Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä valheita sinulle on yritetty syöttää? Kerro typerin vale joka sinulle on kerrottu!

Vierailija
09.04.2021 |

Jään miettimään sitä typerintä.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama videopeleihin liittyvä valhe: Minulle väitettiin, että jos Super Mario 1:n pelaa 50 kertaa läpi, tapahtuu jotain erikoista, en tosin enää muista, mitä. Sitten myös kun Super Mario 3:ssa on P-siipi, jolla voi lentää koko ajan yhden tason ajan, minulle väitettiin, että on myös T-siipi ja sama tyyppi väitti myös, että on myös siipi kaikilla muilla kirjaimilla ja numeroilla. Sitten serkku väitti, että jos TMNT 2:ssa liikkuu hitaasti, tulee huomattavasti enemmän vihollisia ja hän on näin saanut kaikki mahdolliset pisteet, mitä pelissä voi saada.

Vierailija
102/120 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo viisikymppinen mutta edelleen muistan alakoulun opettajan valeen. Meillä alkoi kolmannella joku ymppä tmv. Ope sanoi, että jos olemme kilttejä, siitä ei tule arvosanaa. Hän myhäili oikein muikean näköisenä, kun luokkakaverit innostuivat ja lupasivat olla kilttejä.

Minusta koko juttu tuntui jo silloin oudolta, mutta vasta vuosien päästä pystyin päässäni muotoilemaan ajatuksen, että tietenkään ope ei saa itse päättää, annetaanko aineesta arvosana vai ei. Jos ei siitä ympästä erikseen annettu arvosanaa, niin tämä päätös oli vähän korkeampien tahojen tekemä. Opettaja vain näki siinä manipulointimahdollisuuden.

Minua on aina ällöttänyt tämä lasten vedättäminen kasvatuksen nimissä. Kyllä totuuden pitäisi riittää. Kun aikuinen jää valheesta kiinni, hän menettää lapsen kunnioituksen ja luottamuksen. Varsinkin opettajan sitä kuvittelisi olevan rehellinen.

Asia ei tietysti ollut minulle sinänsä merkittävä. Ihan sama, tuliko arvosanaa vai ei. Sen sijaan maailmankuvaa se aina muokkaa, kun huomaa ihmisten puhuvan sujuvaa paskaa.

No TULIKO siitä arvosana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa ystävä valehteli koko ajan. En tiedä, oliko patologinen valehtelija. Suurin valhe, jonka häneltä muistan, oli että heillä oli jotain näkymättömyysvoidetta. Sitä kun sivelee johonkin, niin se jokin muuttuu näkymättömäksi. Jännä, ettei se aine toiminut, kun haastoin hänet näyttämään sen toimivuuden. Yritti toki ensin pitkään selitellä, miksei voi edes näyttää ainetta. Onneksi hän muutti pois jo ekalla luokalla.

Nuoruudessa toinen ystävä valehteli myös monista asioista. Kun lopulta katkaisin välit, hän väitti sairastavansa syöpää ja kuolevansa siihen. Mutta hänen veljensä, jonka kanssa olin tekemisissä, ei tiennyt tästä syövästä, enkä saisi puhua asiasta. :D Yritti pelastaa jollain tapaa vielä kasvonsa, mutta se ihmissuhde oli siinä.

Muutama vuosi tämän jälkeen tapasin taas yhden patologisen valehtelijan. Jo alussa huomasin, että tytössä on jotain mätää. Emme todellakaan tulleet toimeen, mutta hampaita kiristellen piti toimia yhdessä, opiskelutovereita kun olimme. Vaikka hänkään ei siis pitänyt minusta, kertoi hän että sairastaa syöpää, enkä saisi kertoa kenellekään. Ja nämä samat sanat hän sanoi kymmenelle muullekin. Valehteli nimensä. Varasti muilta ja valehteli, ettei ole varastanut. Varasti muiden juttuja ja kertoi niitä ominaan. En kertonut itsestäni hänen edessään mitään, koska kerran hän varasti minun mitättömän jutun, jonka kertoi edessäni omanaan, täysin samoilla sanoilla. :D Lopulta minä olin ryhmän pahis, kun paljastin nämä valheet muiden edessä, ja minun olisi pitänyt pyytää tältä tytöltä anteeksi. En pyytänyt, enkä ole ryhmäläisten kanssa missään tekemisissä. He kaikki tiesivät että tyttö valehtelee, mutta ryhmähenki kuulemma meni pilalle minun takiani. :D

Vierailija
104/120 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteli olevansa lentokapteeni. Siis eräs mies kun olimme treffeillä. Hän ei tiennyt että olin tehnyt backround tsekkauksen hänestä jo, ja tiesin missä hän on töissä. Mitenhän luuli voivansa selittää valheensa myöhemmin?

Vierailija
105/120 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sanoi että hänen verenpaineesta on melkein 400.

Vierailija
106/120 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K o r o n a on yleisvaarallinen tartuntatauti.

Vierailija
107/120 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille kertoi eräs ysäripoikakaveri, että hänen setänsä oli juonut niin paljon että maksa oli räjähtänyt. Kuulemma joka paikka oli ihen veressä :D

Vierailija
108/120 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä valheita kuulee deiteiltä.

Vierailija
109/120 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri eroamassa ja suhteemme on enää platoninen.

Vierailija
110/120 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roina-Jonna kirjoitti:

"Minä nukun sohvalla kotona ja etsin uutta asuntoa jo"

Vierailija
111/120 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roina-Jonna kirjoitti:

"Minä nukun sohvalla kotona ja etsin uutta asuntoa jo"

Kas, kohtalotoveri :) Yllättävän fiksukin ihminen uskoo tuohon, kun haluaa uskoa. Mutta ei usko toista kertaa. sen voin sanoa, että meni kerrasta perille minkälaisia valehtelijoita ja oman edun tavoittelijoita voikaan olla olemassa kun kahden sellaisen sotkuihin sekaannuin ja silmät aukeni (molempien kieroudelle) valitettavasti vasta kuukausien jälkeen.

Vierailija
112/120 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut viisitoista vuotta sitten juttelin MSN Messengerissä erään ulkomaalaisen miehen kanssa. Noiden muutaman viikon aikana hän paljastui ukkomieheksi, mikä ei ole yhtään ihmeellistä, mutta erikoista oli se tapa, jolla hän yritti vastustella vääjäämätöntä.

Ensimmäinen versio oli se, että hän on eronnut. Sitten hän olikin vasta asumuserossa. Hän asui kuitenkin vaimonsa kanssa yhdessä, koska muuten asianajajavaimo voisi ottaa koko talon itselleen. Vaimo vaati häntä esiintymään kuin heillä olisi aivan normaali avioliitto. Vaimolla oli alakouluikäinen poika. Ei kun olihan se poika yhteinen. Ja miehellä oli kaksi aikuista lasta ja kolme lastenlastakin.

Minun kiinnostukseni hiipui. Kauhukseni mies ilmoitti ostaneensa lentolipun Helsinkiin minua tapaamaan. Olin ihan liian kiltti ja ajattelin, että olisi epäkohteliasta kieltää ja aiheuttaa hänelle rahanmenoa. Lentokentällä paljastui, että mies oli valehdellut kaikesta paitsi ammatistaan ja pituudestaan: ikääkin oli 25 vuotta ja painoa toistasataa kiloa kerrottua enemmän. Onneksi me inhosimme toisiamme ensi näkemältä, ja minä ystävällisesti järjestin hänelle paikan ensimmäiseen mahdolliseen paluukoneeseen.

Mysteeriksi jäi se, miksi naimisissa oleva isoisä matkusti mantereen poikki sinkkunaista tapaamaan. Joillakin miehillä penis ja äly eivät toimi yhtaikaa, mutta tässä ei ollut siitä kysymys, koska juttelemisen ohessa oli jo aikaisin käynyt ilmi, että hänellä oli diabetes ja hän oli sen vuoksi ollut jo pitkään impotentti. En minäkään mikään taikuri sentään ole.

113/120 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"on se yli 120 senttiä, just eilen neuvolas mitattu" eikä ole edes vain kerran tai pari, kun tuon oon kuullut.

Vierailija
114/120 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilut viisitoista vuotta sitten juttelin MSN Messengerissä erään ulkomaalaisen miehen kanssa. Noiden muutaman viikon aikana hän paljastui ukkomieheksi, mikä ei ole yhtään ihmeellistä, mutta erikoista oli se tapa, jolla hän yritti vastustella vääjäämätöntä.

Ensimmäinen versio oli se, että hän on eronnut. Sitten hän olikin vasta asumuserossa. Hän asui kuitenkin vaimonsa kanssa yhdessä, koska muuten asianajajavaimo voisi ottaa koko talon itselleen. Vaimo vaati häntä esiintymään kuin heillä olisi aivan normaali avioliitto. Vaimolla oli alakouluikäinen poika. Ei kun olihan se poika yhteinen. Ja miehellä oli kaksi aikuista lasta ja kolme lastenlastakin.

Minun kiinnostukseni hiipui. Kauhukseni mies ilmoitti ostaneensa lentolipun Helsinkiin minua tapaamaan. Olin ihan liian kiltti ja ajattelin, että olisi epäkohteliasta kieltää ja aiheuttaa hänelle rahanmenoa. Lentokentällä paljastui, että mies oli valehdellut kaikesta paitsi ammatistaan ja pituudestaan: ikääkin oli 25 vuotta ja painoa toistasataa kiloa kerrottua enemmän. Onneksi me inhosimme toisiamme ensi näkemältä, ja minä ystävällisesti järjestin hänelle paikan ensimmäiseen mahdolliseen paluukoneeseen.

Mysteeriksi jäi se, miksi naimisissa oleva isoisä matkusti mantereen poikki sinkkunaista tapaamaan. Joillakin miehillä penis ja äly eivät toimi yhtaikaa, mutta tässä ei ollut siitä kysymys, koska juttelemisen ohessa oli jo aikaisin käynyt ilmi, että hänellä oli diabetes ja hän oli sen vuoksi ollut jo pitkään impotentti. En minäkään mikään taikuri sentään ole.

Ootko kertonu tän joskus aiemmin jossain ketjussa?

Vierailija
115/120 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kertonu tän joskus aiemmin jossain ketjussa?

Olen kertonut. Siitä on kuitenkin jo niin pitkä aika, että ajattelin, että sen voi kertoa toisenkin kerran. Tällä kertaa jätin pois paljon yksityiskohtia.

Vierailija
116/120 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ajattelee ihmisten ja yritysten parasta,että maskit,rokotteet yms suojelee. Että ketään ei syrjitä sen perusteella jos ei halua myrkkyjä ottaa kehoonsa,että sana on vapaa.

Vierailija
117/120 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joskus ala-asteella kun opettaja saarnasi pipon käytön tärkeydestä kertoen tarinaa moottoripyöräilijästä joka pyöräili pakkasella ilman pipoa ja kypärää. Myöhemmin kun tämä herramies meni lääkäriin, lääkäri sanoi sille, että "sinun aivosi on jäätyneet". Myöhemmin kun tämä miehen aivot sulivat, kuoli myös mies.

Ja mikä tässö taeinassa on valhe? No se, että jos aivot olisivat oikeasti olleet jäätyneet, ei tämä henkilö olisi edes alunperinkään pystynyt menemään lääkäriin

Isäni kertoi tätä tositarinana; mopoilijasta, joka ajoi ilman pipoa ja kypärää talvipakkasella Ilomantsista Joensuuhun (70 km). Oli mennyt sitten lääkäriin, joka sanoi että kuolet kun aivot sulaa ja näin kävi.

Löytyy myös kirjasta Varastettu isoäiti.

Vierailija
118/120 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En muista". Patologisen valehtelijan vakiovastaus kun kysyt häneltä syytä johonkin selän takana puuhasteluihin. Newsflash; kukaan ei usko enää kymmenettä kertaa sinun valikoivaan muistisairauteesi :/

Vierailija
119/120 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viralliset totuudet WTC-tornien tuhoutumisesta, kuuden miljoonan valhe ja tietysti tämä koronakusetus.

Vierailija
120/120 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että maailmankaikkeus on syntynyt itsestään ja laajentuessaan rikkonut fysiikan lakeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme