Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia
Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.
Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D
Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.
Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...
Kommentit (452)
Meikkipäämorsian (ap) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on pelkkä provo. Samoin kuin että maistraatista tulee muka vihkijä.
Ja mammulit uskoo kaiken, pureskelematta.
"Vihkimisestä virka-ajan ulkopuolella on sovittava erikseen vihkijän kanssa.
Vihkiminen maistraatin ulkopuolella virka-aikana tai vihkiminen virka-ajan ulkopuolella on maksullista. Lisäksi peritään vihkijän matkakustannukset."
https://www.suomi.fi/palvelut/vihkiminen-seka-avioliiton-rekisterointi-…Hyvää kesää sinullekin ja kiva jos opit uutta tänään 🌞
Ap ei kylläkään kertonut aloituksessaan, ovatko nuo häät arkipäivänä vaiko vkonloppuna.
Ja vkolippu vihkiminen on kallimpi kuin arkipäivisin vihkiminen.
Ja tärkeintä ap:lle tuntui olevan vain se, että saa lesken asumisoikeuden asuntoon, ja siksi vihitään.
Meikit olivat lapsellisia aikuiselle, kypsälle naiselle.
Mitään ap ei maininnut puvusta, sen väristä ym. eikä kengistä eikä mahdollisesta kukkakimpusta.
Täysin tuulesta temmattu provo, kertakaikkiaan naurettava.
Että tärkein asia vihkimispäivänä on morsiammen pärstä, eikä mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa pettymyksistä sanoa mitään, en käytä paljon meikkiä, mutta voin kertoa pari tuotetta, jotka ovat hyviä.
Lumenen CC- meikkivoiteet, luonnollinen ja kevyt, mutta riittävän peittävä tulos.
Maybelline False Lashies -ripsiväri tai joku tuon tyyppinen nimi. Tekee pitemmät ja runsaammat ripset.
Essence värillinen kulmageeli. Värjää ripset hyvin ja tällä saa ne hyvin muotoilluksikin. Halpa ja hyvä, löytyy tummana ja vaaleana.Eikö ketään muuta häiritse Lumenen CC-voiteen voimakas tuoksu? Tuoksuu lähinnä makealta hajuvedeltä ja se tuoksu haisee tuntienkin päästä?
Olen ihmetellyt samaa. Minulla ei ole mitään hajusteallergiaa, migreeniä jne. mutta se sellainen vanhan mummon imelän hajuveden tuoksu pistää silmät kirvelemään ja nenän vuotamaan. Myös Lumenen kivipuuterissa on sana tuoksu (tai pitäisikö sanoa haju), ja oli pakko heittää sekin menemään.
Lumene CC-voide on ok, mutta se ei kestä iholla koko päivää kauniina. Aamulla kun laittaa niin iltapäivällä on jo hävinnyt pois. Ihon kirjavuus ja pienet virheet näkyy.
Mullakin nöyhtääntyy ja liuskoittuu kaikki meikkivoiteet, vaikka kosteutan ihoani. En ymmärrä mistä voisi löytää meikkivoiteen joka sulautuisi ihoon oikeasti, niin kuin ne väittävät tekevänsä.
Ei auta vaikka laittaisin voidetta ihan vähän nenänpieliin ja nenään. Siis oikeesti vähän. Näyttää kuin punoittava nenäni hilseilisi.
(Sori, meni ohi ap:n kysymyksen, mut niin on suurin osa tässä keskustelussa tainnut mennä)
En ymmärrä Lumenen hehkutusta. Haisevatkin liian voimakkaalta kuten joku sanoikin. Kosteusvoiteiden marjahehkutus ärsyttää. Tuskin oikeasti laitetaan jotain tyrniä niin paljon, että sitä kannattaisi edes mainita.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä Lumenen hehkutusta. Haisevatkin liian voimakkaalta kuten joku sanoikin. Kosteusvoiteiden marjahehkutus ärsyttää. Tuskin oikeasti laitetaan jotain tyrniä niin paljon, että sitä kannattaisi edes mainita.
