Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ystäväni pilailee kustannuksellani?

Vierailija
16.04.2021 |

Paras ystäväni taannoin alkoi matkia minua liioitellen yhteisen tuttumme kanssa ja huomasin sen. Eli siis hän matkii ilmeitäni ja se on jonkinlainen sisäpiirivitsi ystävälleni ja hänen muille kavereilleen.

Kyseinen ystäväni myös matkii tiettyjä ulkonäkövirheitäni ja kun päivitin erään somealustan profiilikuvani, hän teki siitä omaksi profiilikuvakseen omasta kuvastani matkitun versiom, jossa yritti matkia ilmettäni ja piirteitäni liioitellusti ja oli maskeerannut itsensä minua muistuttavaksi (kaikkine ulkonäkövirheineni) ja koetti siten tehdä minusta naurunalaisen jälleen.

Miksi hän toimii noin?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on selvästi sellainen liian kiltti ihminen. Hän kuvittelee, että hänen täytyy kestää toisen ihmisen huono käytös. Hänessä on vika. Hän ei ole paremman arvoinen.Tällaiselle tyypille voi olla vaikea ymmärtää, että ei ole itsekästä pitää huolta itsensä hyvinvoinnista.

Juurikin näin, mutta onneksi ap on nyt herännyt todellisuuteen ja alkanut vahvistua. Muista ap, että sinä olet arvokas ja tärkeä eikä KUKAAN saa kohdella sinua sillä tavoin, kuin tämä ”ystävä” on kohdellut!

Jätä koko ihminen taaksesi tästä hetkestä alkaen. Älä ota itse yhteyttä äläkä vastaa, jos hän ottaa sinuun yhteyttä. Sinun ei tarvitse sietää häntä enää koskaan eikä myöskään selitellä välienkatkaisua millään tapaa. Mikä ihana vapaus!

Vierailija
82/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma ystävyyssuhteissa on, että mitä pitempään ne jatkuvat ja mitä enemmän yhteisiä kavereita tai tuttuja niihin kietoutuu sitä pyhempinä niitä tavataan pitää. Itse avauduin joku aika sitten kokemastani kurjasta kohtelusta ns. ystävien taholta joista olen pari tuntenut yli 30 vuotta ja jonkun sellaiset 16 vuotta.

Monenlaista on tullut vuosien mittaan. Olin aiemmin pitänyt tiettyjä ihmisiä ystävinä tajuamatta, että minä siinä yritin lopulta eniten. Koin hyväksikäyttöä, hylkäämistä, arvostelua, haukkumista selän takana, valehtelua...en edes usko kenenkään heidän olevan pers. häiriöinen tai haluavan minulle aktiivisesti pahaa. Mitään selkeää syytä käytökselle ei välttämättä ole.

Kyse on ehkä lähinnä siitä kuten eräs kirjoittaja ajatteli, että lapsuudessa tai nuoruudessa on syntynyt näitä ns. ystävyyksiä tietyissä piireissä. Olin pitänyt ystävyyssuhteita sinänsä pyhinä instituutioina, ns. bros before hoes-juttuna vaikkei tässä miehistä ole kyse.

Tosiystävyys kuitenkin aina punnitaan. Paljon enemmän puhutaan siitä miten ystävät jäävät kun parisuhteet menevät poikki kuin siitä, että joskus niitä ystävyyksiä loppuu ja kaikilla ei välttämättä ole ketään tosiystävää. Ei puhuta siitä, että oikeiden ystävien löytäminen voi olla todella vaikeaa ja ihan kuin parisuhteissakin voi se ystävyys olla omaa kuvitelmaa.

Mielestäni tämä on vahingollista kilttien ihmisten kannalta. Juuri kilttien pitäisi punnita se ystävyys kun esille tulee epämieluisia merkkejä. Monesti se ystävyys kun on toiselle vain hyötysuhde jota ei ole solmittu edes hyvissä merkeissä.

Ap:n ns. ystävä vaikuttaa ainakin todella lapselliselta ja kateelliselta. Voi olla sellaista sielun tasolle menevää kateutta jo jossa tämä kiusaava feikkiystävä on kateellinen ap:n luonnostaan mukavasta luonteesta, siitä ettei hänellä ole tarvetta arvostella ja kontrolloida, että ap elää kuten haluaa, omana itsenään.

Tämä ns. ystävä kun vaikuttaa pohjimmiltaan hyvin epävarmalta joka kaipaa ympäristön validointia. Yrittää sitten herättää samaa epävarmuutta aapeessa. Sabotoi aapeen itsevarmuutta ja omanarvontuntoa. Pohjimmiltaan tämä ihminen on hyvin säälittävä.