Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan työtäni, vihaan vihaan. Ei ulospääsyä.

Keskiluokkaista unelmaa?
20.04.2021 |

Olen niin lopen uupunut työhöni. Asiantuntijatason työ ns omalla alalla, sisäsiistiä hommaa josta voi olla vaikea ymmärtää että on aivan totaalisen poikki ja niin vttuuntunut että ei vaan jaksa. Kaikki jaksamiseni menee tähän, aivan joka ikinen jaksamisen hiven. Joka ikinen päivä on buukattu loputtomilla palavereilla ilman taukoa, joissa saa tosissaan tehdä aivotyötä, naks vaan aivot seuraavaan projektiin, tulet kaksi minuuttia myöhässä kun oli pakko juosta palaverien välissä vessaan, ja seuraavassa onkin pomo mukana jolla on pitkät listat uusia hommia. Palaveriputki loppuu neljältä jolloin alkaa päivän toinen osuus, päivän aikana kertyneet.noin 100 meiliä purettavana ja se loputon vaatimusten lista mitä niistä päivän 5-6 intensiivisestä palaverista on listalla, kiukkuisia ihmisiä jotka turhautuvat kun eivät saa buukattua palaveria sinne loputtomaan listaan tai viikko sitten palaverissa luvattuja töitä takaisin. Pinot kertyvät, ei tästä voi selvitä kukaan, sumussa menee. Ei ehdi edes ajatella, seuraava seuraava. Pomot hymistelevät, ei tämä muutu koskaan. Olen yrittänyt työllistyä muualle mutta aivan toivotonta, en pääse edes haastatteluun kun ikä alkaa nelosella ja uupumus paistaa varmaan jo kaukaa. Mitä elämää tämä on??? Miten unelmatyö muuttui tällaiseksi? Kotona perheen vaatimukset ja toinen työmaa. Erityislapsi. Kuka tällaista jaksaa. Haaveilen päivittäin että irtisanoudun ja jään tyhjän päälle mieluummin.

Kommentit (371)

Vierailija
41/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on.

Joona vai Teemu????

Vierailija
42/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olette alistuva orjia. Katso peiliin 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvata. Minäkin olen insinöörinä asiantuntija, mutta palavereita on kerran tai kaksi viikossa max. Joskus menee kuukausia ettei puhelin soi tai ei tule maileja, riippuu projektin vaiheista. Pomollani on tilanne toinen. Teamsissa on pallukka punaisena jatkuvasti, kalenteri täynnä palavereita yms. Tuollaiseen loppuunpalamisen tielle en haluaisi.

Vierailija
44/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpanostani käytånnössä myydään eri toimijoille ja eri pikkutiimit varailevat niitä aikoja. Raportoin työaikaani noin 20 eri momentille tällä hetkellä vartin tarkkuudella . Varattu-merkintöjä ei kunnioita kukaan, oman työn aika näkyy eri tavalla kuin tapaamiset ja ne menee heti. Lounastunti 30 min on merkattu omaksi ajaksi ja siihen tulee buukkaus useana päivänä, päivän ainoaan taukoon. Käytän sen yleensä joka tapauksessa meilien hoitoon samalla kun ahmin jotain leipää kitusiini, saan vähän purettua sitä iltapäivän sumaa palaverien jälkeen mutta tosiaan usein edellinen palaveri joko venyy tai joku m*lkvisti buukkaa siihen jotain.

Ne palaverit eivät siis ole mitään yleisiä koko osaston palavereja joissa istutaan ja kuunnellaan kun joku pomo esittelee / tehdään jotain muuta samalla, vaan ne on se työskentelyn muoto, mun johdollani / avustuksella edistetään asiaa x, seuraavassa y ja sitä seuraavassa z. Hankala selittää kun en halua avata toimialaa enempää.

Ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailtava

asenne. Meillä tulee heti tulee noottia jos ei hoida meilejä tai tee niitä palavereissä kertyneitä hommia. "Palvelulupaus" että parin päivän sisään vastaa meileihin. Mielellään seuraavana jo. En käsitä koska ne työt on tehtävä kun kalenteri on ammuttu täyteen - tällä viikolla koko viikolla mulla on 2 h palaveritonta aikaa ja siinä ehkä viikon työt mitkä pitäisi tehdä siinä ajassa. Ette usko kuinka monta palaveripyyntöä olen ampunut alas siihen kahteen tuntiin. Ilmeisesti tarkoitus on että työt tehdään hullun vauhdilla työajan päätteeksi, ja joka päivä tuleekin 2-4 h ylitöitä, eli helposti noin 60h /kk. Täysin mahdotonta pitää niitä pois eikä rahana makseta. Palkka ei ole mikään huippu todellakaan että se edes kompensoisi tätä näännytystä. Olen aivan ihmisvihaaja jo - miten kuspäisiä ihmiset on että buukkaavat johonkin vartin koloon palaverin päällekkäin edellisen ja seuraavan kanssa, tai SOITTAVAT kesken palaverien että.en saa varattua palaveria kun sulla on ihan täyttä niin mä nyt soitan niin käydäänkö läpi tää mun asia tässä ex tempore. No ei v*** käydä!!! Aaaargh!

Ap

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Itse elän nyt vähän veitsenterällä ja testaan mitä käy, kun jätän vastaamatta niihin 100 palaveri maratonin aikana kertyneeseen mailiin. Vastaan sitten kun kerkeän, vaikka kerran päivässä. Työt alkaa klo 8 ja loppuu klo 16. Toki joskus joustan mutta en joka päivä. Jos tulee sanomista niin kerron, jälleen kerran, olevani ylikuormitettu ja tarvitaan toinen tai kolmas minä. Antakoot sitten kenkää jos parhaaksi näkevät...

Ap, kuka noita palavereita sulle varailee? Tulee kuva että et voi yhtään itse vaikuttaa aikatauluihisi. Kyllähän sinun pitää osata sanoa että nyt vaan ei ole aikaa. Ja ottaa niitä tunteja enemmän muihin hommiin. Jos joku niitä suoraan sun kalenteriin varailee, niin laitat vaan kalenteriin "varatuksi" tietyt tunnit, että niihin ei voi palaveria varata.

Vierailija
45/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko merkitä kalenteriisi omaa työaikaa joka päivälle vaikka 2 tuntia palaverimerkinnällä. Auttaisi edes hitusen. Itse laitan kalenteriini varatuksi noin 3 tuntia muutamaksi päiväksi viikossa itse töitä varten muuten kalenteri varataan täyteen.

Vierailija
46/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin samassa oravanpyörässä.

Opettele delegoimaan. Opi ymmärtämään, että juuri sinun ei tarvitse istua kaikissa palavereissa. Palavereihin, joihin et osallistu, pyydä palaverimuistiot.

Priorisoi tehtäväsi. Jos mielestäsi kaikki on yhtä tärkeää tehdä samana päivänä, sinulla ei ole prioriteetteja ja mahdollisesti kärsit “kympin tytön” ongelmasta.

Tämän oivaltaminen kesti minulta muutamia vuosia. Voin kuitenkin sanoa, että näinkin (jälkikäteen) itsestäänselvät asiat, toimivat käytännössä.

Lisäksi suosittelen lukemaan “7 habits of highly effective people” -kirjan.

Vierailija
47/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailtava asenne. Meillä tulee heti tulee noottia jos ei hoida meilejä tai tee niitä palavereissä kertyneitä hommia. "Palvelulupaus" että parin päivän sisään vastaa meileihin. Mielellään seuraavana jo. En käsitä koska ne työt on tehtävä kun kalenteri on ammuttu täyteen - tällä viikolla koko viikolla mulla on 2 h palaveritonta aikaa ja siinä ehkä viikon työt mitkä pitäisi tehdä siinä ajassa. Ette usko kuinka monta palaveripyyntöä olen ampunut alas siihen kahteen tuntiin. Ilmeisesti tarkoitus on että työt tehdään hullun vauhdilla työajan päätteeksi, ja joka päivä tuleekin 2-4 h ylitöitä, eli helposti noin 60h /kk. Täysin mahdotonta pitää niitä pois eikä rahana makseta. Palkka ei ole mikään huippu todellakaan että se edes kompensoisi tätä näännytystä. Olen aivan ihmisvihaaja jo - miten kuspäisiä ihmiset on että buukkaavat johonkin vartin koloon palaverin päällekkäin edellisen ja seuraavan kanssa, tai SOITTAVAT kesken palaverien että.en saa varattua palaveria kun sulla on ihan täyttä niin mä nyt soitan niin käydäänkö läpi tää mun asia tässä ex tempore. No ei v*** käydä!!! Aaaargh!

