Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia
Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.
Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D
Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.
Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotteet jotka tulleet:
mac huulipuna so chaud
urban decay all nighter kiinnityssuihke
Muita tuotteita tulossa:
nyx epic liner silmänrajaus tussi
urban decay primer potion silmämeikin pohjustus
benefit gimme brow kulmageeli
benefit porefessional meikinalusvoide
benefit roller lash mascara
thebalm bahama mama aurinkopuuteri
anastasia beverly hills irtopuuteri
thebalm nude dude luomiväri
meikkipussissa jo ennestään:
thebalm poskipuna ja bellapierre poskipuna
lumene hehkutipat
thebalm mary lou manizer korostuspuuteri
Onneksi säästin ostamalla tuotteita minikokoisina ja eri nettikauppojen alennusmyynneistä. Mietin jo nyt menikö liikaa rahaa, ennestäänkin meikkejä olisi ollut riittävästi, mutta tosiaan ajattelin että hääkuvaa varten ja muuten olisi kerrankin ihan huippumeikit.
aika heviä settiä häämeikkiin. Oletko ihan varma esim. tosta Macin kirkkaanpunaisesta huulipunasta? Toki se on nätti, mutta harvemmin morsiamella nähty. Joku nude lähellä huultesi omaa sävyä saattais olla parempi. Tuosta thebalmin Mary lou manizerista sanoisin, että on ainakin itsellä jäänyt tosi vähälle käytölle, jotenkin liian glitterinen meikäläisen makuun. Panosta ennemminkin pohjustukseen ja kosteutukseen ja siihen, että meikkisi väritys on harmoninen ja sopii omiin väreihisi, siis ihosi ja hiuksiesi sävyyn. Ja ripsarin pysyvyyteen kannattaa myös panostaa. Eikä liikaa high lightereita, aurinkopuuteria ym. bling-bling juttuja.
Nudepunat ei ole kaikkien juttu. Liian halju meikki ei myöskään näytä parhaalta kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko elämäni olin haaveillut ammatti- ihmisen tekemästä meikistä ja 4v sitten kun tyttäreni meni naimisiin, menin sellaiselle, sieltä suoraan häihin ja itkin autossa koko matkan kun näytin niin hirveältä, kuin halpa h... Itse olisin tehnyt nätimmän ja luonnollisemman meikin. Silloin olin 52v. ja kaikki rypyt korostuivat jonkun paksun tönkön alle ja täysin väärät ilolintuvärit; hiukset sentään osasivat laittaa nätisti. Ihan olisi hyvään ihoon riittänyt ripsien taivuttajat, kulmakynä, ripsiväri, RUSKEA kajali sinisiin silmiin ja huulipuna samansävyisellä rajauskynällä ja samasta puikosta vähän poskiin. Nyt kyllä naurattaa, mutta ei silloin. Ehkä vielä joskus... ;)
Kuulostaa tosi kurjalta. Yleensä kyllä meikkaajan kanssa sovitaan etukäteen esim värisävyistä jne.
Tästä muistuu mieleen, kun äitini kävi useamman kerran samalla meikkaajalla, joka ei yksinkertaisesti osannut levittää ripsiväriä. Ripset jäi aivan olemattoman ja tönkön näköisiksi, ja äiti joutui joka kerta itse lisäämään ripsaria. Hirveä operaatio yrittää saada tikkusuorista ripsistä kauniit.
No mullakin (yllä oleva kurja kokemus) vaaleat ripset ja kulmat, mutta tyttäreni opettivat teineinä miten ripsien taivutinta käytetään. Lasken yhden silmän ripsien taivutuksen aikana 150:en, se on sopiva aika. :) Luottoripsarini on ollut jo vuosia Lorealin double extension, waterproof. Ensin se vaalea ja sitten tumma harja. Kestää mitkä tahansa kyyneleet, oli mieheni hautajaisissakin. Nainen 56v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne kalliit meikkituotteet tässä keskustelussa on? Luettelette jotain markettiroskaa.
En tiedä missä marketissa sinä käyt, mutta itse en aikanaan ole Suomen marketeissa törmännyt sellaisiin merkkeihin kuin esim Ysl, Lancome Dior ja Benefit. Sitä paitsi markettimerkit ei useinkaan ole huonoja, päinvastoin.
Joo joo, mut täällä jauhettiin jostain maybellinestä, lumenesta yms.
hyväavaustämä kirjoitti:
Hourglass mineral veil primer ja setting powder.
Saanko kysyä mikä tuossa primerissa oli huonoa? Eikö toiminut ollenkaan, vai eikö vaan toiminut jonkun tietyn meikkivoiteen kanssa?
Silloin kun mineraalimeikit olivat suurinta hittiä ikinä, minäkin kokeilin vaikka mitä merkkiä ja tilasin ulkomailta. Ne eivät vaan sovi kuivalle iholle ja lisäksi huomasin kerran työmatkalla, että on olemassa minuakin kalpeampia ihmisiä, sillä Lily Lolon Porcelain sai minut näyttämään zombielta vessan peilissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se koronan saaminen yhdeltä meikkaajalta olisi aika pieni riski. Teille ei sitten taida vieraita tulla yhtään?
Vihkiminen on ulkona, meidän vanhemmat on ainoat vieraat. Hääkuvat otetaan myös ulkona. Meikkaajat ym. on lähikontaktissa työnsä puolesta ja meikattavana ollessa ei voi käyttää maskia. Minusta se on turha riski. Hammaslääkärissä olen käynyt korona-aikaankin, mutta en missään kauneudenhoidossa tai kampaajalla.
Minusta tuntuisi aivan hirveältä tuoda korona töihin meikattavana olemisesta.
Kannattaa tehdä koemeikki ehdottomasti luonnonvalossa, ei kylppärissä. Ja jos laitat SPF -voidetta, muista testata se salamanvalon kanssa, ettet näytä haamulta hääkuvissa. Vaikka kuvaaja ottaisi kuvat ulkona, hän saattaa käyttää luonnonvalon lisäksi keinovaloa täyttämään varjoja, varsinkin jos kuvia otetaan vastavaloon siten, että aurinko taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne kalliit meikkituotteet tässä keskustelussa on? Luettelette jotain markettiroskaa.
En tiedä missä marketissa sinä käyt, mutta itse en aikanaan ole Suomen marketeissa törmännyt sellaisiin merkkeihin kuin esim Ysl, Lancome Dior ja Benefit. Sitä paitsi markettimerkit ei useinkaan ole huonoja, päinvastoin.
Joo joo, mut täällä jauhettiin jostain maybellinestä, lumenesta yms.
En itsekään perusta Lumenesta, mutta Maybelline-merkillä on mielestäni paljon tuotteita, joiden hinta-laatusuhde on ihan huippu.
Vierailija kirjoitti:
Koko elämäni olin haaveillut ammatti- ihmisen tekemästä meikistä ja 4v sitten kun tyttäreni meni naimisiin, menin sellaiselle, sieltä suoraan häihin ja itkin autossa koko matkan kun näytin niin hirveältä, kuin halpa h... Itse olisin tehnyt nätimmän ja luonnollisemman meikin. Silloin olin 52v. ja kaikki rypyt korostuivat jonkun paksun tönkön alle ja täysin väärät ilolintuvärit; hiukset sentään osasivat laittaa nätisti. Ihan olisi hyvään ihoon riittänyt ripsien taivuttajat, kulmakynä, ripsiväri, RUSKEA kajali sinisiin silmiin ja huulipuna samansävyisellä rajauskynällä ja samasta puikosta vähän poskiin. Nyt kyllä naurattaa, mutta ei silloin. Ehkä vielä joskus... ;)
Ei hyvää päivää. Ihan kuin olisin itse kirjoittanut, paitsi että minä olin se morsian ja luojan kiitos kyse oli meikkikokeilusta. Olin parikymppinen ja hyväihoinen. Minulle vedettiin paksu kerros tuhtia joeblascoa koko kasvoihin, niin että näytin ihan muumiolta. Siihen vielä huonosti levitetty tärisevä musta nesterajaus yläluomelle, tönköt ripset, kuumetautisen poskipunapläntit ja veripunainen huulipuna joka sai ihan keskikokoiset huuleni muuttumaan kahdeksi ohueksi vampyyrimummoviiruksi.
Muistan kun kävelin veljeni kyytin meikkauksesta, ja näin miten hän yritti keksiä jotain sanottavaa. Menin kotiin, pesin kasvoni ja meikkasin itse itseni häihin.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun mineraalimeikit olivat suurinta hittiä ikinä, minäkin kokeilin vaikka mitä merkkiä ja tilasin ulkomailta. Ne eivät vaan sovi kuivalle iholle ja lisäksi huomasin kerran työmatkalla, että on olemassa minuakin kalpeampia ihmisiä, sillä Lily Lolon Porcelain sai minut näyttämään zombielta vessan peilissä.
Menin itse kanssa mukaan tähän trendiin ja näin jälkikäteen ajateltuna hirvittää. Siitä on tosin jo reippaasti yli 10v ja ne oli niitä ensimmäisiä mineraalimeikkejä. Onneksi olin silloin vielä nuori, joten ääripaksu, huonosti levittynyt, kuiva, kalpea pakkelikerros naamalla ei näyttänyt yhtä huonolta kuin se nyt näyttäisi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoja hypetettyjä:
- Nars Orgasm -poskipuna. Joitain vuosia sitten tätä hehkutettiin monessa paikassa. Huonoin poskipuna ikinä, joudun sutimaan tätä iholleni ihan älyttömästi, että puna mitenkään erottuu.
- Benefit They're real -ripsari. Omat pitkät, runsaat ja kaarevat ripseni muuttuvat tällä muutamaksi alaspäin törröttäväksi suoraksi ja koppuraiseksi tikuksi.
- Guerlain meteorites -pallopuuteri. Törkeän kallis eikä ainakaan minun ihoani tee yhtään hehkeämmän näköiseksi. Tosin tuoksuu hyvältä.
- Useimmat Lumenen luomivärit. Pigmenttiä ei nimeksikään.Mielestäni tuo Narsin poskipuna on kyllä erinomainen, oletko varma ettei ollut vanhentunut tuote? Voisi selittää sen miksi pigmentti puuttui.
Jos ihonsävy on tummempi kuin kalkkilaivan kapteenilla niin ei se kovin näyttävä puna ole. Pahinta siinä Orgasm-sävyssä on GLITTERI.
Ylipäänsä hohdeglitteri yli 12-vuotiailla on yleensä hirvitys paitsi 10 filtterin takana ig:ssä.
No, tää ei ole meikkituote mutta aikanaan haksahdin ostamaan etanavoidetta naamalle, olisko ollut Baba de caracol ja hintaa joku 59 euroa. Sen piti uudistaa ja nuorentaa ihoa. Sain kauhean kutisevan ihottuman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bb voiteet. Kaikki liian oransseja, naama kiiltää ja auta armias jos hikoilet, sitä valuu silmiin niin kirvelee p erkeleesti.
Kokeile korealaista merkkejä, esim Missha. Ei ole oranssista tietoakaan.
Rakastan Misshan bb-voidetta. Itse haluan kiiltoa, joten saatan illalla vetää vaseliinikerroksen kasvoille, lisätä aamulla perusvoiteen sen päälle, sitten misshat ja vielä kiiltosuihketta siihen. Olen kuivaihoinen, jos joku ei arvannut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää. Ihan kuin olisin itse kirjoittanut, paitsi että minä olin se morsian ja luojan kiitos kyse oli meikkikokeilusta. Olin parikymppinen ja hyväihoinen. Minulle vedettiin paksu kerros tuhtia joeblascoa koko kasvoihin, niin että näytin ihan muumiolta. Siihen vielä huonosti levitetty tärisevä musta nesterajaus yläluomelle, tönköt ripset, kuumetautisen poskipunapläntit ja veripunainen huulipuna joka sai ihan keskikokoiset huuleni muuttumaan kahdeksi ohueksi vampyyrimummoviiruksi.
Muistan kun kävelin veljeni kyytin meikkauksesta, ja näin miten hän yritti keksiä jotain sanottavaa. Menin kotiin, pesin kasvoni ja meikkasin itse itseni häihin.
Tästä muistuu mieleen vanhojentassimeikkini. Meikki oli kyllä minun tapauksessa ihan kaunis, mutta mielestäni aivan liian raskas teini-ikäiselle punaisinehuulipunineen ja irtoripsineen. Ja siis siihen aikaan kirkkaanpunaiset punat eivät edes olleet muotia. Tunsin oloni epämukavaksi, kokoajan sai miettiä onko hampaissa huulipunaa ja pysyykö irtoripset paikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minkä kanavien kautta sinulle selviää hypetetyt meikit?
Olen seurannut pitkään blogeja ja sitä ennen naistenlehtiä ja kirjallisuutta kauneudesta. En arjessa kulje sotamaalauksessa koska olen aika laiska, mutta juhliin ja ennen koronaa viikonloppuisin tykkäsin meikata ajan kanssa.
Nuo mainitsemani merkit muistin tulleen useasti vastaan eri lähteissä. Sitten bloggaajista kiinnitän huomiota erityisesti pitkään bloganneihin ja kauneusalalla toimiviin/toimineisiin. Nyt häiden alla googlettelin myös häämeikkiä suomeksi ja englanniksi ja luin arvosteluita eri lähteistä.
Et ole sattunut huomaamaan, että suurin osa bloggareista on mainostajia?
Vierailija kirjoitti:
Tuotteet jotka tulleet:
mac huulipuna so chaud
Muita tuotteita tulossa:
lumene hehkutipat
Onneksi säästin ostamalla tuotteita minikokoisina ja eri nettikauppojen alennusmyynneistä. Mietin jo nyt menikö liikaa rahaa, ennestäänkin meikkejä olisi ollut riittävästi, mutta tosiaan ajattelin että hääkuvaa varten ja muuten olisi kerrankin ihan huippumeikit.
Tämä koko lista huokuu trashya. Nuo ovat "kulttimaineessa" vain tietyn porukan piireissä. Oikeasti laadukkaita tuotteita ei noilla brändeillä ole ainuttakaan. Jenkkipissisten suosikkeja, ja niiden pakkelinaamat on kyllä nähty.
Chanelin meikkivoiteet ovat sikakalliita mutta eivät laadultaan eroa mitenkään halvemmista. Ovat tietysti parempia kuin lumenet, mutta eivät hintansa arvoisia kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoja hypetettyjä:
- Nars Orgasm -poskipuna. Joitain vuosia sitten tätä hehkutettiin monessa paikassa. Huonoin poskipuna ikinä, joudun sutimaan tätä iholleni ihan älyttömästi, että puna mitenkään erottuu.
- Benefit They're real -ripsari. Omat pitkät, runsaat ja kaarevat ripseni muuttuvat tällä muutamaksi alaspäin törröttäväksi suoraksi ja koppuraiseksi tikuksi.
- Guerlain meteorites -pallopuuteri. Törkeän kallis eikä ainakaan minun ihoani tee yhtään hehkeämmän näköiseksi. Tosin tuoksuu hyvältä.
- Useimmat Lumenen luomivärit. Pigmenttiä ei nimeksikään.Mielestäni tuo Narsin poskipuna on kyllä erinomainen, oletko varma ettei ollut vanhentunut tuote? Voisi selittää sen miksi pigmentti puuttui.
Jos ihonsävy on tummempi kuin kalkkilaivan kapteenilla niin ei se kovin näyttävä puna ole. Pahinta siinä Orgasm-sävyssä on GLITTERI.
Ylipäänsä hohdeglitteri yli 12-vuotiailla on yleensä hirvitys paitsi 10 filtterin takana ig:ssä.
Aika moni suomalainen on juurikin kalkkilaivan kapteeni 😊 Ja glitteri lienee makukysymys. Minusta tuo kyseinen puna on varsin hillitty, mutta en ala väittelemään makukysymyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotteet jotka tulleet:
mac huulipuna so chaud
Muita tuotteita tulossa:
lumene hehkutipat
Tämä koko lista huokuu trashya. Nuo ovat "kulttimaineessa" vain tietyn porukan piireissä. Oikeasti laadukkaita tuotteita ei noilla brändeillä ole ainuttakaan. Jenkkipissisten suosikkeja, ja niiden pakkelinaamat on kyllä nähty.
Saanko kysyä kuinka montaa noista tuotteista olet itse kokeillut? Ehkä sulla on ehdottaa jotain parempia??
Vai tulitko vaan vi ttuilemaan mukavaan ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
No, tää ei ole meikkituote mutta aikanaan haksahdin ostamaan etanavoidetta naamalle, olisko ollut Baba de caracol ja hintaa joku 59 euroa. Sen piti uudistaa ja nuorentaa ihoa. Sain kauhean kutisevan ihottuman.
Itsekin meinasin ostaa jotain etanavoidetta, mutta onneksi googletin ihmisten kokemuksia. Aika monelle aiheuttaa jonkun reaktion.