Ihmiset, jotka pitävät koiriaan lapsinaan?
Kommentit (75)
Joo en mä mitään naapuria eka pelasta. Kyllä se on eka kaikki omat perheenjäsenet.
Olen koiralleni "äiti" ja mieheni puhuu itsestään "iskänä". Silti tiedostan, että koiralla on koiran tarpeet, ja sen kuuluu saada elää koiran elämää, saada tarpeeksi liikuntaa ja aktiviteettejä, oikeanlaista ruokaa ym ym. Termit äiti ja iskä eivät siihen vaikuta mitenkään - ovatpahan vain perheen sisäistä huumoria ja hellittelyä. Koirani tykkää, kun sanon sille että olet äitin kulta ja rapsutan korvan takaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen koiralleni "äiti" ja mieheni puhuu itsestään "iskänä". Silti tiedostan, että koiralla on koiran tarpeet, ja sen kuuluu saada elää koiran elämää, saada tarpeeksi liikuntaa ja aktiviteettejä, oikeanlaista ruokaa ym ym. Termit äiti ja iskä eivät siihen vaikuta mitenkään - ovatpahan vain perheen sisäistä huumoria ja hellittelyä. Koirani tykkää, kun sanon sille että olet äitin kulta ja rapsutan korvan takaa.
Juuri näin. Jos olisin halunnut lapsia olisi niitä. Meidän koira on kunnon perskärpänen ja vaikkei ymmärräkkään mitä höpisen, niin selvästi tykkää kun juttelen ja huomioin. Kerron koiralle myös kaiken mitä en ihmisille voi syystä tai toisesta. Helpottaa oloa kun saa ääneen sanoa ne asiat. Mun parhaista parhain ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Näin juurikin. Meillä on oikeita sikuisia lspsia lisäksi ja tyttäreni kutsuu huviksern uutta koiraamme pikkusiskokseen ja oman koiransa tädiksi ja olen hänen koiransa murmur. Tätä sopii kauhistella, jos elämä on muuten mallillaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka ottavat pienen koiran ja sitten rääkkäävät sitä, kun pitävät juurikin jonain lapsen korvikkeena eivätkä ymmärrä, että vaikka onkin pieni niin koira se on silti ja sillä on koiran tarpeet. Puetaan ties mitä rimpsuja ihan huvikseen ja kannetaan laukussa joka paikkaan. Vaatteet on koiralle hyvä juttu vain silloin, jos se muuten palelee tai vaatteilla suojataan vaikka haavaa.
Pieniltä koirilta myös siedetään enemmän huonoa käytöstä kuin isolta. Mun koira ei siedä vieraita ja voi puraista jos joku änkeää liian lähelle. Se kyllä haukkuu ja varoittaa että älä tule ja harvemmin kukaan myöskään tulee. Kaverillani taas on pieni koira joka tekee samaa eikä ihmisiä kiinnosta v*ttuakaan koiran oma tahto. On purrut montaa ihmistä ja ovat vai naureskelleet, kun pieni ärhentelee.
Ainakin itse kannan koiraani eri paikkoihin kassissa, koska se on pentu, ei jaksa vielä kävellä pitkiä matkoja ja pitää silti totuttaa uusiin asioihin. Muutenkin keskikaupungilla jaloissa pyörivä pikkuinen koira on vaarassa. Hepeniä en pue ja koulutan koirani muutenkin, mutta liikunnallisen ihmisen on kannettava koiraa, jollei koira vielä itse jaksa niin pitkiä matkoja kävelemään. Matkustelemme myös paljon ulkomaille ja matkustamossa koiran pitää olla kassissaan. Siksikin on hyvä, että koira tottuu myös kassimatkustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoivavietti + läheisriippuvuus
Minä en ymmärrä että miksi tätä on monen ihmisen niin vaikea myöntää? Täysin relevantti syy lemmikin hankintaan?
Itsekästä. Tyydytetään sitä omaa läheisyyden kaipuuta ja yksinäisyyden pelkoa.
Ihminen näkee tikun naapurin silmässä, muttei tukkia omassaan. Itsekkyyskortti käy tilanteeseen kuin tilanteeseen - erityisesti niihin tilanteisiin, joissa haluaa nähdä itsensä hyvänä ja muut huonoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juurikin. Meillä on oikeita sikuisia lspsia lisäksi ja tyttäreni kutsuu huviksern uutta koiraamme pikkusiskokseen ja oman koiransa tädiksi ja olen hänen koiransa murmur. Tätä sopii kauhistella, jos elämä on muuten mallillaan.
Meillä myös äitini kutsuu itseään mummoksi, kun juttelee koiralleni. Mummolta tulee koiralle myös kortti ja lahja synttäreillä ja nimppareilla myös. Ja tälläkin mummolla on myös oikeita lapsenlapsia, mutta eipä se välittäminen ja rakkaus lajirajojenkaan yli ole keneltäkään pois, päinvastoin.
T. Tuo, jolle vastasit
Hoivavietti se useimmiten on kun lapsi tai koira hankitaan, ei siinä sen kummempaa. Vaihdevuosi-ikäiset naiset omassa tuttavapiirissä ottavat joukolla koiria kun lapset on jo tehty ja isompia, kai se syli on sitte niin tyhjä lapsenlapsia odotellessa. Hyvähän se on että mieluummin välillä koiranpentu kuin kymmenen lasta, jos on pakko saada jotain hoivata.
Itse en ole koskaan ollut niin hoivaamisen perään eikä ole mitään noita yllä mainittuja tullut hankittua, niin en ihan ymmärrä mutta eipä minun tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi koiranpennnun kohdalla tulee mieleen "voi kun söpö", mutta vauvan kohdalla "miksi tuo kalju olento huutaa".
Kauheaa mainita, mutta olen ollut töissä päiväkodeissa ja kouluissa niiden lasten parissa. En voi enää sietää niitä kiljuvia, märiseviä, väkivaltaisia ja itsekeskeisiä otuksia. Sen sijaan koira todellakin on söpö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka ottavat pienen koiran ja sitten rääkkäävät sitä, kun pitävät juurikin jonain lapsen korvikkeena eivätkä ymmärrä, että vaikka onkin pieni niin koira se on silti ja sillä on koiran tarpeet. Puetaan ties mitä rimpsuja ihan huvikseen ja kannetaan laukussa joka paikkaan. Vaatteet on koiralle hyvä juttu vain silloin, jos se muuten palelee tai vaatteilla suojataan vaikka haavaa.
Pieniltä koirilta myös siedetään enemmän huonoa käytöstä kuin isolta. Mun koira ei siedä vieraita ja voi puraista jos joku änkeää liian lähelle. Se kyllä haukkuu ja varoittaa että älä tule ja harvemmin kukaan myöskään tulee. Kaverillani taas on pieni koira joka tekee samaa eikä ihmisiä kiinnosta v*ttuakaan koiran oma tahto. On purrut montaa ihmistä ja ovat vai naureskelleet, kun pieni ärhentelee.
Ainakin itse kannan koiraani eri paikkoihin kassissa, koska se on pentu, ei jaksa vielä kävellä pitkiä matkoja ja pitää silti totuttaa uusiin asioihin. Muutenkin keskikaupungilla jaloissa pyörivä pikkuinen koira on vaarassa. Hepeniä en pue ja koulutan koirani muutenkin, mutta liikunnallisen ihmisen on kannettava koiraa, jollei koira vielä itse jaksa niin pitkiä matkoja kävelemään. Matkustelemme myös paljon ulkomaille ja matkustamossa koiran pitää olla kassissaan. Siksikin on hyvä, että koira tottuu myös kassimatkustamiseen.
Tuo onkin ihan eri asia. Tarkoitan näitä joiden koiran "ulkoilutus" on sitä kassissa kantamista. Eikä koiran paikka ole missään vaikka ruokakaupassa, opaskoirat toki erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat ovat siistejä ja fiksuja, lapset ovat sotkuisia, tyhmiä ja liian äänekkäitä.
Eipä lasten ulosteita tarvitse väistellä jalkakäytävällä ja puistoissa.
Ei ulosteita, mutta lapsia tarvii väistellä. Voi että ovat ärsyttäviä tukkeita kaupan kassoilla ja lääppivät kaikkia räkäisillä käsillään.
Olen pahoillani mutta en siedä lapsia ollenkaan. Koiria kyllä rakastan. <3
T. Lapseton
Päästään vialla. Koen tuollaisen höpinän loukkauksena omia kärsimyksiäni kohtaan. Olen kantanut ja synnyttänyt lapseni. Huolehdin heistä tuhansilla eri tavoila joka päivä. Koiraa käydään vähän kusettamassa.
Vierailija kirjoitti:
Päästään vialla. Koen tuollaisen höpinän loukkauksena omia kärsimyksiäni kohtaan. Olen kantanut ja synnyttänyt lapseni. Huolehdin heistä tuhansilla eri tavoila joka päivä. Koiraa käydään vähän kusettamassa.
Sun ois pitänyt käyttää ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Kondomit? E-pilleri?
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ärsyttää. Koirat ei.
Monen omakotitaloalueella tai kerrostalossa asuvan fantasia on kuristaa se naapurin ikäväänsä räksyttävä koira.
No ei se parkuva lapsikaan mitään lutuisia tunteita herätä.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan vieraannuttu luonnosta. Inhimillistetään eläimet.
Sanoisin, että on etääntynyt luonnosta, jos ei ymmärrä ihmisen olevan eläin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmaan hankkia muitakin saavutuksia lasten lisäksi, jos tuo loukkaa.
Mun koira on mulle rakkainta maailmassa. Jos joku niin tämä kysymys saa ihmiset kiukkuun, eli kumman pelastat palavasta talosta oman koiran vai vieraan lapsen? Koirani. Tästä seuraavassa keskustelussa on aina ne jotka haukkuvat näin ajattelevat hulluiksi yms tai että tosipaikan tullen ihminen menee edelle. Ei mene eikä pidä mennä. Jokainen huolehtii omasta perheestään ensin.