Mies särki mun itsetunnon sanomalla läskiksi :'(
Tuntuu kuin joku olisi kuollut ja stressi on niin kovaa ettei pysty syömään tai nukkumaan. Olen laihduttanut kaksi kertaa itseni normaalipainoiseksi lasten syntymän jälkeen ja taas lihonut vähän niiden kertojen jälkeen. En ole mikään sairaalloisen lihava vaan vähän ylipainon puolella. Painoin suurimmillani tasan sata kiloa ja odotin toista lastamme. Sen jälkeen sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lääkkeet lihottivat. Sitten paranin ja laihdutin 20 kiloa. Jäljellä on inhottavaa löysää ihoa vatsassa joka laihdutuksen jälkeen ei katoa, muuttaa vaan muotoaan. Olen tehnyt paljon työtä itseni takia ennen kaikkea terveyttäni ajatellen ja nyt survaistiin arkaan paikkaan :'(
Mies sanoi että en ole hänen mielestään mitenkään hyvännäköinen, en ole mitenkään haluttava eikä hän halua olla minun kanssani. Siksi koska olen läski ja häntä viehättää laihuus. Tuntuu kuin joku olisi kuollut kun olen niin rikki sisältä. En uskalla enää mennä saunaan, katsoa itseäni peilistä tai mitään muutakaan. Olin saanut pääni kuntoon ja olin tyytyväinen itseeni j hyväksynyt löysän ihoni. Miehen mielestä olen laiska koska en pääse ihosta eroon.
Miten tästä stressistä pääsee eroon? En usko että toivun tämänlaisesta häoäisystä ikinä :'(
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Pelasti todennäköisesti terveytesi jos kuuntelet. Muuten sinua odottaa diabetes, korkea verenpaine, sydänsairaudet, dementia yms. yms.
Kukaan ei väitä ylipainon olevan terveellistä, ja ap on jo kertonut laihtuneensa. Lisäksi tässä ei ole edes kyse siitä, vaan tavasta, jolla mies alistaa ap:ta.
Vierailija kirjoitti:
Anopoi on iskostanut mieheni päähän että läskit on laiskoja. En ole ollut paljon anopin kanssa tekemisissä koska hän näyttää ja kertoo avoimesti että läskit on laiskoja.ei kuitenkaan sano sitä läskille siskolleen.
Sinä saat nimitellä muita läskiksi?
Tämä. Mulla jotenkin osui silmiin tuo miten sanoit hänen siskoaan läskiksi. Sen olisi nätimminkin voinut muotoilla, esim ylipainoinen ym/lihava.
Juuri näin se aina menee että mua saa haukkua mutta jos minä toistan samaa minä olen syyllinen.
Samaa pas kaa oli täällä 2016,kun ylipainoa oli 25kg. Nyt on 35kg, kun vi tutti ja suretti miehen laihdutus pyyntö.
Olen kyllä yrittänyt laihduttaa tämän 5 vuotta, mutta mulla ei vaan riitä itsekuri.
N35 ja 100kg
Särkynyt sydän kirjoitti:
Ei ole trolli. En osaa purkaa tätä oloa mihinkään :'( tiedän että mies on pinnallinen ja totuus sattuu kun sen sanoo päin naamaa. Luulin että minun hyvä olo oliai enemmän näkynyt kun olen käynyt synkkiä aikoja läpi painoni takia ja nyt sain kuulla tällaista.
Anopoi on iskostanut mieheni päähän että läskit on laiskoja. En ole ollut paljon anopin kanssa tekemisissä koska hän näyttää ja kertoo avoimesti että läskit on laiskoja.ei kuitenkaan sano sitä läskille siskolleen.
Anoppisi on oikeassa vaikka olisi voinut vähän diplomaattisemmin asian ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Paljon siis painat tällä hetkellä, ap? Minkä pituinen olet? Käsitin, että sulla on nyt vain pari kiloa ylimääräistä sekä löysää nahkaa laihdutuksen takia - ja kymmenien kilojen laihdutuksen jälkeen mies alkaa haukkumaan läskiksi sen löysän nahan vuoksi, kun laihdutus ei tarkoittanutkaan beach bodya.
Ihmiset täällä vaikuttavat ajattelevat että olet nyt yhtä lihava kuin sanoit olleesi lihavimmillasi, ja uskovat että mies on turhautunut tähän. Kannattaa kiinnittää huomiota kirjoituksen selkeyteen, monilla on vaikeuksia tekstin lukemisessa ja ymmärtämisessä nykyään.
Tämä. Olen 163 ja 66 kg. Ennen olin 50kg. Vähän kuin vaatteet on koon isompia. Olen mielestäni ihan hyvännäköinen ja elämä näkyy minussa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon siis painat tällä hetkellä, ap? Minkä pituinen olet? Käsitin, että sulla on nyt vain pari kiloa ylimääräistä sekä löysää nahkaa laihdutuksen takia - ja kymmenien kilojen laihdutuksen jälkeen mies alkaa haukkumaan läskiksi sen löysän nahan vuoksi, kun laihdutus ei tarkoittanutkaan beach bodya.
Ihmiset täällä vaikuttavat ajattelevat että olet nyt yhtä lihava kuin sanoit olleesi lihavimmillasi, ja uskovat että mies on turhautunut tähän. Kannattaa kiinnittää huomiota kirjoituksen selkeyteen, monilla on vaikeuksia tekstin lukemisessa ja ymmärtämisessä nykyään.
Tämä. Olen 163 ja 66 kg. Ennen olin 50kg. Vähän kuin vaatteet on koon isompia. Olen mielestäni ihan hyvännäköinen ja elämä näkyy minussa.
Luulin että puhut kymmenistä kiloista ylipainoa 😳 Voitko myös näin anonyymisti laittaa puolisosi mitat?
No jos miehesi oikeasti sanoi sinulle kaiken tuon en sinuna missään nimessä pystyisi jatkamaan. Sehän teki selväksi että olet kävelevää ihmiskuonaa hänen silmissään. Hankkiudu moisesta häiriintyneestä eroon niin elämänlaatusi paranee huomattavasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mies on selkeästi osoittanut ja kertonut, ettei rakasta, arvosta tai kunnioita sinua eikä halua sinulle mitään hyvää. Voit itse päättää, haluatko jatkaa yhteiselämää tuollaisen ihmisen kanssa, vai yritätkö saada paremman elämän erossa miehestä. Kukaan ei pakota olemaan yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka halveksii ja inhoaa sinua. Se, että laihdutat tai käyt jossain nahankiristysleikkauksessa, ei muuta tai paranna tilannetta tai saa miestä rakastumaan sinuun uudelleen.
Asia ei ole mielestäni aivan noin yksinkertainen. Esimerkiksi minä rakastan miestäni, mutta en enää halua seksiä hänen kanssaan, koska hän on lihonnut. Ei ole haluttava. Tilanne muuttuisi, kun olisi laihtunut edes jonkin verran.
Sanoisitko miehellesi, että hän ei ole mitenkään hyvännäköinen, ei mitenkään haluttava etkä halua olla hänen kanssaan? Haukuitko myös laiskaksi, kun on löysää ihoa? Ap:n mies teki niin. On ymmärrettävää, ettei läskin kertyminen lisää himoja, mutta asioista voi puhua monella eri tavalla. Ja jos sanoisit miehellesi noin, luuletko, että hän haluaisi enää seksiä kanssasi, vaikka laihtuisikin?
No tuskin mieskään tuosta ilahtuisi, mutta ei miehen ulkonäkö ole yhtä tärkeä, ja jos tuulen suunta muuttuisi ja vaimo olisi valmis, niin eiköhän mies edelleen haluaisi seksiä hänen kanssaan, ainakin jos vaimo olisi ns. kuosissa?
” mutta ei miehen ulkonäkö ole yhtä tärkeä”
Mitäs helvettiä tämä on? Kunnon patriarkaatin aivopesemä pikkulutikka! Huh!
Et ole ehkä seurannut parisuhteiden muodostumista, mutta miesten ja naisten "haluttavat ominaisuudet" eivät mene yksi yhteen, ja naisen ulkonäkö on miehelle tärkeämpi kuin toisinpäin. Toki miehellekin on eduksi olla siisti ja huoliteltu (ei liian, jos hetero), mutta nainen on se, jonka on tärkeä olla ulkoisesti viehättävä. Miehiltä taas odotetaan useammin jotakin statusta tms. ja mielellään vähintään OK-tuloja. Tämä näin yleisellä tasolla, toki poikkeuksiakin on, ja onneksi makuja on monenlaisia, jotta useimmat löytävät itselleen sopivan puolison. Kommenttini tulee saamaan paljon alapeukkuja, mutta tämä on mielestäni realismia.
Realismia on, että naisen EI TULE OLLA yhtään mitään muuta kenellekään, ei varsinkaan miehelle, kuin mitä hän haluaa olla! Piste. Jokaisella ihmisellä on ihmisoikeus elää sellaisena kun on syntynyt ja sellaisena kuin itse haluaa esim. ulkonööllisesti. Ne ovat jokaisen OMA VALINTA. Jos se ei riitä, sitten ei riitä. Jos ulkonäkö on tärkein suhteessa, sitten on aika miettiä mitä järkeä on jatkaa yhdessä, onko kyseessä toisen kontrolloivan osapuolen mielenterveyshäiriö ym.
Totta, kaikilla on oikeus näyttää siltä miltä haluaa. Parisuhteessa on eri juttu, koska ketään ei voi pakottaa olemaan sellaisen kanssa joka ei miellytä. Hyvä tai edes perusnätti ulkonäkö ei ole tärkeintä, mutta se on naisten kohdalla pohjavaatimus.
Nainen voi ihan vapaasti olla vaikka homssuinen ja lihava, mutta sitten ei kannata ihmetellä parisuhteen puutetta. Kuten sanoit: jos se ei riitä, niin se ei riitä; ja eihän se riitä. Poikkeuksiakin tietenkin on, mutta noin siis yleisesti.
Ap, mene keskustelemaan esim. lääkärin, psykologin, perheterapeutin, ravitsemusterapeutin tms. ammattilaisen kanssa tilanteestasi. Tilanne näyttää vaaralliselta, teille koko perheenä. Etsi itsellesi/perheellesi apua, sillä tilanne vain huonontuu, kun kyseessä on miehesi mielenterveys, sinun jaksamisesi, lasten terveys ym.
Olen nainen ja kyllä minua ahdistaisi jos ennen normaalipainoinen puoliso lihoisi merkittävästi. Miksi täällä aina teeskennellään, ettei sillä ole väliä? Kyse ei ole pelkästään ulkonäöstä ( vaikka sekin on tärkeää jotta haluaa yhä kumppaniaan) kyse on siitä, että lihominen on merkki epäterveestä riippuvuudesta ruokaan. Sama riippuvuus on vaikka ketjupolttajilla tupakkaan tai alkoholisteilla päihteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vyötärönmitta? Ei kyse ole pelkästä ulkonäöstä vaan viskeraalisen rasvan haitasta terveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja kyllä minua ahdistaisi jos ennen normaalipainoinen puoliso lihoisi merkittävästi. Miksi täällä aina teeskennellään, ettei sillä ole väliä? Kyse ei ole pelkästään ulkonäöstä ( vaikka sekin on tärkeää jotta haluaa yhä kumppaniaan) kyse on siitä, että lihominen on merkki epäterveestä riippuvuudesta ruokaan. Sama riippuvuus on vaikka ketjupolttajilla tupakkaan tai alkoholisteilla päihteisiin.
Merkki itsekontrollin puutteesta ja välinpitämättömyydestä. Tämä on täysin totta.
Vierailija kirjoitti:
Eli normaalipainoinen olet (bmi 24,6)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vyötärönmitta? Ei kyse ole pelkästä ulkonäöstä vaan viskeraalisen rasvan haitasta terveydelle.
Voi herran jumala mitä saivartelua, vai vielä vyötärön mitat jos on 163/66. Se tuskin on niin jumbomainen että normaalimies sen takia tuhoaa toisen minä kuvan.
Täällä tehdään lihomisesta taas lähes pelkästään pinnallinen juttu, vaikka lääkärit ja tutkijat hädissään koittaa huutaa, että ylipaino on nykyajan suurin tappaja. Jo kohtuullinen painonnousu altistaa mm. kakkostyypin diabetekselle ja verenpaineen nousulle ja sitä kautta monille muille ongelmille.
Tiede-lehdessä oli juuri artikkeli jonka mukaan ylipaino tappaa täällä enemmän, kuin alkoholi, tupakka ja korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herran jumala mitä saivartelua, vai vielä vyötärön mitat jos on 163/66. Se tuskin on niin jumbomainen että normaalimies sen takia tuhoaa toisen minä kuvan.
Mä painan tuon verran, olen 170cm ja tukevasti raskaana. Minusta se kuulostaa paljolta. Varsinkin jos ennen ollut joku 50kiloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkki itsekontrollin puutteesta ja välinpitämättömyydestä. Tämä on täysin totta.
Taas vedetään mutkia suoraksi! Lihavuus EI OLE USEIN riippuvuutta syömisestä. Liiallisen lihavuuden taustalla on usein aineenvaihduntasairaus tai - häiriö. Ottakaa asioista selvää, lukekaa oikeaa tietoa. Mutu ei ole oikeaa tietoa!
Anorektikko-narsistimiehen mitat esiin! Samoin kiusaaja-anopin. Ennen ei voi sanoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä painan tuon verran, olen 170cm ja tukevasti raskaana. Minusta se kuulostaa paljolta. Varsinkin jos ennen ollut joku 50kiloinen.
Kuulostaa!! Ota hyvä ihminen selvää asioista, älä mutuile!!!!
Ei nykyään kukaan jaksa mitään lukea, on liian kiire päästä sanomaan oma mielipiteensä. Varsinkin, jos pääsee "läskejä" mollaamaan.