Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AstraZeneca -rokotetuille kysymys

Vierailija
16.04.2021 |

Uskallatko ottaa kakkospiikiksi Pfizeria tai Modernaa vai jääkö väliin? Perustelut?

Itse olen saanut ensimmäisen annoksen AstraZenecaa ja asiasta ristiriitainen olo. Toisen piikin aika on toukokuun alussa ja vielä en ole varma uskallanko mennä vai perunko ajan... Teen tietysti täysin oman päätökseni, mutta olisi mielenkiintoista kuulla muiden samassa tilanteessa olevien mielipiteitä ja fiiliksiä.

Kommentit (250)

Vierailija
121/250 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 120, kun pidät meitä ajan tasalla, voimia.

Eilen tapasin yhden puolitutun joka sai kans eilen Pfizerin, Astran jälkeen mutta en tunne niin hyvin että voisimme soitella.

Vierailija
122/250 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siitähän kirjoitettiin, että se toinen piikki tuossa rokotteessa ei enää ole riski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/250 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä horiset?

Vierailija
124/250 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on tärkeä!

Tän kuun lopussa sekote jos otan!

Vierailija
125/250 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun jaksatte lukea rokotekertomustani :)

Kohta 24 tuntia Pfizeristä ja olo edelleen aika kurja. Tylsää lepäilyä. Nesteytän ja syön hyvin.

Oireet ovat kyllä huomattavasti lievempiä ensimmäiseen piikkiin (Astra) verrattuna ja jonkin verran erilaiset.

Esim. Tällä kertaa sain rokotetun käden todella kipeäksi. En myöskään ole nyt saanut ripulia. Lihaskipuja ei ole ollut, muuta kuin että vähän joka paikkaan kolottaa samalla tavalla kuin ihan tavallisessa nuhakuumeessa. Kuume on nyt aamusta alkanut pikkuhiljaa laskemaan. Kolottaa silti, väsyttää ja päätä särkee.

Oireet tulivat myös myöhemmin kuin Astrasta, josta tulin kipeäksi jo rokotuspäivän samana iltana. Nyt olin kipeä vasta aamulla.

Ihan varovaisesti nyt arvioin, että iltaan mennessä olo tulee parantumaan. Uskon huomenna olevani jo kunnossa. Nyt sitten nähdään olinko oikeassa :p

Psyykkinen puoli: Helpotus kun rokotesarja on nyt otettu. En kadu, vaikka onhan tämä ollut aikamoista showta... Tuskin otan moneen vuoteen enää yhtään mitään rokotusta, eiköhän nämä riitä.

Vierailija
126/250 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sit vielä huomenna ootko ok? Ilkeetä et piti toisenkin kerran kipeeks tulla, mut jos kuitenkin vähemmällä selvisit niin hyvä.

Mä en tiedä pystynkö tsemppaamaan itseni toiseen rokotukseen, pelottaa niin armottomasti.

Vierailija
127/250 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketää Astran saanutta joka ois perunu tehosteaikansa?

Vierailija
128/250 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika kovat oireet ekasta astrasta niin hieman jännittää mennä kesäkuun alussa tokaan piikkiin, varsinkin kun ilmeisesti astra tekee ekalle piikille pahemmat oireet, pfitzer taas tokalle... 

Vierailija
129/250 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketää Astran saanutta joka ois perunu tehosteaikansa?

Jouduin vastahakoisesti ottamaan Astran. Piikistä alkaa olla kuukausi mennyt, edelleen koko piikitetty käsivarsi kipeänä ja huono olo. Kaksi kertaa olen ollut asiasta yhteydessä terveydenhuoltoon, aika nyt vetämässä hoitajalle/ lääkärille. Tehoste ois kesäkuussa ja samaa Astraa. En ole vielä tehosteaikaa perunut, mutta aion sen perua, koska en uskalla enää sitä ottaa.

Vierailija
130/250 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulin että nyt olis päätetty ettei Astralla laiteta tehostetta nuorille vaikka itse haluais. Aiemmin sai vissiin valita mutta ei enää. Onko muut kuullut tästä? Toivottavasti pian tulis tietoa ulkomailta vaikutuksista kun sekoitetaan rokotetta. Nyt on monenlaista ajatusta, toiset sanoo jopa että vaste on parempi kun on eri rokotteet. 

