Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia

Vierailija
16.04.2021 |

Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.

Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D

Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.

Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...

Kommentit (452)

Vierailija
21/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bb voiteet. Kaikki liian oransseja, naama kiiltää ja auta armias jos hikoilet, sitä valuu silmiin niin kirvelee p erkeleesti.

Vierailija
22/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap mene ammattilaisen meikattavaksi? Olisi tullut halvemmaksi kuin nuo summamutikassa tehdyt meikkiostot!

Korona. Olen töissä alalla jossa olisi todella, todella paha juttu tuoda korona töihin jonkun meikkisession vuoksi. Lisäksi aiemmin kun olen ollut meikattavana, en ole tykännyt lopputuloksesta. Minusta on kiva kokeilla eri meikkityylejä ja valita juhliin se, joka on itselleni luontevin. Ehkä meikkineuvonta vaikka etänä ammattilaisella olisi ollut fiksu ajatus.

Järjestetäänkö sellaisia etäneuvontoja? Kuulostaa loistavalta idealta tälle ajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap mene ammattilaisen meikattavaksi? Olisi tullut halvemmaksi kuin nuo summamutikassa tehdyt meikkiostot!

Korona. Olen töissä alalla jossa olisi todella, todella paha juttu tuoda korona töihin jonkun meikkisession vuoksi. Lisäksi aiemmin kun olen ollut meikattavana, en ole tykännyt lopputuloksesta. Minusta on kiva kokeilla eri meikkityylejä ja valita juhliin se, joka on itselleni luontevin. Ehkä meikkineuvonta vaikka etänä ammattilaisella olisi ollut fiksu ajatus.

Eli menette maistraatissa naimisiin kahdestaan ja kaikki tuo vaiva? Koronan saa tällä hetkellä yhtä varmasti kuin sait sen viime kesänä.

Vierailija
24/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bb voiteet. Kaikki liian oransseja, naama kiiltää ja auta armias jos hikoilet, sitä valuu silmiin niin kirvelee p erkeleesti.

Kokeile korealaista merkkejä, esim Missha. Ei ole oranssista tietoakaan.

Vierailija
25/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se koronan saaminen yhdeltä meikkaajalta olisi aika pieni riski. Teille ei sitten taida vieraita tulla yhtään?

Vihkiminen on ulkona, meidän vanhemmat on ainoat vieraat. Hääkuvat otetaan myös ulkona. Meikkaajat ym. on lähikontaktissa työnsä puolesta ja meikattavana ollessa ei voi käyttää maskia. Minusta se on turha riski. Hammaslääkärissä olen käynyt korona-aikaankin, mutta en missään kauneudenhoidossa tai kampaajalla. 

Minusta tuntuisi aivan hirveältä tuoda korona töihin meikattavana olemisesta.

Vierailija
26/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häämeikkiin tai mihinkään muuhunkaan meikkiin ei tule käyttää noin montaa highlighter/korostus tuotetta, ellet halua valokuvissa näyttää siltä, että iho kiiltelee.

Noin montaa pohjustustuottekaan ei tarvita.

Suosittelen lukemaan vaikka Meghanin häämeikkiartikkelit. Iho saa nyt näkyä. Jos kestä, käy solariumissa muutama kerta alle, tuo kaunista väriä. (Pari kertaa ei ole niin vaarallista)

Panosta ihonhoitoon myös ennen. Viikottaiset kuorinnan, naamiot ja hieronnat (katso ohjeita YouTube ym)

Ysl valokynän dupe on mielestäni Maybellinen peiteväri, se missä on pehmeä levitin. On kulttimaineessa, hinta 11€.

Nars orgasmi poskipunan dupe on Catrice merkin oil fusion poskipuna.

Meikinteossa paras ystäväsi on laadukas beautyblender, jota käytät joka tuotteen välissä! Ja Caudalien beauty Elixir suihke.

T. Kosmetologi/häämeikkaaja

Anteeksi, mutta millainen ammatti-ihminen suosittelee solariumia?? Suihkurusketus on keksitty mikäli väriä haluaa. Ei SOLARIUMIA IKINÄ!

Vierailija
27/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se koronan saaminen yhdeltä meikkaajalta olisi aika pieni riski. Teille ei sitten taida vieraita tulla yhtään?

Vihkiminen on ulkona, meidän vanhemmat on ainoat vieraat. Hääkuvat otetaan myös ulkona. Meikkaajat ym. on lähikontaktissa työnsä puolesta ja meikattavana ollessa ei voi käyttää maskia. Minusta se on turha riski. Hammaslääkärissä olen käynyt korona-aikaankin, mutta en missään kauneudenhoidossa tai kampaajalla. 

Tsemppiä! Kuulostaa asialliselta. - eräs sote-työntekijä

Vierailija
28/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontaktien vähentäminen heikentää vastustuskykyä. Vaikka yllytetään suojautumaan.

Ap:lle hyviä valmisteluja ja kokeilujen jälkeen onnistunutta lopputulosta 💖

Vierailija
29/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset huulipunat eivät yleensä pysy hirveän hyvin ja irtoavat herkästi syödessä/juodessa. Minulta löytyy myös pari noita Macin huulipunaa ja sitten edullisia Maybellinen, Lumenen ja Essencen huulipunia, en hirveästi huomaa eroa. Macin puna levittyy vähän tasaisemmin, mutta pysyvyys on molemmissa aika lailla yhtä huono.

Jos haluaa kunnolla pysyvyyttä, suosittelen nestemäisiä huulipunia. Jo edullisemmilla merkeillä on minusta hyviä, esim. Maybelline Superstay nestemäinen huulipuna ja Makeup Revolutionin punat, joita löytyy monissa sävyissä. Kalliimmista Jeffree Star on ainakin kehuttu, samoin The Balmilla on hyviä. Tietysti näistä usein jää matta ja kuivahko tunne, mutta jos haluan koko päivän hyvin pysyvän punan niin nuo nestemäiset ovat oikeastaan ainoita, jotka ovat itselläni toimineet eivätkä tarraa juodessa lasin reunaan. Päälle voi tietysti laittaa huulikiiltoa, ellei halua mattaa. Vielä paremman pysyvyyden saa kun värittää huultenrajauskynällä ensin koko huulet ja päälle sitten huulipunaa ohut kerros. Olen huomannut että hyvällä rajauskynällä on iso merkitys, muuten puna ei asetu yhtä siististi ja lähtee herkemmin karkaamaan. Lopputulos on viimeistellympi rajauskynän kanssa ja etenkin aavistuksen punaa tummempi rajauskynä tuo kivaa muotoa huuliin.

Vierailija
30/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko mennä naimisiin nyt? Häämeikki on kyllä sellainen asia jonka jättäisin ammattilaiselle, ellet sitten itse ole pro ja kokenut meikkaaja.

Vierailija
31/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli menette maistraatissa naimisiin kahdestaan ja kaikki tuo vaiva? Koronan saa tällä hetkellä yhtä varmasti kuin sait sen viime kesänä.

Minun läheinen kuoli viime kesänä. Vainajaa ei päässyt katsomaan koronaepäilyn vuoksi. Oli tosin riskiryhmää, mutta en ota turhia riskejä tässä. Olen töissä sellaisessa paikassa jossa kaikki menisi seis koronasta. Meikkaajalla käynnissä ei voi pitää maskia eikä turvaväliä, ja varmaan kestää yli 15 min. Minusta se on turha riski, kuten sanoin, olen käynyt vastaavassa tilanteessa ainoastaan hammaslääkärissä terveyden vuoksi. 

Mennään ulkona naimisiin, maistraatista tulee vihkijä. Vanhempamme ovat todistajina. Hääkuvia varten näen ihan mielelläni vaivaa, kun se on ehkä isoin muisto joka päivästä jää. Pienetkin häät voi olla hääparille itselleen tärkeitä. Musta on kiva hössöttää edes vähän jostain vaikka tiedänkin että tää on ns. hömppää :).

Vierailija
32/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä minuun kymmenen vuotta sitten meni, mutta ostin Lancomen tuotteen nimeltä "hoitovesi". Kyllähän jo tuosta  nimestä olisi pitänyt tajuta, että se on täyttä vedätystä, mutta niinpä vain haaskasin siihen rahaa. Käytin sitä varmaan kaksi kertaa ja se taitaa vieläkin olla jossain työpaikan kaapin perukoilla viemässä tilaa.

Yleensä olen tosi fiksu ostoksissani ja kosmetiikassa minimaalinen, joten en ymmärrä vieläkään, miksi ostin sen.

Vierailija
33/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häämeikkiin tai mihinkään muuhunkaan meikkiin ei tule käyttää noin montaa highlighter/korostus tuotetta, ellet halua valokuvissa näyttää siltä, että iho kiiltelee.

Suosittelen lukemaan vaikka Meghanin häämeikkiartikkelit. Iho saa nyt näkyä. Jos kestä, käy solariumissa muutama kerta alle, tuo kaunista väriä. (Pari kertaa ei ole niin vaarallista)

Panosta ihonhoitoon myös ennen. Viikottaiset kuorinnan, naamiot ja hieronnat (katso ohjeita YouTube ym)

Ysl valokynän dupe on mielestäni Maybellinen peiteväri, se missä on pehmeä levitin. On kulttimaineessa, hinta 11€.

Meikinteossa paras ystäväsi on laadukas beautyblender, jota käytät joka tuotteen välissä! Ja Caudalien beauty Elixir suihke.

Anteeksi, mutta millainen ammatti-ihminen suosittelee solariumia?? Suihkurusketus on keksitty mikäli väriä haluaa. Ei SOLARIUMIA IKINÄ!

Oikeesti, se kertaluontoinen käyminen ei todellakaan ole niin vaarallista mitä porukka aina kiljuu. Aurinko on vaarallisempi ja tuolla pihalla porukka kulkee silti onnessaan.

Vierailija
34/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko mennä naimisiin nyt? Häämeikki on kyllä sellainen asia jonka jättäisin ammattilaiselle, ellet sitten itse ole pro ja kokenut meikkaaja.

Avioliiton myötä tulee esimerkiksi leskelle asumisoikeus asuntoon ja olemme hankkineet juuri yhteisen asunnon. Olemme lähelle 40-vuotiaita, joten ikäväänkin tulevaisuuteen varautuminen on mielestämme fiksua. En mene naimisiin saadakseni päivää prinsessana, mutta nyt kun paljon järjestelyä ei ole, halusin hössöttää jostakin. Olen aina tykännyt meikkaamisesta.

Vierailija
35/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä minuun kymmenen vuotta sitten meni, mutta ostin Lancomen tuotteen nimeltä "hoitovesi". Kyllähän jo tuosta  nimestä olisi pitänyt tajuta, että se on täyttä vedätystä, mutta niinpä vain haaskasin siihen rahaa. Käytin sitä varmaan kaksi kertaa ja se taitaa vieläkin olla jossain työpaikan kaapin perukoilla viemässä tilaa.

Yleensä olen tosi fiksu ostoksissani ja kosmetiikassa minimaalinen, joten en ymmärrä vieläkään, miksi ostin sen.

Kiitos vastauksesta, oli lohdullista kuulla. Tuo kannattaa varmasti heittää jo menemään. Liittyikö ostokseen mitään myynnillistä tilaisuutta? Minä ostin joskus äidille lahjaksi clarinsin liian tumman ja oranssin itseruskettavan, kun halusin tuoda hänelle risteilyltä ylellisen tuliaisen. Marketista olisi saanut parempia tuotteita. Ilmeisesti kosmetiikka on minulle jotenkin ylellisyyden ja luksuksen symboli, kun olin pieni, sekä mummolla että äidillä oli hintavaa kosmetiikkaa. Sukulainen amerikasta taisi lähetellä estee lauderia ja lancomea heille aina lahjaksi. Se oli minulle sitten jotenkin naisellisuuden ja aikuisuuden symboli ja meikkaus ja meikkien katsominenkin tekee minulle hyvän fiiliksen. 

Paitsi tuon helk*arin ruman macin hylsyn :D

Vierailija
36/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, se kertaluontoinen käyminen ei todellakaan ole niin vaarallista mitä porukka aina kiljuu. Aurinko on vaarallisempi ja tuolla pihalla porukka kulkee silti onnessaan.

Ei solariumia! Siinä on aina se kärähtämisen vaara! Yksikin kerta tekee pahaa iholle. Miksi ihmiset ei voi olla tyytyväisiä omaan ihonväriinsä! 

Vierailija
37/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kontaktien vähentäminen heikentää vastustuskykyä. Vaikka yllytetään suojautumaan.

Ap:lle hyviä valmisteluja ja kokeilujen jälkeen onnistunutta lopputulosta 💖

Kiitos <3 jos asiantuntijoihin on uskomista, tupakoimattomuus ja normaalipaino on varmaan parhaita keinoja lisätä vastustuskykyä koronaa vastaan. Minä pysyttelen niissä.

Kontaktia tulee joka päivä tuohon tulevaan sulhaseen, toivottavasti hänellä on riittävän tymäkkä bakteeri- ja virusvalikoima ;) ja keväällä pääsee kaivelemaan pihaa puutarhakokeiluissa.

Vierailija
38/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekään ei kyllä ole varma konsti onnistuneeseen lopputulokseen. Nyt voi ainakin kunnolla testata nämä tuotteet, niiden sopivuuden, keston päivän mittaan, miltä näyttää eri valaistuksessa, kuvissa, mahdolliset allergiat ja yliherkkyydet jne. Punaiset silmät morsiamella ei ole hyvä lookki.

Toisekseen, on todella yksilöllistä mikä kenellekin sopii ja toimii. Influenssereiden suosituksista kannattaa skipata kaupalliset yhteistyöt ja mainospostaukset. Mutta jos moni influensseri kehuu jotain tuotetta, ei ole kyse mainoksesta ja muutkin tuotearvostelut hyviä, se on todennäköisesti hyvä.

Vierailija
39/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se, että jotain tuotetta "hypetetään" sosiaalisessa mediassa tarkoittaa vain sitä että tuotetta pyritään markkinoimaan. Mitään takuita tuotteen laadusta tai - mikä tärkeämpää - siitä että se sopii juuri sinulle, ei hypettäminen anna.

Ensiksi pitäisi siis hahmottaa se oma ihotyyppi ja muut ominaisuudet, sitten valita tuotteet harkittavaksi.

Tuotteita valitessa pitäisi myös miettiä mitkä ominaisuudet ovat tässä tapauksessa tärkeitä (häät ulkona, valokuvaus, yms.) -- kosmetiikkahan on nykyisin ns. täsmätuotteita tiettyyn rajattuun tarkoitukseen tai vaikutelmaan.

Aina valitessa kosmetiikkaa pitäisi kiinnittää myös huomio siihen miten turvallisia tuotteet ovat. Hajusteettomuus, turvalliset säilöntäaineet, allergisoivien ja ärsyttävien aineiden puuttuminen on tärkeää, samoin se, että on UV-suoja. Häätilanteessa varsinkin juodaan alkoholia, jännitetään, hikoillaan, ollaan kesällä päiväsaikaan auringossa, ollaan ympäristössä, jossa monilla on runsaasti hajustettuja tuotteita päällään, yms., se on siis tilanne jossa on helppo saada ärsytystä kosmetiikasta sekä ns. make-up malfunction.

Häämeikki kannattaa siis valita huolella, pitää simppelinä ja testata kerran pari ennen H-hetkeä.

Vierailija
40/452 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se uudehko Maybellinen skyhigh tms ripsari.

Ihan mitätön ja kuivuu kuukaudessa käyttökelvottomaksi.