Onko pettämistä pettää kumppania, joka ei halua seksiä?
Pitkä avioliitto takana, seksiä viimeksi yli 2 v sitten. Mies lihonut, muuttunut tietokonepeliriippuvaiseksi, laiska, passiivinen. Minä normaalipainoinen, kunnostani ja terveydestäni huolehtiva. Miehelle seksittömyys ei ole ongelma, mutta minulle se on yhtä piinaa. Silti mies sanoo, että seksi jonkin muun kanssa olisi pettämistä. Mitä olette mieltä? Lapset pian aikuisia.
Kommentit (166)
Kyllä, olisi pitänyt erota jo ajat sitten, nyt ei enää kannata, tulisi minulle liian kalliiksi.
On pettämistä. Mutta entä sitten? Mitä se haittaa, kun toinen on jo irtisanonut yhteisen seksielämän? Ei se hänelle enää kuulu mitä toinen kehollaan tekee.
Vierailija kirjoitti:
Olen haluton osapuoli suhteessa. Meillä on kyllä seksiä miehen aloitteesta mutta ei niin usein, kun hän toivoisi. Itselläni ei ole haluja, seksi on yksi kotityö muiden joukossa. Haluttomuus liittyy muihin parisuhteen ongelmiin, joita mies ei ole halunnut lähteä aukomaan terapiaan. Jos hön ehdottaisi avointa suhdetta, se sopisi minulle mutta ehtona olisi, että meidän välinen seksi loppuisi kokonaan.
En voisi rakastella naisen kanssa, joka suhtautuu seksiin kotityönä. Hyväiletko miestäsi, suuteletko, liikutatko vartaloasi, ehdotatko jotain mitä haluat, vai oletko vaan ja annat homman tapahtua? Saatko koskaan orgasmia?
Vierailija kirjoitti:
Olen haluton osapuoli suhteessa. Meillä on kyllä seksiä miehen aloitteesta mutta ei niin usein, kun hän toivoisi. Itselläni ei ole haluja, seksi on yksi kotityö muiden joukossa. Haluttomuus liittyy muihin parisuhteen ongelmiin, joita mies ei ole halunnut lähteä aukomaan terapiaan. Jos hön ehdottaisi avointa suhdetta, se sopisi minulle mutta ehtona olisi, että meidän välinen seksi loppuisi kokonaan.
Eli olisi hyvä tilanne, jos seksi loppuisi välillänne kokonaan ja jatkaisitte silti liittoa?
Vierailija kirjoitti:
ammattipettäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naiset: onko pettämistä jos mies menee vieraisiin kun teitä ei huvita päivä synnyttämisen jälkeen?
Tähän olisi kiinnostava kuulla ajatuksia.
Toisen lapsen syntymän jälkeen kävin maksullisella, en kylläkään päivä synnytyksen jälkeen, vaan olisikohan ollut vajaa viikko tytön syntymästä.
Olen varautunut alapeukkuihin, mutta en pidä maksullisissa käymistä varsinaisena pettämisenä. Pettäminen on sellaista, jossa on tunteet mukana. N49
Entäpä, jos käy maksullisissa usein? Usein olkoon tässä tapauksessa vaikka kerran kuukaudessa tai kahdessa. Seksiähän siltä maksulliselta haetaan, ei tunteita.
Jos on asiasta vaimon kanssa sovittu, ja vaimo saa myös haluamansa, niin on ok. Saattaahan olla, että maksulliselta haetaan jotain spessua, josta oma puoliso ei innostu. Selän takana toimimisesta en pidä. N49
Vaimo ei ole tietoinen tekemisistäni. Viime aikoina en ole maksullisissa niin käynyt, mutta aiemmin harrastin sitä ahkerammin. Aktiivisimman kolmen vuoden aikana tuli käytyä ehkä reilu 30 kertaa ammattilaisella. Se, kuinka toteutan seksielämäni, ei minusta voi olla muiden päätettävissä tai kontrolloitavissa.
Mitä vaimosi sanoisi ja tekisi, jos saisi tietää asiasta? Kuten sanoin, itse en pidä selän takana toimimisesta, mutta en myöskään koe tarvetta kontrolloida mieheni seksuaalisuutta. Nämä asiat on puhuttu valmiiksi heti suhteen alussa. Nuorena olin suhteessa, jossa mies kävi vieraissa selkäni takana. Loukkaavaa ei ollut niinkään se, että hän kävi vieraissa, vaan se, että sain kuulla siitä muilta ihmisiltä. Mutta tämä on vain minun kokemukseni asiasta, sinun vaimosi saattaisi kokea asian toisin. Rohkenetko nostamaan kissan pöydälle? N49
Siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että vaimo saisi jotenkin tietää, hän varmaan suuttuisi pahasti, mutta onneksi olen taitava vedättämään. Hänen maailmassaan elämme yksiavioisessa suhteessa.
