Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ystäväni pilailee kustannuksellani?

Vierailija
16.04.2021 |

Paras ystäväni taannoin alkoi matkia minua liioitellen yhteisen tuttumme kanssa ja huomasin sen. Eli siis hän matkii ilmeitäni ja se on jonkinlainen sisäpiirivitsi ystävälleni ja hänen muille kavereilleen.

Kyseinen ystäväni myös matkii tiettyjä ulkonäkövirheitäni ja kun päivitin erään somealustan profiilikuvani, hän teki siitä omaksi profiilikuvakseen omasta kuvastani matkitun versiom, jossa yritti matkia ilmettäni ja piirteitäni liioitellusti ja oli maskeerannut itsensä minua muistuttavaksi (kaikkine ulkonäkövirheineni) ja koetti siten tehdä minusta naurunalaisen jälleen.

Miksi hän toimii noin?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän yrittää ylentää itseänsä sinua alentamalla. Hän yrittää tulla suosituksi kaveriporukassa sinun kustannuksellasi.

Nuorena ihmiset joskus käyttäytyvät satunnaisesti tyhmästi, mutta jos tuo käyttäytyminen jatkuu, niin ei hän sitten ole oikea ystävä. Oikea ystävä ei halua loukata toista ja käyttää häntä hyväkseen omiin tarkoituksiinsa, kuten siihen, että nostaisi omaa "arvostustaan" kaveripiirissä.

Vierailija
2/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Kuulostaa melko lapselliselta puuhalta.

Toki on myös mahdollista että kuvittelet kaiken, koska olet tällä hetkellä vähän herkillä ja koet että kaikki ovat sinua vastaan. En siis sano että näin on, mutta tunnen myös ihmisiä jotka kuvittelevat että aina kun joku nauraa huoneessa niin "hänelle nauretaan" vaikkeivat edes tuntisi koko henkilöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen välinen ystävyys on upeaa.

Vierailija
4/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat asian ja kysyt suoraan et teetkö sää pilkkaa musta?

Kato ystävän reaktio ja päätä sitten

Vierailija
5/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Vierailija
6/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kateutta. Kokee itsensä huonommaksi kuin sinä, sinussa on asioita, joita on kateellinen ja alentamalla sinua ei harmita niin paljon ne asiat mistä on kateellinen.

Miettisin kyllä, että haluanko olla tommosen kaveri, joka tekee niin.

Vierailija
7/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä narsisti, ei oikea ystävä tuollaista tee.

Vierailija
8/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä narsisti, ei oikea ystävä tuollaista tee.

Narsisti on aina oikea vastaus.

Vierailija
9/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo pitää paikkansa, niin kyseessä ei todellakaan ole mikään ystävä!

Vierailija
10/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole ystäväsi. 

Vierailija
11/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KiusaajaIhmiset kiusaavat, vähättelevät, heidän pitää olla aina parempia ( kilpailua) missä iässä tahansa, vaikka 80 vuotiaana

Vierailija
12/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla kateutta. Kokee itsensä huonommaksi kuin sinä, sinussa on asioita, joita on kateellinen ja alentamalla sinua ei harmita niin paljon ne asiat mistä on kateellinen.

Miettisin kyllä, että haluanko olla tommosen kaveri, joka tekee niin.

Hän ei ole koskaan kertonut olevansa mistään kateellinen muuten kuin vitsillä. Hän haukkui minua tyhmäksi, kun juttelimme viimeksi, ja siis jopa huoritteli, huusi ja uhkaili minua sekä kertoi häpeävänsä, että edes tuntee niin alhaisen ja nolon ihmisen kuin mä olen.

Hän on vuosien varrella naureskellut ja pilkannut esim. opiskelualaani ja työtäni sekä muita kavereitani jopa siinä määrin, että aloin ottaa niihin muihin vähän etäisyyttä, kun jostain käsittämättömästä syystä uskoin häntä. Itse hän siis ei ole opiskellut mitään tai ollut koskaan edes töissä, mutta arvostelee kärkkäästi muiden opiskeluita, töitä tai älykkyyttä jne.

Kun pääsin opiskelemaan eräälle vaikeapääsyiselle alalle, hän sanoi, että mulla kävi vain hyvä tuuri ja se oli sattumaa sekä koetti ehdottaa, että luopuisin opkskelupaikastani, sillä "ethän sä kuitenkaan jaksa tehdä sen alan töitä".

Hän on itse luontaisesti älykäs kieliin liittyvissä asioissa, sosiaalisesti hyvin taitava ja hauskaa seuraa, mutta sen vastapainona melkeinpä lapsellisen omahyväinen ja pitää itseään parempana maallikkopohjalta joillain erikoisaloilla kuin esim. samalta alalta tohtorintutkinnon suorittanutta. Hän myös halveksii ihmisiä, jotka hankkivat lapsia ja arvostelee heidän kasvatusmetodejaan sekä keksii muille ihmisille herkästi erilaisia diagnooseja.

T. Ap

Vierailija
13/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"maskeerannut itsensä minua muistuttavaksi (kaikkine ulkonäkövirheineni) ja koetti siten tehdä minusta naurunalaisen jälleen."

Eli käytännössä mitä? Maskeerannut naamansa ison luomen? Finnejä? Kaksoisleuan? 

Enpä usko. Kuulostat vainoharhaiselta.

Vierailija
14/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi hetkeäkään tuollaisen ystävä,koska hän ei ole sinun ystäväsi. Kannattaa ehdottomasti jättää hänet taakseen. Tuollaisesta tyypistä ei ole kuin harmia. Muista arvostaa itseäsi, äläkä missään nimessä siedä itsesi kiusaamista.

Vierailija
15/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleeni, että kysyisin, mutten uskaltanut. Ajattelin, että vaikuttaisin liian tosikolta, jos kysyisin aiheesta. Siitä kyllä mainitsin, kun naureskelivat ilmeilleni, mutta hän ei vastannut siihen yhtään mitään. Sinänsä oli aika inhottavaa huomata, että sen yhteisen tuttummekin mielestä olen "nolo hymyilijä", jonka ilmeitä on ihan asiallista matkia ja liioitella.

Sen hymyilystäni kiusaamisen jälkeen juuri otin sen vakavan profiilikuvani tiettyä somealustaa varten ja siitä hän teki sen irvikuvakopionsa omalla naamallaan. Eli siis vakava ilmekin on noloa, kun se liittyy minuun.

T. Ap

Vierailija
16/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"maskeerannut itsensä minua muistuttavaksi (kaikkine ulkonäkövirheineni) ja koetti siten tehdä minusta naurunalaisen jälleen."

Ei ole vainoharhaista. Mulla ei ole kaksoisleukaa tai luomia kasvoissa edes. Hän matki profiilikuvaani siten, että otti sen myöskin samanlaisella taustalla (tietyn värinen tausta ja tietty huone kotona), kampasi hiuksensa samoin kuin minulla on, punasi huulensa samanvärisiksi kuin minulla on sekä väänteli naamaansa samalla tavalla, että muistuttaisi vähän ilmeeltään minua (mutta siten kuin koomikko tekee eli liioitellen).

Toinen silmäni on ihan aavistuksen pienempi (ja toinen suurempi), niin hän käsitteli kuvaansa jopa liioitellen siten, että juuri se sama silmä olisi pienempi kuin minullakin. Kuva ilmestyi pian oman profiilikuvani jälkeen ja se meikki- ja kampaustyyli ei ollut hänelle tyypillinen lainkaan, vaan oli parodiaa omasta tyylistäni ja kuvastani.

T. Ap

Vierailija
17/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle "ystävälle"se on moro ja näkemiin.

Vierailija
18/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja se kuva ei ole enää profiilikuvanani eikä se hänen vittuiluversiokaan hänellä. Todella lapsellista ja loukkaavaa, vaikka olemme ihan aikuisia.

Vierailija
19/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KiusaajaIhmiset kiusaavat, vähättelevät, heidän pitää olla aina parempia ( kilpailua) missä iässä tahansa, vaikka 80 vuotiaana

Joo, hänelle on tärkeintä olla se paras ja älykkäin ja fiksuin ja nokkelin. Eikä se minua edes haittaa. Kokekoon siten. Mutta en halua sen vuoksi tulla itse kiusatuksi ja nolatuksi.

T. Ap

Vierailija
20/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat vaikeita toisilleen.