Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuo ansiosidonnaisen porrastaminen auttaa oikeasti?

Vierailija
22.04.2021 |

Kun talouden isot rakenteet on pielessä ja kunnollisia työpaikkoja on aivan liian vähän? Voihan se vähän patistaa nuorempia työelämään mutta en voi ymmärtää että tuollaiselle toimenpiteelle annettu noin iso painoarvo jossain hallitusneuvotteluissa.

Pitäisi jotenkin saada pysyviä kunnollisia työpaikkoja paljon enemmän.

Kommentit (500)

Vierailija
221/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ammattikoulut voidaan lopettaa, kun kaikki osaa kaiken ja googlesta loput. Ps. Olen seuraavalla kerralla lääkärisi, arvotaan yhdessä pharma fennicaa vaikka...

Vierailija
222/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoja hakemuksia, viime vuonna 800 hakemusta, lähettäneenä ja korkeasti kouluttautuneena, onneksi on ollut ansiosidonnainen. Laskut tulisi maksaa ja työssä vuosikymmeniä ON-OFF olleena ansioturvaa olen myös maksanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkkilainen miesystäväni sanoi että miehen pitää kyetä elättämään naisensakin.

Minä nauroin että ei, rakas, riittää kun olet noin komea.

Ihana! (nauraa)

Vierailija
224/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meillä jaetaan suurempaa rahaa työttömille ihmisille kuin ylitöitä niskat limassa painavalle siivoojalle?

Miksi joku on niin arvokas asteikoltaan että ansaitsee enemmän rahaa tekemättä mitään eläkkeellä tai tukien varassa kuin toinen työtä tehdessä?

Selittäkää tämä, että miksi työntekoa ei arvosteta tässä maassa?

Kertokaa miksi olette niin arvokkaita ihmisiä siivoojiin nähden.

Kertokaa se mun tyttärelle, joka ei matalan palkkani vuoksi saa aina kaikkea vaikka haluaisin ostaa. Ja toisten lasten työttömät vanhemmat saa enemmän, vaikkei tee paskaakaan.

He ovat ansaineet sen koska ansiosidonnaiset.

Ei mene mulle jakeluun sitten yhtään.

Koska he ovat tehneet sen suuremman palkan ja sitä myöden suuremman ansiosidonnaisen eteen töitä jo aiemmin ja enemmän kuin sinä. He ovat opiskelleet, useita vuosia. Ja tehneet töitä - koska ansiosidonnaista ei saa, jos ei ole tehnyt - ja maksaneet isompia summia sekä veroja, että liittojen jäsenmaksuja.

Joka helkutin pienituloinen maksaa joka kuukausi niitä maksuja palkastaan, joilla rahoitetaan ansiosidonnaisuusjärjestelmää, mutta he eivät hyödy siitä mitään. Millä ihmeen logiikalla sinä väität, että ei voi olla pitkästikään koulutettu mutta silti ansiosidonnaisen saamisedellytykset eivät täyty?

En voi yleensäkään tajuta, että vasemmistopuolueet puhuvat tasavertaisuudesta mutta kannattavat järjestelmää jossa ennestäänkin hyvätuloista palkitaan erilaisten ansiosidonnaisten tukien muodossa. Ymmärrän että töissä olosta pitää tulla kannustusta ja tuen olla hieman suurempi kuin juuri koulunsa päättäneellä jolla ei vielä asuntolainoja jne. mutta onhan tuo kaksi vuotta nyt kuuden kuukauden panostuksella ylivertaista. Tiedän, koska itse saanut useasti.

Ansiosidonnaista saa nykyään puolitoista vuotta.

Paperitehtaalta irtisanotut saavat ansiosidonnaista puolitoista vuotta ja sitten työmarkkinatuki 530 netto.

Eli miehet saa 530 netto.

+55-IKÄISENÄ IRTISANOTTU PYSYY ANSSIN PIIRISSÄ KUNNES ON ELÄKE KÄSILLÄ. 

Aina, kun se enimmäispäivien määrä täyttyy, sitä ennen on saatava se kunnan tukityöpaikka, jolla uusitaan se enimmäispäivien määrä. Tämä tapahtuu niin monesti, että se eläkeikä on käsillä.Kuntien on pakko se tukityö järjestää.

Ettekö oikeasti tätä tiedä? Jos niin on, niin kuinka moni on menettänyt anssinsa kun se enimmäismäärä päiviä on täyttynyt, ettekä ole itse sitä tukityötä kysyneet. 

Ei sitä ole kenenkään velvollisuus tarjota eikä siitä kertoa, se pitää itse tietää.

Ei siellä kaikki ole tuossa iässä ja tuon saadakseen ei saa olla työmarkkinatuella, kun täyttää sen 55

Juuripa noin....mutta kuinka moni oikeasti on menettänyt oikeutensa anssiin tietämättömyyttään, on luullut että se automaattisesti päättyy, kun tulee päivät täyteen. Osaamatta kysyä sitä tukityöpaikkaa. 

Tietämättömyyttään antavat itsensä mennä tmt.lle. Sieltä ei paluuta anssille ole, ennen uutta työvelvoitteen täyttymistä.J sittenhän se jo lasketaankin sen uuden työn mukaan. 

Pitäkää huolta oikeuksistanne.Ei siitä tukityöpaikasta yksikään te.keskus teille kerro, jollette itse asiaa hoida.

Enkä tarkoittanut kellekään /minnekään erityisesti, vaan kaikille tiedoksi.

Varmasti suurin osa ihmisistä ei tiedä tuota.

Niin, nuoremmilla ei tuota palkkatukioikeutta ole, he pelaavat pleikkaa kotona.

Nuoremmat pääsee kyllä töihin, +55 ikäisille se on vaikeampaa.Olisiko mahdollista että sinne töihin hakeutuisit.

Vierailija
225/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Suomi on henkeen ja vereen koulutusyhteiskunta - jokaiseen perusjuttuunkin on oma diplomikoulutuksensa, jota ilman ei ole pätevä. Sitten tämä unohdetaan ja halutaan maksaa siitä, että haalitaan jostain sinlisenköyhästä maasta kielitaidotonta ja kouluttamatonta porukkaa? Tämä porukka ihan oikeasti on jotenkin parempaa ainesta kuin Suomen useaan eri ammattiin kouluttamat ihmiset? Ei ole, mutta kuvitellaan, että ovat halvempia. No eivät ole sitäkään, kun pitää sopeuttaa ja elättää ensimmäiset 10-20 vuotta täällä.

Ja lopuksi kun halutaan vielä tehdä asiat tyhmemmiksi (ei luulisi olevan mahdollista) niin aletaan puhumaan, että googlettamalla selviytyy ammatissa kuin ammatissa?

Vierailija
226/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuo lisää rahaa HERROJEN taskuun!

Hyvä niin, hehän tämän maan taloutta pyörittää ja suurimman osan veroista maksaa saamatta itse mitään vastineeksi.

Vierailija
227/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 20 vuoden aikana tapaa vain luonnehäiriöisiä pidetään normaalina ettei joku jaksa enää suhteita ja alkaa sinkuksi. Työelämässä pitäisi taas vain jaksaa loputtomiin tällaista kaltoinkohtelua. Ei kukaan jaksa!!!!!!!

Jos joku ei tapaa 20 vuodessa kuin luonnehäiriöisiä ihmisiä, niin silloin on syytä itsessäkin. 

Vierailija
228/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan yli 50v työtöntä ei saa rankaista siitä jos työtä ei saa. Työnantajille pitää antaa keppiä mikäli eivät palkkaa yli 50-vuotiaita!

Yli 50-vuotiaan paikka on eläkkeellä. Ja ne ovat muutenkin jo talonsa, autonsa ja mökkinsä maksaneet eikä tarvitse töitä enää, pärjäävät kyllä työttömyystuella ja myöhemmin eläkkeellään.

Olisinkin maksanut. Pian 50 ja ei todellakaan eläkkeet mielessä. Nopeasti on mennyt viimeiset 20 vuotta. Joku päivä huomaat.

Vierailija
229/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkkilainen miesystäväni sanoi että miehen pitää kyetä elättämään naisensakin.

Minä nauroin että ei, rakas, riittää kun olet noin komea.

Ihana! (nauraa)

Samaa ajattelin ensin, mutta muistin, ettei komeus riitä, kun laskuja kertyy. Pitää olla itsellä hyvät tulot, että voi elää mukavasti ja elättää komeutensa.  Kaikella on puolensa.

Vierailija
230/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä halutaan rapauttaa ammattiliitot - kuka enää maksa maksuja, jos ansiosidonnainen romutetaan? Sitten aletaan polkemaan työehtoja. Ilmankos samassa lauseessa halutaan työperäistä m*** muuttoa?

Pakko korjata tää yleinen harha: ammattiliitot ei maksa ansiosidonnaista. Sen tekee työttömyyskassat, jotka on ammattiliitoista erillisiä.

t. Entinen ammattiliiton työntekijä

Ajaako Loimaan kassa tai kassat palkankorotuksia?

Kyllä tuo liittoon kuuluminen olisi tärkeää.

Ei tietenkään aja, enkä vastusta tietenkään oikeisiin ammattiliittoihin kuulumista. Mutta muistutan, että kassaan kuuluminen riittää kyllä ansiosidonnaisen saamiseen, ei ole välttämätöntä kuulua liittoon vaikka näitä aina käsi kädessä markkinoidaan.

Vierailija
231/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaistahan on käsittääkseni jo lyhennetty 500 päivästä 400 päivään. Miten monta työpaikkaa tai oikeasti työllistynyttä sillä uudistuksella saatiin aikaiseksi? Onko asiaa tutkittu?

Itse sain 500 pv:n jälkeen ansiosidonnaiseen lisäpäivät, jotka jatkuvat viralliseen eläkeikään asti eli 65-vuotiaaksi

Vierailija
232/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen pitäisi vihdoin ja viimein ymmärtää että palkkaamisen kompastuskivi ovat palkan sivukulut. Niitä pitäisi huomattavasti pienentää. Esimerkiksi pakollinen tapaturmavakuutus toimistotyöntekijälle on käytännössä turha.

Niin, onhan se nyt aivan kestämätöntä, että n. 40000 euron vuosipalkoista maksetaan tapaturmavakuutusmaksua huimat 110 euroa. Kyllä kaatuu firman talous tuohon.

Enkä ymmärrä, miten se on turha, koska se kai kattaa myös työmatkat.

Vierailija
233/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

luokkayhteiskunnan palkat tai palkkiot kirjoitti:

Jotenkin käsittämätöntä ymmärtää että työtön dipan inssi saa kolme donaa kuussa tekemättä yhtään mitään parin vuoden ajan ja siivooja siivoo hädintuskin 1400e kk ylitöineen.

Ei vaan istu mun ymmärrykseen yhtään.

Sama pätee korkeita eläkkeen saajia, jotka saa eläkettä enemmän kuin ylitöineen huhkivat matalapalkka-alan duunarit.

Työntekoa ei arvosteta. Tukia arvostetaan ja eläkkeitä, mut ei tekijöitä.

No ei saa. Itellä ansiosidonnainen on noin 1600ekk brutto ja DI olen.

Ne DI:t, joilla tuo ansiosidonnainen on jotain kolme tonnia on aika harvassa, sillä ainakin kassan laskurin mukaan siihen vaaditaan joku 9000e/kk palkkaa.

Ja minä saan sairaanhoitajana ansiosidonnaista 1800e brutto, joten taidat DI:nä olla palkkakuopassa.

Ei ne DI:n palkat noin keskimäärin mitään tähtitieteellisiä ole. Riippuu toki työnkuvasta paljon. Olin kyllä palkkakuopassa.

Vierailija
234/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkessa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaistahan on käsittääkseni jo lyhennetty 500 päivästä 400 päivään. Miten monta työpaikkaa tai oikeasti työllistynyttä sillä uudistuksella saatiin aikaiseksi? Onko asiaa tutkittu?

Itse sain 500 pv:n jälkeen ansiosidonnaiseen lisäpäivät, jotka jatkuvat viralliseen eläkeikään asti eli 65-vuotiaaksi

Nuoremmat ei saa.

Vierailija
235/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 20 vuoden aikana tapaa vain luonnehäiriöisiä pidetään normaalina ettei joku jaksa enää suhteita ja alkaa sinkuksi. Työelämässä pitäisi taas vain jaksaa loputtomiin tällaista kaltoinkohtelua. Ei kukaan jaksa!!!!!!!

