Mitä mieltä siitä, että kukaan ei saa mennä konsertteihin/ravintolaan jne ennenkuin kaikki voivat mennä
Pääministerimme loihi lausumaan, että on epätasa-arvoista, jos nyt jo rokotetut tai koronan sairastaneet saisivat luvan osallistua konsertteihin, mennä museoihin, näyttelyihin, kirjastoon tai kahviloihin/ravintoloihin tai muihin vastaaviin paikkoihin.
Olisiko se teidän mielestänne epätasa-arvoista?
Minä katsoisin asiaa vähän laajemmalti: jos edes osa pääsisi nyt liikkeelle, voitaisiin ravintolat pitää auki ja muutkin tilat ja estettäisiin konkurssiaallot. Tasa-arvon puolesta puhuu myös se, että rokotetuista suuri osa on porukkaa, joka on itse asiassa jo tehnytkin osuutensa eli istunut kiltisti kaiken vapaa-aikansa itse-eristäytyneinä, tehnyt töitä kotoa käsin tai tullut töistä kotiin siellä pysyen kun on ollut erityinen vaara saada tartunta.
Miksi kaikkien on kärsittävä?
Niin, ja jos estetään konkurssiaaltoja "päästämällä" sitä mukaa enemmän ihmisiä kuluttamaan kun ovat saaneet pistoksensa, niin se tulee meillekin halvemmaksi, sillä kaikki yritystuki, jonka Marin et co nyt syytää yrittäjille on meidän jonakin päivänä maksettava korkojen kanssa takaisin.
Mutta ehkä en ole osanut ajatella asiaa kaikilta puolilta.
Kommentit (124)
Niin kauan kuin ei voi itse vaikuttaa siihen saako rokotteen, ei voi antaa etuja sille joukolle, joka jo on saanut etua lahjaksi - eli rokotteen ja sitten vapautuksen vakavan taudin ja kuoleman riskistä. Sitten kun rokote on ihan kaikkien saatavilla voidaan miettiä tulisiko joissain tapahtumissa edellyttää rokotuksen ottamista tai negatiivista testitulosta.
Soma leille ja muille vale pa ko laisille pyritään edelleen saamaan etuoikeutettu rokotusaika. Syynä matkustuspassi. Suomalaisen ei ole tarvetta päästä matkustelemaan ulos suomesta marinin mielestä mutta pa ko lais ten on etuoikeuksiensa vuoksi päästävä käymään "lomalla" (lomalla mistä?) kotimaissa josta on paettu s otia ja vai noja suomeen.
Suomalaisilta vähennetään rokotteita että nämä saa rokotepassit päästäkseen lomalle sot ien ja va inojen keskelle!
Suomalainen haluaa matkustaa ihan yhtä lailla joten jos tulee rokotepassi niin mitenkään ei saa etnisin perustein suosia. Etniseen suosimiseen ei voi olla mitään perustetta jos kyse on liikkumaan pääsystä ja pääsystä palveluiden ääreen- suosiminen olisi todella rumaa rasismia. Et voi suosia yhtä polkematta toisen oikeuksia, onko hallituksen naiset unohtaneet tasa-arvon?
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin ei voi itse vaikuttaa siihen saako rokotteen, ei voi antaa etuja sille joukolle, joka jo on saanut etua lahjaksi - eli rokotteen ja sitten vapautuksen vakavan taudin ja kuoleman riskistä. Sitten kun rokote on ihan kaikkien saatavilla voidaan miettiä tulisiko joissain tapahtumissa edellyttää rokotuksen ottamista tai negatiivista testitulosta.
No hitto. Kun en voinut vaikuttaa siihen, että en syntynyt missin mittoihin niin missikisat on syrjivinä kiellettävä.
Vierailija kirjoitti:
Kommunisteilla on mielekiintoinen ajatuksenjuoksu, jota itse en kyllä millään logiikalla ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole sitä vastaan mitään, että ihmiset saisivat kulkea tapahtumissa, vaikka itse joutuisin vielä odottamaan. Mietin vain sitä, kuljettaisivatko rokotetut tautia rokottamattomille reissuiltaan.
En edes halua takaisin töihin jos tämä tulee. Kuinka suureksi kasvaa riskini saada korona kun asiakkaat juoksee ympärinsä sitä hakemassa ja tuomassa meille muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niihin riittäisi riittävästi kävijöitä nyt ja mistä rokotteet työntekijöille? Ja jos työntekijä ei halua rokotetta?
Jos edellytetään rokotusta esim matkustamiseen tai asiakaspalvelussa työskentelemiseen, niin silloin tuo rokotuskiukuttelija on työtön tai tekee jotain muuta työtä. So simple.
Mikseivät yritysten omistajat pistä putiikkiaan kiinni ja mene tekemään jotain muuta työtä, jos rahasta on pulaa? So simple.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niihin riittäisi riittävästi kävijöitä nyt ja mistä rokotteet työntekijöille? Ja jos työntekijä ei halua rokotetta?
Jos edellytetään rokotusta esim matkustamiseen tai asiakaspalvelussa työskentelemiseen, niin silloin tuo rokotuskiukuttelija on työtön tai tekee jotain muuta työtä. So simple.
Mikseivät yritysten omistajat pistä putiikkiaan kiinni ja mene tekemään jotain muuta työtä, jos rahasta on pulaa? So simple.
"Mikseivät yritysten omistajat pistä putiikkiaan kiinni ja mene tekemään jotain muuta työtä, jos rahasta on pulaa? So simple."
Olet pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Näin olen tehnytkin. Minää olen yrittäjä, mutta nyt jo vuoden sitten olen tehnyt "duunaritöitä" eikä tunnu yhtään pahalta, sillä minulle työ ei ole koskaan ollut liian huonoa tai tarpeeksi hyvää. Mutta minä en olekaan hakenut sossusta avustuksia. En opiskellessa, en muutenkaan. Niinkuin moni muu, joka nyt sitten vinkuu, että kaikkien kärsittävä samalla lailla.
So simple.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole sitä vastaan mitään, että ihmiset saisivat kulkea tapahtumissa, vaikka itse joutuisin vielä odottamaan. Mietin vain sitä, kuljettaisivatko rokotetut tautia rokottamattomille reissuiltaan.
En edes halua takaisin töihin jos tämä tulee. Kuinka suureksi kasvaa riskini saada korona kun asiakkaat juoksee ympärinsä sitä hakemassa ja tuomassa meille muille.
Arvaa kuka maksaa sun "en halua".
EN OSTA MITÄÄN 1,V kirjoitti:
yrittäjät keskittyvät suunnattomien tukien hakemiseen. jouto ajan käyttävät palstoilla asiakkaiden loisiksi haukkumiseen. häiritseväksi hiekkaa tuovaksi ongelmaksi. minulla on lista "yrittäjistä" joiden palveluita en ikinä tule käyttämään. KAUPAN LIITTO VAAN HYMISTELEE KUN NARSISTI PELLET HAUKKUU OSTAJIA. EIKÖ OLISI LIITONKIN ETU EROTTAA NUA MINÄ MINÄ KÄRSIJÄT.
Todella inhottavaa, että sinulla on vain huonoja kokemuksia yrittäjistä. Melko harvinaista kyllä, että kohtaa pelkästään paskayrittäjiä. Kyllähän niissä löytyy hyviäkin ja asiakkaitaan arvostavia joukosta.
KIonsertteihin ja kapakoihin pitäisi päästää vain rokotettuja ja henkilökunnan pitäisi myös olla rokotettua. Tällä tavalla viihde-elämää ja tapahtumia saataisiin avattua, ennen varsinaisen laumasuojan synttymistä.
Koko vuoden nuorten perusterveiden rajoituksia on perusteltu vanhusten ja riskiryhmien suojelulla. Nyt sitten nuoret perusterveet eivät pääse mihinkään, mutta riskiryhmät ja vanhukset pääsevät, niinkö? Sanna on ihan oikeassa, tuo on väärin. Odottakoot ne riskiryhmät nyt vuorostaan yhdenvertaisuuden vuoksi.
Olen itse töissä m*m*-koulutuksessa, tartuntoja asiakaskunnassa viikoittain. Ammattialani (opetusala) rokotteista ei kuitenkaan edes puhuta julkisuudessa saati muuten.
En ole kateellinen kenellekään, mutta ihan perustuksellisesti vastustan tällaista henkilöön kajoavaa politiikkaa, jolla kansa painostettaisiin ottamaan vapaaehtoinen rokote eli se olisi pakkorokotus. Ja että pakkorokotteen ottamattajättämisellä olisi noin totalitaristinen rangaistus, on ihan käsittämätöntä sivistysvaltioksi luullussa maassa.
Ilmeisesti rokotteella ei haeta laumasuojaa eikä sitä ole edes saatavilla, muuten tällaista farssia ei tarvitsisi edes miettiä. Ja jos laumasuojaa ei tule, lienee ihan sama valitseeko kansalainen riskin a) korona vai b) rokote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa kuka maksaa sun "en halua".
Koko ajan tässä on toimittu siksi että suojellaan ihmisiä koronalta. Nyt sinusta ei tarvitsekkaan kaikkia suojella. Miksi sitten perusterveet ei ole koko ajan saanut mennä?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen esiintyvä muusikko ja mielestäni olisi ihan katastrofi, että toiset saisivat mennä tienaamaan ja toiset eivät. Rokotusjärjestykseen kun ei voi itse vaikuttaa. Jos tällainen passi tulisi, hankkisin koronatartunnan tahallani, että sen jälkeen pääsisin tekemään työtäni.
Eikös negatiivinen testitulos aja saman?
Musta olis ok. Oon elänyt lähes normaalisti itse. Ja perheeni myös. Musta olis ihan ok, jos ne pääsisivät vähän humputtelee, jotka on eristäytyny vuodeksi kotiin. Tai joilla ei sitä elinaikaa ole välttämättä kovin paljon muutenkaan.
Ei ole multa pois
Vierailija kirjoitti:
Itse olen esiintyvä muusikko ja mielestäni olisi ihan katastrofi, että toiset saisivat mennä tienaamaan ja toiset eivät. Rokotusjärjestykseen kun ei voi itse vaikuttaa. Jos tällainen passi tulisi, hankkisin koronatartunnan tahallani, että sen jälkeen pääsisin tekemään työtäni.
Eli nyt sulle on ihan ok, ettei kukaan pääse tekemään työtään ties kuinka pitkään aikaan. Tärkeintä on, ettei kukaan muukaan pääse, jos sinäkään et??
Kyllä silloin kaikkien pitäisi saada mennä toki rajoitusten mukaan. Ei se rokote estä tartunnan saamista eli yhtälailla rokotteen saajien täytyy pitää maskeja sekä turvavälit ja käsihygieniasta huolta.
Miksi huonoista elintavoista pitäisi palkita? Aika monet sairaudet ja ylipaino, jotka altistavat koronan vakavalle muodolle, on itsehankittuja. Ja nyt nämä saa rokotteen ensin. Ja sitten pääsisivät baariin ensin hankkimaan lisää sairauksia. En oikein näe järkeä.
Loistava vertaus!