Maksullisten luona käymiseen hän on itse osasyyllinen, koska ei suostu tekemään tiettyjä asioita makuuhuoneessa. Minulla on oikeus nauttia seksuaalisuuteni kaikista puolista, ei vain niistä, jotka vaimolle sopivat. Mutta siinäkin tapauksessa, että vaimo suostuisi kaikkeen, kävisin vieraissa, koska onhan se nyt nautinnollista tehdä mitä itse haluaa sen sijaan, että sopeuttaisi itsensä johonkin keinotekoiseen moraalimuottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naiset: onko pettämistä jos mies menee vieraisiin kun teitä ei huvita päivä synnyttämisen jälkeen?
Toisen lapsen syntymän jälkeen kävin maksullisella, en kylläkään päivä synnytyksen jälkeen, vaan olisikohan ollut vajaa viikko tytön syntymästä.
Olen varautunut alapeukkuihin, mutta en pidä maksullisissa käymistä varsinaisena pettämisenä. Pettäminen on sellaista, jossa on tunteet mukana. N49
Entäpä, jos käy maksullisissa usein? Usein olkoon tässä tapauksessa vaikka kerran kuukaudessa tai kahdessa. Seksiähän siltä maksulliselta haetaan, ei tunteita.
Jos on asiasta vaimon kanssa sovittu, ja vaimo saa myös haluamansa, niin on ok. Saattaahan olla, että maksulliselta haetaan jotain spessua, josta oma puoliso ei innostu. Selän takana toimimisesta en pidä. N49
Vaimo ei ole tietoinen tekemisistäni. Viime aikoina en ole maksullisissa niin käynyt, mutta aiemmin harrastin sitä ahkerammin. Aktiivisimman kolmen vuoden aikana tuli käytyä ehkä reilu 30 kertaa ammattilaisella. Se, kuinka toteutan seksielämäni, ei minusta voi olla muiden päätettävissä tai kontrolloitavissa.
Olen eri, mutta mistä johtuu tarpeesi mainostaa asiaa tällä palstalla? Eiköhän se ole selvää, ettei kukaan tuntematon nettikeskustelija voi sille mitään vaikka kohtelisit vaimoasi miten huonosti. Mitä sinä haet tällä jatkuvalla lällättelyllä?
Siihen on parikin syytä. Olen älykäs, taitava huijaamaan ja syystäkin ylpeä siitä. Sellaista töpeksintää näkee liian paljon, että käydään vieraissa, mutta kärähdetään amatöörimaisesti tavalla, jonka olisi ihan hyvin pystynyt välttämään, jos olisi käyttänyt hetken aivojaan ennen pettämistä.
Toiseksi en pysty puhumaan näistä asioista missään muualla. Näillä jutuilla saa ihmisten vihat niskoilleen, mutta minullakin on inhimillinen tarve keskustella asioista, jotka ovat minulle tärkeitä.
Meillä avioliitto veteli ja viimeisiään, kun ex-vaimo jäi kiinni pettämisestä. Hän istui sunnuntai-iltapäivänä parvekkellamme ja puhui humalassa kovaan ääneen puhelimeen. Hän ruinasi jotain miestä tapaamiseen ja ehdotti, että mies varaa taas hotellin heille.
Kuuntelin tätä muutaman metrin päästä. Jostain syystä en ollut ollenkaan yllättynyt enkä edes vihainen. Seksi välillämme oli ollut katkolla jo pari vuotta. Tärkein tunne oli nolous siitä, että ääni kantoi hyvin kesäisenä iltapäivänä naapureiden pihoille.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mietippä! No niin, eli kuten tiesitkin niin kyllä, pettäminen on pettämistä.
Sinuna nostaisin kissan pöydälle, menkää terapiaan. Parisuhde-, seksuaali-, ihan mihin vain. Se että sä pettäisit ei ole mikään hyvä ratkaisu, edes itsellesi, vaikka siltä se äkksältään tuntuisi.
Olin vastaavassa tilanteessa. Nostin kissan pöydälle. Pariterapeutti sanoi, että kaikkihan ei seksiä halua ja piste. Siitä tiedosta maksoin 90 euroa. Avoimeen suhteeseen mies ei suostunut, koska hän ei kuulemma halunnut seksiä minun rupsahtaneisuuden takia, eli vika minussa.
