Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoinnin lopettaminen suhteen ehdoksi, olenko liian vaativa?

Vierailija
25.04.2021 |

Tutustuin mieheen, joka kiinnostaa. Kerroin, että tupakointi on kuitenkin kynnyskysymys minulle. Terveys on itselleni tärkeä juttu. Mies sanoi, että voisikin lopettaa. Odotanko liikoja?

Kommentit (237)

Vierailija
61/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen suhdetta voi asettaa ehtoja tietysti. Sinähän se päätät kenet haluat elämääsi ja millä ehdoilla. Tupakointi olisi mulle kynnyskysymys, en alkaisi suhteeseen.

Mutta se ois vähän kyseenalaista, että alat suhteeseen ja vasta sen jälkeen alat valittaa tupakoinnista ja haluat toisen muuttuvan. Vaikka vielä äsken se kelpasi sulle suhteeseen sellaisenaan.

Eli parempi miettiä etukäteen mitä haluaa.

Vierailija
62/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Minä tapasin ensimmäisen aviomieheni 19-vuotiaana, niin asetin tuon ehdon. Mies lopetti tupakoinnin.

Kun erosimme 20 vuotta myöhemmin, mies nosti esiin tuon - ensimmäisetä kertaa koko aikana. Kuinka minä sanelen ehtoja.

Kun tapasin toisen aviomieheni, niin en enää sanellut ehtoja. Mies tiesi kantani, ja parissa vuodessa lopetti tupakoinnin itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tilanne kuin mulla oli, asetin suhteen aloittamisen ehdoksi jatkuvan herkuttelun lopettamisen. Arvaa suostuiko?

Vierailija
64/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, toisin päin käännettynä tupakoitsija asettaa valtavan määrän reunaehtoja, joita toisen pitää sietää. Olisi parasta, että tupakoijat pariutuisivat keskenään. 

eikö reunaehtoja aseta myös vaikka urheilijat, lihavat, laihat, autottomat, autolliset, vegaanit, lihansyöjät, ym. Edelleen, voisinko sanoa tapailu aiheessa, että jos et laihduta, en voi alkaa suhteeseen kanssasi. Olisinko silloin kohtuuton?

Vierailija
65/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vaatisi yhtään mitään. Mutta jos te ootte siinä suhteen kynnyksellä niin voithan sä kertoa että sori ei toi tupakointi nappaa, mutta sun puolesta voisitte alkaa suhteen jos tupakointi loppuu. Sehän on vaan rehellistä ja tää toinen voi sanoa että kiitos, ei kiitos. Tai sitten se ehkä lopettaakin tupakan.

Ois sekin vähän outoa että sä vaan vähin äänin nyt poistuisit kertomatta että ongelmana on sulle tupakka. Kyllähän sen nyt varmaan voi kertoa, vaikka muutama kommentti on sillä linjalla että asiasta puhuminenkin on järkyttävä loukkaus tupakoijaa kohtaan.

Vierailija
66/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Minä tapasin ensimmäisen aviomieheni 19-vuotiaana, niin asetin tuon ehdon. Mies lopetti tupakoinnin.

Kun erosimme 20 vuotta myöhemmin, mies nosti esiin tuon - ensimmäisetä kertaa koko aikana. Kuinka minä sanelen ehtoja.

Kun tapasin toisen aviomieheni, niin en enää sanellut ehtoja. Mies tiesi kantani, ja parissa vuodessa lopetti tupakoinnin itse.

Noinhan siinä käy. Tupakoinnin lopettaminen ei voi olla toisen saneltavissa, vaan pitää lähteä itsestä. Tukeminen ja kannustaminen eivät ole ehdottomia, eivätkä sisällä pakkoa. Ehdottomuudessa on sellainen mutta, että se jää kalvamaan toista ja halveksii toisen omia valintoja. Kuka sellaista kumppania oikeesti haluaa joka kertoo miten sinun tulisi elää että kelpaat minulle?

Vierailija
67/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä vaatisi yhtään mitään. Mutta jos te ootte siinä suhteen kynnyksellä niin voithan sä kertoa että sori ei toi tupakointi nappaa, mutta sun puolesta voisitte alkaa suhteen jos tupakointi loppuu. Sehän on vaan rehellistä ja tää toinen voi sanoa että kiitos, ei kiitos. Tai sitten se ehkä lopettaakin tupakan.

Ois sekin vähän outoa että sä vaan vähin äänin nyt poistuisit kertomatta että ongelmana on sulle tupakka. Kyllähän sen nyt varmaan voi kertoa, vaikka muutama kommentti on sillä linjalla että asiasta puhuminenkin on järkyttävä loukkaus tupakoijaa kohtaan.

Jos parisuhde on hakusessa, niin miksi sitten deittailla sellaista ihmistä joka ei kelpaa sellaisena parisuhteeseen? Tuollainen kertoo kypsymättömyydestä. En luottaisi tuossa välissä enää, että vaatimukset loppuisivat.

Vierailija
68/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän on seuraava ehtosi?

En suostuisi.

Vierailija
69/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se mitataan, miten vahvasti haluaa toisen kanssa olla. Minulle tupakka ja kalja ovat sellaiset turn offit, ettei olisi mitään järkeä ryhtyä suhteeseen, koska siitä suhteesta ei tulisi mitään.

Eksä ryhtyi kaljatissuttelijaksi ja hänelle oli tärkeämpää jatkaa uutta harrastustaan kuin meidän suhde, joten se siitä sitten. Olen kyllä iloinen, että tuli viimeinen niitti, joka sai suhteen loppumaan. Itse olin lopettanut tupakoinnin jo vuosia aiemmin ja oksetti aina, kun hän tuli ovesta sisälle  haisevana.  

Vierailija
70/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän on seuraava ehtosi?

En suostuisi.

Tupakoitsija ei tajua miten pahalta haisee. Mies lopetti tupakoinnin heti tutustumisemme alkumetreillä, en vaatinut, en pyytänyt. Hän aloitti sen uudelleen joitain vuosia myöhemmin enkä halunnut olla lainkaan hänen lähellään. En kuitenkaan VAATINUT lopettamaan. Hän sitten joutui terveyssyistä myöhemmin lopettamaan ja aloin taas viihtyä hänen kainalossaan. 

Vierailija
71/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on tupakointi kynnyskysymys ja silti olet siitä miehestä kiinnostunut? Ei se sitten ole kynnyskysymys.

Vierailija
72/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se mitataan, miten vahvasti haluaa toisen kanssa olla. Minulle tupakka ja kalja ovat sellaiset turn offit, ettei olisi mitään järkeä ryhtyä suhteeseen, koska siitä suhteesta ei tulisi mitään.

Eksä ryhtyi kaljatissuttelijaksi ja hänelle oli tärkeämpää jatkaa uutta harrastustaan kuin meidän suhde, joten se siitä sitten. Olen kyllä iloinen, että tuli viimeinen niitti, joka sai suhteen loppumaan. Itse olin lopettanut tupakoinnin jo vuosia aiemmin ja oksetti aina, kun hän tuli ovesta sisälle  haisevana.  

Ei sinäkin olet näitä sinisilmäisiä naisia, jotka rakkaudellaan parantavat rentun kunnolliseksi mieheksi. Vielä niitä siis on.

Vierailija
73/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos tapailukumppani on lihava, tämän kiinnostuksen voi mitata sillä suostuuko hän laihduttamaan?

Vierailija
74/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinpä alkaa suhde, kun heti ollaan muuttamassa toista. Ei jatkoon.

Voisi kääntää niinkin, että ap asettaa raamit sille millä ehdoin suhde voi alkaa.

Saa asetella sääntöjä ihan keskenään. Ihan tosissaan, kauhistus tollainen päällepäsmäri. Seuraavaksi uhkaa erolla, jos ei lopeta kaljan juontia tai viimeistään, kun ei luovu kavereistaan. Kamala akka.

Olen ollut tollasessa suhteessa ja tuo vaatimusten kohde vaan vaihtui uuteen, kun sain edellisen korjattua. Ei ole mitään järkeä yrittää suhdetta väärän ihmisen kanssa.

Vierailija
75/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos tapailukumppani on lihava, tämän kiinnostuksen voi mitata sillä suostuuko hän laihduttamaan?

No jossainhan se raja tulee lihavuudessakin vastaan, lähes jokaiselle paitsi läheisriippuvaiselle mahdollistajalle. Minulla se ei tule siinä, jos toinen plösähtää tai levahtaa, mutta tulee sitten siinä vaiheessa, kun lihavuus alkaa vaikuttaa harrastuksiin ja tekemisiin eli joudutaan lopettamaan vanhat tekemiset ja tilalle tulee vain sohva ja sipsipussi. Loppuu kiinnostus vaikkei lihoisikaan, mutta jos juuttuu vaan sohvannurkkaan syömään tai juomaan. 

Vierailija
76/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinäkin olet näitä sinisilmäisiä naisia, jotka rakkaudellaan parantavat rentun kunnolliseksi mieheksi. Vielä niitä siis on.

Ei kun varmaan se noita-akka, joka ajoi hänet juomaan. Tosin juo edelleen, vaikka on ollut monta  naista jo jälkeeni. (Ja tiedän juomisen johtuvan hänen omista ongelmistaan.)

Vierailija
77/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehdottomasti haluaa tupakoimattoman kumppanin, niin kannattaa etsiä sellainen, eikä yrittää muuttaa tupakoijaa tupakoimattomaksi. En ymmärrä tuota joidenkin ihmisten hinkua yrittää muuttaa ihmistä parisuhteessa. Kai se joku sairas valtatrippi on.

Jos joku ihan random täti tulisi kertomaan minulle, että parisuhdetta olisi tarjolla ehdoilla x ja y, niin soittaisin valkotakkiset paikalle.

Vierailija
78/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jossainhan se raja tulee lihavuudessakin vastaan, lähes jokaiselle paitsi läheisriippuvaiselle mahdollistajalle. Minulla se ei tule siinä, jos toinen plösähtää tai levahtaa, mutta tulee sitten siinä vaiheessa, kun lihavuus alkaa vaikuttaa harrastuksiin ja tekemisiin eli joudutaan lopettamaan vanhat tekemiset ja tilalle tulee vain sohva ja sipsipussi. Loppuu kiinnostus vaikkei lihoisikaan, mutta jos juuttuu vaan sohvannurkkaan syömään tai juomaan. 

Et vastannut kysymykseen, etkä tähän keskustelun aiheeseen. Kysymys on siinä, että jos kumppani on lähtökohtaisesti vääränlainen, niin saako/voiko vaatia muutosta?

Vierailija
79/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tupakointi on ehdoton kynnyskysymys. Tupakoijat haisevat kuvottavilta (etenkin se kurkkupastilli tupakan jälkeen, ympärillään leijuu savun ja ällöttävän mentholin sekasotku), siihen menee tolkuttomasti rahaa ja koko elämä pitäisi suunnitella sen mukaan että pääsee aina röökille. Parveketupakointi pilaa myös naapurien elämän ja vaikkapa lomalla ihanassa hotellihuoneessa tai viikonloppuna eka ajatus silmät auki saatuaan on "tupakalle“.

Lisäksi näyttää siltä että himo jää monelle vaikka lopettaa - kaverini oli polttamatta 10 vuotta kunnes tuli oikeasti stressaava tilanne eteen. Heti alkoi taas polttaa ja nyt menee aski päivässä.

Myös ulkonäkö vanhenee, 40v tupakoitsija näyttää 45+-vuotiaalta, tupakoimaton helposti 35 veeltä. Sormet ja hampaat kellastuu, suun vierus täynnänimuryppyjä. Iho on harmaa ja samea, jatkuva yskä ja liman kurlaus ällöttävät.

Siksi henkilökohtaisesti en halua seurustella tupakoijan kanssa vaikka hän lupaisi lopettaa vuokseni. Mielellään ei myöskään aikaisemmin tupakoinutta, ellei hän sitten ole jo vuosikymmenien haasteiden kautta osoittanut että tupakkaan ei enää sorru edes vaikeassa tilanteessa.

Vierailija
80/237 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen nähnyt lopettavien vaikeudet. Sen takia asia mietityttääkin. Ap

No, mä en pystyisi seurustelemaan tupakoitsijan kanssa.

Hirvee löyhkä ympärillään.

En vaan kestäis. Olen ihan tarpeeksi hajuherkkä.

Mulla se on ollut ehdoton ei....

mieti mitkä sulla on prioriteetit.

Kyllä se tupakointi on muutakin kuin vaan röökin vetämistä. Tyypin valintoja.

Sun valinta toi.