Ap

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Itse elän nyt vähän veitsenterällä ja testaan mitä käy, kun jätän vastaamatta niihin 100 palaveri maratonin aikana kertyneeseen mailiin. Vastaan sitten kun kerkeän, vaikka kerran päivässä. Työt alkaa klo 8 ja loppuu klo 16. Toki joskus joustan mutta en joka päivä. Jos tulee sanomista niin kerron, jälleen kerran, olevani ylikuormitettu ja tarvitaan toinen tai kolmas minä. Antakoot sitten kenkää jos parhaaksi näkevät...

Ap, kuka noita palavereita sulle varailee? Tulee kuva että et voi yhtään itse vaikuttaa aikatauluihisi. Kyllähän sinun pitää osata sanoa että nyt vaan ei ole aikaa. Ja ottaa niitä tunteja enemmän muihin hommiin. Jos joku niitä suoraan sun kalenteriin varailee, niin laitat vaan kalenteriin "varatuksi" tietyt tunnit, että niihin ei voi palaveria varata.

Joo, yleisesti käytetään sähköisesti jaettuja kalentereita joista näkee missä on tilaa. Sinne voi laittaa muutkin menonsa eli ajat jotka on varattu muulle työlle. Jossain pissii nyt työpaikalla pahasti.

Vierailija
48/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne. Itselläni vielä se, että teen ns. yhteiskunnallisesti arvokasta työtä, mutta tämän koronavuoden jälkeen tajusin miten paljon itsekkäitä ja häikäilemättömiä ihmisiä tässä kansassa on ja mietin, että näitäkö varten puurran kaiket työpäivät ja maksan veroni. Tekisi mieli heittäytyä irti kaikesta ja repiä vaan hyödyt irti tästä yhteiskunnasta. Olen siis menettänyt mielekkyyden koko työstä.

Myös minun näkemys tästä maasta on käynyt kielteiseksi nimenomaan korona-ajan tapahtumien ja kokemusten takia. En enää puolustaisi Suomea. Jatkossa keskityn vain omien ja läheisteni etujen ajamiseen, kerran meno on tällaista.

Vierailija
49/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintojen maailma, itse en käy töissä eikä ole stressiä mistään. Elämä hymyilee.

Vierailija
50/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpanostani käytånnössä myydään eri toimijoille ja eri pikkutiimit varailevat niitä aikoja. Raportoin työaikaani noin 20 eri momentille tällä hetkellä vartin tarkkuudella . Varattu-merkintöjä ei kunnioita kukaan, oman työn aika näkyy eri tavalla kuin tapaamiset ja ne menee heti. Lounastunti 30 min on merkattu omaksi ajaksi ja siihen tulee buukkaus useana päivänä, päivän ainoaan taukoon. Käytän sen yleensä joka tapauksessa meilien hoitoon samalla kun ahmin jotain leipää kitusiini, saan vähän purettua sitä iltapäivän sumaa palaverien jälkeen mutta tosiaan usein edellinen palaveri joko venyy tai joku m*lkvisti buukkaa siihen jotain.

Ne palaverit eivät siis ole mitään yleisiä koko osaston palavereja joissa istutaan ja kuunnellaan kun joku pomo esittelee / tehdään jotain muuta samalla, vaan ne on se työskentelyn muoto, mun johdollani / avustuksella edistetään asiaa x, seuraavassa y ja sitä seuraavassa z. Hankala selittää kun en halua avata toimialaa enempää.

Ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailtava

asenne. Meillä tulee heti tulee noottia jos ei hoida meilejä tai tee niitä palavereissä kertyneitä hommia. "Palvelulupaus" että parin päivän sisään vastaa meileihin. Mielellään seuraavana jo. En käsitä koska ne työt on tehtävä kun kalenteri on ammuttu täyteen - tällä viikolla koko viikolla mulla on 2 h palaveritonta aikaa ja siinä ehkä viikon työt mitkä pitäisi tehdä siinä ajassa. Ette usko kuinka monta palaveripyyntöä olen ampunut alas siihen kahteen tuntiin. Ilmeisesti tarkoitus on että työt tehdään hullun vauhdilla työajan päätteeksi, ja joka päivä tuleekin 2-4 h ylitöitä, eli helposti noin 60h /kk. Täysin mahdotonta pitää niitä pois eikä rahana makseta. Palkka ei ole mikään huippu todellakaan että se edes kompensoisi tätä näännytystä. Olen aivan ihmisvihaaja jo - miten kuspäisiä ihmiset on että buukkaavat johonkin vartin koloon palaverin päällekkäin edellisen ja seuraavan kanssa, tai SOITTAVAT kesken palaverien että.en saa varattua palaveria kun sulla on ihan täyttä niin mä nyt soitan niin käydäänkö läpi tää mun asia tässä ex tempore. No ei v*** käydä!!! Aaaargh!

Ap

Vierailija kirjoitti:

Miten niihin voi varata päälle, jos kerran on jo varattu-merkintä? Eikö ohjelmaa saa sellaiseen muotoon, että päällekkäisbuukkaus ei onnistu?

Tuossa palaa kyllä loppuun.

Vierailija
51/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ketään kelle delegoida. Palavereissa edistetään töitä, ei kuunnella kalvosulkeisia ja muistiot = duunilistoja mulle. Eihän tässä mitään järkeä ole kun sen näin kirjoittaa. Orjan hommaa.

Ap

Vierailija kirjoitti:

Itse olin samassa oravanpyörässä.

Opettele delegoimaan. Opi ymmärtämään, että juuri sinun ei tarvitse istua kaikissa palavereissa. Palavereihin, joihin et osallistu, pyydä palaverimuistiot.

Priorisoi tehtäväsi. Jos mielestäsi kaikki on yhtä tärkeää tehdä samana päivänä, sinulla ei ole prioriteetteja ja mahdollisesti kärsit “kympin tytön” ongelmasta.

Tämän oivaltaminen kesti minulta muutamia vuosia. Voin kuitenkin sanoa, että näinkin (jälkikäteen) itsestäänselvät asiat, toimivat käytännössä.

Lisäksi suosittelen lukemaan “7 habits of highly effective people” -kirjan.

Vierailija
52/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa. Meinaatko oikeasti tehdä työtä, mitä vihaat eläkepäiviin saakka? Yksi lyhyt elämä meillä vaan.

Vierailija
53/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri? Kuulostaa kyllä sisänsä tutulta. Yhteensovituspalavereissa sovitaan asioista muiden suunnittelijoiden ja asiakkaan kanssa sekä annetaan konsultointia. Mutta meillä on muutamia selkeä työnarkkari jotka hoitavat johtamishommia vielä konsultoinnin yms ohella. En käsitä miten heidän kupoli pysyy läjässä, kun pitäisi montaa eri tonttia hoitaa. Se pitäisi olla joko tai. Joko konsultointi tai johtamishommat. 

Vierailija
54/371 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa mutta merkintöjä ei kunnioiteta. Päälle vaan oma juttu. Vihaan oikeasti ihmisiä. Itsekkyyden määrä on rajaton.

Ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailtava asenne. Meillä tulee heti tulee noottia jos ei hoida meilejä tai tee niitä palavereissä kertyneitä hommia. "Palvelulupaus" että parin päivän sisään vastaa meileihin. Mielellään seuraavana jo. En käsitä koska ne työt on tehtävä kun kalenteri on ammuttu täyteen - tällä viikolla koko viikolla mulla on 2 h palaveritonta aikaa ja siinä ehkä viikon työt mitkä pitäisi tehdä siinä ajassa. Ette usko kuinka monta palaveripyyntöä olen ampunut alas siihen kahteen tuntiin. Ilmeisesti tarkoitus on että työt tehdään hullun vauhdilla työajan päätteeksi, ja joka päivä tuleekin 2-4 h ylitöitä, eli helposti noin 60h /kk. Täysin mahdotonta pitää niitä pois eikä rahana makseta. Palkka ei ole mikään huippu todellakaan että se edes kompensoisi tätä näännytystä. Olen aivan ihmisvihaaja jo - miten kuspäisiä ihmiset on että buukkaavat johonkin vartin koloon palaverin päällekkäin edellisen ja seuraavan kanssa, tai SOITTAVAT kesken palaverien että.en saa varattua palaveria kun sulla on ihan täyttä niin mä nyt soitan niin käydäänkö läpi tää mun asia tässä ex tempore. No ei v*** käydä!!! Aaaargh!

