Onko pettämistä pettää kumppania, joka ei halua seksiä?
Pitkä avioliitto takana, seksiä viimeksi yli 2 v sitten. Mies lihonut, muuttunut tietokonepeliriippuvaiseksi, laiska, passiivinen. Minä normaalipainoinen, kunnostani ja terveydestäni huolehtiva. Miehelle seksittömyys ei ole ongelma, mutta minulle se on yhtä piinaa. Silti mies sanoo, että seksi jonkin muun kanssa olisi pettämistä. Mitä olette mieltä? Lapset pian aikuisia.
Kommentit (166)
Resepti puolion haluttomaksi saamiseen: purat työstressin puolisoosi kiukuttelemalla, sinulle ainut läheisyyden osoittamisen muoto on seksi, et koskaan tee mitään lasten kanssa oma-aloitteisesti, seksiä ehdotat kourimalla tai vihjailemalla siitä limaisesti, seksissä sinulla on kiire yhdyntään, muut asiat ovat sinulle toistuvasti tärkeämpiä kuin puolisosi, ongelmista ei voi keskustella, koska poistut paikalta, et sano mitään tai suutut, terapiaan et halua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä avioliitto veteli ja viimeisiään, kun ex-vaimo jäi kiinni pettämisestä. Hän istui sunnuntai-iltapäivänä parvekkellamme ja puhui humalassa kovaan ääneen puhelimeen. Hän ruinasi jotain miestä tapaamiseen ja ehdotti, että mies varaa taas hotellin heille.
Kuuntelin tätä muutaman metrin päästä. Jostain syystä en ollut ollenkaan yllättynyt enkä edes vihainen. Seksi välillämme oli ollut katkolla jo pari vuotta. Tärkein tunne oli nolous siitä, että ääni kantoi hyvin kesäisenä iltapäivänä naapureiden pihoille.
Minulle tuo lihavoitu olisi jo eron syy. En katselisi ihmistä, joka on sunnuntai-iltapäivisin kännissä. Ymmärrän tuonkin, että hävettää, kun naapurit kuulee kaiken.
Hyvä kun erositte.
Vierailija kirjoitti:
ammattipettäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naiset: onko pettämistä jos mies menee vieraisiin kun teitä ei huvita päivä synnyttämisen jälkeen?
Tähän olisi kiinnostava kuulla ajatuksia.
Toisen lapsen syntymän jälkeen kävin maksullisella, en kylläkään päivä synnytyksen jälkeen, vaan olisikohan ollut vajaa viikko tytön syntymästä.
Olen varautunut alapeukkuihin, mutta en pidä maksullisissa käymistä varsinaisena pettämisenä. Pettäminen on sellaista, jossa on tunteet mukana. N49
Entäpä, jos käy maksullisissa usein? Usein olkoon tässä tapauksessa vaikka kerran kuukaudessa tai kahdessa. Seksiähän siltä maksulliselta haetaan, ei tunteita.
Jos on asiasta vaimon kanssa sovittu, ja vaimo saa myös haluamansa, niin on ok. Saattaahan olla, että maksulliselta haetaan jotain spessua, josta oma puoliso ei innostu. Selän takana toimimisesta en pidä. N49
Vaimo ei ole tietoinen tekemisistäni. Viime aikoina en ole maksullisissa niin käynyt, mutta aiemmin harrastin sitä ahkerammin. Aktiivisimman kolmen vuoden aikana tuli käytyä ehkä reilu 30 kertaa ammattilaisella. Se, kuinka toteutan seksielämäni, ei minusta voi olla muiden päätettävissä tai kontrolloitavissa.
Mitä vaimosi sanoisi ja tekisi, jos saisi tietää asiasta? Kuten sanoin, itse en pidä selän takana toimimisesta, mutta en myöskään koe tarvetta kontrolloida mieheni seksuaalisuutta. Nämä asiat on puhuttu valmiiksi heti suhteen alussa. Nuorena olin suhteessa, jossa mies kävi vieraissa selkäni takana. Loukkaavaa ei ollut niinkään se, että hän kävi vieraissa, vaan se, että sain kuulla siitä muilta ihmisiltä. Mutta tämä on vain minun kokemukseni asiasta, sinun vaimosi saattaisi kokea asian toisin. Rohkenetko nostamaan kissan pöydälle? N49
Siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että vaimo saisi jotenkin tietää, hän varmaan suuttuisi pahasti, mutta onneksi olen taitava vedättämään. Hänen maailmassaan elämme yksiavioisessa suhteessa.
Maksullisten luona käymiseen hän on itse osasyyllinen, koska ei suostu tekemään tiettyjä asioita makuuhuoneessa. Minulla on oikeus nauttia seksuaalisuuteni kaikista puolista, ei vain niistä, jotka vaimolle sopivat. Mutta siinäkin tapauksessa, että vaimo suostuisi kaikkeen, kävisin vieraissa, koska onhan se nyt nautinnollista tehdä mitä itse haluaa sen sijaan, että sopeuttaisi itsensä johonkin keinotekoiseen moraalimuottiin.
Itse sinä olet luomassa sitä keinotekoista moraalimuottia toimimalla vaimosi selän takana. Olet valmis käymään maksullisissa, jotta saat toteutettua omaa seksuaalisuuttasi, mutta olisitko valmis antamaan vaimollesi vapauden toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan jonkun toisen miehen/naisen kanssa? Ehkä sinäkään et kykene täyttämään kaikkia hänen seksuaalisia tarpeitaan. Taidatkin olla niitä miehiä, joille petos itsessään on lemmennostattaja. N49
Keinotekoisella moraalimuotilla tarkoitan tätä ihmisten keskinäistä sopimusta, että avioliitossa pitää olla uskollinen. Miehet eivät ole yksiavioisia, se on ihan puhdasta biologiaa. Halutkin ovat miehillä suuremmat. Minulle kelpaisi seksi joka päivä, vaimolle riittää paljon vähemmän. Seksi näyttää olevan hänen elämässään pienessä roolissa, ihan muut asiat kiinnostavat enemmän, enkä ollenkaan pidä ajatuksesta, että vaimo kävisi vieraissa. Loukkaantuisin pahasti, jos hän kävisi.
Pettäminen on minulle nautinto, se on totta. Nautin siitä tunteesta, että pystyn vedättämään toista jäämättä siitä kiinni. Seksuaalinen tyydytys on siihen mukava lisä.
Kyllä. Paitsi jos nainen pettää, sillo sitä kutsutaa voimaantumiseks. :)
No meidän suhteessa minä olen läski ja mies hoikka ja minäkin olen se ns. pihtari, koska vihaan kroppaani. Eli siis monesti seksihaluttomuus liittyy omaan tyytymättömyyteen kroppaansa.
Pettäminen on sitä, kun tekee jotain toiselta salassa. Ota asia esille, että tarvitset seksiä ja asia järjestetään tavalla tai toisella. Mies voi olla tässä mukana tai sitten ei. Tämän jälkeen kyseessä ei ole pettäminen ja epäilen suuresti, että mies estäisi sinua nauttimasta seksuaalisuudestasi. Jos hän taas niin tekee, niin todellakin miettisin miksi olisin sellaisen kanssa yhdessä. Kerran täällä eletään ja mitään täältä ei mukaansa saa.