Tupakoinnin lopettaminen suhteen ehdoksi, olenko liian vaativa?
Tutustuin mieheen, joka kiinnostaa. Kerroin, että tupakointi on kuitenkin kynnyskysymys minulle. Terveys on itselleni tärkeä juttu. Mies sanoi, että voisikin lopettaa. Odotanko liikoja?
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tää monien syvä viha tupakoitsijoita kohtaan. Onko oikeesti noin kamalaa jos joku haluu polttaa 😅😅😅
Se haju on vaan niin karmea, se tarttuu ihan joka paikkaan. Itse tykkään pussailla eikä sitäkään voi tupakoitsijan kanssa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tää monien syvä viha tupakoitsijoita kohtaan. Onko oikeesti noin kamalaa jos joku haluu polttaa 😅😅😅
Kukin saa toki, itse niin tyhmä ollessaan, sauhuta YKSINÄÄN, mutta nyt on kyse SAVUTTOMAN KUMPPANISTA.
Ken myrkkysavustamisen omalla kohdallaan valitsee, saa sitten kestää kaikki seuraukset, inhot sekä välttelyt.
100%:sti savuton ei huoli korsteenia, vaikka korsteeni savustaisi vain muualla, koska arvot, terveys ja rakkaus.
Miten nyt olet yleensäkään enemmälti tutustunut tupakoitsijaan, saati että ajattelisit suhteen kehittämistä. Tuollaisessa tuhlaat elämäsi aikaa, muilta osin paitsi jos ehkä kerran annat hänelle tietoiskun tupakoinnin vaaroista ja mielettömyydestä.
et ole, kannattaa lopettaa
https://www.lily.fi/blogit/nelliblogi/tupakoinnin-lopettaminen
Eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Sikarit ajavat saman asian.
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti väkivaltainen alku suhteelle. Juokse, mies!
Juokse nainen! Ja nopsaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinpä alkaa suhde, kun heti ollaan muuttamassa toista. Ei jatkoon.
Aivan. Tupakoiva ei jatkoon. Eikä edes alkuun.
Vierailija kirjoitti:
No jos fiksuudesta puhutaan, niin ainakin nämä polttaneet tai polttavat vieläkin:
Paula Vesala
Lauri Ylönen
Karita Tykkä
Minttu Räikkönen
Kimi Räikkönen
Teemu ja Sirpa Selänne
Jare Tiihonen
Sauli Niinistö
Jyrki Katainen
Anna Abreu
Iina Kuustonen
Tanja Karpela
Paavo Lipponen
Susanna Koski
Vesku Loiri
Paula Koivuniemi
Pamela Tola
Maria Veitola
Maria Lund
Pirkko Saisio
Kaari Utrio
Sofi Oksanen
Tiina Lymi
Aika typeryksiä ovat polttaessaan olleet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pistely ja kirvely tupakoitsemattoman keuhkoissa vielä pitkään passiivipakkotupakointialtistuksen jälkeen tuntuu todella kamalalta, suorastaan murhanhimoa nostattavalta; voin ymmärtää miten haavoitettu karhu hyökkää metsästäjänsä kimpuun.
Sanoin yhdelle naiselle saman jutun,mutta ylipainosta.
Ei alkanut osoittaan että välittää ja kunnioittaa itseään sekä terveyttään.
Mitä teet, jos vaikka 3 vuoden päästä aloittaa uudelleen?
Minulle tuo olisi kynnyskysymys ja en lähtisi suhteeseen ollenkaan.
..."Mies sanoi, että voisikin lopettaa." Niin, sinun tapailusi?
Jos joudut miettimään ja muilta kysymään, että oletko liian vaativa, niin tietänet itsekin jo vastauksen. - kyllä, kyllä olet. Hyväksy toinen sellaisena kuin hän on nyt, vapaaehtoista seurustelu on. Ei ole hyvä aloittaa toisen muuttamista itsekkäistä syistä. Sen tulisi olla itsestä lähtöisin.
Mun nykyinen mies tupakoi. En pidä siitä, mutta en lähde asiasta nalkuttamaan, keuhkonsa ovat hänen, ja sitä paitsi en halua olla hänen äiti. Se on ehdoton edellytykseni, että asunnossa ei tupakka saa haista, parvekkeella tai terassilla ei tupakoida ja tumpit häviävät näkyvistäni aina välittömästi.
Mies sitten polttaakin nykyään sikareita pätkissä, nehän maatuvat. Ja onneksi aika vähän.
Mutta jos jollekin joku tupakointi oikeasti on ihan nounou (eikä rakastuminen ole niin kokonaisvaltaista kuin minulla aikoinaan, että tupakointikaan ei riittänyt sitä estämään), niin näkisin parhaimmaksi vain sanoa, että sorry en lähde mihinkään juttuihin tupakoivan ihmisen kanssa. Ja sitten ei lähde. Jos se mies on riittävän kiinnostunut se palaa tupakoimattomana muutaman viikon päästä yrittämään.
(Itselleni sitten se tupakointi ei tosiaan ollut niin ehdoton (vaikka niin luulin), mutta selvittämätön erotilanne oli. Mies asui siis tavatessamme erossa vaimostaan, mutta ositusta ei oltu tehty, ja muitakin keskeneräisiä asioita oli. En halunnut nousta miehen autoon, en lähteä mökille enkä antaa miehen tarjota mulle edes kuppia kahvia niin kauan kuin heidän ero oli epäselvä. En painostaakseni miestä eroamaan, vaan itseni takia: en halunnut tapailla miestä hänen eksänsä ympäristöissä tai varoilla. )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on täydellinen mies. Paitsi, että hän tupakoi.
Olemme olleet kymmenen vuotta yhdessä, ja hän todellakin on timantti. Niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Olisin menettänyt paljon, jos olisin rajannut tupakoinnin ulos.
Onneksi en ollut niin tyhmä. Aikaisemmin olen ollut.
Ehkä se vielä tällä hetkellä tuntuu siltä. Myöhemmin alkaa tulemaan tupakan aiheuttamat terveyshaitat, ensin impotenssi, sydän- ja verisuonitaudit, erilaisia syöpiä, keuhkoahtauma johon happiviikset. Ei ole kiva katsoa ja toimia omaishoitajana kun toinen kuolee hitaasti riutumalla keuhkosyöpään, tai pikkuhiljaa tukehtuu keuhkoahtaumaan.
Valitettavasti ihmisellä on tapana uskoa että huonot asiat eivät osu omalle kohdalle, siitä syystä jatketaan entiseen malliin.
Kunpa se olisikin noin mustavalkoista? Eniten minua säälittävät sellaiset, jotka eivät ole koskaan polttaneet ja muutenkin eläneet kaikkien taiteen sääntöjen mukaan ja silti saavat tappavan sairauden.
En ikinä haluis olla suhteessa, jossa luetellaan ehtoja. Siinä voi miettiä, että onko oikeesti syvällisiä tunteita tätä tupakoitsijaa kohtaan vai ei. Jos olisi hyväksyisit hänet täysin.
Yleensäkin ihmisten pitäisi luopua ehdoista, antakaa toisten olla ja elää niinkuin haluavat. Ei kahlita. Ei meistä kukaan täydellinen ole.
Ehkä se vielä tällä hetkellä tuntuu siltä. Myöhemmin alkaa tulemaan tupakan aiheuttamat terveyshaitat, ensin impotenssi, sydän- ja verisuonitaudit, erilaisia syöpiä, keuhkoahtauma johon happiviikset. Ei ole kiva katsoa ja toimia omaishoitajana kun toinen kuolee hitaasti riutumalla keuhkosyöpään, tai pikkuhiljaa tukehtuu keuhkoahtaumaan.
Valitettavasti ihmisellä on tapana uskoa että huonot asiat eivät osu omalle kohdalle, siitä syystä jatketaan entiseen malliin.