Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia
Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.
Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D
Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.
Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...
Kommentit (452)
OPI:n kalliit kynsilakat. Ylipäänsä kalliit kynsilakkamerkit. Kynsilakat myös tuppaavat menemään huonoksi ennen loppumista, joten joku Dependin halpa minipullo on parempi. Kallis kynsilakka ei pysy sen paremmin kuin halpa.
Kaikki kynsinauhavoiteet, -öljyt ja -rasvat. Saman asian ajaa mikä tahansa öljy tai rasva mitä hieroo kynsiinsä, nauhoihin ja käsiin.. joskus näissä on vielä voimakas tuoksu ja saattavat allergisoida.
Vielä noista kynsilakoista: moni kauhistelee esim. sitä et käy laitattamassa kynnet 3-4 viikon välein ammattilaisella. Se tulee ainakin itsellä halvemmaksi kuin lakata (ja hoitaa ja poistaa jne) itse. Lopputulos kestää kuin tauti ja jälki on täydellistä. Oma kärsivällisyyteni saati taitoni eivät ikinä riittäisi myöskään mihinkään koristeluihin.
Estee Lauderin kasvovoiteen tms mukana tuli lahjapussukka jossa oli heidän meikkejä kokeiluun. Siinä oli mm hyvänvärinen nude luomiväripaletti, jestas mikä pettymys. Siitä ei ollut lainkaan pigmenttiä, ei tarttunut yhtään mitään luomiin. En ostaisi heidän luomivärejä, kajalkynäkin heikkolaatuinen ja ripsiväri ihan perus, halvemmallakin saa samaa, ripsiväri näytti Essencen laadulle.
Sitten heidän Revitalizing supreme+ kasvovoide, on niin rasvaista jankkia, ettei sitä saa edes iholle kunnolla levitettyä. Tosi hinnakas. Heidän primer oli ihan silikonimönjää, menin halpaan.
Meikkipäämorsian (ap) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on pelkkä provo. Samoin kuin että maistraatista tulee muka vihkijä.
Ja mammulit uskoo kaiken, pureskelematta.
"Vihkimisestä virka-ajan ulkopuolella on sovittava erikseen vihkijän kanssa.
Vihkiminen maistraatin ulkopuolella virka-aikana tai vihkiminen virka-ajan ulkopuolella on maksullista. Lisäksi peritään vihkijän matkakustannukset."
https://www.suomi.fi/palvelut/vihkiminen-seka-avioliiton-rekisterointi-…Hyvää kesää sinullekin ja kiva jos opit uutta tänään 🌞
Haha, sulla kyllä ihan supermimmi - asenne :D
Ihanaa hääpäivän odotusta. Toivottavasti meikkikokeilusikin on mennyt tähän mennessä hyvin. Kerro jatkoa samaan ketjuun, että kuinka matkan varrella käy. Sinusta olisi mukava kuulla uudestaan.
Clarinsin Skin ilusion -meikkivoide on hyvä kuivaihoisille. Peittää, mutta tulos on luonnollinen ja kevyt.
Ap:n kannattaa kokeilla laittaa MAC-puna siveltimellä kevyesti ja vähitellen lisäten. Hyvä rajaus ensin.
Ei kallis, mutta takavuosina hypetetty BB-voide ei toiminut minulle. Olen todella valkoihoinen ja kaikki sävyt oli minulle liian tummia. Petyin kovasti, sillä odotukset tuotetta kohtaan oli kovat. Lopputulos ei todellakaan ollut "kuin toinen iho" mitä sitä niin mainostettiin. Minusta tuote on aivan samalla tavalla tunkkainen ja ikävänhajuinen kuin kaikki meikkivoiteet, joita en myöskään käytä. CC-voiteeseen, joka tuli BB:n jälkeen markkinoille, en enää haksahtanut, en ole koittanut enkä aiokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vielä noista kynsilakoista: moni kauhistelee esim. sitä et käy laitattamassa kynnet 3-4 viikon välein ammattilaisella. Se tulee ainakin itsellä halvemmaksi kuin lakata (ja hoitaa ja poistaa jne) itse. Lopputulos kestää kuin tauti ja jälki on täydellistä. Oma kärsivällisyyteni saati taitoni eivät ikinä riittäisi myöskään mihinkään koristeluihin.
Itselläni taas kynnet kasvaa niin nopeasti, että joutuisin juoksemaan siellä ammattilaisen vastaanotolla viikon välein. Siispä lakkaan itse laadukkailla lakoilla, lakka pysyy kauniina 5-7 päivää. Nykyään lakkaan paremmin kuin moni ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa pettymyksistä sanoa mitään, en käytä paljon meikkiä, mutta voin kertoa pari tuotetta, jotka ovat hyviä.
Lumenen CC- meikkivoiteet, luonnollinen ja kevyt, mutta riittävän peittävä tulos.
Maybelline False Lashies -ripsiväri tai joku tuon tyyppinen nimi. Tekee pitemmät ja runsaammat ripset.
Essence värillinen kulmageeli. Värjää ripset hyvin ja tällä saa ne hyvin muotoilluksikin. Halpa ja hyvä, löytyy tummana ja vaaleana.Eikö ketään muuta häiritse Lumenen CC-voiteen voimakas tuoksu? Tuoksuu lähinnä makealta hajuvedeltä ja se tuoksu haisee tuntienkin päästä?
Olen ihmetellyt samaa. Minulla ei ole mitään hajusteallergiaa, migreeniä jne. mutta se sellainen vanhan mummon imelän hajuveden tuoksu pistää silmät kirvelemään ja nenän vuotamaan. Myös Lumenen kivipuuterissa on sana tuoksu (tai pitäisikö sanoa haju), ja oli pakko heittää sekin menemään.
Mummohaju/vanhan mummon haju yms ilmaisujen käyttäminen on ikärasismia (tai ikäsyrjintää) ja tuo ilmaisu on kielletty mm. ulkomaisilla hajuvesifoorumeilla. Lakkaa käyttämästä sitä.
Olet ehkä huomannut, että nykyään kaikki on kiellettyä. Ja ihan joka h elvetin välissä se rasismikortti pitää vetää esiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kallis, mutta takavuosina hypetetty BB-voide ei toiminut minulle. Olen todella valkoihoinen ja kaikki sävyt oli minulle liian tummia. Petyin kovasti, sillä odotukset tuotetta kohtaan oli kovat. Lopputulos ei todellakaan ollut "kuin toinen iho" mitä sitä niin mainostettiin. Minusta tuote on aivan samalla tavalla tunkkainen ja ikävänhajuinen kuin kaikki meikkivoiteet, joita en myöskään käytä. CC-voiteeseen, joka tuli BB:n jälkeen markkinoille, en enää haksahtanut, en ole koittanut enkä aiokaan.
Nämä takavuosien bb-voiteet olivat tosiaan aivan oransseja ja liian tummia, monet ovat itseasiassa sitä edelleen. Kannattaa tosiaan kokeilla korealaista voiteita, niistä löytyy tarpeeksi vaaleita sävyjä.
Diego dalla palman nestemäinen eyeliner oli ihan fiasko. Netistä löysin vain positiivista kommenttia, mutta kun Prismasta ostin (maksoi lähes 30€) oman, niin pettymys oli VALTAVA. Pigmenttiä ei juuri nimeksikään, sävy oli lähinnä harmaa vaikka piti olla musta. Levittyi todella epätasaisesti ja sotki. Liekkö jokin maanantaikappale? Meni roskiin parin käyttökerran jälkeen. Itselläni nyxin rajauskynä on toiminut ja samoin edullinen Maybelline lasting drama lineri. Diego dalla palman contour paletti sen sijaan on ollut oikein toimiva tuote ja hintansa väärti.
Maybelline Tattoobrow kulmakarvapomade on hyvä dupe ABH vastaavalle, paljon kalliimmalla pomadelle. Päihittää myös nyxin kulmapomaden, joka oli ihan kuiva ja tönkkö alusta asti. Toki maybellinella sävyvalikoimaa ei niin paljon ole kuin näissä kahdessa, mutta itselleni löytyi maybellinelta sopiva sävy, niin en ostaisi enää kalliimpia.
The balmin luomiväri ja urban decay all nighter meikinkiinnityssuihke oli hyviä. Muuten fiilis kalliista meikkiostoksista on vähän plaah, mutta tulipahan kokeiltua ja onneksi nämä hankinnat ei kaada taloutta. Jatkossa ostan alle 10 e meikkejä. Laatuero ei ollut niin huomattava että sillä voisi perustella hintaa. Olin myös aiemmin koukuttunut tuohon parfyymifanien ketjuun ja sitä kautta hankitut parfyymit ei ole tuoneet sellaista lisäarvoa elämään mistä kannattaa maksaa satasia.
Onko kellään vinkkejä miten estee lauder double wear meikkivoidetta voisi vaalentaa?
Ihan turhaa rahanmenoa. Et näistä ainakaan kauniimmaksi tule näin miesten näkökulmasta.
Olet saanut opetuksen, ei naimisiin.
Turhaa on kirjoitti:
Ihan turhaa rahanmenoa. Et näistä ainakaan kauniimmaksi tule näin miesten näkökulmasta.
Niin, siitähän tässä ketjussa keskustellaan että mikä kosmetiikka oli turhaa rahanmenoa. Tämä keskustelu ei kuitenkaan koske sinua jos et meikkaa tai muuten ymmärrä meikkien päälle. Meikkaamattomat miehet ei yleensä edes tajua koska nainen on laittautunut, vaan luulevat meikittömäksi erityisen taidokkaasti laitettuja naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minkä kanavien kautta sinulle selviää hypetetyt meikit?
Olen seurannut pitkään blogeja ja sitä ennen naistenlehtiä ja kirjallisuutta kauneudesta. En arjessa kulje sotamaalauksessa koska olen aika laiska, mutta juhliin ja ennen koronaa viikonloppuisin tykkäsin meikata ajan kanssa.
Nuo mainitsemani merkit muistin tulleen useasti vastaan eri lähteissä. Sitten bloggaajista kiinnitän huomiota erityisesti pitkään bloganneihin ja kauneusalalla toimiviin/toimineisiin. Nyt häiden alla googlettelin myös häämeikkiä suomeksi ja englanniksi ja luin arvosteluita eri lähteistä.
Naistenlehtiin ei kannata luottaa, he ovat riippuvaisia mainostuloista eikä koira pure ruokkivaa kättä. Sama usein bloggaajien kanssa, saavat rahaa mainosyhteistyöstä.
Tästä on aikaa eikä koko tuote taida olla enää edes markkinoilla, mutta joskus 2000-luvun loppupuolella ostin L'Orealin mineraalipuuterin. Se levittyi ihan hyvin ja näytti ihan hyvältä, mutta heti kun vähänkin hikoilin, alkoi aivan hillitön kutina! Hankasin kasvoni lähes verille keskellä kaupunkia!
Saattoi olla myös allerginen reaktio, mutta en ole ikinä saanut allergista reaktiota mistään, en ruoasta enkä tuotteista.
Meikkipäämorsian (ap) kirjoitti:
Onko kellään vinkkejä miten estee lauder double wear meikkivoidetta voisi vaalentaa?
Body shopilla on ainakin ollut myynnissä meikkivoiteen vaalennustippoja, nimi on The body shop lightening shade adjusting drops. Näitä voi sekoittaa minkä tahansa liian tumman meikkivoiteen sekaan.
Olen katkera päätoimittaja jolla on pieni muna ja paljon viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt vuosien mitaan tukun euroja sopivan meikkivoiteen löytämiseksi, turhaan. Minulla on huokoinen, rasvoittuva ja pintakuiva iho — siis kaikki ongelmat — ja nyt vielä lisänä juonteet sekä rypyt. Ainoa meikkituote, jolla saan jotenkin siedettävän lopputuloksen on Cliniquen meikkipuuteri superpowder double face makeup. Laitan ensin primerin ja sen päälle suoraan meikkipuuterin. Sitä voi huoletta lisätä päivän/illan mittaan näyttämättä tunkkaiselta.
Ihonhoitoon käytän La Roche-Posayn tuotteita.
Minulla on laatikossa useita bb-voiteita, kerran käytettyjä, niin marketti-, apteekki- kuin merkkituotteita. Bb-voide ei sovi minun iholleni, kallis kokeilu.Mikään meikkivoide ei toimi jos iho sen alla ei ole kunnossa, esim. jos iho on pintakuiva. Kaikki lähtee oikeanlaisesta ihonhoidosta. Eikä se että joku on kallis merkki takaa sitä että se olisi oikea juuri sinun iholle.
Sori ohis.
Joku kertoisi miten pintakuivaa ihoa hoidetaan? Iho on kuitenkin rasvainen ja epäpuhtauteen taipuvainen, kaiken kruunaa poskien couperosa. Mekaaninen kuorinta tai puhdistus on täysin poissuljettu hoito, ihoni ei kestä.
Mun mielestä taas tuo Cliniquen on paljon Sensaita huonompi. Mutta makunsa kullakin.