Vierailija
131/250 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sit vielä huomenna ootko ok? Ilkeetä et piti toisenkin kerran kipeeks tulla, mut jos kuitenkin vähemmällä selvisit niin hyvä.

Mä en tiedä pystynkö tsemppaamaan itseni toiseen rokotukseen, pelottaa niin armottomasti.

Täytyy tunnustaa että itseänikin kyllä vähän pelotti. Nyt pelko on hälventynyt. Ihmeen helpolla olen selvinnyt. Arvasin, että saisin myös Pfizeristä jonkun reaktion, vaikka lukuisat ihmiset mulle kasvotusten väittivät, ettei mulle tulis mitään (lähinnä koska heille itselleen ei ole tullut). Kuulun kuitenkin ryhmään joka kaikkein todennäköisimmin saa kaikista näistä rokotteista voimakkaita reaktioita (ikä, hoikkuus, hyväkuntoisuus ja vahva immuunipuolustus) joten reaktio ei tullut yllätyksenä.

Kannattaa siis muistaa, että vaikka minä sain nämä oireet, niin kaikki eivät välttämättä saa.

Tällä hetkellä kuume laskenut pois. Vielä vähän kolottaa, uupunut olo. Kipu käsivarressa joka oli siis todella voimakas, on nyt päivän aikana liki kokonaan kadonnut. Uskon entistä vahvemmin, että olen huomenna jo täysin kunnossa!

Rokotuspisteellä mulle kerrottiin, että joku immunologian ylilääkäri oli kertonut rokottajille, että astran ja pfizerin yhdistelmästä seuraa todennäköisesti paljon vahvempi rokotesuoja, myös virusmuunnoksia vastaan. Me sekarokotetut siis ollaan vip-ryhmää voimakkaamman rokotusssuojan kanssa :p Myös Kiinassa ne kuulemma yhdistelee eri koronarokotteita ihan vaan siksi, että sillä saa paremman suojan. Aika täyttää pitääkö tämä paikkaansa.

Vierailija
132/250 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulin että nyt olis päätetty ettei Astralla laiteta tehostetta nuorille vaikka itse haluais. Aiemmin sai vissiin valita mutta ei enää. Onko muut kuullut tästä? Toivottavasti pian tulis tietoa ulkomailta vaikutuksista kun sekoitetaan rokotetta. Nyt on monenlaista ajatusta, toiset sanoo jopa että vaste on parempi kun on eri rokotteet. 

Juu, jäykkä sääntö on nyt se, että alle 65-vuotias ei saa Astraa, ei tehosteena eikä vapaaehtoisena. THL tiedotti, että pääosin syynä on vakuutusasiat. Sen vuoksi ei voi vapaaehtoisille antaa. Eli jos haluaa tehosteen, se on Pfizer tai Moderna, muuta ei heru.

Tutkimus on juuri meneillään Astran ja Pfizerin yhdistelmästä: https://www.bbc.com/news/health-56744317

Hiirikokeissa tulokset ovat olleet lupaavia sen suhteen, että kahden eri rokotteen antama suoja on voimakkaampi ja pidempi.

"For the moment, experiments in mice have shown promising results, in which combinations of the Pfizer and AstraZeneca vaccines boosted immunity better than two doses on their own."

https://www.trtworld.com/magazine/can-you-mix-and-match-covid-19-vaccin…

Vierailija
133/250 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tärkee ketju juuri näinä aikoina kun tota kakkospiikkiä aletaan antaan jo Astran saaneille.

134/250 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan 2. Rokotuksen myös Astraa. Kesäkuuhun mennessä, luotan, että tämä typerä päätös perutaan. Ikäraja poistetaan.

Niinkuin se "ei Astraa yli 79vee" ikäraja poistettiin myös.

Astra on ihan paras rokote.

Sitä ovat saanneet mm. Angela Merkel ja boris johnsson.

Oletko alle 65-vuotias? Jos olet, niin meille ei ole tarjolla kakkosrokotteena Astraa. Sitä ei saa valita. Ainoastaan yli 65-vuotiaat saa sen.

Itse olen ainoana työyhteisössäni saanut AZ-rokotteen, kaikki muut saivat Pfizerin ja ovat kannustaneet ottamaat Pfizerin, mutta hieman pelottaa ottaa jälleen kerran uusi kokeellinen rokote kun ensimmäinenkin pelotti liikaa. AZ ei enää minulle kelpaa, koska sain niin pelottavat oireet siitä. Nyt sitten pelottaa mitä lie Tulee Pfizerin rokotteesta jos sen otan.

Itse usko että Pfizerin rokote on tehokkaampi suoja koronaa vastaan ja olen itse ekan piikin sitä saanut 27.4, mutta tuo kahden eri rokotteen saaminen ja sen antama suoja onkin aika mielenkiintoinen juttu.

Vierailija
135/250 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Tässä todennäköisesti viimeinen päivitys sekarokotetulta. Eli päivä 2 Pfizerin rokotteen jälkeen: Olen nyt täysin terve. Ei mitään kipua, kuumetta tai kolotusta missään.

Päällimmäisenä tunteena on nyt helpotus: ei tarvitse enää stressata ja jännittää rokotteita. Ohi on. Kuulun nyt siihen 3,2% suomalaisista, joilla on täysi rokotesuoja. (tai siis parin viikon kuluttua kuulun)

Olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen siihen, että uskalsin ottaa Pfizerin, vaikka emmin sitä pitkään ja pelotti hitosti.

Stressitasot laskeneet ja rokotusrumba voi nyt osaltani unohtua ja alkaa miettimään muita asioita kuin näitä koronarokotteita. Tässähän voisi oikein kuoharin poksauttaa kun on niin kiva fiilis, että tämä on nyt hoidettu finaaliin.

Luen kyllä sitten mielelläni teidän muiden rokotustarinoita, jos  uskallatte ottaa Pfizerin Astran jälkeen :)

136/250 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astra Zeneca rokotteet myydään kuulemma Suomesta kehitysmaihin! Kun täällä ei kelpaa enää kenellekään. 

Maailman köyhimmät ihmiset siis saavat kuolla, eikä mitään väliä?! 

Suomessa tod. näk. tulee jäämään Vaxzevria (Astra Zeneca) rokotetta yli muutamia kymmeniätuhansia annoksia ja kaikilla rokotteilla on myös vakavia haittavaikutuksia ja eniten niitä Suomessa on Comirnaty (Pfizer-BionTech), koska sitä on annettu selvästi eniten.

https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…

137/250 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa kaikille! Tässä todennäköisesti viimeinen päivitys sekarokotetulta. Eli päivä 2 Pfizerin rokotteen jälkeen: Olen nyt täysin terve. Ei mitään kipua, kuumetta tai kolotusta missään.

Päällimmäisenä tunteena on nyt helpotus: ei tarvitse enää stressata ja jännittää rokotteita. Ohi on. Kuulun nyt siihen 3,2% suomalaisista, joilla on täysi rokotesuoja. (tai siis parin viikon kuluttua kuulun)

Olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen siihen, että uskalsin ottaa Pfizerin, vaikka emmin sitä pitkään ja pelotti hitosti.

Stressitasot laskeneet ja rokotusrumba voi nyt osaltani unohtua ja alkaa miettimään muita asioita kuin näitä koronarokotteita. Tässähän voisi oikein kuoharin poksauttaa kun on niin kiva fiilis, että tämä on nyt hoidettu finaaliin.

Luen kyllä sitten mielelläni teidän muiden rokotustarinoita, jos  uskallatte ottaa Pfizerin Astran jälkeen :)

Täyden suoja saamiseen menee 3 viikosta 3 kuukauteen, joten kannattaa .......

Myös uudet variantit viruksesta laskevat rokotteiden antamaa suojaa.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007947221.html

Vierailija
138/250 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa sinä rohkea piikitetty.

Onneks oot nyt kunnossa. Mahdatko olla ap? Vaikkei sen väliä.

Käyhän täällä rohkaisemassa meitä ja kertomassa jos kuulet jotain mielenkiintoista, jooko.

Vierailija
139/250 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3 viikkoo aikaa päättää.

Vierailija
140/250 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa uskaltaisin luottaa sairaanhoitoon, niin ehkä uskaltaisin ottaa toisen rokotteenkin, mutta kokemukseni ovat niin huonoja, että en enää luota siihen, että tarvittaessa saisin esimerkiksi päivystyksestä apua. Paikallinen päivystys on suorastaan kuuluisa siitä, että aivotapahtumia diagnosoidaan väärin.