Ap

Vierailija kirjoitti:

Joo, yleisesti käytetään sähköisesti jaettuja kalentereita joista näkee missä on tilaa. Sinne voi laittaa muutkin menonsa eli ajat jotka on varattu muulle työlle. Jossain pissii nyt työpaikalla pahasti.

Vierailija
55/371 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt etätyön/korona-ajan arkea. En ole koskaan ollut saldoissa niin paljon plussalla kuin nyt. Työnantajat tykkää ja me siirrytään varmaan jatkossa 100% koteihimme töihin.

Vierailija
56/371 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järjestelmä on kyseessä? Ei kuulosta outlookilta, jossa kutsuista/varauksista pystyy kieltäytymään?

Laita päällevaraajille aina viesti, että kalenteri ei ole vapaa, en ole tuolloin valitettavasti käytettävissä. Jollei sekään auta, et vaan mene päällebuukkaajan palaveriin.

Pomon kanssa asia myös heti puheeksi, hän ei voi hallita kalenteriasi mutta voi antaa vinkkejä priorisointiin, auttaa eskalaatioissa ja alkaa miettiä resurssointia...

Vierailija
57/371 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hittoa, itsehän te mahdollistatte tuon riistohomman ja itse olette suostuneet tekemään sitä tuolla tyylillä. Oletteko pomolle sanoneet suoraan ja ymmärrettävästi mitään siitä, että hommia on liikaa? Ja täysin hullua suostua tekemään ylitöitä ilman palkkaa tai mahdollisuutta ottaa sitä vapaaksi. Nössöjä olette ja sitten täällä valitatte nyyhkis kun on raskasta. Nyt kova käteen ja pomolle mars! Jos tulee potkut niin olisiko se niin paha paikka? Arvostakaa itseänne ja ainutkertaista elämäänne.

Vierailija
58/371 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vierailija kirjoitti:

Ylitöitä ei makseta ja täysin mahdoton pitää vapaina, eli käytännössä siis teet ylityöt ilmaiseksi.

Tuo olisi viimeistään se kohta, jossa itse vetäisin rajan.

Vierailija
59/371 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa tämän ketjun lukemisen jälkeen asiantuntijatöihin?

Mitä ovat nämä "vaativat asiantuntijatyöt", joita miltei jokainen vauvapalstalainenkin tuntuu tekevän?

Kuulostavat vakavasti näin työttömän korvaan vastaavilta käsienheilutteluhommilta, joita itsekin 80-90-luvun nousukkaana "businessnaisena" tein. Jos olen väärässä, niin sitten toinen vaihtoehto: onko haukattu vähän liian iso pala? Kaikkien ei pitäisi olla korkeasti kouluttautuneita asiantuntijoita, ehkä olisitte onnellisempia ihan vain kotiäiteinä ja kevyissä ajatusvapaissa töissä.

Vierailija
60/371 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei kyllä tosiaan nyt oikein aukene. Itsekin teen asiantuntijatyötä, mutta selvästi erilaista koska mulla on palavereja vain muutama viikossa. Onneksi, koska palavereista tosiaan seuraa töitä jotka pitää tehdäkin joskus.

En vieläkään kaikki viestit luettuani ymmärrä, kuka oikeasti hallinnoi työaikaasi? Kuka sinulle ottaa uusia asiakkaita? Miksi asiakkaita joiden kanssa pitää palaveerata on enemmän kuin mihin riittäisi aikaa? Jos työhösi kuuluu pomon mielestä muutakin kuin palavereissa istumista, hänen on annettava sinun varata siihen muuhun aikaa. Jos taas hänestä riittää että istut palavereissa aamusta iltaan, lakkaat tekemästä niitä muita asioita.

Jos joku varaa palaverin työhön varatun ajan päälle, laita joku viesti että "valitettavasti en pääse tuona ajankohtana, aika on jo varattu", ja jätä menemättä sinne. Jos asiakkaat suuttuvat siitä että et ole käytettävissä nopeammin, ohjaa heidät valittamaan pomollesi.

Vaadi, että tähänastiset ylityöt joko maksetaan ulos tai pomo kertoo heti kalenterista ajankohdan, jolloin ne voi pitää pois. Lakkaa tekemästä ilmaistyötä, kun selvästi olet kuitenkin asiantuntija, jolle on kysyntää! Pidä puolesi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän