Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuo ansiosidonnaisen porrastaminen auttaa oikeasti?

Vierailija
22.04.2021 |

Kun talouden isot rakenteet on pielessä ja kunnollisia työpaikkoja on aivan liian vähän? Voihan se vähän patistaa nuorempia työelämään mutta en voi ymmärtää että tuollaiselle toimenpiteelle annettu noin iso painoarvo jossain hallitusneuvotteluissa.

Pitäisi jotenkin saada pysyviä kunnollisia työpaikkoja paljon enemmän.

Kommentit (500)

Vierailija
241/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustamisen tarkoitus on lopettaa löysäily tukien turvin. Ihmiset ottaa huononkin työpaikan vastaan. Sitä eivät tee jos voivat loisia 2 vuotta ansiosidonnaisen turvin. Työvoimapula loppuu kun kaikki tuet poistetaan.

Työvoimapula my ass. Pula on sellaisista työpaikoista joista saa oikeaa palkkaa.

Mikä on oikea palkka? Minulla on AMK- tutkinto + täydennyskoulutuksia ja yli 20 työkokemusvuotta takana ja tilille tulee kuukauden ahertamisen jälkeen 2000 euroa. Onko minulla oikea palkka?

Kyllä. Tuo on oikea palkka.

Jos tilillesi tulisi tuon kaiken ahertamisen jälkeen 600 € Kelalta, ei kyseessä olisi oikea palkka.

Vierailija
242/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt ensin teiltä vietiin eläkeputki nyt ruvetaan alentamaan ansiosidonnaisten päivien määrää kohta teitä ruvetaan kyttämään jos ette työllisty parissa viikossa. Ja mitä tämä surkea hallitus on tehnyt tuhonnut yrittäjiä ravintoloita ja artisteja vanhuksia ja tulevaisuudessa nuoriso käyttää yhä enemmän mielenterveyden palveluja ja vielä laittomat maahantuojat siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan yli 50v työtöntä ei saa rankaista siitä jos työtä ei saa. Työnantajille pitää antaa keppiä mikäli eivät palkkaa yli 50-vuotiaita!

Yli 50-vuotiaan paikka on eläkkeellä. Ja ne ovat muutenkin jo talonsa, autonsa ja mökkinsä maksaneet eikä tarvitse töitä enää, pärjäävät kyllä työttömyystuella ja myöhemmin eläkkeellään.

Näin minä ainakin tein. Ei siitä eläkkeellä olosta mitään iloa vanhana ole, näin viisikymppisenä siitä pystyy vielä nauttimaan. Eläkekertymää on sen verran, että saan nykyrahassa nettona käteen n. 3000 € / kk. Se nyt ei ala vielä juoksemaan pitkään aikaan mutta siihen asti elän säästöillä ja korvauksilla mukavaa elämää. Ansiosidonnaista tulee se rapiat kolme tonnia kuussa. Ansiosidonnaisen saamisessahan ei ole mitään ongelmaa mutta peruspäivärahassa Kela käyttää tarveharkintaa. Oli melkoinen homma siirrellä omaisuus ulkomaille niin ettei Kela saa sitä selville. Muuten en saisi työttömyyskorvausta kun ansiosidonnainen päättyy. Siis kaikille siipeilijöille jotka eivät ole koskaan kunnolla veroja maksaneet vaan ovat aina olleet saamapuolella annetaan korvaukset mukisematta. Minulle joka olen yli 20 vuotta maksanut veroja ja siitä viimeiset viitisentoista vuotta vuositasolla veroja ja veroluonteisia maksuja 100 t€ paikkeilla sitä ei kuitenkaan suoraan myönnetä. Olen siis maksanut moneen kertaan omat työttömyyskorvaukseni ja siinä sivussa monen muun sekä heidän räkänokkapentujensa terveydenhuollon yms. mutta kuitenkin käytetään tarveharkintaa. Itse en ole saanut maksamilleni veroille mitään vastinetta yhteiskunnan perusinfraa lukuunottamatta. Julkisia palveluita en ole itse käyttänyt. Joku raja pitäisi ryöstämiselläkin olla eikä pitäisi olla kohtuutonta, että saisi kyselemättä omista maksamisistaan osan takaisin. Tässä vapautui myös työpaikka. Luopuisin suomen kansalaisuudesta muuten mutta siinä menisi tuo eläke minkä valtio on pakkokeinoin minulta pidättänyt. Sitäkin olisi kertynyt paljon enemmän jos olisin itse voinut sijoittaa sen saman rahan, nyt se on viety aina suoraan palkasta lupaa kysymättä.

Vierailija
244/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

luokkayhteiskunnan palkat tai palkkiot kirjoitti:

Jotenkin käsittämätöntä ymmärtää että työtön dipan inssi saa kolme donaa kuussa tekemättä yhtään mitään parin vuoden ajan ja siivooja siivoo hädintuskin 1400e kk ylitöineen.

Ei vaan istu mun ymmärrykseen yhtään.

Sama pätee korkeita eläkkeen saajia, jotka saa eläkettä enemmän kuin ylitöineen huhkivat matalapalkka-alan duunarit.

Työntekoa ei arvosteta. Tukia arvostetaan ja eläkkeitä, mut ei tekijöitä.

Työtön dippainssi ei saa kolmea donaa kuussa kahta vuotta. Ansiosidonnaisen kesto on ollut jo vuosia vain puolitoista vuotta, ja siitä verotetaan 20%, joten vaikka sillä dippainssillä sattuisikin olemaan ollut helvetin iso palkka ja siitä saisi sen kolme tonnia kassasta, siitä jää käteen aika vähän verrattuna siihen mitä jäi palkasta.

Ennakonpidätys ansiosidonnaisesta on vähintään 25%, ei 20% kuten työmarkkinatuesta. Jos ansiosidonnainen on 3k luokkaa niin palkka on melkein kymppitonnin, joten kyseinen henkilö tuskin jää kotiin vuosikausiksi vaan palaa takaisin töihin asap.

Ansiosidonnaisessa on maksimi, ei varmaan voi saada kuin bruttona jotain vähän yli 2000 euroa.

Vierailija
245/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin käsittämätöntä ymmärtää että työtön dipan inssi saa kolme donaa kuussa tekemättä yhtään mitään parin vuoden ajan ja siivooja siivoo hädintuskin 1400e kk ylitöineen.

Sama pätee korkeita eläkkeen saajia, jotka saa eläkettä enemmän kuin ylitöineen huhkivat matalapalkka-alan duunarit.

Työtön dippainssi ei saa kolmea donaa kuussa kahta vuotta. Ansiosidonnaisen kesto on ollut jo vuosia vain puolitoista vuotta, ja siitä verotetaan 20%, joten vaikka sillä dippainssillä sattuisikin olemaan ollut helvetin iso palkka ja siitä saisi sen kolme tonnia kassasta, siitä jää käteen aika vähän verrattuna siihen mitä jäi palkasta.

Ennakonpidätys ansiosidonnaisesta on vähintään 25%, ei 20% kuten työmarkkinatuesta. Jos ansiosidonnainen on 3k luokkaa niin palkka on melkein kymppitonnin, joten kyseinen henkilö tuskin jää kotiin vuosikausiksi vaan palaa takaisin töihin asap.

Tuota noin... Tienasin n. 9000 € / kk. Säästöjä, sijoituksia ja muuta omaisuutta on sen verran näillä tuloilla kertynyt ettei kyllä ole mitään isompaa kiirettä takaisin töihin. Velkaa ei ole. Noilla tuloilla ne työt ei ole yleensä mitään helppoja ja kevyitä ainakaan henkisesti. Ansiosidonnainen on lähinnä mukava lisä mutta kun se aikanaan loppuu niin eipä se paljon puristele, rahaa on reilusti ilman sitäkin. En tiedä menenkö enää töihin, elämästä nauttiminen vaikuttaa mukavammalta vaihtoehdolta. N46v

Vierailija
246/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisessa on maksimi, ei varmaan voi saada kuin bruttona jotain vähän yli 2000 euroa.

Eikä ole. 10 000 euron kk tuloilla saa 3114,92 bruttona. Tuloihin lasketaan mukaan myös bonukset joten eipä tuo mitenkään harvinaisen kova palkka ole esim. AMK insinöörille. Itse ainakin tienaan enemmän.

Vierailija
247/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa siten, että säästää valtion menoja.

248/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustamisen tarkoitus on lopettaa löysäily tukien turvin. Ihmiset ottaa huononkin työpaikan vastaan. Sitä eivät tee jos voivat loisia 2 vuotta ansiosidonnaisen turvin. Työvoimapula loppuu kun kaikki tuet poistetaan.

Mikä hem...tin työvoimapula? Miksi en siis saa työtä, vaikka kunka haen? Miksi minut laitettin pois yli 4 vuotta kestäneestä työsuhteesta jonkun koronan vuoksi? Eikä takaisin oteta vaikka firma on saanut jotain koronatukea kymmeniä tuhansia! Missä se työvoimapula siis on? Kertokaa minulle! Kertokaa minulle myös mitä se auttaa jos anssaria hekennetään toisesta päästä? Jos ihminen haluaa töitä eikä sitä saa kuten aina on ollut. Viimeiset 25 vuotta! Viimeiseen työpaikkaani pääsin puolivahingossa. Sitä ennen hain vuosia kestävää paikkaa tehden satunnaisia osa-aikatöitä. Enemmän olen elämäni aikana ollut työtön kuin töissä. Työhaluaja on mutta ei halut markkinoilla auta, jos ei pääse edes haastatteluun! Kaiken tuon neuvottelun ideana on vain köyhdytää sitä köyhintä kansanosaa vielä enemmän ärrrkele! Valtion pitää muka säästää menoista kun samaan aikaan pukataan maailmalle EU miljardeja joka suuntaan. Avustuksiakin muka... Lennokkejakin pitäisi ostaa pelipojille leikkikaluiksi... Oikeasti niillä mitään tee kun on vähän isompaa vastassa jos sikseen sattuu! Niillä on enempi leikkikaluja ja  isompia... Olokoon. Tehköön mitä tahvovat. Syön säästöni ja alan pummiksi niin ei tartte turhaan haukkua!!! rrrkele! Pitäkää tunkkinne...

Työttömyyskorvauksia maksetaan 5 miljardia ja eläkkeitä 30 miljardia. Nyt on alettava vaatimaan eläkkeitten leikkauksia.

Työeläkeyhtiöt maksaa työeläkkeet, ei valtio. Vain takuueläkkeen maksaa valtio, koska sen saaja ei ole ollut töissä tai niin vähän ettei eläkettä ole kertynyt

Rahasto on 200 miljardia, josta puolet on kerätty 10 vuoden aikana, se riittää vain 7 vuotta, koska työeläkkeitä maksetaan 27 miljardia vuodessa, siksi siitä otetaan vain vähän ja nykyeläkeläisten eläkkeet maksetaan nyt työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista.

Rahasto on kasvanut 220 miljardiin, eläkevastuut ovat 700 miljardia (jos kaikki yhtäkkiä jäisivät eläkkeelle). Nykyisillä 15 % maksuilla selvitään 2080 luvulle saakka. Eläkkeet eivät ole ongelmana.

Vierailija
249/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato ei näitä mutulijoita kiinnosta mitkään faktat. Herraviha on kauhia ja aiettä, joku kehdannut kouluttautua ja vielä saa töistään hyvää palkkaakin. Heti vessoja puunaamaan työttömyskorvauksella, oppiipahan olemaan. Yhtä sitkeästi samat mutuilijat väittää, että ansiosidonnaista saa edelleen 500 pv. Tai oikeammin, elävät siinä harhakuvitelmassa että sitä saa määrättömiin vaikka näin ei ole koskaan ollut.

Joku kun vielä perustelisi miksi esimerkiksi korkeakoulutetun henkilön pitäisi työuran jo tehtyään hakeutua siivoojan tehtäviin. Jos tulisi valituksi, niin 1. tietenkin lähtisi muihin hommiin välittömästi ja tämä on suurempi haitta 2. joku heikommin koulutettu tai heikommin tuottava henkilö jäisi vaille työtä. Jäkimmäinen siis siten, että pärjää vaikka koulun lattioita luututessa mutta ei paljon vaativammissa tehtävissä. Mikäs tolkku tämmösessä olis? Kolmanneksi kohdaksi laitetaan vielä se, että pitkä koulutus on investointi tulevaan. Mikä järki on ensin kouluttaa vuosikaudet ihmistä ja sitten antaa moppi käteen? Etenkin kun tässä mainittu DI voisi ansaita työttömyyskorvauksensa kehittämällä uusia liikeideoita vientiin ja näin tuoda lisää rahaa maahan.

Vierailija kirjoitti:

Jos kk-palkka on ollut vaikka 5000e/kk, saa kuukaudessa bruttona ansiosidonnaista päivärahaa 2158e/kk. Jotta voi saada kolme tonnia bruttona ansiosidonnaista, kk-palkka on ollut peräti 9400e/kk.

Käykää kokeilemassa laskurilla

https://ytk.fi/jos-jaat-tyottomaksi/paivarahalaskuri

Kannattaa huomata että vuosituloon usein sisältyvistä lomarahoista ym ei huomioida mitään korotuksia sitten kun jää työttömäksi ja aletaan laskea mitä voisi saada korvauksia.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
250/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se auttaa siten, että säästää valtion menoja.

Miten se niitä säästää? Ansiosidoonainenhan tulee työttömyyskassasta. Eikö se nimenomaan pienennä valtion tuloja kun verokertymä pienenee? Ensin suoraan ja sitten kerrannaisvaikutusten kautta kun ihmisillä ei ole rahaa niin paljon käytettävissä jolloin kulutusverojen kertymä vähenee myös.

Vierailija
251/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehysriihen yksi tarkoitus on yrittää saada säästöjä aikaan seuraavalle kahdelle vuodelle, minkä tämä hallitus vielä on vallassa, jos hallitus pysytyssä pysyy.

Niin tottahan ansiosidonnaisen ajan lyhentäminen säästää valtioin varoja.  Kun päiväraha alkaa alkaa tippumaan pienmmäksi, sitä myöten, mitä pitempään on työttömänä.

Vierailija
252/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin... Tienasin n. 9000 € / kk. Säästöjä, sijoituksia ja muuta omaisuutta on sen verran näillä tuloilla kertynyt ettei kyllä ole mitään isompaa kiirettä takaisin töihin. Velkaa ei ole. Noilla tuloilla ne työt ei ole yleensä mitään helppoja ja kevyitä ainakaan henkisesti. Ansiosidonnainen on lähinnä mukava lisä mutta kun se aikanaan loppuu niin eipä se paljon puristele, rahaa on reilusti ilman sitäkin. En tiedä menenkö enää töihin, elämästä nauttiminen vaikuttaa mukavammalta vaihtoehdolta. N46v

Itselläni on melkein sama tilanne, ikää muutama vuosi enemmän. Kerran työvoimatoimisto patisteli hakemaan työpaikkaa. Soitin sinne, esiinnyin asiallisesti ja lopuksi kysyivät yhteystietona sähköpostia mihin voisivat lähettää lisätietoja. Sanoin osoitteeksi isomela at geepistemail.com. En tullut valituksi tehtävään, ovatkohan lähettäneet tuonne lisätietoja? M50

Vierailija
253/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-n lopettaa löysäily tukien turvin. I

-yöttömyysaste on pieni, kun pitää valita minkä tahansa työn ja sillan alla elämisen välillä. Toimii, mutta s

-heikkoa palkkausta pitää sitten kompensoida sosiaaliturvalla. Taloudellisesti tämä ei ole kovin kestävää.

-niin moni tuttu "lomailee liiton rahoilla

- 2000 e netto Paremmin tulee toimeen työttömänä.

-Tuo ansiosidonnaismakoilu

Koko ketju alusta asti tätä tuubaa, jota aloittaja syöttää nyt ketjuun.

Mahtaa skitsoeläkkeellä olevaa ahistaa kovastikin kun ihmiset eivät kuole nälkään täällä.

Vierailija
254/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan yli 50v työtöntä ei saa rankaista siitä jos työtä ei saa. Työnantajille pitää antaa keppiä mikäli eivät palkkaa yli 50-vuotiaita!

Yli 50-vuotiaan paikka on eläkkeellä. Ja ne ovat muutenkin jo talonsa, autonsa ja mökkinsä maksaneet eikä tarvitse töitä enää, pärjäävät kyllä työttömyystuella ja myöhemmin eläkkeellään.

Näin minä ainakin tein. Ei siitä eläkkeellä olosta mitään iloa vanhana ole, näin viisikymppisenä siitä pystyy vielä nauttimaan. Eläkekertymää on sen verran, että saan nykyrahassa nettona käteen n. 3000 € / kk. Se nyt ei ala vielä juoksemaan pitkään aikaan mutta siihen asti elän säästöillä ja korvauksilla mukavaa elämää. Ansiosidonnaista tulee se rapiat kolme tonnia kuussa. Ansiosidonnaisen saamisessahan ei ole mitään ongelmaa mutta peruspäivärahassa Kela käyttää tarveharkintaa. Oli melkoinen homma siirrellä omaisuus ulkomaille niin ettei Kela saa sitä selville. Muuten en saisi työttömyyskorvausta kun ansiosidonnainen päättyy. Siis kaikille siipeilijöille jotka eivät ole koskaan kunnolla veroja maksaneet vaan ovat aina olleet saamapuolella annetaan korvaukset mukisematta. Minulle joka olen yli 20 vuotta maksanut veroja ja siitä viimeiset viitisentoista vuotta vuositasolla veroja ja veroluonteisia maksuja 100 t€ paikkeilla sitä ei kuitenkaan suoraan myönnetä. Olen siis maksanut moneen kertaan omat työttömyyskorvaukseni ja siinä sivussa monen muun sekä heidän räkänokkapentujensa terveydenhuollon yms. mutta kuitenkin käytetään tarveharkintaa. Itse en ole saanut maksamilleni veroille mitään vastinetta yhteiskunnan perusinfraa lukuunottamatta. Julkisia palveluita en ole itse käyttänyt. Joku raja pitäisi ryöstämiselläkin olla eikä pitäisi olla kohtuutonta, että saisi kyselemättä omista maksamisistaan osan takaisin. Tässä vapautui myös työpaikka. Luopuisin suomen kansalaisuudesta muuten mutta siinä menisi tuo eläke minkä valtio on pakkokeinoin minulta pidättänyt. Sitäkin olisi kertynyt paljon enemmän jos olisin itse voinut sijoittaa sen saman rahan, nyt se on viety aina suoraan palkasta lupaa kysymättä.

Jotta semmoset fantasiat siellä tänään. tämä oli melkein viihdyttävä pläjäys.

Vierailija
255/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että mitä kauemmin on työelämässä ollut, sitä pidempi pitää ansiosidonnaisen keston olla. Ai, että yli 50-vuotias joutaakin työttömyyskortistoon, kun talot ja autot on maksettu? Useammilla meistä yli 50-sistä on myös jälkikasvua, jota haluamme auttaa oman elämän alkuun.  Ja jos joudumme kortistoon jo vaikka heti 50 ylitettyämme, niin kyllä jää eläke aika pieneksi! Suomessa on asennevamma 50 täyttäneiden palkkauksessa! Olemme hyväkuntoisia, työhalukkaita, kokeineita ja lapset ovat jo lentäneet pesästä. Siitä huolimatta meitä ei huolita edes haastatteluihin puhumattakaan siitä, että oikeasti meidät palkattaisiin. Terveessä yrityksessä on töissä kaikenikäisiä; nuoret oppivat vanhemmilta ja vanhemmat työntekijät nuorilta! 

Vierailija
256/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta semmoset fantasiat siellä tänään. tämä oli melkein viihdyttävä pläjäys.

On se tuo kateus vaikea sairaus. Tekeekö pahaa ajatella, että tuo on totta? Jotkut katsos osaavat hoitaa asiansa, käyvät koulut kunnolla ja hankkivat sellaisen ammatin missä tienaa. Sen sijaan että kyttäisivät muiden tekemisiä ja kadehtisivat heitä. Vaikka sinulla onkin perse auki se ei tarkoita, että omakotitalossa asuvalla naapurin setämiehellä on myös.

Vierailija
257/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä, että mitä kauemmin on työelämässä ollut, sitä pidempi pitää ansiosidonnaisen keston olla. Ai, että yli 50-vuotias joutaakin työttömyyskortistoon, kun talot ja autot on maksettu? Useammilla meistä yli 50-sistä on myös jälkikasvua, jota haluamme auttaa oman elämän alkuun.  Ja jos joudumme kortistoon jo vaikka heti 50 ylitettyämme, niin kyllä jää eläke aika pieneksi! Suomessa on asennevamma 50 täyttäneiden palkkauksessa! Olemme hyväkuntoisia, työhalukkaita, kokeineita ja lapset ovat jo lentäneet pesästä. Siitä huolimatta meitä ei huolita edes haastatteluihin puhumattakaan siitä, että oikeasti meidät palkattaisiin. Terveessä yrityksessä on töissä kaikenikäisiä; nuoret oppivat vanhemmilta ja vanhemmat työntekijät nuorilta! 

Tässä monta hyvää syytä miksei kannata hankkia lapsia. Jää oma elämä elämättä ja YOLO.

Vierailija
258/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tämä kirjoitti:

Ylipäätä koko ansiosidonnainen työttömyys on aivan käsittämätöntä, niin moni tuttu "lomailee liiton rahoilla ", ja varmastu moni ei tuttukin.

Kannatan jonkinlaista välimallia, tyyliin 700 e työkkärimassia kouraan nettona, ja thats it.

Muistahan tämä sitten kun itse joudut työttömäksi. Harvempi lomailee ja itse ovat rahat sinne liiton kassaan kantaneet ja veronsa maksaneet. Et sinä.APMODE TROLLLAAA NÄITÄ TUKIKETJUJA TÄÄLLÄ!

MAHTAA KUSPÄÄTÄ KOVASTIKIN AHISTAA. JÄÄPPÄ MODE ITE TYÖTTÖMÄKSI NIIN EI TARTTE OLLA NOIN KATEELLINEN ASIASTA JA MUISTA OTTAA NE LÄÄKKEES KANS VÄLILLÄ.

Vierailija
259/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, samaa mieltä. Omalla kohdalla tuo toteutui vasta +57 ikäisenä. YT tuli ja ilmoitin itse vapaaehtoiseksi lähtijäksi. Pääsinkin  putkeen. Sain liki 6 vuotta lisä vapaata ennen eläkettä. Meitä lähti 30 samalla tavalla itse haluten. Kaikki olemme edelleenkin tyytyväisiä ratkaisuumme.

Tiedoksi kaikille jotka vetää herneen nenuun, työnantaja maksoi ansimme suuruisen sakkomaksun tvr- kassaan. Sitä kautta se raha kiersi työnantajalta meille.Ette te sitä maksaneet, jos sellainen mielikuva nyt syntyy.

Monikansallinen suuri yhtiö, jolla on kyllä varaa maksella yhtäja toista. Paikallis pomot ja maajohto suomalaisia kaikki, joten miksi ei kotiinpäin olisi vedetty.

Amerikkalaiset kotirouvat senkin maksoi sijoituksistaan.

Ne nuoremmat, jotka olisi joutuneet irtisanotuiksi, saivat jäädä ja me jotka halusimme vapaalle , se saatiin. Kaikille winwin.

Yksikään meistä vapaaehtoisesti lähtijöistä ei kuuluttu irtisanomislistalle, ennen kuin itse sinne halusimme. Siellä ei ikärasismia ollut, töihin otettiin mieluusti kokeneempia kuin  nuorempia, syitä voi jokainen miettiä itse, jos halua.

Silloiset irtisanomiset johtui erään osaston lakkauttamisesta, ei työn vähyydestä.

Sveitsiin tai Kiinaan olisi päässyt siirtymään, jos haluja olisi jollakulla ollut. 

Te- keskuksessa kävimme kerran ilmoittautumassa ja kerran vuodessa soitto.

Vakuutusyhtiön, te- keskuksen ja liiton edustajat oli paikalla kun kaikille sovittiin 'ettei etsi aktiivisesti töitä, vaan odottaa eläkkeen alkua'.

Hienoa toimintaa kaikin puolin, hatun noston aihetta. Kiitos.

Täysin poikkeuksellista toimintaa ja ratkaisuna hyvin harvinainen. Todennäköisesti sulla ja muilla samassa veneessä olijoilla oli palkkatasokin sellainen, ettei pienentynyt eläkekertymä paljoo paina. Eihän tämmösiä ratkaisuaja ole kellekään tarjolla. Nyt kun vielä poistettiin eläkeputki niin viiskymppiset on sitten 10-15 vuotta paras työikäänsä peruspäivärahalla pupukursseilla. Koulutetut ammattilaiset, täysin työkykyiset ja työhaluiset. Edes Kafka ei olisi osannut keksiä näin järjetöntä systeemiä.

Vierailija
260/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon niitä kunnollisia työpaikkoja pitää olla kun niitä on työvoimatoimiston sivut pullollaan etsimässä tekijöitä ja siihen päälle vielä muuta reittiä työntekijöitä hakevat yritykset? Ei niihin tietenkään ilman koulutusta ja osaamista pääse mutta paljon niitä on.

Juu, lääkäri, sähköinsinööri, puheterapeutti, Hammashoitaja, Parturi, Putkimies, Asianajaja jne. Mitä sitä suotta koulutusta käymään.

Niin jos keskenjääneen peruskoulun penkiltä pitää päästä johonkin muuhun kuin hanttihommiin ja pitää olla mukavaa sekä helppoa niin aika vähissä on työpaikat.

Hant

Niin joo, kannattaa unohtaa jos on hankalaa.

Helsingissäkin on kuulemma otettu luusereita töihin, joilla ei ole ajokorttia. Voitko kuvitella, aikuinen ihminen, joka ei osaa ajaa autoa ja kaikki nauraa sille.

APMODE TROLLLAAA NÄITÄ TUKIKETJUJA TÄÄLLÄ!

MAHTAA KUSPÄÄTÄ KOVASTIKIN AHISTAA. JÄÄPPÄ MODE ITE TYÖTTÖMÄKSI NIIN EI TARTTE OLLA NOIN KATEELLINEN ASIASTA JA MUISTA OTTAA NE LÄÄKKEES KANS VÄLILLÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän