"Jos mies ei halua perustaa kanssasi perhettä, hän ei rakasta sinua, eikä ole oikea sinulle"
"Jos mies ei halua perustaa kanssasi perhettä, hän ei rakasta sinua, eikä ole oikea sinulle".
Näin minulle sanottiin joitakin vuosia sitten, kun selitin lapsettomuuttani sillä, että mieheni ei halua lapsia, enkä halua pakottaa häntä.
Tuo lausahdus jäi mietityttämään.. On pakko todeta, että se jäi itämään ja alkaa kasvaa rikkaruohona.
Miksi se jäi mietittymään? Sen sanoi mies. Ei hän tietenkään kaikkien miesten puolesta sitä sanonut, mutta...
Onko todellisen rakkauden mittari se, että mies tutustuu minuun ja ajattelee: "Tuossa on lasteni äiti."
.. koska jos on, minulla tulee todella kiire vaihtaa miestä.
Ja jos on, olen käsittänyt rakkauden todella väärin.
Kommentit (65)
https://www.vauva.fi/keskustelu/3156636/mies-ei-halua-lasta-viela-harkit...
https://www.vauva.fi/keskustelu/1172477/ketju/haluan_lapsen_mies_ei
https://www.vauva.fi/keskustelu/4359375/ketju/kun_mies_ei_viela_halua_l…
https://www.vauva.fi/keskustelu/3914100/ketju/tahaton_lapsettomuus_mies_...
https://www.vauva.fi/keskustelu/2487051/miten_selvita_vauvakuumeesta_kun...
Aina kun näen lapsia, tulee mieleen kuinka siinä kävelee jonkun naisen vänkäämisen tulos.
N28
Rakkautta voi olla myös päästää menemään.
On muuten olemassa naisia joita ikuisesti kalvaa se etteivät lapsia saaneet, koska mies ei halunnut. Ja niitäkin, jotka erosivat, ja mies tekikin lapsia seuraavan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On muuten olemassa naisia joita ikuisesti kalvaa se etteivät lapsia saaneet, koska mies ei halunnut. Ja niitäkin, jotka erosivat, ja mies tekikin lapsia seuraavan kanssa.
Onko olemassa naisia jotka katuvat sitä että tekivät lapsia miehen kanssa joka niitä ei halunnut?
Vierailija kirjoitti:
Aina kun näen lapsia, tulee mieleen kuinka siinä kävelee jonkun naisen vänkäämisen tulos.
N28
Aika rumasti sanottu miehistä. Että kaikki olisivat niin munattomia nössöjä, etteivät osaa etsiä sellaista joka ei halua lapsia, tai vaan pysyä sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Aika rumasti sanottu miehistä. Että kaikki olisivat niin munattomia nössöjä, etteivät osaa etsiä sellaista joka ei halua lapsia, tai vaan pysyä sinkkuna.
Tai naisista. Että kaikki olisivat niin munattomia nössöjä, etteivät osaa etsiä sellaista joka haluaa lapsia, tai vaan pysyä sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten olemassa naisia joita ikuisesti kalvaa se etteivät lapsia saaneet, koska mies ei halunnut. Ja niitäkin, jotka erosivat, ja mies tekikin lapsia seuraavan kanssa.Onko olemassa naisia jotka katuvat sitä että tekivät lapsia miehen kanssa joka niitä ei halunnut?
On. Ainakin niitä joilla munaton mies ei saanut sitä selvästi sanottua ja lähdettyä. Miehen ei tosiaankaan ole pakko jäädä suhteeseen tekemään lapsia vastoin tahtoaan.
Vierailija kirjoitti:
N28
Mulla tuli tossa iässä mieleen lastenvaunuja työntävästä naisesta, että "tossa menee taas yksinhuoltaja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten olemassa naisia joita ikuisesti kalvaa se etteivät lapsia saaneet, koska mies ei halunnut. Ja niitäkin, jotka erosivat, ja mies tekikin lapsia seuraavan kanssa.Onko olemassa naisia jotka katuvat sitä että tekivät lapsia miehen kanssa joka niitä ei halunnut?
On. Ainakin niitä joilla munaton mies ei saanut sitä selvästi sanottua ja lähdettyä. Miehen ei tosiaankaan ole pakko jäädä suhteeseen tekemään lapsia vastoin tahtoaan.
Tai niitä joilla munaton nainen ei saanut sitä selvästi sanottua ja lähdettyä. Naisenkaan ei tosiaan ole pakko jäädä suhteeseen tekemään lapsia vastoin miehen tahtoa.
