Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia
Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.
Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D
Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.
Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihana ketju, kiitos täyspäisen tulevan morsiamen, joka selvästi ymmärtää, että päivä prinsessana ei ole naimisiinmenon tärkein asia.
Toivotan sinulle onnea ja kaikkea hyvää, niin hääpäivääsi kuin sen jälkeiseen elämääsikin!
Lämmin kiitos sinulle! Elämään on mahtunut kaikenlaista. Nykyisen miehen tapaaminen oli ensimmäinen suhde, jossa koin löytäneeni miehen jonka aidosti haluan elämääni juuri sellaisena kuin hän on. Aiemmin tapailin paria miestä, joiden odotin muuttuvan.
Elämässä on iloa siitä, kun oppii iloitsemaan niistä asioista jotka on hyvin! Tänään on ollut ihana päivä ja toivottavasti tästä ketjusta on apua muille. Kyllä minä tunsin jonkinlaista syyllisyyttä tuosta macin hutiostoksesta.
Egyptian Magic -voide. Liian öljyistä. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Tämän voiteen kulttimainetta en todellakaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tämä on yksi lempparituote päivittäisessä käytössä. Salaisuus on siinä, että käyttää vähän kerralla, niin toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotteet jotka tulleet:
mac huulipuna so chaud
urban decay all nighter kiinnityssuihke
Muita tuotteita tulossa:
nyx epic liner silmänrajaus tussi
urban decay primer potion silmämeikin pohjustus
benefit gimme brow kulmageeli
benefit porefessional meikinalusvoide
benefit roller lash mascara
thebalm bahama mama aurinkopuuteri
anastasia beverly hills irtopuuteri
thebalm nude dude luomiväri
meikkipussissa jo ennestään:
thebalm poskipuna ja bellapierre poskipuna
lumene hehkutipat
thebalm mary lou manizer korostuspuuteri
Onneksi säästin ostamalla tuotteita minikokoisina ja eri nettikauppojen alennusmyynneistä. Mietin jo nyt menikö liikaa rahaa, ennestäänkin meikkejä olisi ollut riittävästi, mutta tosiaan ajattelin että hääkuvaa varten ja muuten olisi kerrankin ihan huippumeikit.
aika heviä settiä häämeikkiin. Oletko ihan varma esim. tosta Macin kirkkaanpunaisesta huulipunasta? Toki se on nätti, mutta harvemmin morsiamella nähty. Joku nude lähellä huultesi omaa sävyä saattais olla parempi. Tuosta thebalmin Mary lou manizerista sanoisin, että on ainakin itsellä jäänyt tosi vähälle käytölle, jotenkin liian glitterinen meikäläisen makuun. Panosta ennemminkin pohjustukseen ja kosteutukseen ja siihen, että meikkisi väritys on harmoninen ja sopii omiin väreihisi, siis ihosi ja hiuksiesi sävyyn. Ja ripsarin pysyvyyteen kannattaa myös panostaa. Eikä liikaa high lightereita, aurinkopuuteria ym. bling-bling juttuja.
Kiitos vinkistä. Sävy olisi kiva, tosi raikas, mutta toistaiseksi olen kokenut sen suttuisemmaksi kuin nykyiset huulipunani.
Harkitsen mary lou manizerin pois jättämistä, korvaan sen meikin alle laittamillani lumenen valotipoilla.
Hiukseni ovat ns. maantienharmaat niin koen että oranssinpunainen huulipuna tuo kivasti väriä.
Samantapaisia kokemuksia minullakin ammattimeikkaajan meikeistä. Liian räikeät värit ja paksut rajaukset jotka olisi ok ehkä Rion sambakarnevaaleille.
Benefit on juuri se firma joka on itselleni tuottanut suuresta hypetyksestä johtuen niin monta pettymystä, etten osta heidän normaalikokoisia ja hintaisia tuotteita enää koskaan. MAC-meikkejä en ole pahemmin ostanut, mutta jonkun meikkitilauksen mukana tullut kulttituote, Ruby Woo huulipuna oli tosi huono. Magneettiripset oli myös toinen suuri pettymys, en saanut niitä ikinä kunnolla paikalleen ripsien tyveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tämä on yksi lempparituote päivittäisessä käytössä. Salaisuus on siinä, että käyttää vähän kerralla, niin toimii hyvin.
Mihin käytät tätä? Itse olen kokeillut tätä vaikka miten, mutta mielestäni samankaitaisia tuotteita on edullisempaakin hintaan.
Melkein kaikki kosmetiikka :D
Muistan kun ostin myös häitä varten uuden, kalliin huulipunan ja viikkoa ennen piti harjata huulet joka päivä, jotta puna levittyisi hääpäivänä kauniisti! En ole punaa juuri sen jälkeen käyttänyt. Joskus laitan värillistä huulivoidetta, joka antaa anteeksi rohtumat.
Meikkivoiteet. En jaksa käyttää niitä ja helpommalla pääsee kun sutii naamaan mineraalimeikkipuuteria. Se ei valu tai kiillä myöskään. Akne näkyy vähän, mutta näkyy se voiteenkin alta. Ja voide aina sotki myssyt ja kaulaliinat. Luulempa, että puuterin säilyvyyskin on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ap mene ammattilaisen meikattavaksi? Olisi tullut halvemmaksi kuin nuo summamutikassa tehdyt meikkiostot!
Korona. Olen töissä alalla jossa olisi todella, todella paha juttu tuoda korona töihin jonkun meikkisession vuoksi. Lisäksi aiemmin kun olen ollut meikattavana, en ole tykännyt lopputuloksesta. Minusta on kiva kokeilla eri meikkityylejä ja valita juhliin se, joka on itselleni luontevin. Ehkä meikkineuvonta vaikka etänä ammattilaisella olisi ollut fiksu ajatus.
Samoin minä meikkasin hääpäivänäni itse, koska ammattilaisen tekemä ylioppilasmeikki oli suoraan sanoen kamala, eli liikaa väriä niin silmiin kuin poskiinkin. Ylioppilaskuvat epäonnistuivat, hääkuvissa olen ihan nätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin käytät tätä? Itse olen kokeillut tätä vaikka miten, mutta mielestäni samankaitaisia tuotteita on edullisempaakin hintaan.
Hiusten latvoihin, huulirasvana, käsivoiteena ja kynsivoiteena, poskiin, kantapäihin ja kyynärpäihin sekä viimeisin keksimäni paikka oli silmäluomet ja silmänalusvoiteena, mutta vain vähän kerrallaan, korkeintaan pikkurillin kynnen verran ja lisää otan purkista tarvittaessa. :)
Estee Lauderin Advanced Night Repair -seerumi. Monesta blogista luin hyviä kokemuksia tuosta ja ostin, oli ainakin omaan makuuni karmean kallis ja ajattelin, että parempi ollakin hyvä tähän hintaan. No, ei ollut, en oikeastaan huomannut tekevän iholle mitään eroa, eikä seerumista tullut erityisen kosteutettu tunne. Sen jälkeen kokeilemistani seerumeista moni alle 20 euron seerumi on ollut paljon parempi ja oikeasti ihossa on huomannut eron ja kuivuuden tunne helpottanut hurjasti.
Mäkin luin koko ketjun läpi ja monessa kohdassa mietin, että kylläpäs aloittaja vaikuttaa ihanalta ihmiseltä. Sellaiselta jonka ystävät varmaan arvostavat hänen ystävyyttään. Jotekin tosi positiivinen tunne välittyy monta kertaa. Kiva, että täällä pääset edes vähän fiilistelemään tulevaa! Ihanaa hääpäivää ja kaikkea hyvää jatkoon!
Chanel no. 5 deodorantti. Ajattelin olla hienostuneesti kuuluisan vitosen käyttäjä, mutta edt-tuoksuversio oli liian voimakas minulle ja tuosta deodorantista sain aivan järkyttävän ihottuman kainaloihini. Siitä oli luksus ja glamour kaukana kun kiemurtelin kynnet kainaloissa ruopien.
Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream, monen hehkuttama monitoimi & ihmevoide. Sehän on alunperin hevosten kaviorasvaa, minkä kyllä uskon. Käytännössä se on kuin vaseliinia, paitsi että se haisee pahalle. Sain siitäkin ihottumaa ja se haju oli sietämätön.
Cliniquen Moisture Surge, sellainen geelimäinen kosteusvoide. Saan aina tämän käytön jälkeen joko heti tai parin tunnin sisään kihelmöintiä ja punaiset laikut kasvoilleni. Niin moni hehkuttaa tätä tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun ostin myös häitä varten uuden, kalliin huulipunan ja viikkoa ennen piti harjata huulet joka päivä, jotta puna levittyisi hääpäivänä kauniisti! En ole punaa juuri sen jälkeen käyttänyt. Joskus laitan värillistä huulivoidetta, joka antaa anteeksi rohtumat.
Meikkivoiteet. En jaksa käyttää niitä ja helpommalla pääsee kun sutii naamaan mineraalimeikkipuuteria. Se ei valu tai kiillä myöskään. Akne näkyy vähän, mutta näkyy se voiteenkin alta. Ja voide aina sotki myssyt ja kaulaliinat. Luulempa, että puuterin säilyvyyskin on parempi.
Joo, valitettavasti näin on minullakin. En ole meikannut käytännössä ollenkaan viiteentoista vuoteen, joten tosi vähän tulee nykyään edes katsottua mitään. Esimerkiksi sopivaa meikkivoidetta en ole koskaan onnistunut löytämään, aina näkyy juonteet ja jonkinlainen "nöyhtä" naamassa sen jälkeen kun on niitä lisännyt. Viimeisin roskiin mennyt oli Lumenen Instant Glow Beauty Serum. Kuvittelin lukemani palautteen perusteella että olisi kevyt ja luonnollisen näköinen - pah, lisää nöyhtää vaan ja jotenkin rasvainen olo kasvoilla. Paras ja luonnollisimman näköinen yhdistelmä oli minullakin kevyt kerros Cliniquen puuteria suoraan iholle ja pieni sutaisu poskipunaa. Tunsin itseni ihan epänaiseksi näitä postauksia lukiessani, koska en edes tiedä mitä puolet noista luetelluista tuotteista oikein on ja kuinka niitä pitäisi käyttää - esim. kiinnityssuihke?!? Pitänee palauttaa naiskortti toimistoon kohtapuoliin kun on näköjään mennyt vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Chanel no. 5 deodorantti. Ajattelin olla hienostuneesti kuuluisan vitosen käyttäjä, mutta edt-tuoksuversio oli liian voimakas minulle ja tuosta deodorantista sain aivan järkyttävän ihottuman kainaloihini. Siitä oli luksus ja glamour kaukana kun kiemurtelin kynnet kainaloissa ruopien.
Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream, monen hehkuttama monitoimi & ihmevoide. Sehän on alunperin hevosten kaviorasvaa, minkä kyllä uskon. Käytännössä se on kuin vaseliinia, paitsi että se haisee pahalle. Sain siitäkin ihottumaa ja se haju oli sietämätön.
Joo eight hour cream on karmea tuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, valitettavasti näin on minullakin. En ole meikannut käytännössä ollenkaan viiteentoista vuoteen, joten tosi vähän tulee nykyään edes katsottua mitään. Esimerkiksi sopivaa meikkivoidetta en ole koskaan onnistunut löytämään, aina näkyy juonteet ja jonkinlainen "nöyhtä" naamassa sen jälkeen kun on niitä lisännyt. Viimeisin roskiin mennyt oli Lumenen Instant Glow Beauty Serum. Kuvittelin lukemani palautteen perusteella että olisi kevyt ja luonnollisen näköinen - pah, lisää nöyhtää vaan ja jotenkin rasvainen olo kasvoilla. Paras ja luonnollisimman näköinen yhdistelmä oli minullakin kevyt kerros Cliniquen puuteria suoraan iholle ja pieni sutaisu poskipunaa. Tunsin itseni ihan epänaiseksi näitä postauksia lukiessani, koska en edes tiedä mitä puolet noista luetelluista tuotteista oikein on ja kuinka niitä pitäisi käyttää - esim. kiinnityssuihke?!? Pitänee palauttaa naiskortti toimistoon kohtapuoliin kun on näköjään mennyt vanhaksi.
Ei tarvitse miettiä naiskortin palauttamista. Minä olen muuten miehisellä alalla ja minua on joskus kutsuttu maskuliiniseksi, itse asiassa eksä oli pettäessään kirjoittanut toiselle naiselle miten tämä on ihanan tyylikäs... Se pisti pitkään, mutta nyt olen sitä mieltä että tyylikkyys on jotain ihan muuta kuin varattujem miesten kanssa vehtaamista ja ulkokuorta. Arjessa meikkaan yleensä vain ripsivärillä ja kulmakynällä, kun multa on muuten kerran meikittömänä kysytty oonko ajanut kulmakarvat pois... Minusta naiseus on voimaa, lempeyttä, viisautta ja esimerkillisyyttä. Niitä asioita joita ei saa kosmetiikalla.
Meikkipäämorsian (ap) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse miettiä naiskortin palauttamista. Minä olen muuten miehisellä alalla ja minua on joskus kutsuttu maskuliiniseksi, itse asiassa eksä oli pettäessään kirjoittanut toiselle naiselle miten tämä on ihanan tyylikäs... Se pisti pitkään, mutta nyt olen sitä mieltä että tyylikkyys on jotain ihan muuta kuin varattujem miesten kanssa vehtaamista ja ulkokuorta. Arjessa meikkaan yleensä vain ripsivärillä ja kulmakynällä, kun multa on muuten kerran meikittömänä kysytty oonko ajanut kulmakarvat pois... Minusta naiseus on voimaa, lempeyttä, viisautta ja esimerkillisyyttä. Niitä asioita joita ei saa kosmetiikalla.
Jatkan heti perään että ei se toinen nainen varmasti minua huonompi ollut, ex mies oli sika ja se että hän teki väärin ei tarkoita että se nainen oli huono. Ollaan täällä hyviä toisillemme!
Minusta tuntuu pahalta kun naiset haukkuu joskus toisiaan laittautumisesta tai vaatimattomuudesta. Mieluummin kannustetaan toisiamme.
Olen vuokralimusiinibisneksessä ja huomannut, että monet typykät tykkäävät laittautua omiin häihinsä. Kuitenkin sulhaset ovat parhaimmillaankin mitäänsanomattomia jässiköitä, pahimmillaan vastenmielisiä runkkareita. Mistä tämä typyköiden tarve laittautua siis johtuu?
Ysl valokynää olen käyttänyt kyllä paljon muillekin alueille kuin silmänalusille, ja tuo eloa ainakin omiin kasvoihini enemmän kuin mikään muu kokeilemani tuote. Ja niitä on PALJON.