Ihmiset, jotka pitävät koiriaan lapsinaan?
Kommentit (75)
Koirat ovat paremmat kuin lapset.
Minulle ei tule ikinä omia lapsia, en halua pilata ulkonäöni ja litteä vatsaani.
N. 31
Miksi koiranpennnun kohdalla tulee mieleen "voi kun söpö", mutta vauvan kohdalla "miksi tuo kalju olento huutaa".
Vierailija kirjoitti:
Tottakait ne on meidän lapsia, mutta ei täysin samassa merkityksessä kuin perheen ihmislapset. Koira on perheenjäsen siinä missä muutkin, ja sille haluaa tarjota parasta, ei kai siinä sen kummempaa. Miten tämä asia voi ketään haitata?
Oliko aloituksessa jotain puhetta haittaamista?
Koirat on kivoja.Ymmärrän.Itselläni ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Hoivavietti + läheisriippuvuus
Minä en ymmärrä että miksi tätä on monen ihmisen niin vaikea myöntää? Täysin relevantti syy lemmikin hankintaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi koiranpennnun kohdalla tulee mieleen "voi kun söpö", mutta vauvan kohdalla "miksi tuo kalju olento huutaa".
Koska
Kertoo omistajan älyn puutteesta.
Naisiin on istutettu valtava hoivavietti.
Jollei enää synny vauvoja, otetaan korvikkeeksi lemmikki.
Ja mulla on sellainen fiilis itselläkin.
En ymmärrä miksi koira olisi lapsi. Itsellä on ollut rakkaita lemmikeitä, mutta en ole koskaan ajatellut että olen niiden "äiti". Ne ovat vähän kuin hyviä ystäviä, jotka asuvat saman katon alla. Mammailu on jotenkin ällöä ja infantilisoivaa.
Ta että kutsuu sitä nimellä ”hän”
Jotkut lemmikit, kuten papukaijat, pitävät ihmistä partnerinaan. Omistaja on niille romanttinen kumppani, josta ne voivat olla hyvin mustasukkaisia. Olen kuullut, että kissat pitävät ihmistä isona, kömpelönä kissana, joten saatat niille olla vähän kuin adoptioemo tai kissakaveri. mutta koirat tajuavat ihmisen ja koiran eron tai ainakin sen, että ihminen on siinä laumassa johtaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoivavietti + läheisriippuvuus
Minä en ymmärrä että miksi tätä on monen ihmisen niin vaikea myöntää? Täysin relevantti syy lemmikin hankintaan?
Itsekästä. Tyydytetään sitä omaa läheisyyden kaipuuta ja yksinäisyyden pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ärsyttää. Koirat ei.
Monen omakotitaloalueella tai kerrostalossa asuvan fantasia on kuristaa se naapurin ikäväänsä räksyttävä koira.
Hyviä koiran omistajia. Vastuu koirasta on aika sama kuin pikkuvauvoilla, ihmislapset sentään ajan myötä oppii huolehtimaan itsestään.
Tottakait ne on meidän lapsia, mutta ei täysin samassa merkityksessä kuin perheen ihmislapset. Koira on perheenjäsen siinä missä muutkin, ja sille haluaa tarjota parasta, ei kai siinä sen kummempaa. Miten tämä asia voi ketään haitata?