Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^JOULUKUISTEN viikko 33^^

14.08.2006 |

Enpä huomannut meille uutta pinoa, joten laitetaanpa sellainen pystyyn!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on yksi päivä menty kunnialla läpi. En tiedä mikä oikein väsyttää, mutta tiukille meinaa ottaa välillä. Eilenkin menin jo poikkeuksellisesti klo 22 nukkumaan ja hyvin nukuinkin. Tyttö ollut tänään kitisevällä päällä. Katsoi mun kanssa koneelta omia kuviaan ja yhtäkkiä meni alahuuli rullalle. Ja tätä siis oli koko ilta, hetki on kivaa ja sitten taas ei...

Meillä myös roikutaan lahkeessa, ja varsinkin jos jotain pitäisi saada tehdyksi. Toisaalta on ihanaa että kaipaa äidin syliin, mutta helpompaa olisi joskus jos hän vaan leikkisi omilla leluillaan siinä minun vieressä. Meillä on jalkalamppu ja tyttö otti siitä tänään kiinni. Kielsin, hän otti uudelleen ja taas kielsin. Hän koitti taas uudelleen, mutta kielsin ni johan meni kiukutteluksi. Hänen mielestään ei vissii saa komentaa laisinkaan. Täytyy kyllä sanoa, että mua rupesi ihan kaameesti nauruttamaan. Se oli ihan sellaista tekoitkua.

No mutta eipä meille taas sen kummempia! Ja minäkin toivon, että kaikki ehtis edes hiukan kirjoittaa!

Vierailija
22/35 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kerrankin on aikaa, ja painostus on kova :)

Kohta pitää tosin mennä nukkumaan, viime yö meni ihan pipariksi, Niklas vain väänsi ja konttaili ja ähisi. Kokemuksesta uskaltaisin väittää, että ensi yö on samanlainen, ja sitten löytyy jostain uusi hammas. Tai sitten kyseessä on konttaamisen ja kiipeilyn aloittaminen, ja helpotusta ei olekaan luvassa vielä ensi yön jälkeen.

Meillä on tänään noustu pystyyn miltei kaikkia talosta löytyviä esineitä vasten. Siihen on kelvanneet niin kukkapurkit kuin pyörillä olevat lelutkin. Ja pää on kopissut tasaseen tahtiin. Ja kun yö oli huono, niin kivan tasaseen on myös kiukuttanut koko päivän. Ja ettei äiti pääsisi liian helpolla, esikoisella on ollut oikein mainio uhma tänään, ennen aamu kahdeksaa napsahti jo eka jäähy.

En tainnut noita mittoja vielä laittaakkaan, viikko sitten oltiin neuvolassa ja pojalla oli pituutt 74,7cm ja painoa 9720g. Saatiin nyt vasta toinen rokotus, kun ollaan oltu muualla. Niklas ei ollut taaskaan pistosta millänsäkkään, yritti vain katsoa mikä nipisti. Kauhea meno oli päällä sieläkin, terkka tuumas että hänen tulee hiki kun kattelee pojan touhuja.

Niklas on nyt parina päivänä taputtanut käsiään niin että kuuluu oikein äänikin. Ja naama loistaa kun osaa temppuja! Pihalla ei oikein viihdy, keinussa pari minuuttia ja hiekkalaatikolla viitisen minuuttia. Itse menisinkin mieluummin kävelylenkille, mutta tyttö haluaa olla puistossa. Onneksi tyttö on pari päivää viikossa päiväkodissa, pääsee vähän liikkumaan ja poikakin näkee maisemia. Iltalenkillekään kun ei taas pääse, ukko on reissussa.

Mutta nyt pesulle ja nukkumaan, jaksaa valvoa... Hyvää yötä!

T:Emppu ja Niklas, perjantaina 8kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tänään alettu oikein urakalla nousemaan seisomaan ja ihan kaikkea vasten. ei oikein näytä hyvältä, kun poika keikistelee pystyssä muovista rekka-autoa vasten. Koko ajan kupsahtelee ja äiti saa olla tosi skarppina. Huoh!