Sama. Tein kosmetologikoulussa näyttömeikin Lumenella, koulun meikit. vähän pigmenttiä ja mitään ylellistä vaikutelmaa on vaikea saada aikaan.
Täällä mainitut CD huulipunat on kuivia, mutta tykkään juuri siitä. Laadukkaita ovat. Macin punat tahraa, samoin YSl liian rasvaista ja paksua mulle. Clarinsiin olen aina tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Tein kosmetologikoulussa näyttömeikin Lumenella, koulun meikit. vähän pigmenttiä ja mitään ylellistä vaikutelmaa on vaikea saada aikaan.
Täällä mainitut CD huulipunat on kuivia, mutta tykkään juuri siitä. Laadukkaita ovat. Macin punat tahraa, samoin YSl liian rasvaista ja paksua mulle. Clarinsiin olen aina tyytyväinen.
Ysl ainakin toimii kuiville huulille.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin nöyhtääntyy ja liuskoittuu kaikki meikkivoiteet, vaikka kosteutan ihoani. En ymmärrä mistä voisi löytää meikkivoiteen joka sulautuisi ihoon oikeasti, niin kuin ne väittävät tekevänsä.
Ei auta vaikka laittaisin voidetta ihan vähän nenänpieliin ja nenään. Siis oikeesti vähän. Näyttää kuin punoittava nenäni hilseilisi.
(Sori, meni ohi ap:n kysymyksen, mut niin on suurin osa tässä keskustelussa tainnut mennä)
Käytätkö primeria?
Vierailija kirjoitti:
Meikkipäämorsian (ap) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on pelkkä provo. Samoin kuin että maistraatista tulee muka vihkijä.
Ja mammulit uskoo kaiken, pureskelematta.
"Vihkimisestä virka-ajan ulkopuolella on sovittava erikseen vihkijän kanssa.
Vihkiminen maistraatin ulkopuolella virka-aikana tai vihkiminen virka-ajan ulkopuolella on maksullista. Lisäksi peritään vihkijän matkakustannukset."
https://www.suomi.fi/palvelut/vihkiminen-seka-avioliiton-rekisterointi-…Hyvää kesää sinullekin ja kiva jos opit uutta tänään 🌞
Ap ei kylläkään kertonut aloituksessaan, ovatko nuo häät arkipäivänä vaiko vkonloppuna.
Ja vkolippu vihkiminen on kallimpi kuin arkipäivisin vihkiminen.
Ja tärkeintä ap:lle tuntui olevan vain se, että saa lesken asumisoikeuden asuntoon, ja siksi vihitään.
Meikit olivat lapsellisia aikuiselle, kypsälle naiselle.
Mitään ap ei maininnut puvusta, sen väristä ym. eikä kengistä eikä mahdollisesta kukkakimpusta.
Täysin tuulesta temmattu provo, kertakaikkiaan naurettava.
Että tärkein asia vihkimispäivänä on morsiammen pärstä, eikä mikään muu.
Sinä olet naurettava, et osaa edes kirjoittaa.
nyx epic liner silmänrajaus tussi ainakin minulla oli täysin huono kokemus, kärki meni nopeasti hyonoksi ja ainetta ei ollut kuin muutamaksi päiväksi. Vein takaisin Sokokselle, että on varmaan tullut huono kappale ja myyjätkin ihmettelivät miten heikossa kunnossa pari päivää sitten ostettu tuote on. Sain uuden samanlaisen ja lopputulos oli sama. Itselle olen todennut toimivaksi vedenkestävän Isadoran Glossy eyelinerin, ei ole tussina mutta muuten tarkka käyttää.
Olen halpismeikkien ystävä. Parhaat huulipunat tekee mielestäni Kiko ja Catrice, huulilakoista Revlon. Paras ripsiväri on Essencen Lash Queen. Poskipunista ja highlightereistä suosikkejani ovat Makeup Foreverin paletit. Meikkipohjana tykkään vaalean ihonsävyni vuoksi tosi paljon korealaisista meikkityynyistä, helpoiten saatavia ovat Misshan meikit. Silmämeikeistä suosikkejani ovat Kikon luomiväristickit, jotka pysyvät koko päivän - heillä on myös hyviä rajauskyniä, mutta käytän myös Inglotin kierrettävää rajauskynää. Kulmat huolittelen stories.comin tai Inglotin luomivärillä. Nämä meikit pysyvät ihollani 10-12 tuntia, kiinnityssuiketta en tarvise.
Työn kautta käyn aina välillä ammattimeikkaajan meikattavana. He eivät suosi premium-meikkejä vaan sarjoja, jotka eivät itselleni sano mitään, esim Diego Della Palma. Koen omien meikkieni pysyvän ja toimivan jopa paremmin, jouduin kerran ammattimeikin jälkeen lumisateeseen ja meikit sulivat heti. Minulla on myös kasa prestige-meikkejä, Chanel, YSL, Nars. Niissä on ihan ylelliset pakkaukset, mutta markettimeikit toimivat ja pysyvät paremmin. Minulla monet Chanelin huulipunat ovat katkeilleet, Narsin pakkaukset puolestaan ovat kömpelöitä ja menevät helposti suttuisen näköiseksi. Käytän mieluummin edullisia tuotteita. Diorin tuotteista minulle tulee inhottavaa ihottumaa, allergisoiduin niille.
Olen käyttänyt vuosien mitaan tukun euroja sopivan meikkivoiteen löytämiseksi, turhaan. Minulla on huokoinen, rasvoittuva ja pintakuiva iho — siis kaikki ongelmat — ja nyt vielä lisänä juonteet sekä rypyt. Ainoa meikkituote, jolla saan jotenkin siedettävän lopputuloksen on Cliniquen meikkipuuteri superpowder double face makeup. Laitan ensin primerin ja sen päälle suoraan meikkipuuterin. Sitä voi huoletta lisätä päivän/illan mittaan näyttämättä tunkkaiselta.
Ihonhoitoon käytän La Roche-Posayn tuotteita.
Minulla on laatikossa useita bb-voiteita, kerran käytettyjä, niin marketti-, apteekki- kuin merkkituotteita. Bb-voide ei sovi minun iholleni, kallis kokeilu.
Vierailija kirjoitti:
Tuotteet jotka tulleet:
mac huulipuna so chaud
urban decay all nighter kiinnityssuihke
Muita tuotteita tulossa:
nyx epic liner silmänrajaus tussi
urban decay primer potion silmämeikin pohjustus
benefit gimme brow kulmageeli
benefit porefessional meikinalusvoide
benefit roller lash mascara
thebalm bahama mama aurinkopuuteri
anastasia beverly hills irtopuuteri
thebalm nude dude luomiväri
meikkipussissa jo ennestään:
thebalm poskipuna ja bellapierre poskipuna
lumene hehkutipat
thebalm mary lou manizer korostuspuuteri
Onneksi säästin ostamalla tuotteita minikokoisina ja eri nettikauppojen alennusmyynneistä. Mietin jo nyt menikö liikaa rahaa, ennestäänkin meikkejä olisi ollut riittävästi, mutta tosiaan ajattelin että hääkuvaa varten ja muuten olisi kerrankin ihan huippumeikit.
Karmea kemikaalikuorma! Jos miehillä elinympäristö vaikuttanut siittiöiden laatuun valtavasti, että laatu romahtanut, niin mitä nämä tökötit tekee naiselle? Voisihan noista ainakin karsia jos ei ihan meikittömänä halua kulkea! Ei ihme että syöpiä on monenlaista. Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa enemmän ihonhoito-ongelmalta. Millä peset kasvosi, jollain superpesevällä tuotteella oletan?
Kokeile viikon ajan pestä kasvot iltaisin cliniquen take the day off-balmilla ja aamuisin vedellä, ei muita pesuaineita. Sitten tsekkaa ihon kunto uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt vuosien mitaan tukun euroja sopivan meikkivoiteen löytämiseksi, turhaan. Minulla on huokoinen, rasvoittuva ja pintakuiva iho — siis kaikki ongelmat — ja nyt vielä lisänä juonteet sekä rypyt. Ainoa meikkituote, jolla saan jotenkin siedettävän lopputuloksen on Cliniquen meikkipuuteri superpowder double face makeup. Laitan ensin primerin ja sen päälle suoraan meikkipuuterin. Sitä voi huoletta lisätä päivän/illan mittaan näyttämättä tunkkaiselta.
Minulla on laatikossa useita bb-voiteita, kerran käytettyjä, niin marketti-, apteekki- kuin merkkituotteita. Bb-voide ei sovi minun iholleni, kallis kokeilu.
Mikään meikkivoide ei toimi jos iho sen alla ei ole kunnossa, esim. jos iho on pintakuiva. Kaikki lähtee oikeanlaisesta ihonhoidosta. Eikä se että joku on kallis merkki takaa sitä että se olisi oikea juuri sinun iholle.
Sori ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa pettymyksistä sanoa mitään, en käytä paljon meikkiä, mutta voin kertoa pari tuotetta, jotka ovat hyviä.
Lumenen CC- meikkivoiteet, luonnollinen ja kevyt, mutta riittävän peittävä tulos.
Maybelline False Lashies -ripsiväri tai joku tuon tyyppinen nimi. Tekee pitemmät ja runsaammat ripset.
Essence värillinen kulmageeli. Värjää ripset hyvin ja tällä saa ne hyvin muotoilluksikin. Halpa ja hyvä, löytyy tummana ja vaaleana.Eikö ketään muuta häiritse Lumenen CC-voiteen voimakas tuoksu? Tuoksuu lähinnä makealta hajuvedeltä ja se tuoksu haisee tuntienkin päästä?
Olen ihmetellyt samaa. Minulla ei ole mitään hajusteallergiaa, migreeniä jne. mutta se sellainen vanhan mummon imelän hajuveden tuoksu pistää silmät kirvelemään ja nenän vuotamaan. Myös Lumenen kivipuuterissa on sana tuoksu (tai pitäisikö sanoa haju), ja oli pakko heittää sekin menemään.
Mitä hajuvettä vanhat mummit sitten käyttää? En ole haistanut. Oma mummini tuoksui ainakin hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on laatikossa useita bb-voiteita, kerran käytettyjä, niin marketti-, apteekki- kuin merkkituotteita. Bb-voide ei sovi minun iholleni, kallis kokeilu.Mikään meikkivoide ei toimi jos iho sen alla ei ole kunnossa, esim. jos iho on pintakuiva. Kaikki lähtee oikeanlaisesta ihonhoidosta. Eikä se että joku on kallis merkki takaa sitä että se olisi oikea juuri sinun iholle.
Sori ohis.
Tämä. Ei ne voiteet toimi tietenkään jos alla on perunapelto. Kauniilla heleällä iholla oikean sävyinen meikkivoide näyttää tyrmäävältä melkeinpä merkistä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ap mene ammattilaisen meikattavaksi? Olisi tullut halvemmaksi kuin nuo summamutikassa tehdyt meikkiostot!
Korona. Olen töissä alalla jossa olisi todella, todella paha juttu tuoda korona töihin jonkun meikkisession vuoksi. Lisäksi aiemmin kun olen ollut meikattavana, en ole tykännyt lopputuloksesta. Minusta on kiva kokeilla eri meikkityylejä ja valita juhliin se, joka on itselleni luontevin. Ehkä meikkineuvonta vaikka etänä ammattilaisella olisi ollut fiksu ajatus.
Eli menette maistraatissa naimisiin kahdestaan ja kaikki tuo vaiva? Koronan saa tällä hetkellä yhtä varmasti kuin sait sen viime kesänä.
Minun läheinen kuoli viime kesänä. Vainajaa ei päässyt katsomaan koronaepäilyn vuoksi. Oli tosin riskiryhmää, mutta en ota turhia riskejä tässä. Olen töissä sellaisessa paikassa jossa kaikki menisi seis koronasta. Meikkaajalla käynnissä ei voi pitää maskia eikä turvaväliä, ja varmaan kestää yli 15 min. Minusta se on turha riski, kuten sanoin, olen käynyt vastaavassa tilanteessa ainoastaan hammaslääkärissä terveyden vuoksi.
Mennään ulkona naimisiin, maistraatista tulee vihkijä. Vanhempamme ovat todistajina. Hääkuvia varten näen ihan mielelläni vaivaa, kun se on ehkä isoin muisto joka päivästä jää. Pienetkin häät voi olla hääparille itselleen tärkeitä. Musta on kiva hössöttää edes vähän jostain vaikka tiedänkin että tää on ns. hömppää :).
Ihanan vastuullinen olet, täällä taas jotkut haluaa keskittyä negatiiviseen varsinaisen aiheen ohi. Itse meikkaan myös omaa oloani varten. Asuntokauppatilaisuudessa oli paikalla itseni lisäksi välittäjä, pankin edustaja ja asunnon myyjä. Moneen kuukauteen en ollut meikannut lainkaan, mutta kyllä tein huolellisen silmämeikin tilaisuuteen, koska halusin tuntea itseni kauniiksi maskin takana, kun ostin elämäni ensimmäisen oman asunnon. Eli totta kai meikkaat ja hössötät, jos sellaista haluat, kun on sinulle tärkeä päivä tulossa, oli ihmisiä paikalla tai ei :)
Macin huulipunasta saat käyttökelpoisemman, jos ostat siihen primerin. En tunnista tuota sävyä, minkä olet ostanut, niin en tiedä, onko mattapuna, mutta itse ostin aikoinaan Macin Russian redin ja Ruby woon, kun ne on kuulemma parhaita ns. peruspunaisia sävyjä. Molemmat on mattapunia ja ihan mahdottomia saada levittymään nätisti yksinään, mutta huuliprimerin kanssa toimii kyllä. Eli valokuvaan ainakin voisi hyvin laittaa tuollaisen kirkkaan punan. Muuten suosisin juhlatilaisuudessa hillitympää väriä ja rasvaisempaa koostumusta, jolloin punan kuluminen ei näy, eikä tarvitse pelätä, että punaa on hampaissa. Ns. syödyn näköinen kirkas huulipuna on pahan näköinen.
Valokuvaan tosiaan maltillisesti sitä hohdetta ja kuulautta. Yleensä mattaiho näyttää kuvissa paremmalta.
Ihanaa päivää sinulle ja puolisollesi!
Vierailija kirjoitti:
Toinen täysin surkea tuote oli juuri ostamani Cliniquen Even Better Glow meikkivoide. Sen pitäisi olla kevyen peittävä ja hehkuva, mutta sanoisin sen olevan täysin peittämätön, eikä yhtään hehkuva. Minulla on hyvä iho ja kaipaisin vain pientä tasoitus punaisuuteen, mutta tämä meikkivoide oli ihan bläh, meh edes siihen.
Tässä just nähdään että mikä sopii yhden iholle, ei sovi toiselle ja päinvastoin. Minulla Even Better Glow sekä peittää että hehkuu.
Yksi hypetetty tuote joka ei toimi minulla on aurinkopuuteri, en ole koskaan ymmärtänyt sen funktiota ja kaikki tähän mennessä kokeilemani saavat minut näyttämään likaiselta.
Luonnonkosmetiikan puolelta Absolution-huulipunat ovat todella hyviä, ainakin ne mattaisemmat pysyvät kivasti, mutta eivät kuivata huulia. Stockalla voit pyytää koehuulimeikkiä varmaan mistä vain selektiivisestä sarjasta. Koskee myös muita tuotteita, kun kertoo, mistä on kyse.