Mä olin ihan varma, että täällä olisi kiihkeä keskustelu aamun Hesarin
Espoon päivähoitotilannetta koskevasta uutisesta ja siihen haastatelluista äideistä ja isistä...
Kommentit (59)
kun ne on keitelleet hilloja, askarrelleet, siivonneet, silittäneet miehen paidat valmiiksi, ulkoilleet jo kahdesti ja vielä kerran pitäis ehtiä. Ja loppuaika (siis huom, vain lasten päiväunien aika) on mennyt av:lla yhtä ummikoiden kollegojen kanssa :)
monilla isot velat ja lama uhkaa, ei uskalla vaarantaa työpaikkaa ja siksi äidit palaavat töihin. tosin se hiukan särähti, et joku ei "urakehityksen takia viitsinyt" jäädä kotiin laopsen kanssa.
...eivät osaa netissä käydä muilla sivustoilla kuin vauva-lehden.
Linkki juttuun: http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Espoossa+p%C3%A4iv%C3%A4hoitoon+yll…
ap; mitä keskusteltavaa tässä on? Korkeakoulutetut naiset, joita Espoossa on ihan liikaa ajatellen päivähoitopaikkoja, haluavat töihin. Onneksi osa heidän miehistään haluavat taas koti-isiksi ;)
Sen sijaan jos jutussa olisi kerrottu kuinka paljon Espoossa on päivähoidossa lapsia joilla (yleensä) äiti on kotona, niin veikkaan että olisi noussut haloo. Luulen nimittäin että sekin luku on aika suuri verrattuna koko maan keskiarvoon...
Juuri tuo kuvassa ollut nainen oli vienyt lapsensa 1-vuotiaana päiväkotiin "sosiaalistumaan ja hankkimaan uusia kavereita". Ei siis maininnut mitään työelämään palaamisen paineista ja asuntolainoista. Ja se yksi isä ei vaivautunut selvittämään, olisiko työnantajan mielestä ok jäädä koti-isäksi, kun vaimon urakehityksen takia piti laittaa lapsi päiväkotiin alle 1-vuotiaana.
Jollain se perhe on elätettävä, asuminen, ruoka ym maksettava. Ei kaikki voi asua huokeammalla kehyskunnissa.
Ehkä jopa niin pihalla, että on parempi että lapsi tosiaan on siellä päiväkodissa. Tuollainen äiti ei tajua lapsestaan yhtään mitään.
Ehkä jopa niin pihalla, että on parempi että lapsi tosiaan on siellä päiväkodissa. Tuollainen äiti ei tajua lapsestaan yhtään mitään.
korkeastikoulutetut naiset (joiden luulisi siis tietävän lapsen kehityksestäkin jotain) haluavat laittaa pienet vauvansa päiväkotiin vaikka tietävät että se ei ole lapsen kehitykselle hyväksi.
Raha, raha, raha ja raha oli kaikilla syynä. Sen uran takana on katsokaas kanssa raha ja mammona ja maine.
Lapset jäävät jalkoihin. Sääli.
Kaikki on samaa mieltä, niin ei nyt kauheen kiihkeetä keskustelua synny. Espoolaiset on espoolaisia ja käyttäytyvät espoolaisesti.
Jengi pelkää lamaa ja menee duuniin. Saadaan myös tulokseksi, että korkeampi kuntalisä ei korreloi kotiin jäävien lastahoitavien määrään
T: Korkeasti koulutettu entinen lastenhoitaja.
korkeastikoulutetut naiset (joiden luulisi siis tietävän lapsen kehityksestäkin jotain) haluavat laittaa pienet vauvansa päiväkotiin vaikka tietävät että se ei ole lapsen kehitykselle hyväksi.
itsekeskeisyys ja ahneus, ettei kukaan oikeasti kehtaa tunnustaa olevansa niiden kanssa samaa mieltä. Kyllä noita uran puolustelijoita täällä yleensä on, mutta nyt taitaa niitäkin hävettää.
on Espoon kaupungin. Ja muidenkin kaupunkien, jotka ovat typeryyksissään lopettaneet päiväkoteja ja nyt sitten vingutaan, kun vanhemmat menevät töihin. No haloo! Perhe on elätettävä, ei sitten sellainen käynyt päättäjillä mielessä.
koska viime ja tänä vuonna ennakoitua useammat vanhemmat ovat lähteneet työelämään. Jutussa oli haastateltu yhden espoolaisen päiväkodin pihalla vanhempia ja kyselty syistä, minkä takia lapset ovat hoidossa. Yksi äiti kertoi tuoneensa 1-vuotiaan tyttärensä sosiaalistumaan ja hankkimaan uusia kavereita ja yksi isä taas ilmoitti vaimonsa uran olleen lapsen syntyessä siinä vaiheessa, että oli pakko palata töihin jo lapsen ollessa alle 1-vuotia. Isä itse ei voinut jäädä kotiin, koska ei tiennyt, miten työnantaja suhtautuu sellaiseen ratkaisuun... Juttua lukiessani olin ihan varma, että av:lla kiehuu tänään... ;)