tupakoinnistaan.

Jos miehellä on kiinnostusta niin palaa asiaan lopetettuaan, mutta ei todellakaan kannata laskea sen varaan.

Vierailija
92/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja tupakointi on aina ollut ehdoton nono, haisee pahalle, maksaa paljon, yleensä tupakoitsijat ovat epäsiistejä muutenkin ja se kertoo ihmisen typeryydestä aika paljon.

Helppoa se on sanoa ilman kokemusta, noin ajattelin itsekin.

Sitten elämä tuli peliin ja tapasin täydellisen miehen - yhteensopivat luonteet, arvot ja huumori. Hän on maanläheinen ja järkevä, pitää huolen itsestään ja taloudesta sekä palvoo minua. Mutta tupakoi. Tiesin tämän jo ennen ensitapaamista, mutta suostuin treffeille ja tässä sitä ollaan vuosia myöhemmin.

Vaikka en tupakoinnista välitä, en voi asettaa toiselle ehtoja. Hän on muutaman kerran yrittänyt lopettaa, mutta epäonnistui. Olen tukena ja kannustan, mutta lopettaminen tapahtuu kun hän itse pystyy siihen: oli se sitten huomenna tai 20 vuoden päästä.

Ap, täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan. Voit vain itse päättää, mitkä virheet olet valmis hyväksymään. Minulla se oli tupakointi, kun taas toisilla liika alkoholi, työnarkomaanius, sotkuisuus.. lista on pitkä.

Vierailija
93/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joku näissä rentuissa viehättää, että pitää saada håkata päätänsä seinään ja todeta ettei rakkaus riittänyt.

Vierailija
94/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakka on hyvä kompromissi. Hajuhaitta lähtee ja tupakoitsija saa vetää edelleen nikotiinia keuhkoihinsa ja imeskellä jotain. 

Vierailija
95/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmasti aloittaisi suhdetta tupakoivan kanssa; joten hän saisi kyllä valita, tupakka vai minä.

Miksi pitää valita? Etkö osaa etsiä tupakoimatonta ihmistä?

Vierailija
96/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joku näissä rentuissa viehättää, että pitää saada håkata päätänsä seinään ja todeta ettei rakkaus riittänyt.

No siis nimenomaan ei viehätä ja siksi lähdinkin, kun mies rupesi käyttämään alkoholia kotioloissa. 

Vierailija
97/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli hieman saman tapainen tilanne, minä vaadin taas naiselta,ett saan painaa aina kakkokoseen. Vaadinko liian vähän?

Tupakointi vaarantaa myös tupakoijan puolison terveyden.

Samoin tuo kakkoseen panemisesi. Fiksujakin puolisoja löytyy 😳

Vierailija
98/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö kun jotkut ihmiset törmää ja ihastuu ihan oikeassa elämässä, tilanteissakin, joissa ei olla hakemassa kumppania. Jossain deittisovelluksessa on helppo rajata hakua. 

Vierailija
99/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja tupakointi on aina ollut ehdoton nono, haisee pahalle, maksaa paljon, yleensä tupakoitsijat ovat epäsiistejä muutenkin ja se kertoo ihmisen typeryydestä aika paljon.

Helppoa se on sanoa ilman kokemusta, noin ajattelin itsekin.

Sitten elämä tuli peliin ja tapasin täydellisen miehen - yhteensopivat luonteet, arvot ja huumori. Hän on maanläheinen ja järkevä, pitää huolen itsestään ja taloudesta sekä palvoo minua. Mutta tupakoi. Tiesin tämän jo ennen ensitapaamista, mutta suostuin treffeille ja tässä sitä ollaan vuosia myöhemmin.

Vaikka en tupakoinnista välitä, en voi asettaa toiselle ehtoja. Hän on muutaman kerran yrittänyt lopettaa, mutta epäonnistui. Olen tukena ja kannustan, mutta lopettaminen tapahtuu kun hän itse pystyy siihen: oli se sitten huomenna tai 20 vuoden päästä.

Ap, täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan. Voit vain itse päättää, mitkä virheet olet valmis hyväksymään. Minulla se oli tupakointi, kun taas toisilla liika alkoholi, työnarkomaanius, sotkuisuus.. lista on pitkä.

Tupakointi ei siis sinulle ole kynnyskysymys. Jos et olisi voinut sietää tupakointia, olisi aika tyhmää lähteä tupakoivan kanssa treffeille.

Vierailija
100/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö kun jotkut ihmiset törmää ja ihastuu ihan oikeassa elämässä, tilanteissakin, joissa ei olla hakemassa kumppania. Jossain deittisovelluksessa on helppo rajata hakua. 

Ihastumiselle ei voi mitään ja sitä nyt tapahtuu vaikka olisi parisuhteessakin.