Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia
Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.
Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D
Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.
Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuokralimusiinibisneksessä ja huomannut, että monet typykät tykkäävät laittautua omiin häihinsä. Kuitenkin sulhaset ovat parhaimmillaankin mitäänsanomattomia jässiköitä, pahimmillaan vastenmielisiä runkkareita. Mistä tämä typyköiden tarve laittautua siis johtuu?
Runkkareita? 😂 Olet ilmeisesti tehnyt tuttavuutta lähemminkin 😂
Minä ne mällit joudun takapenkiltä siivoamaan. En ole ylpeä hommasta, mutta jonkun sekin on tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko elämäni olin haaveillut ammatti- ihmisen tekemästä meikistä ja 4v sitten kun tyttäreni meni naimisiin, menin sellaiselle, sieltä suoraan häihin ja itkin autossa koko matkan kun näytin niin hirveältä, kuin halpa h... Itse olisin tehnyt nätimmän ja luonnollisemman meikin. Silloin olin 52v. ja kaikki rypyt korostuivat jonkun paksun tönkön alle ja täysin väärät ilolintuvärit; hiukset sentään osasivat laittaa nätisti. Ihan olisi hyvään ihoon riittänyt ripsien taivuttajat, kulmakynä, ripsiväri, RUSKEA kajali sinisiin silmiin ja huulipuna samansävyisellä rajauskynällä ja samasta puikosta vähän poskiin. Nyt kyllä naurattaa, mutta ei silloin. Ehkä vielä joskus... ;)
Ei hyvää päivää. Ihan kuin olisin itse kirjoittanut, paitsi että minä olin se morsian ja luojan kiitos kyse oli meikkikokeilusta. Olin parikymppinen ja hyväihoinen. Minulle vedettiin paksu kerros tuhtia joeblascoa koko kasvoihin, niin että näytin ihan muumiolta. Siihen vielä huonosti levitetty tärisevä musta nesterajaus yläluomelle, tönköt ripset, kuumetautisen poskipunapläntit ja veripunainen huulipuna joka sai ihan keskikokoiset huuleni muuttumaan kahdeksi ohueksi vampyyrimummoviiruksi.
Muistan kun kävelin veljeni kyytin meikkauksesta, ja näin miten hän yritti keksiä jotain sanottavaa. Menin kotiin, pesin kasvoni ja meikkasin itse itseni häihin.
Voi kauheaa. . ( olen se morsian- tyttären äiti, jolle "vastasit" ) Kirjoitit vielä paremmin saman kokemuksen!! :) Olisipa minullakin ollut aikaa mennä kotiin ja pestä koko paskanaamio pois, mutta todella luotin, että nyt se elämäni ihana meikkaussessio toteutuu, josta aina haaveilin. Hävettää vieläkin katsoa tyttäreni hääkuvia 4v päästä, ajatelkaa, että muun häpeän lisäksi kaikille sitten lähetettiin nämä kuvat.. (Se ei naurata vieläkään..) Ja tyttären puolesta harmittaa vieläkin enemmän, joutui joillekin ventovieraille esittelemään, että tässä mun äiti.. Ei sentään hävennyt vaan oli myötätuntoinen. :I Onneksi ne pidettiin ulkona ja aurinko paistoi ja pystyi pitämään suuren osan ajasta aurinkolaseja. Mutta ihanat häät!!!! Ja morsian oli kaunis, sehän on pääasia. :)
Vierailija kirjoitti:
Mäkin luin koko ketjun läpi ja monessa kohdassa mietin, että kylläpäs aloittaja vaikuttaa ihanalta ihmiseltä. Sellaiselta jonka ystävät varmaan arvostavat hänen ystävyyttään. Jotekin tosi positiivinen tunne välittyy monta kertaa. Kiva, että täällä pääset edes vähän fiilistelemään tulevaa! Ihanaa hääpäivää ja kaikkea hyvää jatkoon!
Kiitos 😊 ❤️
meikkipäämorsian (ap) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko elämäni olin haaveillut ammatti- ihmisen tekemästä meikistä ja 4v sitten kun tyttäreni meni naimisiin, menin sellaiselle, sieltä suoraan häihin ja itkin autossa koko matkan kun näytin niin hirveältä, kuin halpa h... Itse olisin tehnyt nätimmän ja luonnollisemman meikin. Silloin olin 52v. ja kaikki rypyt korostuivat jonkun paksun tönkön alle ja täysin väärät ilolintuvärit; hiukset sentään osasivat laittaa nätisti. Ihan olisi hyvään ihoon riittänyt ripsien taivuttajat, kulmakynä, ripsiväri, RUSKEA kajali sinisiin silmiin ja huulipuna samansävyisellä rajauskynällä ja samasta puikosta vähän poskiin. Nyt kyllä naurattaa, mutta ei silloin. Ehkä vielä joskus... ;)
Voi ei! Mää pystyn samaistumaan tuohon että koko elämän on haaveillut jostakin, mulla on varmaan sama ollut sen suhteen, että jo pikkutyttönä ajattelin äitiä ja mummoa katsellessa että sitten aikuisena minullakin on oikea hieno huulipuna ym. Elämä ei sitten mennytkään ihan tasaisesti - olin nuorena vuosia huonossa suhteessa hulttion kanssa jota elätin pienellä palkallani. Sen suhteen jälkeen opiskelin paremman ammatin ja sain vakituisen, hyvän työn. Nyt hyvä mieskin löytyi.
Mitä jos pitäisit vaikka syntymäpäivän kunniaksi ns. prinsessapäivän - pari ystävää mukaan, hyvä meikki ja valokuvaus ja kivaa tekemistä? Otat itsellesi kauniin muiston :)
Voi kiitos, ihan mieltä lämmittää!! Kiva idea! Tykkään yhä vähän "laitella", mutta 56v meikkiä täytyy laittaa hillitysti, en oikein osaa kuvitella itseäni missään harmaassa "koppakuoriaismeikissä" (luomet), rypyt saavat näkyä, ei ne enää haittaa, ilme on kirkkaampi jo pelkällä kulmavärillä ja hennolla ruskealla kajalilla alaluomeen, hiukan huulipunaa ja se kelpaa myös poskiin. Jos menoa niin enemmän meikkiä. Toivon sinulle ihanaa hääpäivää!! Varmasti päivästä tulee ilman kirkkoakin ikimuistoinen ja omannäköisesi, suunnittele ja nauti täysin siemauksin, aika menee niin nopeasti, hyvät muistot ovat enemmän kuin kullan arvoisia!
Olen hyvin tarkka rahoistani, ja luen paljon erilaisia kauneusblogeja ja arvosteluja ennen ostopäätöstä.
On paljon kalliiden merkkien tuotteita jotka eivät toimi, ja vastaavasti monilla edullisilla merkeillä on loistavia tuotteita. Omia suosikkeja ovat mm. Maybellinen Lash Sensational Sky High-ripsiväri, L'orealin Lash Paradise-ripsari sekä NYX:n Worth The Hype-ripsari. Peitevoiteista Maybellinen Instant Eraser on erinomainen tuote. Meikkivoiteista NYXin Bare With Me toimii. Huulipunista puolestaan Rimmelin Provocalips-huulilakka on kestänyt paremmin kuin moni paljon kalliimpi tuote (tämän kanssa voi juoda ja syödä huoletta eikä se jää suukottaessa kumppanin poskelle :) ). Viimeistelytuotteista NYXin Dewy Finish-spray oli paljon parempi kuin selektiivisten merkkien.
Ihonhoitotuotteista ehdottomasti parhaita ovat olleet The Ordinaryn tuotteet, joiden hinta ei päätä huimaa.
Verovaroilla tehty lähes viiden tonnin stailaus, jolla oli tarkoitus kohentaa erään viraston keulakuvan ulkoista habitusta. Ei toiminut.
Onhan noita tullut kokeiltua. Veikkaukseni, että ap:n kokeilema Macin huulipuna oli Ruby Woo? En ole itse tätä kokeillut, mutta halunnut kokeilla. En ole kokeillut juuri tuon takia kun jostain ulkomaisesta blogi- tai videoarvostelusta (en muista enää) luin, että leviäisi ihan siinä missä muutkin halvemmat huulipunat. Tarkoituksena on ollut tämän vuoksi kokeilla samassa sävyssä rajuskynää, mutta huolettaa, että se nyt vasta kuivaa tököttiä mahtaisi ollakin, vaikka laittaisi huulirasvaa alle. Jos jollakulla on tästä kokemusta, niin olisi kiva kuulla! 🙂
Joe Blascon meikkivoidetta kokeilin useampi vuosi sitten, kun sitä hehkutettiin ja en saanut sitä ikinä levitettyä tarpeeksi ohuelti. Käytin pari päivää ja jätin sitten, kun huomasin, että oikein hienot meikkiviirut jäi suupieliin ja silmäkulmiin jos lainkaan hymyili päivän aikana. Todella paksua ja sai ihon myös rasvoittumaan ja kutiamaan. Muitakin kalliita meikkejä on tullut kokeiltua, mutta tämän muistan hintansa vuoksi oikeasti harmittaneen. Ehkä ne muut olen vain halunnut unohtaa mahdollisimman nopeasti, ettei märehtisi liikaa, että jaahas taas sitten meni tämän verran rahaa ihan kankkulan kaivoon. 😀
Suosin nykyään luonnonkosmetiikkaa ja korealaista kosmetiikkaa. Jos tykkää Misshasta, niin suosittelisin myös luonnonkosmetiikan puolelta Whamisan BB-voidetta, jos oma iho ei esim. oikein siedä silikonia tai muuten vain haluaisi vaihtaa luonnonkosmetiikkaan. Käytin Misshaa vuosia, mutta jätin kaikki silikonia sisältävät meikit pois, koska epäilin sen aiheuttavan itselleni finnejä, joten siksi nyt käytössä tuo Whamisa. Kummatkin todella hyviä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotteet jotka tulleet:
mac huulipuna so chaud
urban decay all nighter kiinnityssuihke
Muita tuotteita tulossa:
nyx epic liner silmänrajaus tussi
urban decay primer potion silmämeikin pohjustus
benefit gimme brow kulmageeli
benefit porefessional meikinalusvoide
benefit roller lash mascara
thebalm bahama mama aurinkopuuteri
anastasia beverly hills irtopuuteri
thebalm nude dude luomiväri
meikkipussissa jo ennestään:
thebalm poskipuna ja bellapierre poskipuna
lumene hehkutipat
thebalm mary lou manizer korostuspuuteri
Onneksi säästin ostamalla tuotteita minikokoisina ja eri nettikauppojen alennusmyynneistä. Mietin jo nyt menikö liikaa rahaa, ennestäänkin meikkejä olisi ollut riittävästi, mutta tosiaan ajattelin että hääkuvaa varten ja muuten olisi kerrankin ihan huippumeikit.
Tämä koko lista huokuu trashya. Nuo ovat "kulttimaineessa" vain tietyn porukan piireissä. Oikeasti laadukkaita tuotteita ei noilla brändeillä ole ainuttakaan. Jenkkipissisten suosikkeja, ja niiden pakkelinaamat on kyllä nähty.
Höpsönpöpsön. Tunnen monta ammattimeikkaajaa työni puolesta, ja moni käyttää tuolla listalla olevia tuotteita. Niissä ei ole mitään vikaa kunhan niitä käyttää oikein ja kiinnittää huomiota siihen, mitä tuotetta käyttää millekin ihotyypille.
En halua leimata koko meikkaajien ammattikuntaa, mutta kaikilla kerroilla kun ammattilainen on minut meikannut, minulle on laitettu todella paksu ja peittävä meikkipohja joka on saanut kasvoni näyttämään joltain naamiolta. Tulee lähinnä mieleen joku japanilainen näyttämömeikki.
Ihoni ei ole mitenkään erityisen huono, lähinnä vain vähän punoitusta nenässä ja hiukan laajentuneita ihohuokosia poskipäissä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita tullut kokeiltua. Veikkaukseni, että ap:n kokeilema Macin huulipuna oli Ruby Woo? En ole itse tätä kokeillut, mutta halunnut kokeilla. En ole kokeillut juuri tuon takia kun jostain ulkomaisesta blogi- tai videoarvostelusta (en muista enää) luin, että leviäisi ihan siinä missä muutkin halvemmat huulipunat. Tarkoituksena on ollut tämän vuoksi kokeilla samassa sävyssä rajuskynää, mutta huolettaa, että se nyt vasta kuivaa tököttiä mahtaisi ollakin, vaikka laittaisi huulirasvaa alle. Jos jollakulla on tästä kokemusta, niin olisi kiva kuulla! 🙂
Joe Blascon meikkivoidetta kokeilin useampi vuosi sitten, kun sitä hehkutettiin ja en saanut sitä ikinä levitettyä tarpeeksi ohuelti. Käytin pari päivää ja jätin sitten, kun huomasin, että oikein hienot meikkiviirut jäi suupieliin ja silmäkulmiin jos lainkaan hymyili päivän aikana. Todella paksua ja sai ihon myös rasvoittumaan ja kutiamaan. Muitakin kalliita meikkejä on tullut kokeiltua, mutta tämän muistan hintansa vuoksi oikeasti harmittaneen. Ehkä ne muut olen vain halunnut unohtaa mahdollisimman nopeasti, ettei märehtisi liikaa, että jaahas taas sitten meni tämän verran rahaa ihan kankkulan kaivoon. 😀
Suosin nykyään luonnonkosmetiikkaa ja korealaista kosmetiikkaa. Jos tykkää Misshasta, niin suosittelisin myös luonnonkosmetiikan puolelta Whamisan BB-voidetta, jos oma iho ei esim. oikein siedä silikonia tai muuten vain haluaisi vaihtaa luonnonkosmetiikkaan. Käytin Misshaa vuosia, mutta jätin kaikki silikonia sisältävät meikit pois, koska epäilin sen aiheuttavan itselleni finnejä, joten siksi nyt käytössä tuo Whamisa. Kummatkin todella hyviä kyllä.
Hups, ap kertoikin jo toisessa viestissä mikä tuo Mac huulipuna oli. En huomannut 🙂. Anyway, tuo Ruby Woo on aika monen bloggaajan hehkuttama.
En osaa pettymyksistä sanoa mitään, en käytä paljon meikkiä, mutta voin kertoa pari tuotetta, jotka ovat hyviä.
Lumenen CC- meikkivoiteet, luonnollinen ja kevyt, mutta riittävän peittävä tulos.
Maybelline False Lashies -ripsiväri tai joku tuon tyyppinen nimi. Tekee pitemmät ja runsaammat ripset.
Essence värillinen kulmageeli. Värjää ripset hyvin ja tällä saa ne hyvin muotoilluksikin. Halpa ja hyvä, löytyy tummana ja vaaleana.
Mä käytän Sensain meikkejä pitkälti. Ripsarit huippuja kun eivät leviä, samoin meikkivoide tosi ohut. Niiden huulipuna The Lipstick on vakikäytössä, hyvä väri mutta tosi kostea koostumus eikä kuivata. Huulet näyttää vähän kun isommilta, tykkään.
Jos halvempaa haluaa niin Isadoralta löytyy hyvät luomivärit, kulmatuotteet, kynsilakat joissa on hyvä hinta-laatusuhde.
Onnea hääpäivään aloittajalle!
En ikinä tekisi häämeikkiä itse. Vaikka meikkaankin usein ja meikkilaukusta löytyy laadukkaita tuotteita (Lancome, Clarins, Dior). Hääpäivä on ainutlaatuinen ja ainakin itse halusin sen käyttää rennosti itseäni hemmotellen kampauksessa ja meikissä.
Aloitus on pelkkä provo. Samoin kuin että maistraatista tulee muka vihkijä.
Ja mammulit uskoo kaiken, pureskelematta.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on pelkkä provo. Samoin kuin että maistraatista tulee muka vihkijä.
Ja mammulit uskoo kaiken, pureskelematta.
"Vihkimisestä virka-ajan ulkopuolella on sovittava erikseen vihkijän kanssa.
Vihkiminen maistraatin ulkopuolella virka-aikana tai vihkiminen virka-ajan ulkopuolella on maksullista. Lisäksi peritään vihkijän matkakustannukset."
https://www.suomi.fi/palvelut/vihkiminen-seka-avioliiton-rekisterointi-…
Hyvää kesää sinullekin ja kiva jos opit uutta tänään 🌞
Isadoran 4 luomivärin paletti, pientä glitterhilettä levisi poskille saakka, en suosittele. Ja heidän kynsilakassa onneton sivellin, kapea ja mitätön, ei saanut kunnolla lakattua. Hutiostoja.(sivusta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ap mene ammattilaisen meikattavaksi? Olisi tullut halvemmaksi kuin nuo summamutikassa tehdyt meikkiostot!
Korona. Olen töissä alalla jossa olisi todella, todella paha juttu tuoda korona töihin jonkun meikkisession vuoksi. Lisäksi aiemmin kun olen ollut meikattavana, en ole tykännyt lopputuloksesta. Minusta on kiva kokeilla eri meikkityylejä ja valita juhliin se, joka on itselleni luontevin. Ehkä meikkineuvonta vaikka etänä ammattilaisella olisi ollut fiksu ajatus.
Häämeikkiin ainakin tehdään aina koemeikki, koska morsiamien päivää ei haluta pilata epätoivotunlaisella meikillä. Koskee myös kampausta. Morsiamet ovat vaativia, joten siksi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egyptian Magic -voide. Liian öljyistä. En suosittele.
Tämän voiteen kulttimainetta en todellakaan ymmärrä.
No mun iholla toimii enkä tulisi toimeen ilman. Se mitä olen ongelmaihoni kanssa oppinut on, että ole uteluas, mutta älä luota pelkästään muiden arvioihin. Pyydä näyte ja kokeile ensin.
Vierailija kirjoitti:
En osaa pettymyksistä sanoa mitään, en käytä paljon meikkiä, mutta voin kertoa pari tuotetta, jotka ovat hyviä.
Lumenen CC- meikkivoiteet, luonnollinen ja kevyt, mutta riittävän peittävä tulos.
Maybelline False Lashies -ripsiväri tai joku tuon tyyppinen nimi. Tekee pitemmät ja runsaammat ripset.
Essence värillinen kulmageeli. Värjää ripset hyvin ja tällä saa ne hyvin muotoilluksikin. Halpa ja hyvä, löytyy tummana ja vaaleana.
Eikö ketään muuta häiritse Lumenen CC-voiteen voimakas tuoksu? Tuoksuu lähinnä makealta hajuvedeltä ja se tuoksu haisee tuntienkin päästä?
Runkkareita? 😂 Olet ilmeisesti tehnyt tuttavuutta lähemminkin 😂