Mies särki mun itsetunnon sanomalla läskiksi :'(
Tuntuu kuin joku olisi kuollut ja stressi on niin kovaa ettei pysty syömään tai nukkumaan. Olen laihduttanut kaksi kertaa itseni normaalipainoiseksi lasten syntymän jälkeen ja taas lihonut vähän niiden kertojen jälkeen. En ole mikään sairaalloisen lihava vaan vähän ylipainon puolella. Painoin suurimmillani tasan sata kiloa ja odotin toista lastamme. Sen jälkeen sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lääkkeet lihottivat. Sitten paranin ja laihdutin 20 kiloa. Jäljellä on inhottavaa löysää ihoa vatsassa joka laihdutuksen jälkeen ei katoa, muuttaa vaan muotoaan. Olen tehnyt paljon työtä itseni takia ennen kaikkea terveyttäni ajatellen ja nyt survaistiin arkaan paikkaan :'(
Mies sanoi että en ole hänen mielestään mitenkään hyvännäköinen, en ole mitenkään haluttava eikä hän halua olla minun kanssani. Siksi koska olen läski ja häntä viehättää laihuus. Tuntuu kuin joku olisi kuollut kun olen niin rikki sisältä. En uskalla enää mennä saunaan, katsoa itseäni peilistä tai mitään muutakaan. Olin saanut pääni kuntoon ja olin tyytyväinen itseeni j hyväksynyt löysän ihoni. Miehen mielestä olen laiska koska en pääse ihosta eroon.
Miten tästä stressistä pääsee eroon? En usko että toivun tämänlaisesta häoäisystä ikinä :'(
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Mies pihalle. Katso ettei syötä lapsillenne tuota syömishäiriömateriaalia. Tästä kiusaamisesta kaannattaa mainita eron yhtydessä lastenvalvojalle; osataan olla tarkkana jos miehen henkinen väkivalta alkaa kohdentua myös lapsiin. Veikkaan että näin käy. Tässä kohtaa yksinhuoltajuus ja miehelle valvotut tapaamiset.
Tämä! Nämä haukkumissessiot kannattaa myös salaa nauhoittaa ja sitten kuunnelluttaa lastenvalvojalla. Tulee esiin tämä henkinen väkivalta ja häiriintynyt suhtautuminen ihmiskehoon. Lapset vaarassa.
Riita stressaa, mutta oli ehkä tarpeen, jotta asiat muuttuisivat. Muuten olisit vain tyytyväinen ITSEESI - mies ei, koe, että tyytyväisyytesi näkyisi riittävästi myös hänet huomioiden... mikä voi olla liikaa vaadittu - joten anna hänelle oikeus olla tyytymätön.
Jos teillä on varaa, kysy, suostuuko ylimääräisen nahan poistamisen sinulta.
Suosittelen terapiaa jos tosta menee rikki. Mielensä pahoittaminen on normaalia.
Ja suosittelen laihduttamista jo oman terveyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
No mies on selkeästi osoittanut ja kertonut, ettei rakasta, arvosta tai kunnioita sinua eikä halua sinulle mitään hyvää. Voit itse päättää, haluatko jatkaa yhteiselämää tuollaisen ihmisen kanssa, vai yritätkö saada paremman elämän erossa miehestä. Kukaan ei pakota olemaan yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka halveksii ja inhoaa sinua. Se, että laihdutat tai käyt jossain nahankiristysleikkauksessa, ei muuta tai paranna tilannetta tai saa miestä rakastumaan sinuun uudelleen.
Asia ei ole mielestäni aivan noin yksinkertainen. Esimerkiksi minä rakastan miestäni, mutta en enää halua seksiä hänen kanssaan, koska hän on lihonnut. Ei ole haluttava. Tilanne muuttuisi, kun olisi laihtunut edes jonkin verran.
Vaikka ap olisi kuinka kertonut itse rakastavansa ja kunnioittavansa (onko?), mies ilmeisesti kokee teot ristiriitaisina: vaimo paisuttaa itseään vaikka tietää, ettei mies pidä siitä. Vaimo saa sillä tavalla tupla-aseen... sillä jos mies uskaltaa puhua avoimesti, se on henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies pihalle. Katso ettei syötä lapsillenne tuota syömishäiriömateriaalia. Tästä kiusaamisesta kaannattaa mainita eron yhtydessä lastenvalvojalle; osataan olla tarkkana jos miehen henkinen väkivalta alkaa kohdentua myös lapsiin. Veikkaan että näin käy. Tässä kohtaa yksinhuoltajuus ja miehelle valvotut tapaamiset.
Mies pihalle oman lihavuuden vuoksi ja valvotut tapaamiset. Jep.
Tuntuu että mun saavutuksia vähätellään ja mikään ei riitä. Ennen olin itkuinen läski, siis silloin kun painoin sen sata j söin masennuslääkkeitä. Kävelin zombina ympäriinsä enkä vaihtanut vaatteita viikkoon. Pienet lapset oli. Onneksi paranin siitä ja nykyään olen vanhempi mieleltäni ja lapset kasvoivat hyvin. Laihdutus oli iso urakka ja olen huolehtinut itsestäni, katson painoa ja värjään tukkaa ja meikkaan arkenakin. Olen tehnyt itseni vuoksi kaiken, en halua diabetesta ja haluan tartuttaa lapsille hyvät syöntitavat. Me aikuiset syödään vaan ravintoloissa huonompaa ruokaa eikä lasten edessä. Mies on itse sairaalloisen laiha ja äitinsä ei enää, on vanhuuttaan lihonut itsekin luonnollisesti mutta asenne ja kieli vieläkin terävä.
Luulin oikeasti olevani tätä vahvempi että tämän kuuleminen satutti todella syvältä. Varsinkin kun olin itse luullut että mies tykkää ja arvostaa että nousin entisestä pakasta enkä enempää voi tehdä omin avuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies pihalle oman lihavuuden vuoksi ja valvotut tapaamiset. Jep.
Arvostelun ja haukkumisen takia.
Kiristäminen ja uhkailu ei kyllä sovi liittoon. Jossa ollaan vannottu pysyvän. Jos puoliso voi huonosti ja syö stressiin, haulluminen, seksillä kiristäminen tms. tuskin vie asiaa parempaan suuntaan, vaan päinvastoin nakertaa luottamusta. Hyvä ei tule pakottaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Nämä haukkumissessiot kannattaa myös salaa nauhoittaa ja sitten kuunnelluttaa lastenvalvojalla. Tulee esiin tämä henkinen väkivalta ja häiriintynyt suhtautuminen ihmiskehoon. Lapset vaarassa.
Meillä oli tämä tilanne, ja nyt tyttärellä anoreksia koska mies kauppasi ”naisihannettaan”. Ei tapaa lasta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mies on selkeästi osoittanut ja kertonut, ettei rakasta, arvosta tai kunnioita sinua eikä halua sinulle mitään hyvää. Voit itse päättää, haluatko jatkaa yhteiselämää tuollaisen ihmisen kanssa, vai yritätkö saada paremman elämän erossa miehestä. Kukaan ei pakota olemaan yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka halveksii ja inhoaa sinua. Se, että laihdutat tai käyt jossain nahankiristysleikkauksessa, ei muuta tai paranna tilannetta tai saa miestä rakastumaan sinuun uudelleen.
Asia ei ole mielestäni aivan noin yksinkertainen. Esimerkiksi minä rakastan miestäni, mutta en enää halua seksiä hänen kanssaan, koska hän on lihonnut. Ei ole haluttava. Tilanne muuttuisi, kun olisi laihtunut edes jonkin verran.
Sanoisitko miehellesi, että hän ei ole mitenkään hyvännäköinen, ei mitenkään haluttava etkä halua olla hänen kanssaan? Haukuitko myös laiskaksi, kun on löysää ihoa? Ap:n mies teki niin. On ymmärrettävää, ettei läskin kertyminen lisää himoja, mutta asioista voi puhua monella eri tavalla. Ja jos sanoisit miehellesi noin, luuletko, että hän haluaisi enää seksiä kanssasi, vaikka laihtuisikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tämä tilanne, ja nyt tyttärellä anoreksia koska mies kauppasi ”naisihannettaan”. Ei tapaa lasta enää.
Hyvä ettei tapaa. Jo se, että joutuu lapsena kuulemaan toisen vanhemmat painon arvostelua altistaa tällaiselle. Ihmisen arvo haluttavana ja rakstettavana lasketaan kiloissa?
Ymmärrän tilanteen, kurjaa kaikille osapuolille. Itse kuitenkin kuvaat vain oman puolesi asiasta. Tavallaan voi ajatella, että sinä itsekin olet särkenyt miehesi sydämen, jättämällä huolehtimatta omasta kehostasi, osasta sitä itseäsi, johon mies aikoinaan tutustui ja sitoutui. Ehkä mies ei koe että olet enää sama kokonaisuus kuin aiemmin? Miksi kohtelit niin huonosti sen ihmisen kehoa, joka oli miehesi rakas?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tilanteen, kurjaa kaikille osapuolille. Itse kuitenkin kuvaat vain oman puolesi asiasta. Tavallaan voi ajatella, että sinä itsekin olet särkenyt miehesi sydämen, jättämällä huolehtimatta omasta kehostasi, osasta sitä itseäsi, johon mies aikoinaan tutustui ja sitoutui. Ehkä mies ei koe että olet enää sama kokonaisuus kuin aiemmin? Miksi kohtelit niin huonosti sen ihmisen kehoa, joka oli miehesi rakas?
Onko sinulla diagnoosi tuosta narsistisesta manipuloinnista? Saisit lennossa! Käyhän ammattilaisella.
Eikös ne joudu aina noissa Suurin pudottaja ohjelmassakin leikkuuttamaan sen roikkuvan nahan laihtumisen jälkeen. Sitä ei laihtumisella saa tosiaankaan pois. Mutta anyway, miehesi on todellakin oikea sikojen sika. Nyt jos koskaan tähän käy tämä:Jätä se sika! Olen pahoillani törkeästä miehestäsi. Jotkut ne vaan on niin sivistymättömiä, että voivat loukata pahasti jopa omaa puolisoaan. Häntä jota kuuluisi rakastaa ja jumaloida. Uskon että masentumisesi ja lihomisesi on nimenomaan hänen syytään. Olithan normaalipainoinen tavatessanne.Mies myrkytti sinut haukkumisellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisitko miehellesi, että hän ei ole mitenkään hyvännäköinen, ei mitenkään haluttava etkä halua olla hänen kanssaan? Haukuitko myös laiskaksi, kun on löysää ihoa? Ap:n mies teki niin. On ymmärrettävää, ettei läskin kertyminen lisää himoja, mutta asioista voi puhua monella eri tavalla. Ja jos sanoisit miehellesi noin, luuletko, että hän haluaisi enää seksiä kanssasi, vaikka laihtuisikin?
Lähtökohtaisesti en sanoisi. Jonkun riidan keskellä voisi lipsahtaa. Jos kaikki liitot lopetettaisiin yhdenkin haukkumisen tai arvostelun vuoksi, niin eihän täällä olisi yhtään parisuhdetta. Kokemuksesta tiedän, että tuollaisesta puolison lihomisesta voi olla hyvin vaikea sanoa. Siihen ei tunnu olevan oikein mitään hyvää tapaa, miten ilmaista että asia häiritsee itseä ja vie haluja. Jos asiaa on sitten hautonut kauan mielessään, niin se voi yhtäkkiä purkautua ikävälläkin tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla diagnoosi tuosta narsistisesta manipuloinnista? Saisit lennossa! Käyhän ammattilaisella.
Hymähdys
Olen pahoillani puolestasi, sinulla on varmasti kauhea olo. Voisitteko mennä terapiaan? Miehen olisi hyvä tietää, miten on sanoillaan loukannut. Saisitte kummatkin purkaa tilannetta ja sen perusteella sitten tehdä johtopäätökset.
Mieshän ei ole rikkonut ap:n itsetuntoa vaan ap itse. Kenenkään muun tehtävä ei ole huolehtia jonkun toisen itsetunnosta. Se on meidän ihan oma tehtävämme.