Jos joku ei tapaa 20 vuodessa kuin luonnehäiriöisiä ihmisiä, niin silloin on syytä itsessäkin. 

Niinhän ne luonnehäiriöiset tekee, sysää syyn toisen niskoille.

Vierailija
236/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se on se suomalaisen räyhä kapitalistin suuri ongelma

kun suomessa ei ole sellaista "paaria" luokkaa joka slummista

käsin tulisi tekemään työt nälkä palkalla. Mallia Intia !!

Oppositio kuvittelee että työpaikkoja tulee tolkuttomasti

kun ajetaan työttömiä kurjuuteen ja itsemurhaan,,,

mutta kun ei tule !!  Niitä tulee vain sillä että näiden markkinavoimien

kannattajat ja rahoittajat alkavat  perustaa UUSIA YRITYKSIÄ !!!

Vierailija
237/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa hyväosaisille mahdollisuuden loikoilla kuukauden tai pari työpaikkojen välissä hyvillä ansioilla ja vailla huolen häivää, kun seuraava työpaikka on jo tiedossa. Samalla heikentää pienituloisten ja perushommissa olevien asemaa, heillä kun yleensä ei työnhakijoina ole juuri valinnanvaraa, eikä työttömäksi jäädessä seuraava työpaikka ole automaattisesti tiedossa. Eli juuri sitä, mitä oikeisto eniten toivoo.

Eipä kannata. Jos itse irtisanoudut voit saada karenssin, jolloin et saa työttömyyskorvausta etkä ansiosidonnaistakaan.

Vierailija
238/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luokkayhteiskunnan palkat tai palkkiot kirjoitti:

Jotenkin käsittämätöntä ymmärtää että työtön dipan inssi saa kolme donaa kuussa tekemättä yhtään mitään parin vuoden ajan ja siivooja siivoo hädintuskin 1400e kk ylitöineen.

Ei vaan istu mun ymmärrykseen yhtään.

Sama pätee korkeita eläkkeen saajia, jotka saa eläkettä enemmän kuin ylitöineen huhkivat matalapalkka-alan duunarit.

Työntekoa ei arvosteta. Tukia arvostetaan ja eläkkeitä, mut ei tekijöitä.

Työtön dippainssi ei saa kolmea donaa kuussa kahta vuotta. Ansiosidonnaisen kesto on ollut jo vuosia vain puolitoista vuotta, ja siitä verotetaan 20%, joten vaikka sillä dippainssillä sattuisikin olemaan ollut helvetin iso palkka ja siitä saisi sen kolme tonnia kassasta, siitä jää käteen aika vähän verrattuna siihen mitä jäi palkasta.

Ennakonpidätys ansiosidonnaisesta on vähintään 25%, ei 20% kuten työmarkkinatuesta. Jos ansiosidonnainen on 3k luokkaa niin palkka on melkein kymppitonnin, joten kyseinen henkilö tuskin jää kotiin vuosikausiksi vaan palaa takaisin töihin asap.

Vierailija
239/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkessa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmat ei saa.

No pitäähän tässä jotain saadakin kun on yli neljäkymmentä vuotta tuolla työelämässä riehunut : )

Vierailija
240/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustamisen tarkoitus on lopettaa löysäily tukien turvin. Ihmiset ottaa huononkin työpaikan vastaan. Sitä eivät tee jos voivat loisia 2 vuotta ansiosidonnaisen turvin. Työvoimapula loppuu kun kaikki tuet poistetaan.

Työvoimapula my ass. Pula on sellaisista työpaikoista joista saa oikeaa palkkaa.

Mikä on oikea palkka? Minulla on AMK- tutkinto + täydennyskoulutuksia ja yli 20 työkokemusvuotta takana ja tilille tulee kuukauden ahertamisen jälkeen 2000 euroa. Onko minulla oikea palkka?

2000e netto monen vuoden työkokemuksella on todella vähän. Eläähän sillä ja asuntoakin makselee mutta eipä sitten paljoo muuta. Et kerro millä alalla työskentelet. Ehkä olet sellaisella alalla, jostaa tuon enempää ei makseta. Siihen on siis tyydyttävä tai vaihdettava alaa.

täytyy sanoa, että näin työttömän tarttuisin sen enempää miettimättä myös tuollaisen nettotulon antavaan työpaikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän