Uudet Selviytyjät Karibialla
Mukana Susanna Penttilä, radiojuontaja Ville "Viki" Eerikkilä, reality-tähti Ella Toivainen, muusikko ja malli Paul Elias Uotila, Miss Suomi 2014 Bea Toivonen, tv- ja radiojuontaja Lauri Salovaara, fitnessin maailmanmestari 2019 Eveliina Tistelgren, Suurin pudottaja Suomen -voittaja 2020 ja meikkitaiteilija Aarni Mikkola, esiintyjä ja media-alan yrittäjä Sanna Pikkarainen, näyttelijä ja muusikko Jon-Jon Geitel, tangokuningatar Eija Kantola, reality-tähti Daniel Lehtonen, laulaja ja somevaikuttaja Tuuli Oikarinen, ex-lumilautailija Heikki Sorsa, juontaja ja Miss Suomi 2016 Shirly Karvinen ja ammattiscoottaaja Helmeri Pirinen.
Kommentit (5613)
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa moni Shirlyä äänestänyt, elleivät kaikki, koko kauden nähtyään katuvat valintaansa ja sitä, etteivät antaneet Paulille sitä mikä hänelle kuului. Silmät varmasti aukesivat Paulin huikealle selviytymistarinalle vasta nyt, kun kausi tuli ulos.
Ei ainakaan Vikillä ja Evellä. Molemmat ovat somessa puolustelleet, että heidän mielestään Shirly ansaitsi voiton, eivätkä he ole nähneet omissa touhuissaan mitään ihmeellistä.
Oikeasti molemmat olivat vain niin äärettömän kateellisia Paulin kisamenestyksestä ja siitä, että Paul ei täysin alistunut heidän tahtoonsa. He eivät voineet kateudessaan suoda voittoa Paulille.
Jokainen vähänkään järjissään kisaa katsonut ymmärsi, että Shirly ei ansainnut voittoa vaan se oli ainoastaan kiusaajien viimeinen näpäytys Paulille. Paulin kisojen hankaloittamista porukalla, pyrkimystä äänestää koko ajan pois ja suoranaista kiusaamista perusteltiin jatkuvasti sillä, että Paul oli niin mukava ja kova kilpailija, että hän voittaisi varmasti finaaliäänestyksen, joten hänet oli saatava pois. Tiesivät siis koko ajan kuka ansaitsi voittaa, mutta kiusatakseen ja näyttääkseen valtansa viimeisen kerran äänestivät Shirlyn voittoon.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa moni Shirlyä äänestänyt, elleivät kaikki, koko kauden nähtyään katuvat valintaansa ja sitä, etteivät antaneet Paulille sitä mikä hänelle kuului. Silmät varmasti aukesivat Paulin huikealle selviytymistarinalle vasta nyt, kun kausi tuli ulos.
Täydellisessä maailmassa näin tapahtuisikin. Kyllä nämä Shirlyä äänestänet ovat olleet joko kilpailuissa mukana tai istuneet tuomaristossa äänestyksissä ja nähneet miten Paul pyristeli jatkoon huolimatta siitä, että oli enemmistön maalitauluna. Eivät he ollet tietämättömiä, vaan olivat aktiivisesti osallistuneet Paulin ajojahtiin.
En oikein usko Shirlyn antavan katumuksen osoituksena palkintosummaa oikealle selviytyjälle, Paulille.
Olen nyt lukenut näitä kommentteja monta tuntia ja olen samaa mieltä enemmistön kanssa. Tässä omia kommenttejani:
Heikki
-vaikka oli urheilutaustaa niin oma voitontahto puuttui kokonaan. Halusi pedata jostain syystä mean girlseille voiton. Oli varmaan sokaistunut bikinityttöjen ystävyydestä.
Viki
-selvästi kateellinen Paulille ja halusi kostaa loppuun asti. Paulhan ei ole pelkästään anoppien unelma vaan myös tyttäristä 99% valitsisi Paulin jos pääsisi valitsemaan Vikin ja Paulin välillä. Myös monilla tyttärillä pienemmät rinnat kuin V:llä.
JonJon
-alussa itseriittoinen juonittelija joka loppua kohti osoitti oikeamielisyytensä eikä mennyt joukkopsykoosiin mukaan. Arvostan.
Eija
-upea aikuinen nainen jolla aikuiset mielipiteet ja ymmärtää mikä on oikein ja mikä väärin.
Eve ja Sööli
-rannan vaarallisimmat käärmeet ja kieroimmat manipuloijat. Heidän kuvansa voisi olla tietosanakirjassa kohdalla gaslightning. Puistattaa ihan, toivottavasti en törmää heihin enää missään.
Helmeri
-hyödyllinen pikkupoika joka ei tainnut olla tilanteen tasalla. Bikinityttöjen lumoissa hänkin.
Sanna
-hölmö joka ei itse tajunnut tulleensa hyväksikäytetyksi. Pääsi julkkisten piiriin, ainakin vähäksi aikaa. Tosin samanlainen kiusaaja taisi olla itsekin eikä itsehillinnän opettelu tekisi hänelle yhtään pahaa (kiihtyi heti nollasta sataan kun kuuli nimensä mainittavan äänestyksessä).
Tuuli
-nuori nainen jolla vielä opittavaa mutta vaikuttaa mukavalta ihmiseltä
Ja minäkin aion lopettaa noiden kiusaajien ohjelmien kuuntelemisen ja katselemiseen. Paulin, oikean selviytyjä, musiikkia sen sijaan lupaan kuunnella.
Selviytyjiä ei voita selviytyjä kirjoitti:
Olin radion perusteella pitänyt Vikiä ihan hyvänä tyyppinä, mutta sehän olikin lapsellinen kiusaaja. Nolointa oli kun se pyöritteli silmiään kun Paulin peliä kehuttiin. Olisi ollut mies eikä pettynyt lapsi. Tuli ihan yläaste mieleen kun tätä kautta katsoi!
Katkera läskipunkero, huono juontaja.
Vierailija kirjoitti:
shirley ton valitettavasti voittaa
13.11 kirjoitin tämän. 34 alapeukkua kertoo varmasti siitä, että ei ollut toivottu tulos. Ei minullekaa.
Shirlyn kommentti jossain paljasti tuolloin jo voittonsa.
Katsoin vasta äsken vikan jakson ja olen raivona. Meni tunteisiin!!! Miten hitossa aikuiset ihmiset voi toimia noin? Ihan tuli mieleeni lapsuus kiusaaminen ja kostaminen porukassa. Kaikki ilmeilykin tosi tökeröä omahyväistä, veemäistä. Hävetkää, ei todellakaan oikea ihminen voittanut.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt lukenut näitä kommentteja monta tuntia ja olen samaa mieltä enemmistön kanssa. Tässä omia kommenttejani:
Heikki
-vaikka oli urheilutaustaa niin oma voitontahto puuttui kokonaan. Halusi pedata jostain syystä mean girlseille voiton. Oli varmaan sokaistunut bikinityttöjen ystävyydestä.Viki
-selvästi kateellinen Paulille ja halusi kostaa loppuun asti. Paulhan ei ole pelkästään anoppien unelma vaan myös tyttäristä 99% valitsisi Paulin jos pääsisi valitsemaan Vikin ja Paulin välillä. Myös monilla tyttärillä pienemmät rinnat kuin V:llä.JonJon
-alussa itseriittoinen juonittelija joka loppua kohti osoitti oikeamielisyytensä eikä mennyt joukkopsykoosiin mukaan. Arvostan.Eija
-upea aikuinen nainen jolla aikuiset mielipiteet ja ymmärtää mikä on oikein ja mikä väärin.Eve ja Sööli
-rannan vaarallisimmat käärmeet ja kieroimmat manipuloijat. Heidän kuvansa voisi olla tietosanakirjassa kohdalla gaslightning. Puistattaa ihan, toivottavasti en törmää heihin enää missään.Helmeri
-hyödyllinen pikkupoika joka ei tainnut olla tilanteen tasalla. Bikinityttöjen lumoissa hänkin.Sanna
-hölmö joka ei itse tajunnut tulleensa hyväksikäytetyksi. Pääsi julkkisten piiriin, ainakin vähäksi aikaa. Tosin samanlainen kiusaaja taisi olla itsekin eikä itsehillinnän opettelu tekisi hänelle yhtään pahaa (kiihtyi heti nollasta sataan kun kuuli nimensä mainittavan äänestyksessä).Tuuli
-nuori nainen jolla vielä opittavaa mutta vaikuttaa mukavalta ihmiseltäJa minäkin aion lopettaa noiden kiusaajien ohjelmien kuuntelemisen ja katselemiseen. Paulin, oikean selviytyjä, musiikkia sen sijaan lupaan kuunnella.
Aika vajaa on sellainen pelle, joka kuuntelee jonkun musiikkia jostain muusta syystä kuin että pitää siitä ja jonkun tuollaisen seikan pohjalta lopettaa jonkun musiikin kuuntelemisen.
No, tosiasiassa sinä et ole koskaan mitään sellaista kuunnellut tai katsonut, mikä vaikuttaisi tippaakaan noihin mitenkään vaikka mitä tekisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta valtaosa osaa kuitenkin kritisoida perustellusti ja asiallisesti. Se on hyvin minimaalinen joukko, joka lähtee haukkumaan törkeästi ja käyttämään mm. ra sistisia solvauksia voittajasta. Minusta näitä törkykommentteja ei kannattaisi edes huomioida. Silloin unohtuu kokonaan se pääpointti, eli miksi katsojat pettyivät kisan lopputulokseen. Sille, eli asialliselle kritiikille, pitäisi antaa näkyvyyttä, ei niille muutamille törkykirjoittelijoille.
Et ole ikinä tainnut käydä katsomassa noiden julkisuuden henkilöiden somekanavia? Siellä valtaosa "kritisoijista" on aivottomia mölyäjiä, jotka nimen omaan haukkuvat ja koittavat lytätä siellä kommenteissaan mm. tämän kaudenkin voittajaa. Ja onhan se nyt jo lähtökohtaisesti tyhmää mennä ulisemaan sinne voittajan somekanavalle, että väärä voitti. Ei montaa harmaata aivosolua liiku sellaisen korvien välissä.
En ole lukenut mitä instaan on kirjoitettu, minun käsitys perustuu vain siihen mitä olen tällä palstalla ja tässä ketjussa lukenut. Hyvää ja asiallista keskustelua, vaikka pettymys voittajasta onnin ollut suuri. Moni sanoo, että vauva-palsta on pahin törkypalsta ja täällä haukutaan yleensä eniten. Siksi oletin, että se näkyisi tässäkin ketjussa, mutta eipä juurikaan näy (pari kiina-viestiä nähnyt ja ne onneksi kai poistettukin). Oletin myös, että somessa omilla nimillään julkisesti kommentoivat osaisivat tehdä sen asiallisemmin, toisin kuin näillä anonyymeillä palstoilla.
Mikä noita vanhoja missejä vaivaa? Miksi ne vaikuttavat luonnehäiriöisiltä kun menevät Selviytyjiin?
Eikö spotify-kuuntelusta mene vain jotain 0,00043 euroa artistille per kuuntelukerta? Jokin hyvin, hyvin pieni luku se oli. Eli jokin muu tapa tukea Paulia olisi toimivampi.
Vaikka Selviytyjät onkin "vain peliä", niin kyllähän se tavallaan paljastaa sen, millaisia ihmiset sisimmässään ovat. Shirlystä se paljasti ainakin kiusaajan. Voin niin kuvitella, kuinka hänkin varmasti ilkkuu ja haukkuu muita ihmisiä oikeassa elämässä. Kuvottavaa.
Paul on nyt kai sinkku, oliskohan tsäänssejä? :) T. n. samanikäinen musiikkia harrastava neito, joka tykästyi Paulin sitkeyteen, moraaliin ja suoraselkäiseen luonteeseen tämän ohjelman myötä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikki
-vaikka oli urheilutaustaa niin oma voitontahto puuttui kokonaan. Halusi pedata jostain syystä mean girlseille voiton. Oli varmaan sokaistunut bikinityttöjen ystävyydestä.Viki
-selvästi kateellinen Paulille ja halusi kostaa loppuun asti. Paulhan ei ole pelkästään anoppien unelma vaan myös tyttäristä 99% valitsisi Paulin jos pääsisi valitsemaan Vikin ja Paulin välillä. Myös monilla tyttärillä pienemmät rinnat kuin V:llä.JonJon
-alussa itseriittoinen juonittelija joka loppua kohti osoitti oikeamielisyytensä eikä mennyt joukkopsykoosiin mukaan. Arvostan.Eija
-upea aikuinen nainen jolla aikuiset mielipiteet ja ymmärtää mikä on oikein ja mikä väärin.Eve ja Sööli
-rannan vaarallisimmat käärmeet ja kieroimmat manipuloijat. Heidän kuvansa voisi olla tietosanakirjassa kohdalla gaslightning. Puistattaa ihan, toivottavasti en törmää heihin enää missään.Helmeri
-hyödyllinen pikkupoika joka ei tainnut olla tilanteen tasalla. Bikinityttöjen lumoissa hänkin.Sanna
-hölmö joka ei itse tajunnut tulleensa hyväksikäytetyksi. Pääsi julkkisten piiriin, ainakin vähäksi aikaa. Tosin samanlainen kiusaaja taisi olla itsekin eikä itsehillinnän opettelu tekisi hänelle yhtään pahaa (kiihtyi heti nollasta sataan kun kuuli nimensä mainittavan äänestyksessä).Tuuli
-nuori nainen jolla vielä opittavaa mutta vaikuttaa mukavalta ihmiseltäJa minäkin aion lopettaa noiden kiusaajien ohjelmien kuuntelemisen ja katselemiseen. Paulin, oikean selviytyjä, musiikkia sen sijaan lupaan kuunnella.
Aika vajaa on sellainen pelle, joka kuuntelee jonkun musiikkia jostain muusta syystä kuin että pitää siitä ja jonkun tuollaisen seikan pohjalta lopettaa jonkun musiikin kuuntelemisen.
No, tosiasiassa sinä et ole koskaan mitään sellaista kuunnellut tai katsonut, mikä vaikuttaisi tippaakaan noihin mitenkään vaikka mitä tekisit.
Kuinka mones negatiivinen ja toisia mollaava kirjoituksesi tämä jo oli. Taisit herätä äskettäin.
Muistelisin, että tänne ketjuun joku kirjoitti jo puolivälin paikkeilla, että Shirly on ollut tismalleen samanlainen jo kouluaikoina. Suosittu tyttö, joka on hallinnut manipuloinnin. Nyt tämä ihmetyttää, koska Shirly avautuu lehdissä miten hän on ollut koulukiusattu. No, ehkäpä on ollut itse kiusattuna nuorempana, mutta myöhemmin ylemmillä luokilla on noussut suosituksi ja alkanut silloin käyttää valta-asemaansa toisin..? Huom. tämä vai puhdasta spekua, en tiedä faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta valtaosa osaa kuitenkin kritisoida perustellusti ja asiallisesti. Se on hyvin minimaalinen joukko, joka lähtee haukkumaan törkeästi ja käyttämään mm. ra sistisia solvauksia voittajasta. Minusta näitä törkykommentteja ei kannattaisi edes huomioida. Silloin unohtuu kokonaan se pääpointti, eli miksi katsojat pettyivät kisan lopputulokseen. Sille, eli asialliselle kritiikille, pitäisi antaa näkyvyyttä, ei niille muutamille törkykirjoittelijoille.
Et ole ikinä tainnut käydä katsomassa noiden julkisuuden henkilöiden somekanavia? Siellä valtaosa "kritisoijista" on aivottomia mölyäjiä, jotka nimen omaan haukkuvat ja koittavat lytätä siellä kommenteissaan mm. tämän kaudenkin voittajaa. Ja onhan se nyt jo lähtökohtaisesti tyhmää mennä ulisemaan sinne voittajan somekanavalle, että väärä voitti. Ei montaa harmaata aivosolua liiku sellaisen korvien välissä.
En ole lukenut mitä instaan on kirjoitettu, minun käsitys perustuu vain siihen mitä olen tällä palstalla ja tässä ketjussa lukenut. Hyvää ja asiallista keskustelua, vaikka pettymys voittajasta onnin ollut suuri. Moni sanoo, että vauva-palsta on pahin törkypalsta ja täällä haukutaan yleensä eniten. Siksi oletin, että se näkyisi tässäkin ketjussa, mutta eipä juurikaan näy (pari kiina-viestiä nähnyt ja ne onneksi kai poistettukin). Oletin myös, että somessa omilla nimillään julkisesti kommentoivat osaisivat tehdä sen asiallisemmin, toisin kuin näillä anonyymeillä palstoilla.
On sinulla kyllä outo käsitys asiallisesta keskustelusta. Tämä palsta on täynnä kommentteja, joissa haukutaan kilpailijoita milloin katkeriksi ämmiksi, käärmeiksi, milloin läskipunkeroiksi, milloin puhutaan joukkopsykoosista, hölmöistä, jne. Voittajakaan ja tämän liittolaisiin kohdistuva haukkumasanojen virta on loputon. Säälittävintä on se, että pahimmat vinkuvat kiusaamisesta samalla kun itse haukkuvat todella rajusti toista.
Ja eihän somessa läheskään kaikki kommentoi omilla nimillään. Sen nimen kun voi vaikka keksiäkin sinne.
Kuka muuten seuraa somessa näitä ex-missejä, perintöprinsessoja, wannabe-missejä ja fitness-tyyppejä? En ole koskaan ymmärtänyt suosiota.
Jos ig:ssä käy katsomassa, kaikilla satoja tuunattuja selfieitä (keikistelemässä eri asennoissa) sekä kaupallisia yhteistöitä. Tappavan tylsiä siis ja silti hirveesti seuraajia.
Miksi? :D
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin, että tänne ketjuun joku kirjoitti jo puolivälin paikkeilla, että Shirly on ollut tismalleen samanlainen jo kouluaikoina. Suosittu tyttö, joka on hallinnut manipuloinnin. Nyt tämä ihmetyttää, koska Shirly avautuu lehdissä miten hän on ollut koulukiusattu. No, ehkäpä on ollut itse kiusattuna nuorempana, mutta myöhemmin ylemmillä luokilla on noussut suosituksi ja alkanut silloin käyttää valta-asemaansa toisin..? Huom. tämä vai puhdasta spekua, en tiedä faktoja.
Ohjelman perusteella saa kuvan itsetietoisesta ja manipuloivasta mean girl -tyypistä, jolle muutama ilkeästi tai suoraan sanottu asia kouluaikana on "koulukiusaamista".
Mutta tämä vain tosiaan ohjelman perusteella, muuten en tiedä ko. henkilöstä mitään.
En usko että tulevaisuudessa seuraan enään Selviytyjiä. Ajatuskin tuntuu vastenmieliseltä. Minut petettiin niin pahasti, että toipuminen vie aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törky tosi TV:tä tulee joka tuutista ja nyt näyttää Selviytyjät menneet samaan. Luullaanko siellä tuotannossa, että Suomen kansa on jo mielenvikaista, että sitä viihdyttää vain kiusaamisen, juonittelun ja selkäänpuukottamisen katselu. Väärin, jos luullaan.
"Viihde on hyväksi" väittää Nelonen. "Viihde on pahaksi" olisi totuudenmukaisempi ainakin nykyään.
Selviytyjät kuului tasokkaaseen viihteeseen, mutta ei enään.
Täällä on monet ulisseet tuosta tuotannosta. Selvittäkääpä, mitä sen tuotannon olisi teidän mielestä pitänyt tehdä? Minä en aikanaan keksi.
Olisi ehdottomasti pitänyt keskeyttää siltatehtävä ja pitää jyrkkä puhuttelu kilpailijoille, jossa heille olisi tullut huomauttaa, että tämä on yksilökisa. Joukkueena pelaaminen yhtä vastaan olisi pitänyt viheltää poikki. Eerikkilän olisi voinut passittaa koti-Suomeen siitä paikasta.
Ei olisi pitänyt keskeyttää. Se kun ei ollut millään tavalla sääntöjen vastaista pelata joku ulos. Eikä tämä ollut suinkaan edes ensimmäinen kerta, kun tällainen kisa oli mukana.
Olen eri mieltä.. Ohjeessa sanottiin, "kun joku on astunut sillalle, toinen ei voi astua sillalle" - näin minä ohjeen muistan ja mielestäni peli olisi pitänyt aloittaa alusta...
Ohjelmaa uutisoivat iltapäivälehtien vailla toimittajakoulutusta olevat viihdetoimittajatytöt, joiden äly ei riitä tarkkailemaan ohjelmaa kriittisesti. Paitsi silloin kun hui, pahat pahat pojat kommentoi Tempation Island -ohjelmassa naisten rintoja. Sitä kyllä paheksutaan.