Erottiin aloitteestani. Aloitin seksielämän, ihanaa oli! Kun ex näki mut ja nyxän kaupungilla, alkoi hän soitella perään, että nyt haluaisikin minua.
Oon sen jälkeen kuullut, että monesti miehen kadoksissa olevat halut on asumuseroaikana löytyneetkin. Nainen ei vain enää halua sitä miestä.
Tällainen tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mietippä! No niin, eli kuten tiesitkin niin kyllä, pettäminen on pettämistä.
Sinuna nostaisin kissan pöydälle, menkää terapiaan. Parisuhde-, seksuaali-, ihan mihin vain. Se että sä pettäisit ei ole mikään hyvä ratkaisu, edes itsellesi, vaikka siltä se äkksältään tuntuisi.
Olin vastaavassa tilanteessa. Nostin kissan pöydälle. Pariterapeutti sanoi, että kaikkihan ei seksiä halua ja piste. Siitä tiedosta maksoin 90 euroa. Avoimeen suhteeseen mies ei suostunut, koska hän ei kuulemma halunnut seksiä minun rupsahtaneisuuden takia, eli vika minussa.
Erottiin aloitteestani. Aloitin seksielämän, ihanaa oli! Kun ex näki mut ja nyxän kaupungilla, alkoi hän soitella perään, että nyt haluaisikin minua.
Oon sen jälkeen kuullut, että monesti miehen kadoksissa olevat halut on asumuseroaikana löytyneetkin. Nainen ei vain enää halua sitä miestä.
Tällainen tarina.
Toi rupsahtamislausunto on ikävä ja kertoo miehen huonosta itsetunnosta. Hyvä että et kiinnittänyt siihen isoa huomiota.
Minulla on eron jälkeen samanlaisia kokemuksia. Seksielämä alkoi taas yllättävänkin vilkkaana, vaikka ollin jo yli 50 .-vuotias mies. Muutaman kuukauden kuluttua aloin uuden lyhyen suhteen ja sen jälkeen heti pidemmän. Elämä alkoi hymyillä.
Puoli vuotta erosta myös ex-vaimoni olisi halunnut minut takaisin. Sanoin, että ei takuulla ja minulla on jo toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen tarina.
Toi rupsahtamislausunto on ikävä ja kertoo miehen huonosta itsetunnosta. Hyvä että et kiinnittänyt siihen isoa huomiota.
Minulla on eron jälkeen samanlaisia kokemuksia. Seksielämä alkoi taas yllättävänkin vilkkaana, vaikka ollin jo yli 50 .-vuotias mies. Muutaman kuukauden kuluttua aloin uuden lyhyen suhteen ja sen jälkeen heti pidemmän. Elämä alkoi hymyillä.
Puoli vuotta erosta myös ex-vaimoni olisi halunnut minut takaisin. Sanoin, että ei takuulla ja minulla on jo toinen.
Jatkan vielä tästä. Mekin kävimme jossain terapiassa. Ex-vaimo oli koko ajan äänessä siellä ja keskittyi haukkumaan minua. Minä en juuri puhunut, jottei siellä olisi alkanut riitely. Terapeutti kai tajusi, että ei tästä mitään tule ja ehdotti, että voisiko tavata molempia erikseen. Molemmat olimme sitä mieltä, että ei kannata.
On pettämistä. Miksi elät suhteessa, jossa ei oo ollut seksiä noin pitkään aikaan? Mikä teitä pitää yhdessä? Toisaalta, jos miehesi suostuu että olet muidenkin kanssa. Ajatuksena ei oo niin oksettava, että harrastaisit vain vieraan miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On pettämistä. Miksi elät suhteessa, jossa ei oo ollut seksiä noin pitkään aikaan? Mikä teitä pitää yhdessä? Toisaalta, jos miehesi suostuu että olet muidenkin kanssa. Ajatuksena ei oo niin oksettava, että harrastaisit vain vieraan miehen kanssa.