Riippuu täysin miehestä. Joku välittää ja ei halua lapsia "julmaan maailmaan" (voisihan lapsi olla herkkä, ei ole takeita että selviää nykyajan vaatimuksista), lapsissa on paljon työtä, kaikki eivät sitä jaksa omien asioiden lisäksi. Riippuu myös taloustilanteesta ja onko kiva vanhempi, eikä raivoava. Osa nuorista miehistä voi olla suhteessa siihen ajautuneena ja aikoo ajautua vielä toisen naisen kanssa parisuhteeseen, jos on pelimies ja alkoholiin taipuva. Mitä miestyyppiä hän on? Jos itse haluat lapsia välttämättä, sitten voi olla joku muu mies. Mutta on hyviä syitä nykyään miksi lapsia ei haluta, se olisi hyvä tietää suhteen alkua ennen, ei sen aikana - ellei silloin vasta huomaa. Minulle sanottiin pelimiehestä totuuksia aikoinaan, ne pitivät paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin miehestä. Joku välittää ja ei halua lapsia "julmaan maailmaan" (voisihan lapsi olla herkkä, ei ole takeita että selviää nykyajan vaatimuksista), lapsissa on paljon työtä, kaikki eivät sitä jaksa omien asioiden lisäksi. Riippuu myös taloustilanteesta ja onko kiva vanhempi, eikä raivoava. Osa nuorista miehistä voi olla suhteessa siihen ajautuneena ja aikoo ajautua vielä toisen naisen kanssa parisuhteeseen, jos on pelimies ja alkoholiin taipuva. Mitä miestyyppiä hän on? Jos itse haluat lapsia välttämättä, sitten voi olla joku muu mies. Mutta on hyviä syitä nykyään miksi lapsia ei haluta, se olisi hyvä tietää suhteen alkua ennen, ei sen aikana - ellei silloin vasta huomaa. Minulle sanottiin pelimiehestä totuuksia aikoinaan, ne pitivät paikkansa.
Joku ajattelee joskus tosiaan sitä lapsenkin näkökulmaa. Se saattaa olla ihan yllättävä näkökulma niille lapsista tivaaville tädeille.
Suurin osa miehistä haluaa lapsia, kuten naisistakin. Kaikki ei halua eikä sillä minusta ole mitään tekemistä sen kanssa rakastaako kumppaniaan vai ei. Kuitenkin jos ap itse haluat lapsia niin kannattaa etsiä mies, joka ajattelee samoin. Eri asia tietenkin jos asia ei sinullekaan ole niin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä haluaa lapsia, kuten naisistakin. Kaikki ei halua eikä sillä minusta ole mitään tekemistä sen kanssa rakastaako kumppaniaan vai ei. Kuitenkin jos ap itse haluat lapsia niin kannattaa etsiä mies, joka ajattelee samoin. Eri asia tietenkin jos asia ei sinullekaan ole niin tärkeä.
Onko tälle lähdettä, vai perustuuko se vain omaan mieheesi?
Löysin vain että miehistä melkein kolmasosa haluaa lapsia: https://www.city.fi/blogit/7/miksi+suomalaismiehet+eivat+halua+lapsia/1…
Ei muuta kuin se on moro ja näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin se on moro ja näkemiin.
OT,
Taidat olla ihastunut tähän lauseeseen. Vaikka muissa ketjuissa hokema on tainnut olla moro kiitos ja näkemiin.
Mun isä ja molemmat veljet rakastaa mua. Kukaan heistä ei silti halua perustaa perhettä kanssani. Kaikki kolme ovat miehiä.
Mitä tästä pitäisi päätellä?
Mielestäni täysin idioottimaista väittää lisääntymisen olevan rakkauden määre. Ja myöskin loukkaavaa aika monia kohtaan, toisia ei lapset voisi vähempää kiinnostaa mutta ei se mitenkään liity siihen etteikö kumppaniaan rakastaisi. Kuulostaa taas vanhusten kivikautisilta tokaisuilta jotka on parempi jättää ihan omaan arvoonsa
Ihan viimeiseksi haluaisimme pilata lapsenteolla rakkaussuhteemme.
M41
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten mies on vain älykäs, eikä halua tulla naisen kusetettavaksi.
Mihin mies tarvitsee naista muuta kuin jatkamaan sukuaan ja sen hän voi tehdä myös jonkun yhden yön hoidon kanssa jos sen lapsen haluaa välttämättä saada.
Yksinkertaista ja järkevää.
Liittyykö se kusetus nimenomaan suvunjatkamisasioihin? Miten siinä sitten nainen ja nainen eroavat toisistaan, kun aina joutuu lasta elättämään?
En usko että siitä on aina kyse.
Siskon mies ei halua lapsia eikä kyllä siskokaan. Tai on siskoni sanonut että jos mies välttämättä haluaisi laosen niin kyllä hän suostuisi ehkä mutta onneksi ei halua.
Elävät menevää elämää ja tekevät kaiken yhdessä. Ovat olleet lähes 20 vuotta yhdessä.
Heillä lapsettomia pariskuntia kavereina ja heidän kanssaan viettävät aikaa. Matkustelee, mökeillee, käy välillä viihteellä, viettää illanistujaisia. Ovat myös paljon kahdestaan.
En tiedä onnellisempaa parisuhdetta.
Ollaan läheisiä siskon kanssa.
Minulla on lapsia.
Mieheni halusi lapsia vasta minun kanssani vuoden iässä.
Hänellä on ollut aiempia pitkiä parusuhteita ja uskon että ihan on olleet hyviä ja onnellisia suhteita. Lapset eivät vaan ole sopineet siihen elämänvaiheeseen.
Yksi hänen suhteistaan tosin on kariutunut siihen ettei mies halunnut lapsia mutta siitä aikaa ja mies silloin melko nuorikin.
Vaikka eroaisitte ja mies tekisi uuden naisen kanssa lapsen niin en usko että johtuisi siitä ettei rakastanut sinua tarpeeksi.
Jokainen suhde on erilainen ja omanlaisensa.
Ei lapseton suhde ole yhtään sen huonompi. Voi olla jopa parempi kuin jos olisi lapsia.