Muutamana päivänä ollaan maisteltu nuita 8kk purkkiruokia. On se kumma, että jos omasta kädestä saa syödä, menee alas vaikka minkälaiset palaset, mutta kun lusikalla antaa, meinaa vaan yökityttään. Oon sitten haarukalla vähän muusannut suurimpia palasia, niin on jotenkuten menneet alas. suurinta herkkua näyttää olevan makaroonia jauhelihakastikkeessa. Täytyy alkaa taiteileen sitä itsekkin, kunhan vähän totutellaan makuihin taas. Meillä poika näyttää olevan aika kaikkiruokainen, ei taida olla mitään makua, mikä olisi totaalisesti tökännyt. Esikoinen puolestaan edustaa sitä laatua, että kaikki on pahaa... Toivottavasti tämän toisen kanssa päästään helpommalla ruokailujen suhteen.

Mua on alkanut jo jotenkin tympimään nää helteet. Eihän sitä saisi valittaa, kun tietää, että edessä on pitkä ja pimeä talvi, mutta mä oon jotenkin niin syksy ihminen. En siis mistään räntäsateista piittaa, mutta sellaset aurinkoiset kuulaat syksypäivät on ihania. Sitäpaistsi oon ostanut lapsille ihania syksyvaatteita ja olisi jo ihana saada pukea niitä päälle...Vähän oon ehkä turhamainen :)

No, pitää kai sitä munki painua pehkuihin, niin ei sitten aamulla niin nukuta...

Öitä! T Meimi79+lapset

Vierailija
24/35 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla käväistiin taas, nyt kuitenkin pyörähti arki kunnolla käyntiin. Minäkin jopa siivosin kämppää, heh... koko kesän onkin ollut kotiäidin kesäloma (mikä tarkoitti sitä, että tulin joka ilta kotiin klo 20-21 eli en siis tehnyt kämpässä MITÄÄN.

On muuten tosi hassu, miten sitä ei saa hoidettua mitään asioita maalla... Mun piti varata Karelle 8-kk-lääkäriaika, ja kahdeksan kuukautta tuli eilen täyteen... huohh mikä laiskimus. Ja tällä päälläkö pitäisi alkaa töitä tekemään? No, onneksi en mene: 1.9. alkaa hoitovapaa, mutta pari viikonloppua teen kyllä töitä.

Itse asiassa jo Helsingin Taiteiden yönä alkaa työt. Haastattelen lavalla paria kirjailija.muusikkoa, joista toinen on kiva ja toinen ylimielinen. Mua jännittää jo muutenkin töiden aloittaminen noin äärityyppisellä työllä ja sit se ylimielinen vielä päälle... lyödäänkö vetoa, että menee vähintään senat sakaisin???

Kare on ollut lähinnä ihana, ihana ja ihana. Hammasten pukkailu on laantunut ja heppu iloinen. Paitsi silloin, kun tapaan mammajumppakavereita (siis äitejä joihin olen tutustunut mammajumpassa). Kaikkien vauvat ovat ilosia, mutta Kare on vakava ja alkaa hymyillä vasta kotona!

Meilläkin on, totuuden nimissä, alkanut tämä lahkeessaroikkumiskausi. Tänään valveillaolosta puolet on ollut kitinää ja puolet riemua. Outo heppu. Äsken illalla se veti semmoisen nukketeatterishown, että sohvapöydän reunasta ilmestyivät kädet ja pää ja sitten heppu hillui siinä hetken, kunnes sotkeutui sanomalehteen ja pää katosi... ja tuli takaisin paikalleen! Kyllä Karppu-Show on parempi kuin Muppet-show.

Vierailija
25/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu nukahti jo ekoille päikkäreille klo 9:00. Nykyään herra heräilee klo 7:00 ja sitten yhdeksältä onkin jo ihan poikki ja on pakko laittaa nukkumaan. Oon joka aamu ottanut viereen silloin seitsemältä ja toivonut että nukutaan vielä vähän, mutta ei auta. Ylös vaan noustava... Vaikka selvästi näkee, että poikaakin vielä väsyttäis, mutta ei vaan malta enää nukkua, touhuilemaan on päästävä! No sitten nukkuukin 2,5 tunnin aamupäikkärit ja tunnin unet noin klo 15:00-16:00. Sen jälkeen valvoo klo 20:00, jolloin menee yöunille. Semmoinen rytmi on tällä hetkellä, mutta viikon päästä voi olla taas ihan erilaista.

Onko teillä muilla jo töihinlähtö mielessä? Mä joudun olosuhteiden pakosta lähtemään töihin marraskuun alusta ja ahistaa ihan sikana jo nyt. Ei oo vielä mitään tietoa hoitopaikasta, perhepäivähoitajalle olen hakenut, mutta luultavasti vapaita paikkoja ei ole ja joudun laittamaan pikkuisen tarhaan=( Yritän vielä olla ajattelematta koko asiaa, mutta täytyy sanoa, että pahalta tuntuu. No mutta vielä on yli kaks kuukautta aikaa nauttia kokopäiväisesti yhdessäolosta tuon ihanan pienen miehen kanssa.

Kirjoitelkaa nyt ihmeessä kaikki, päihitetään kerrankin muut pinon pituudessa=)

Sateita odotellessa

Felice ja touhumies 8,5kk

Vierailija
26/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun kerkesin tuossa kirjoittaa meidän rytmistä, niin nythän se taas muuttui. Ennen jätkä veteli 2,5 tunnin aamupäiväunet, mutta tänään sitten vaan tunnin... Saas nähdä onko pysyvä muutos. Nyt sitten konttailee tuossa ympäriinsä ihan pirteenä taas. Toisella silmällä vahdin ettei satuta itteensä.

Semmosta tulin oikeestaan tänne kyselemään, että miten te muut hoidatte sen että vauva räplää kaikkea mahdolllista. Siis että siirrättekö kaikki vaaralliset/kielletyt tavarat vauvan ulottumattomiin vai yritättekö " opettaa" ettei niihin saa koskea? Olipas vaikea selittää, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan=) Meillä on toistaiseksi tehty vähän molempia, mutta tuntuu että opettaminen/kieltäminen on aika vaikeeta ellei peräti mahdotonta!

Nyt täytyy mennä, poika imeskelee näköjään kenkiä eteisessä....

Vierailija
27/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etusivulla pysytään!!!

Mäkin öhöm..päänsäryssä koneella,valvoin yöllä ja mietin kaikkee,se on inhottavaa kun alkaa pyöriin ajatukset yöllä päässä niin ei tuu loppua.

Juho nukkuu ja Katri maalaa vesiväreillä=)

Anopilla olis hommia kun jaksais...mustia viinimarjoja pitäis poimia ja omenoitakin olis,tulkaa auttamaan joku=)

Juhosta sain viimein kunnon konttausasentokuvan eilen=)

Ehkä se joku päivä lähtee.

Hurjaa muuten lukee teidän vauvoista,onneksi ei meillä vielä nousta tukea vasten ja pitäis kait nauttia kun poika vasta kierii ja peruuttaa,on se aikamoista vahtimista sitten kun nytkin on jo vahtimista.Mäkin totuin kun tyttö oli jo niin iso ettei sitä tarvinnut hyysätä ja vaikka onkin ihanaa halia omaa suloista vauvaa niin ootan sitä että sekin on jo muutaman vuoden ikäinen!!

kakkavaippoja tulee 1-5!!!!!päivässä,onko muilla vauvojen mahantoiminta aina näin kiitettävää kuin meillä?

missäs kaikki on???

äityliini ja Juho 8,5kk+

Vierailija
28/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en kirjoita kysymyksiä lapulle erikseen,mä EN niitä muista!!!

Siis mä palaan töihin(laitossiivoojaksi=( ) 13.8.2007 että onneksi siihen on vielä aikaa.

Ja sitten mitä on kodissa tehty ettei vauva kaikkee räplää=):

no vuosia tytön vauva-ajasta lähtien on olleet suojatulpat pistorasioissa ja sitten olohuoneen pöydän alataso on tyhjätty kun meni hermot kun Juho veti Katrin pelit kymmeniä kertoja päivässä sieltä alas,tosin kunnon paikkaa ei ole niille kun tilaa ei ole.

Sitten nostelen kaikkee vaarallista tai tytön pikkutavaraa ylemmäs kirjahyllyyn joka onnistuu vielä kun poika ei osaa nousta tukea vasten.

Myöskin kielletään ja olohuoneesta vain kaksi kaapin ovea laitettu semmonen kepakko väliin ettei saa auki.

Muitten kohdalla kielletään ja otetaan pois mutta eihän se kieltäminen auta yhtään.

eli sekä että,nostettu pois osa ja sitten koitetaan epätoivoisesti kieltää=)

Vierailija
29/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....jospa oikein itsekin jotain kuulumisia kirjoittelisi, laiska kun olen niin yleensä vaan nopeasti lukaisen muiden tekstit.

Meijän typsy aloitti ryömimään jo aikaa sitten, puolivuotiaana ja juhannuksena hokasi sitten miten pääsee konttaamalla eteenpäin. Samaan aikaa keksi myös sen miten noustaan tukea vasten seisomaan, joten on ollut vahtimista ihan riittävästi viimeiset kaks kuukauttaa. Nyt on sitten jo pidemmän aikaa " kävellyt" itse, kunhan on kunnon tuki esim. sohvan reuna. Muutenkin on aikamoisen villi tapaus, tuntuu ettei jaksa sekuntiakaan olla paikallaan vaan ihan koko ajan pitäisi olla menossa. Joka ainoa paikka pitää tutkia, kieltämisestä suututaan ja välillä yrittää kontata mua pakoon kun näkee että olen tulossa hakemaan pois jostain kielletyistä puuhista. Hampaitakin on jo oikein kunnolla, neljä etummaista sekä ylhäällä että alhaalla. 8 kk neuvolassa oltiin just viime viikolla ja uudet mitat oli 75 cm ja 9.2 kg.

Likka on ihan kaikkiruokainen ja nykyään menee alas jo aika kokkareinenkin sapuska. Kalaruuat aiheuttaa aikamoisia yökötyksiä, mutta kyllä nekin menee kun nälkä on tarpeeksi kova. Maidon juominen on aina pientä taistelua, aikaa sitten jo lopetin maidon lämmittämisen ja siirryttiin huoneenlämpöiseen, mutta pahimmilla helteillä alas ei mennyt kuin jääkaappikylmä maito... Ja nyt taas maito ei maistu oikein missään muodossa...

Viime lauantaina pääsin pitkästä aikaa tyttökavereiden kanssa pitämään hauskaa, kun juhlittiin mun polttareita. Ihana päivä oli ja valomerkkiin asti jaksoin painaa baarissakin. Juu ja häät on siis 26.8, joku muukin jouluisista meni just naimisiin, onnea kovasti hänelle vaikka en nimimerkkiä muistakaan. Häiden jälkeen olis sitten tarkoitus heittää pillerit mäkeen eli sitte saa lisää vauvoja tulla jos on tullakseen. Toivottavasti tärppää pian niin ei tarvitsis kovin montaa kuukautta olla töissä ...=) =)

Töihin olis siis tarkoitus mennä vuodenvaihteen jälkeen (tylsään toimistorottahommaan...plääh) ja hoitopaikkahakemus on pöydällä valmiina, vielä kun jaksais sen viedä eteenpäin.

Jahas, hajusta päätellen tyllerön housuissa on jotain vähän isompaakin... Vaihtopuuhiin!

NiiskuPiisku ja Nea 8kk ja 1vko

Vierailija
30/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on juhlapäivä, ainakin pienimuotoinen. 27 ikävuotta täynnä. =) Leivon kohta suklaakakkua ja tehdään ruokaa, sisko perheineen tulee syömään. Tänään pistelasku unohdetaan, muuten olen tosi kiltisti niitä laskeskellut, jopa viikonloppuna. :D Kävin juuri hakemassa postista jätti-ison H&M-paketin, oli taas ihania vaatteita. Yhdet housutkin uskalsin tilata. Mahtui ne jalkaan, mutta kun muutaman kilon laihdun, niin ne näyttää paremmalta ;)

Hoitorahahakemusten täyttäminen on meneillään, aion hakea sitä 31.7.2007 saakka. Vakipaikkaahan mulla ei ole, mutta silloin olisi toiveissa töitä saada.

Vielä ei ole paikkoja kotona suojattu. Pistorasiat täytynee suojata sitten kun Milja niihin alkaa kajoamaan. Kaikkea en aio ylös nostella, kiellän ainakin sen minkä jaksan. :D Vielä ei siis tarvi. Tällä hetkellä Milja lähinnä peruuttelee sohvan alle silleen puoliksi, että on siellä " jumissa" .

Toinen " kakkamaakari" ilmottautuu! Milja kakkaa yleensä aina aamulla. Joskus myös muuhun aikaan päivästä, keskimäärin kaksi kakkaa päivässä. Potta pitäsi käydä ostamassa. Aamukakka tulee tosiaan niin säännöllisesti, että olisi kiva kokeilla tekisikö neiti tarpeitaan myös pottaan.

Nyt pitää mennä, vieraat tuli. Heippa!

Äippä ja Milja7,5kk

Vierailija
31/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukavasti lukemista!!

Kateellisena lueskelin päivänsankarin(onnea kovasti) eli tyttö9910 pisteiden laskemisesta. Munki piti, mutta tänäänkin olen vetänyt nassuun kotipizzan ja yhden munkin ja lisäksi vähän karkkia... No menkat on tulossa, etten mä ihan huvikseni syö ;D

Nouseepas monet muksut jo ylös. Meillä ei nousta konttaus asentoonkaan vielä, mutta käsillään tyttö vetää itseään eteenpäin. Ajattelin kohta hankkia tytölle tekarit, kun yhden yhtäkään hammasta ei ole vielä ilmestynyt. Eipä kait tässä mikään kiire vielä ole, mutta kihnutus ja kuolailu on antanut jo pitkään ymmärtää että kohta se tapahtuu. Vaan eipä oo näkyny. Ja olisi se kiva purra vähän porkkanaa ja kurkkua... vaan ehtiihän tuon!

Me ollaan nostettu kaikki vaaralliset tavarat ylös, mutta muutoin koitetaan kieltää. Tyttö saa valillä hirveän kiukuttelu kohtauksen, mutta periks ei anneta. Kohta itku laantuu ja tyttö koittaa heti uudelleen. Testaa meitä ihan selvästi, mutta periks ei anneta!!

No juu palataan asiaan viikon päästä...

Töihin menen tammikuun alussa. Kun äippäloma alkoi, sanoin etten tule koko vuotena töihin ja vuosi tuntui silloin tosi pitkältä. Kohta se on jo mennyt, ihan käsittämätöntä! Tosin meinaan nyt tehdä syyskuusta lähtien lauantaisin töitä, tulee sitten hieman pehmeämpi lasku työelämään ja vähän kohennusta kukkaroon.

Ja vielä kakka asiaa. Vielä hetki sitten kakka kulki jopa 6krt päivässä, mutta nykyään tulee 1-2krt. Sopii mulle tai siis meille. Mies ei nyt koskaan ole ollut mikään kovin innostunut kakkavaipan vaihtaja..

Pullopesulle sitten vaan.. Mukavaa loppuviikkoa!

Tähti ja tyttö 8kk

Vierailija
32/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Felice kyselit että laitanko tavarat pois vai kielletäänkö niin vähän molempia. Ehdoton kielto on kännykän koskemiseen(kerran tyttö söi ja sitten känny ei toiminut kun oli kuolannut sen)yritän opettaa, kun yleensä ei muista laittaa tarpeeksi ylös. Toinen on jota yritän opettaa on kenkien syöminen heti jos eteisen ovi auki tyttö konttaa sinee ja kengät suuhun siis tollasia mutta sitte joitakin taroita on siirretty pois kuten pesuaineet alatasoilta pienet esineet jotka voi mennä kurkkuu. Siis yleensä semmoset tavarat joita ei ehdi vahtia ja tosi vaaralliset pois ja muuten yritetään olla skarppina ja kieltää. olipas sekavaa tekstiä...

Töihin paluusta keskustelitte niin mä oon miettinyt mitä tehdä, ei oo vaki paikka mutta töitä uskon saavani jos vaan menen. Talonrakennusprojektin takia pakko mennä viimestään ensi kesän lähettyvillä mutta toisaalta tarttis jo pian ei tiedä mitä tekis....Kauheelta tuntuu laittaa hoitoon noin pientä mutta toisaalta on päiviä jolloin oisin valmis meneen heti välillä kaipaa aikuisseuraa jo, mutta lapsen kannalta ei, taloudelliselta kannalta aika pian......jaarittelee.....en tiädä...

NiiskuPiiskulle tsemppiä tulevaan ihanaan hääpäivään, kantsii nauttia täysin sydämin eikä jännittää turhia se päivä menee niin akkiä ohi siis joka hetkestä kaikki ilo irti..Onnea vaan kovasti!!!!!!!

Muuten meillä ei ihmeita huomenna mennään tytön kanssa hammashoitolaan mitähän ne siellä tekee tuskin mitään neuvoo kai..tuntuu turhalta reissulta no kaikki otetaan vastaan mita kunta tarjoaa..

Annora ja Iiris 8,5kk

Vierailija
33/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtääkseni kyllä kurkkua voi antaa, vaikkei ole hampaitakaan. Ikenillä sitten sitä nitkuttaa, ja viileänä tekee hyvää kutittaville ikenille.

Felicen kysymykseen: minä kyllä annan Karen jäystää melkein mitä vaan, en kyllä anna nuolla suihkun lattiakaivoa (sic!) enkä tietty mitään oikeasti vaarallista, mutta roska poikineen on mennyt tuohon tuhisevaan pikkusuuhun. Muutoin otan pois ja sanon ei. En minä oikein osaa viel' ottaa etukäteen syrjään muuta kuin itsestään selvästi vaarallisia

Karen lempilelu on muuten rikkalapio. Muutenkin valttia ovat nyt siivousvälineet. Kauhat ja muut keittiövälineet ovat eilisen leluja, kuten tietysti myös oikeat lelut. Luulenpa, että seuraavana vuorossa ovat kirjat...eiei tietenkään omat, vaan kirjahyllyn! (Apua, cd:mme ovat isoissa pinoissa seinää vasten!!!)

Ensi viikolla Karen mummu katsoo Karea peräti kolme iltaa. Vähän jännitää, sillä vierastuskausi on alkanut. Ehkä se on ensi viikolla täydessä kukassa.

Huomasin kauhukseni juuri, että Kare on ollut valveillaollessan muiden hoidossa alle 7 tuntia, koko elämänsä aikana! En tiedä, onko jotenkin " myöhäistä" aloittaa sitä nyt kun on tuo vierastus, mutta olen kuullut, että siihen ei auta vaikka hoitaja olisi kuinka tuttu. Siis välttämättä.

Kyllä minä vielä menen tyttöjen kanssa uloskin!

Vierailija
34/35 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin unohtaa juuri lukemani,mutta onnea ainakin synttäreitä juhlivalle ja hääpäiväkin taisi olla jollain...Pöh,ainanen homepää minä.

Oikeasti,on kyllä muisti huonontunut kamalasti.Oikein hirvittää jos nyt pitäis töihin mennä,olisin varmaan ihan höpö. Mulla ei työpaikkaa valmiina olekkaan odottamassa ja työkkärin listoille meinaan ens kuussa ilmottautua.Mutta sitten en tiedä,miten hoito järjestetään jos heti sattuukin jotain löytymään. Muuten nuo työpaikat on ollut kiven alla,mutta melkein lyön vetoa,että nyt kun ei ihan heti olisi menossa,niin tietysti jotain löytyy...

Meillä on noi turvallisuus asiat vielä ihan retuperällä.Pistorasian suojatkin on vielä hankkimatta ja niihinhän typyllä kiinnostusta riittää.Ainoastaan yhden hyllyn olen lattiatasolta tyhjentänyt.Kiva kun nämä meidän tietsikka vehkeet on tilanpuutten takia olkkarissa,niin näitten kimpussa Aada on jatkuvasti.On toi tarpeeton sitteri jäänyt tohon nurkkaan vielä lojumaan.Eilen aada kerkiskin nousta sen päälle seisomaan ja siitä ylttyi skannerin päälle mahalleen rötköttämään.Samalla tulostin saa käsittelyä...

Me kyllä kielletään ja selvästi typsy sen ymmärtää.Katsoo veikeän näköisenä ja laittaa kielen ulos suusta ja hymyilee pirullisesti" että enpäs usko" ..No,sitten koitetaan kiinnittää huomio johonkin muuhun,niin ei tulis niin kova kiukkuitku.

Syömisten kanssa meinaa mennä hermot.Tai ei menis,jos voitais syödä sitä mikä maistuu.Mutta lääkäri sanoi,että kyllä pitää alkaa osata syödä kökköjäkin ja sitä nyt sitten harjoiteltu.Noi 8kk purkkiruuat koitan muussata siivilän läpi,mutta ei mene siltikään.Eikä tavalliset puurot edelleenkään.

Sitä saa kyllä huonouden tunteita kovasti,kun painostusta noihin syömis asioihin tulee vähän joka suunnalta.Sukulaisilta ihmetyksiä,eikö syö itsekeitettyä perunaa tai banaania,porkkanaa ym. Mutta PERHANA KUN EI SYÖ ARGGGGGGHHH....

Ja tarjottu on kyllä.Sitten vinoillaan,että kyllä ennenvanhaan lapset sellasia söi,kun ei ollut muuta.Pitäsköhän tuo nyt sitten pitää nälissään ja aina vaan tarjota noita inhotuksia.Sillainkohan sitten oppisi..

Yks asia mistä juuri raivostuin,kun puhuin anopille että kesämekot jäi käyttämättä kun Aada ei osannut kontata niitten kanssa.Aina oli polvet helman alla jumissa.Niin eiköhän kommentti ollut " Miten ennenvanhaan tyttövauvat sitten pärjäsivät hameitten kanssa" . Joopa joo...

Pidetään sitten väkisin hameita,kun ennenkin on pidetty.

Tulipas nyt vähän purnattua.Mutta jos jollain muullakin on ollut sihtikurkku,niin kertokaa ihmeessä miten vauvanne alkoi syömään palojakin..

Terkuin:Liinuksi+Aada 8kk ja risat

Vierailija
35/35 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tuossa kaupungilla ja poitsu nukahti rattaisiin, saas nähdä kuinka kauan unta riittää. Meilllä kanssa on syömiset takunnut tänään. Ei kelvnnut aamulla puuro, ei velli, ei maito... Ainoa mikä kelpasi oli vesi ja mansikkasose. No niiden voimalla sitten oltiin kaupungilla ja nyt nukutaan autuaana. Mahtaa olla nälkä kun tuosta heräilee. Tai sitten ei, ota noista selvää! Tää on varmaan taas joku vaihe...

Nukkumaan meno on edelleen taistelua, laitetaan selälleen petiin, sekunnin päästä ollaan seisomassa pinniksen reunaa vasten, sitten itketään kun ei jakseta enää seistä eikä osata laskeutuakaan, käyn kippaamassa äijän selälleen, sekunnin päästä taas ollaan pystyssä ja sitä samaa rataa kunnes ollaan niin väsyneitä että nukahdetaan väkisin. Yleensä tätä jatkuu tunnin verran illalla ja päivällä... *huokaus* Toivottavasti menee kohta ohi tämä(kin) vaihe. No nyt herra heräsi, taidan mennä kokeilemaan jospa velli maistuis nyt. Jatketaan myöhemmin.