Ap sanoi heti avauksessa, että mies ei suostu siihen, että Aplla olisi suhde toisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaimosi sanoisi ja tekisi, jos saisi tietää asiasta? Kuten sanoin, itse en pidä selän takana toimimisesta, mutta en myöskään koe tarvetta kontrolloida mieheni seksuaalisuutta. Nämä asiat on puhuttu valmiiksi heti suhteen alussa. Nuorena olin suhteessa, jossa mies kävi vieraissa selkäni takana. Loukkaavaa ei ollut niinkään se, että hän kävi vieraissa, vaan se, että sain kuulla siitä muilta ihmisiltä. Mutta tämä on vain minun kokemukseni asiasta, sinun vaimosi saattaisi kokea asian toisin. Rohkenetko nostamaan kissan pöydälle? N49
Siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että vaimo saisi jotenkin tietää, hän varmaan suuttuisi pahasti, mutta onneksi olen taitava vedättämään. Hänen maailmassaan elämme yksiavioisessa suhteessa.
Maksullisten luona käymiseen hän on itse osasyyllinen, koska ei suostu tekemään tiettyjä asioita makuuhuoneessa. Minulla on oikeus nauttia seksuaalisuuteni kaikista puolista, ei vain niistä, jotka vaimolle sopivat. Mutta siinäkin tapauksessa, että vaimo suostuisi kaikkeen, kävisin vieraissa, koska onhan se nyt nautinnollista tehdä mitä itse haluaa sen sijaan, että sopeuttaisi itsensä johonkin keinotekoiseen moraalimuottiin.
Itse sinä olet luomassa sitä keinotekoista moraalimuottia toimimalla vaimosi selän takana. Olet valmis käymään maksullisissa, jotta saat toteutettua omaa seksuaalisuuttasi, mutta olisitko valmis antamaan vaimollesi vapauden toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan jonkun toisen miehen/naisen kanssa? Ehkä sinäkään et kykene täyttämään kaikkia hänen seksuaalisia tarpeitaan. Taidatkin olla niitä miehiä, joille petos itsessään on lemmennostattaja. N49
Vierailija kirjoitti:
Jos kotona ei ole ruokaa niin pitää mennä muualle syömään.
etkö osaa itse laittaa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pettämistä. Jos seksiä ei saa kotoa, otan sitä muualta.
Samalla logiikalla sitten varastaminenkaan ei ole varastamista, kun jos ei ole rahaa, niin voi vaan ottaa maksamatta, mitä haluaa.
Mikä helvetti ihmisiä nykyään vaivaa, kun eivät tajua, että pettäminen on pettämistä? Jos seksiä ei saa kumppanilta tarpeeksi, eikä itsetyydytys riitä, vaan tarvii sen seksikumppanin, niin sitten pitää olla munaa erota. Sitten on vapaa harrastamaan seksiä muiden kanssa. Pettäminen ei ole koskaan oikeutettua!
Kenelläkään ei ole velvollisuutta elää ilman seksiä, mutta kenellekään ei ole velvollisuutta myöskään harrastaa sitä vasten tahtoaan. Patti tilanne, jos haluton ja halukas ovat pariskunta, mutta sitten pitää vaan priorisoida asiat ja yrittää tehdä kompromissi asiassa. Jos haluton ei hyväksy avointa suhdetta ja halukas ei tyydy itsetyydytykseen, niin eihän siinä ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin ero. Ei siinä voi se halukas ajatella niin itsekkäästi, että voi käydä salaa vieraissa, ettei tarvi erota ja kärsiä sitten esim. taloudellisesti. Fiksu ihminen ei ikinä petä, se on raukkojen hommaa. Toisen saa jättää, jos homma ei suju, se on rehellistä toimitaa, mutta pettäminen ei ole sitä koskaan.
Selän takana salaa tekeminen on aina kaksinaamaista ja pettämistä. Oli kyse työ-, seurustelu- tai ystävyyssuhteesta.
Jos olet miehen kanssa sopinut että saat käydä vieraissa niin ei ole pettämistä. Jos ette ole asiasta sopineet niin on pettämistä. Salailu on minusta tässä avainasemassa eli jos teet jotain mitä pitää salata, pitäisin sitä pettämisenä.
Me ollaan täällä vain tämä yksikerta. Toinen ei voi eikä saa päättää toisen ihmisen tarpeista. Jos ei kotona saa, niin voi hakea muualta, joten ei ole pettämistä!
Vastaatko rehellisesti. Luuletko, että halusi vielä palautuisivat, mikäli menisitte miehesi kanssa terapiaan tai saisitten muuten solmut auki.
Molemmathan teistä kai tietävät, mistä ne solmut johtuvat, joten voisihan niistä keskustella ihan kahdestaankin. Nyt ette vain taida luottaa toisiinne. Solmujen aukominen kasvattaa luottamusta ja koko seksin nautinto perustuu luottamukseen.