AstraZeneca -rokotetuille kysymys
Uskallatko ottaa kakkospiikiksi Pfizeria tai Modernaa vai jääkö väliin? Perustelut?
Itse olen saanut ensimmäisen annoksen AstraZenecaa ja asiasta ristiriitainen olo. Toisen piikin aika on toukokuun alussa ja vielä en ole varma uskallanko mennä vai perunko ajan... Teen tietysti täysin oman päätökseni, mutta olisi mielenkiintoista kuulla muiden samassa tilanteessa olevien mielipiteitä ja fiiliksiä.
Kommentit (250)
Olis aika tän kuun lopussa!
En todella tiedä otanko.
Vierailija kirjoitti:
Apuva, aapuva!
Ei oo miään apuva :D Huomenna tulee Pfizerin piikki Astran jälkeen. Pelottaa vähän, mutta olen tässä teille muille vähän koekaniinina ;)
Astra Zeneca rokotteet myydään kuulemma Suomesta kehitysmaihin! Kun täällä ei kelpaa enää kenellekään.
Maailman köyhimmät ihmiset siis saavat kuolla, eikä mitään väliä?!
Sinä joka vastasit apuva huutoon, joko otit Pfizerin?
Millanen fiilis?
Tietääkö joku jotain muualta maailmasta?
Onhan tämä pöyristyttävää, me maksamme suurelle armeijalle, muka asiantuntijoille ja ihmiset täällä huutavat apua. Miettikää nyt vähän, kuinka Suomessa on tähän tultu.
Niin, onko meidät oikeesti jätetty heitteille?
Itse pitäis osata päättää tällanen asia?
Mä en jaksa!
Kyllä niiden asiantuntioden pitäs nyt ottaa se pää pois pensaasta ja äkkiä sittenkin!
Järjestävät meidät tällaiseen tilanteeseen, ja pakenevat!
Israel sallii maassa asuvien ulkomalaisten poistua ja palata takaisin maahan lyhytaikaisen matkan jälkeen. Israel suunnittelee avaavansa rajat rokotetuille turisteille toukokuun lopulla. Mielenkiintoista nähdä, mitä rokotteiden testilaboratoriona toimivassa Israelissa tapahtuu, kun rajoja avataan:
https://m.jpost.com/israel-news/foreigners-in-israel-will-now-be-able-t…
Vierailija kirjoitti:
Millanen fiilis?
Tarkoitit varmaan minua. Olen tänään saanut Pfizerin kakkosrokotteena AstraZenecan jälkeen. Vielä en siis osaa sanoa oireista. Huomenna sitten kerron lisää jos jotain oireita tulee. Toistaiseksi olo normaali.
Vierailija kirjoitti:
Itse pitäis osata päättää tällanen asia?
Mä en jaksa!
Ei tarvitse ihan itse päättää, tietoa löytyy kyllä. Elämäni varrella olen huomannut ettei kaikkea voi päättää ja säätää, elämässä tapahtuu yllätyksiä. Joskus hyvää, joskus taas ei. Ikävää, että tällä koronalla luodaan pelkoa ja kauhua, ei tästä nämä meidän kymmenet tuhannet muka asiantuntijatkaan ole varmoja. Maksamme heille hyvää liksaa, me jokainen veronmaksaja.
Mä en uskalla sekotetta ottaa.
Vaikka haluaisin kyllä.
Tää ei oo kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en uskalla sekotetta ottaa.
Vaikka haluaisin kyllä.
Tää ei oo kivaa.
Meitä on samassa tilanteessa monta (n. 130.000 hlöä).
Vaihtoehtoja ei ole kuin kaksi = jättää yhteen piikkiin tai rohkeasti uskaltautua ottamaan sekoitetta. Kumpikaan ei houkuta, totuushan on kuitenkin se, että koekaniiniksi sitä joutuu jos toisen piikin käy ottamassa. Olisi kiva tietää onko se "turvallisempaa" kuin kahden AZ:n otto vai "vaarallisempaa". Ekan AZ:n kun sai niin sitä oli sentään annettu n. 30 miljoonaa annosta, mutta rokotusten sekoittamista ei varmaan vielä hirveästi harrastettu.
Olisi kyllä kiva saada hieman lisää informatiota.
Oon 30+ ja saanut ekan rokotteen Astraa. Ei tullut mitään oireita. En haluaisi sekottaa kahta eri rokotetta, mutta käsittääkseni mun ikäset ei saa itse valita. Toinen aika on tän kuun puoleen väliin. En aio perua, mutta aion kyllä jututtaa sitä seuraavan piikin antajaa aiheesta, ennen kun annan tökätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millanen fiilis?Tarkoitit varmaan minua. Olen tänään saanut Pfizerin kakkosrokotteena AstraZenecan jälkeen. Vielä en siis osaa sanoa oireista. Huomenna sitten kerron lisää jos jotain oireita tulee. Toistaiseksi olo normaali.
Tässä vähän päivitystä. Sain siis astran jälkeen kuumeen, lihaskivut jne ihan kuin korona iskenyt. Nyt seuraava päivä Pfizerin jälkeen, kuumeessa ja kipeenä, muttei läheskään niin kipeenä kuin ekan piikin jälkeen. Katsellaan miten tämä tästä kehittyy :)
up