Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Charlesin kuninkaanpesti lähenee koko ajan: tuleeko Camillasta kuningatar?

Vierailija
10.04.2021 |

Miten se menikään? En usko hetkeäkään, että Charles vapaaehtoisesti luopuisi kruunusta poikansa hyväksi.

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Camilla on ajat sitten itse sanonut, ettei hänestä tule kuningatarta. Ja juu, eipä ole nyt linkkiä antaa.

Minulla on

Lainsäädäntöön perehtyneen professorin mukaan on mahdollista, että herttuatar Camillasta tulee kuningatar, vaikka hän ei itse haluaisi sitä.

https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000005797240.html

Vierailija
42/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kruunajaiset yhtä hulppeat kuin Ellulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuningas on ylempi arvoinen kuin kuningatar siksi kruunun perineen kuningattaren puolisosta ei voi koskaan tulla kuningasta. Englannin Kuningatar Elisabetin puolisi oli prinssi Philip. Tanskan Margareetan prinssi Henrik. Hollannin Beatrixen oli prinssi Claus. Myöskään Ruotsin tulevan kuningatteren Victorian puolisosta tulee prinssi Daniel.

Camilla on sanonut ettei hänestä tule Kuningatarta ei hän myöskään käytä kruununprinsessan titteliä. Kunnioituksesta Dianaa kohtaan.

Vierailija
44/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi Silvia on "kuningatar" ja miksi Charles on "vain PRINSSI"?

Kertokaa..

Olen itse yrittänyt etsiä, mutta en vain löydä syytä. Joku protokolla tai etiikka pykälä siinä on.

Vierailija
45/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charles ei tule koskaan kieltäytymään kruunusta, se olisi liian iso skandaali vaikka William onkin todella arvostettu ja pidetty, kuningattaren isästä muistaakseni tuli kuningas veljensä luovuttua kruunusta avioliittonsa takia ja sehän ei mennyt hyvin joten tuota ei taideta koskaan toistaa.

Camillasta ei ainakaan tule kuningatarta, se on aivan varma.

Vierailija
46/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa..

Olen itse yrittänyt etsiä, mutta en vain löydä syytä. Joku protokolla tai etiikka pykälä siinä on.

Koska Silvia on hallitsija. Charlen on hallitsijan Elisabetin poika ja tuleva hallitsija aikanaan kuningas.

Vierailija
47/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Charles ei tule koskaan kieltäytymään kruunusta, se olisi liian iso skandaali vaikka William onkin todella arvostettu ja pidetty, kuningattaren isästä muistaakseni tuli kuningas veljensä luovuttua kruunusta avioliittonsa takia ja sehän ei mennyt hyvin joten tuota ei taideta koskaan toistaa.

Camillasta ei ainakaan tule kuningatarta, se on aivan varma.

Se oli skandaali koska silloinen kuningas luopui kruunusta eronneen naisen vuoksi. Ei tule vastaavaa skandaalia enää.

Charlesin väistyminen kruunujonosta olis pelkästään vaan hyvä ratkaisu.

Vierailija
48/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiintoisa yksityiskohta.. Miksi Charles oli "prinssi ja kuitenkin ruotsin kuninkaan vaimo on prinsessa??

Onko tässä joku säätyhomma vai mikä?

Mitäh??

Ruotsin kuninkaan vaimo Silvia on kuningatar. Camillasta voi tulla myös kuningatar, mikäli niin tahtoisi ja mikäli nyt Charles ikinä kuninkaaksi kruunataan. Siirtyis suosiolla eläkkeelle ja säästäis vähän kansakunnonvaroja varoja.

Missasit näköjään pointin..

Ei se mitään, et muutenkaan ymmärrä mitään. lol

Vierailija
49/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. Camilla ei ottanut avioituessaan myöskään hänelle kuuluvaa Walesin prinsessan titteliä vaan ainoastaan herttuattaren arvon. Charles on jo ilmoittanut, että Camillasta ei tule kuningatarta.

Vierailija
50/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa..

Koska Silvia on hallitsija. Charlen on hallitsijan Elisabetin poika ja tuleva hallitsija aikanaan kuningas.

Silvia ei ole hallitsija. Kalle on. Ovat toki hallitsijapari.

Vierailija
51/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiintoisa yksityiskohta.. Miksi Charles oli "prinssi ja kuitenkin ruotsin kuninkaan vaimo on prinsessa??

Ruotsin kuninkaan vaimoko prinsessa?? Kyllä Silvian titteli kuningatar on.

Anteeksi KUNINGATAR .. Mutta miksi?? Hän on "vain" saksalaista ylhäistö sukua.

Vierailija
52/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäh??

Ruotsin kuninkaan vaimo Silvia on kuningatar. Camillasta voi tulla myös kuningatar, mikäli niin tahtoisi ja mikäli nyt Charles ikinä kuninkaaksi kruunataan. Siirtyis suosiolla eläkkeelle ja säästäis vähän kansakunnonvaroja varoja.

Missasit näköjään pointin..

Ei se mitään, et muutenkaan ymmärrä mitään. lol

Kirjoita selvemmin. Ei tuota ymmärrä kukaan.

Ihmetteletkö siis sitä miksi Charles on vaan prinssi, kun ruotsin kuninkaan vaimo on prinsessa? Miten Silvia liittyy Charlesiin?

Charles on kruununprinssi, koska hänen äitinsä on elossa ja on hallitsija eli kuningatar. Kruunu ei voi olla yhtä aikaa sekä äidillä, että pojalla.

Vierailija
53/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäh??

Onko Ruotsissa ja Britanniassa sama laki?

Ei lähellekään.

Vierailija
54/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin kuninkaan vaimoko prinsessa?? Kyllä Silvian titteli kuningatar on.

Anteeksi KUNINGATAR .. Mutta miksi?? Hän on "vain" saksalaista ylhäistö sukua.

Hän on ruotsin kuninkaan puoliso. Siksi.

Vierailija
55/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa..

Silvia on naimisissa kuninkaan kanssa.

Charles on kruununperijä ja odottaa vuoroaan. Äitinsä kuoleman tai kruunusta luopumisen jälkeen Charlesin titteli muuttuu kuninkaaksi.

Vierailija
56/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charlesista tulee kuningas, kunhan Elisabet tavalla tai toisella luopuu kruunusta.

Vierailija
57/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, mistä juontaa käsitys, että Charles luopuisi kruunusta. Hän ei ole koskaan vihjannut mitään sinnepäinkään. Tietysti hänestä tulee kuningas, ja William saa rauhassa kasvattaa lapsensa aikuisiksi.

Vierailija
58/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain tv-lähetyksessä Tanskan dementoitunut (jo edesmennyt) prinssipuoliso vaati, että hän tulisi olla kuningas "eikä mikään prinssipuoliso".

Kuningatar Margareta istui vieressä säälivän ja vaivautuneen näköisenä.

Vierailija
59/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa..

Oletko sinä nyt sekoittanut Philipin ja Charlesin tässä keskustelussa? Mikä Charles olisi nyt, jollei prinssi, kun hän se seuraava vuorossa Elisabetin jälkeen hallitsijana. 

Vierailija
60/135 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaan aurinko jumala kuningas budhan palvoja tantra joga manalan vartija pitää haaremia !!!!