Tupakoinnin lopettaminen suhteen ehdoksi, olenko liian vaativa?
Tutustuin mieheen, joka kiinnostaa. Kerroin, että tupakointi on kuitenkin kynnyskysymys minulle. Terveys on itselleni tärkeä juttu. Mies sanoi, että voisikin lopettaa. Odotanko liikoja?
Kommentit (237)
Jokainen saa seurustella kenen kanssa haluaa, mutta aivan turha tulla esittämään vaatimuksia. Hel..vetin loukkaavaa, jos on vähänkin selkärankaa, niin mies heitti niskaperseotteella naisen hevonkuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah. En katselisi akkaa mikä käskee lopettamaan tupakoinnin. Tai voisin lopettaa mutta ehdoksi panisin että eukko ei syö herkkuja eikä juo alkoholia koska minäkään en syö enkä juo. En minäkään ole kieltämässä kaikkea mitä en itse tee.
Kuka katselisi/haistelisi/maistelisi naisia asiattomasti ja rumasti nimittelevää ja täten halveksivaa alati riippuvuushorkassaan tärisevää tusinasyöpäkääryleukkoa. Lyhyt kirjoituksesi paljasti kaiken olennaisen.
Sama pätee läskeihin, hirvee riippuvuus sokeriin, eikä mitään itsekuria.
Vaikeuksia pysyä aiheessa: tupakoivalla läskillä onkin sitten ainakin nikotiiniriippuvuus ja itsekuri olematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ja tupakka on itselle ehdottomat. Ei niitä elämääni kiitos.
Jos jollekin lihavuus on yhtä ehdoton, ei tietenkään kannata lähteä seurustelemaan ylipainoisen kanssa ja kehottaa tätä laihduttamaan, koska hänellä on elimistössä jo kerran käynnistynyt lihominen ja se voi käynnistyä koska vaan uudestaan. Kannattaa ottaa luontaisesti hoikka ihminen, jolloin hänen lihomisensa todennäköisyys on paljon pienempi myös suhteen kestäessä.
Olen alkanut seurustella todella hintelän miehen kanssa ja tein itselleni selväksi, että minun joko pitää hyväksyä täysin asia tai olla olematta hänen kanssaan. Ei ole realistista kuvitella hänestä tulevan massavampaa vaan toisen kehonmalli on hyväksyttävä ja jos siihen ei pysty, pitää itse jatkaa matkaa. Tupakointi on täysin itse tehty valinta ja jos ei sitä pysty lopettamaan tai halua lopettaa, voi sen kertoa suoraan sitä lopettamista pyytävälle.
Lihavuus on myös valintojen summa, sama kuin tupakointi. Molemmat riippuvat siitä mitä suuhunsa laittaa.
Ei se ole ollenkaan aina näin simppelin mustavalkoista, esim. jotkut sairaudet ja/tai lääkkeet lihottavat.
Lihava ei kuitenkaan saastuta (itsensä lisäksi) koko ympäristöään ja tuhoten pilaa muidenkin terveyttä, eikä varsinkaan tue ja edistä tupakkateollisuutta perhosvaikutuksena monine ongelmineen sekä lieveilmiöineen.
Lisäksi suuri ero on siinä, että joitain elintarvikkeita eli ruokaa on pakko syödä, mutta röökata ei koskaan.
Ruoka EI tarvitse olla epäterveellistä ja sitä EI tarvitse syödä liikaa.
Kyllä! Tupakoijat haisevat vastenmieliseltä.
Älä kuitenkaan suutu pahasti jos ja kun repsahtelee välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sähkötupakka ei haise. Jos mies suostuisi siihen kompromissiin. On myös osittain terveellisempää kuin perinteinen tupakointi.
Olen itse tarkka rahasta ja tupakoinnissa tai yhtä lailla sähkötupakassa häiritsee se, että siihen menee mielestäni turhaa rahaa. Se on se arvovalinta myös siinä.
ap
Olet tarkka toisen rahoista ja treffailet henkilöä joka ei täytä kriteerejäsi ja vaadit häntä muuttumaan. Hyi helvetti sentään.
Rauhoitu ja kipaise röökille! Et sinä/kukaan muu voi määrätä kenenkään toisen kriteerejä, vain ne omasi voit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten jos aloitatte suhteen ja mies repsahtaa taas polttamaan vaikka vuoden päästä? Loppuuko suhde siihen?
No mulla ainakin loppuisi. En mä katselisi miestä joka muuttuisi täysin toisenlaiseksi asiassa josta en jousta tai neuvottele. Mä en voi sietää röökinsavua/hajua yhtään koska saan siitä päänsäryn ja oikeasti kuvottaa ajatuskin pussailla röökinhajuista miestä..
Ja se haju tarttuu niin vaatteisiin, hiuksiin, ihoon ym että vaikka mun seurassa ei polttaisikaan niin yök. Lisäksi haluan että meillä on suht samanlaiset terveelliset elämäntavat.
Ja toisaalta, miksi ihmeessä nimenomaan sen savuttoman pitäisi muuttua ja alkaa sietämään röökinhajua? Miksi se röökinpolttaja ei voi muuttua savuttomaksi joka on ihmiselle ihan normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ja tupakka on itselle ehdottomat. Ei niitä elämääni kiitos.
Jos jollekin lihavuus on yhtä ehdoton, ei tietenkään kannata lähteä seurustelemaan ylipainoisen kanssa ja kehottaa tätä laihduttamaan, koska hänellä on elimistössä jo kerran käynnistynyt lihominen ja se voi käynnistyä koska vaan uudestaan. Kannattaa ottaa luontaisesti hoikka ihminen, jolloin hänen lihomisensa todennäköisyys on paljon pienempi myös suhteen kestäessä.
Olen alkanut seurustella todella hintelän miehen kanssa ja tein itselleni selväksi, että minun joko pitää hyväksyä täysin asia tai olla olematta hänen kanssaan. Ei ole realistista kuvitella hänestä tulevan massavampaa vaan toisen kehonmalli on hyväksyttävä ja jos siihen ei pysty, pitää itse jatkaa matkaa. Tupakointi on täysin itse tehty valinta ja jos ei sitä pysty lopettamaan tai halua lopettaa, voi sen kertoa suoraan sitä lopettamista pyytävälle.
Lihavuus on myös valintojen summa, sama kuin tupakointi. Molemmat riippuvat siitä mitä suuhunsa laittaa.
Ei se ole ollenkaan aina näin simppelin mustavalkoista, esim. jotkut sairaudet ja/tai lääkkeet lihottavat.
Lihava ei kuitenkaan saastuta (itsensä lisäksi) koko ympäristöään ja tuhoten pilaa muidenkin terveyttä, eikä varsinkaan tue ja edistä tupakkateollisuutta perhosvaikutuksena monine ongelmineen sekä lieveilmiöineen.
Lisäksi suuri ero on siinä, että joitain elintarvikkeita eli ruokaa on pakko syödä, mutta röökata ei koskaan.
Ruoka EI tarvitse olla epäterveellistä ja sitä EI tarvitse syödä liikaa.
Jälleen täälläkin jo ilmeni, että lihavuuden syyt ovat mutkikkaampia, muutenhan niitä lihavia ei paljoa olisi.
ELINTARVIKE jo terminä antaa osviittaa, että kyseessä ei ole myrkky, päihde ja opittu tapa, kuten tupakka.
Myös minulle tupakointi on ihan totaalinen turn-off. Ihan sama vaikka olisi kuinka mukava tyyppi muuten, mutta ei kyllä kiinnosta pätkääkään haistella tupakansavua eikä altistua sille. Lisäksi ne harvat tupakanpolttajat tuttavapiirissäni ovat hankalia ihmisiä, aina kun mennään johonkin niin pitää etsiä paikka jossa saa polttaa, automatkoilla tupakkatauot vähän väliä jne.. Jokainen voi tehdä rahoillaan ja terveydellään mitä haluaa, mutta itse tuon oman mielipiteeni heti alussa esiin niin säästetään molempien aikaa. En vaadi siis myöskään ketään lopettamaan minun takiani vaan uskon että tällainen päätös tehdään itsensä takia jos tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah. En katselisi akkaa mikä käskee lopettamaan tupakoinnin. Tai voisin lopettaa mutta ehdoksi panisin että eukko ei syö herkkuja eikä juo alkoholia koska minäkään en syö enkä juo. En minäkään ole kieltämässä kaikkea mitä en itse tee.
Kuka katselisi/haistelisi/maistelisi naisia asiattomasti ja rumasti nimittelevää ja täten halveksivaa alati riippuvuushorkassaan tärisevää tusinasyöpäkääryleukkoa. Lyhyt kirjoituksesi paljasti kaiken olennaisen.
Jep ja liikasyöminen on pelkkää itsekurin puutetta, sillä kukaan ei addiktoidu fyysisesti ruokaan kuten nikotiiniin. Ne jotka eivät ole polttaneet, eivät ymmärrä kuinka vahva fyysinen riippuvuus se on. Kuin huumetta. Itse lopetin vuosi sitten, mutta edelleen tekee kokoajan mieli polttaa.
Jollei ihminen kelpaa sellaisrnaan, tupakoivana, lihavana ym. niin etsi itseäsi miellyttävä kumppani ja jätä rauhaan ihmiset, jooden tavoista, hajusta tai ulkonäöstä et pidä.
Sinä saat määritellä sen ehdoksi, ja toinen osapuoli saa päättää haluaako lopettaa. Lopettamishalun pitää kuitenkin lähteä ihmisestä itsestään, eli sinä voit lähinnä motivoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ja liikasyöminen on pelkkää itsekurin puutetta, sillä kukaan ei addiktoidu fyysisesti ruokaan kuten nikotiiniin. Ne jotka eivät ole polttaneet, eivät ymmärrä kuinka vahva fyysinen riippuvuus se on. Kuin huumetta. Itse lopetin vuosi sitten, mutta edelleen tekee kokoajan mieli polttaa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…
"Nämä ovat maailman viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka todellakin addiktoi. Se on siinä mielessä jopa pirullisempi, että ihminen todellakin on riippuvainen fyysisesti ruuasta, koska muuten lähtee henki. Addiktion kohteen kanssa on väkisinkin oltava tekemisissä loppu ikä.
Ei tule olemaan kemiaa tuossa suhteessa. Veikkaisin miehen puolelta kiinnostuksen laskevan.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja tupakointi on aina ollut ehdoton nono, haisee pahalle, maksaa paljon, yleensä tupakoitsijat ovat epäsiistejä muutenkin ja se kertoo ihmisen typeryydestä aika paljon.
Epäsiistejä muutenkin?
Kellään tarkennusta tähän?
Ja se on addiktio, toki typeryyttä on jo se addiktiokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…
"Nämä ovat maailman viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa."
Raskaan riippuvuuden päihde on on, mutta turha sitä itkeä enää jälkikäteen, myrkyt osuvat tuulettimeen.
Kun kukaan ei synny röökaavana, (vaikka molemmat vanhemmat ketjuröökaisivat), niin on opittu typeryys.
En edelleenkään ymmärrä, miksi pitää väkisin mennä asettamaan ehtoja jollekin random tupakoijalle, kun maailma on täynnä tupakoimattomia ihmisiä. Eikö olisi fiksuinta etsiä parisuhteeseen sellainen kumppani, joka miellyttää sellaisena kuin on, eikä yrittää muuttaa jotain epämiellyttävää ihmistä miellyttäväksi? Vai onko se tosiaan joku valtatrippi, että kokeilee mihin kaikkeen toinen suostuu?
Jos tupakointi ei lopu niin moro ja näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä, miksi pitää väkisin mennä asettamaan ehtoja jollekin random tupakoijalle, kun maailma on täynnä tupakoimattomia ihmisiä. Eikö olisi fiksuinta etsiä parisuhteeseen sellainen kumppani, joka miellyttää sellaisena kuin on, eikä yrittää muuttaa jotain epämiellyttävää ihmistä miellyttäväksi? Vai onko se tosiaan joku valtatrippi, että kokeilee mihin kaikkeen toinen suostuu?
Näin. Täyssavuton, jolle savuttomuus on ehdoton vaade, ei sitten kelpuuta koskaan vakituisesti tupakoinutta.
Olet tarkka toisen rahoista ja treffailet henkilöä joka ei täytä kriteerejäsi ja vaadit häntä muuttumaan. Hyi helvetti sentään.