Kokemuksia Babywelt Oregon Tandem-rattaista?
Moi!
Ollaan harkitsemassa tuplarattaiden ostamista ja yksi vaihtoehto olisi tuo Babywelt Oregon Tandem. Onko kenelläkään kokemuksia? Meillä pikkukakkonen syntyy huhtikuussa ja ikäeroa esikoisen kanssa tulee olemaan vajaa 2 vuotta.
Kiitos kommenteista!
Terkuin,
Likk@
Kommentit (7)
Itsekin mietin netin kautta tilaamista. Tuolta Ping Pongin kautta niitä aiknakin saa, mutta hinnaksi näyttää tulevan lähes sama kuin Suomesta ostetuille kun siihen lisätään Suomen VAT. Mistä te tilasitte ne?
Likk@
Hintaa tuli n.320¿ sadesuojan kanssa, rattaat tulivat viikossa perille, kotiovelle saakka.
Täällä Itä-Suomessa ei ole peräkkäin istuttavia tuplia myynnissä missään (paitsi Gracon matkarattaita), siksi päädyttiin tilaamaan Saksasta. Ollaan oltu ihan tyytyväisiä kauppoihin.
Miksi ihmeessä täytyy tilata Saksasta, jos hinta on sama. Takuutkin hoituu täällä todennäköisesti helpommiin ja saa kuluttajansuojan. Ihmettelen vaan. Itse olen tilannut suomalaisista liikkeistä ja nekin toimittaa kotiovelle.
Ihan varmasti on tullut ajatelleeksi - ajattevia kun useinmiten ollaan :) Hartanin vaunut tilasin netin kautta Saksasta ja tulivat huomattavasti halvemmiksi kuin kotimaasta ostettuna. Takuukin toimi moitteettomasti kun tuli vika eli ei ollut ollenkaan hankalaa.
Kukin tyylillään :) Meillä useimmiten - ei aina - raha ratkaiseen tällaisissa hankinnoissa.
Terkuin,
Likk@
Meillä näissä tuplissa asian ratkaisi raha. Ollaan niin moniin vaunuihin sijoitettu, ja nämä ovat toivottavasti viimeiset, ettei kauheasti haluttu niihin sijoittaa.
Ja toisekseen. AT-lastenturva, joka näitä rattaita Suomessa myy (jonka minä löysin netin välityksellä), ottaa 40¿ toimituskuluja ja olivat tosi tympeitä kun asiasta olin sinne yhteyksissä. Rattaat itsessään siellä olisi maksaneet 389¿ + sadesuoja (en muista hintaa), joten ei edes oikeasti harkittu Suomesta ostamista.
Muut vauvakamat ollaan aina ostettu Suomesta ja ihan kaupasta, mutta tulipahan testattua tämäkin puoli :)
No niin. Pistin tilauksen netin kautta menemään ja nyt vain odotellaan... Toden totta tuli yli 100 euroa halvemmaksi kuin jos olisin ostanut kotimaasta + nekin olisi pitänyt tilata ja maksaa varmaan jokin kuljetusmaksu kun Saksasta tulevat ilman lisäkuluja.
Terkuin,
Likk@
Vielä ei ole paljon käyttökokemusta, kun pakkasten takia ei päästy ulkoilemaan, muutaman kerran ollaan kaupassa näillä käyty.
Meillä käyttäjät 1v ja 2v 8kk lapset.
Ovat tosi tukevan oloiset ja kulkevat lumessakin hyvin. Ovat raskaammat työntää kuin vierekkäin istuttavat tuplat (meillä oli Ora duoletot ennen näitä) ja varsinkin, jos isompi istuu edessä.
Etupenkki on aika pieni, toppakamoissa vajaa 3v:lle on aika ahdasta, etukaari on aika matalalla.
takapenkillä lapsi helposti luisuu, ihan kuin penkki olisi vähän etukeno. Poika on pari kertaa valunut niin, että seisoo tavarakorissa :) Tähän auttaa kyllä valjaat (joita meillä ei tule käytettyä) ja se, että penkillä on esim. lampaantalja, koska rattaiden kangas on aika liukas.
Alakori on iso mutta sinne on tosi hankala saada tavaraa ja ottaa ne pois.
Toisaalta minulla on ikävä Oran tuplia, ne olivat paremmat työntää ja niihin sai kauppakassit kyytiin helposti, mutta näissä on lapsilla tilavampi istua ja nämä saa autoon sata kertaa helpommin. Kun 1v istuu edessä ja 2v 8kk takana, rattaat on ihan hyvän työntääkin.
Ihan kelpo rattaat ovat, kankaatkin ovat laadukkaan oloiset. Ovat kyllä se verran jyhkeät, ettei voi verrata matkarattaisiin.
Takapenkille saa vauvalle ihan hyvän nukkumatilan, kuomu on iso ja suojaisa. Siihen mahtuu varmaan joku koppakin, me ei olla tarvittu, niin en osaa varmasti sanoa.